Crypto - Nieuws en algemene discussie

Oei oei we zitten hier met weak hands :p Ik ben niet in de crypto space gestapt om met ne x2 uit te stappen. Kunde beter op de aandelenmarkt blijven ^^

Al zouden we in een slecht nieuws show terecht komen. Dan blijf ik er 4j langer in als het moet, ale liever wel niet :unsure:

Ik zal het hier nog eens posten hoe je maximaal gains kunt bekomen met risicobeperking. Int kort telkens 20% profits pakke bij bepaald % stijgingen of targets stellen waar veel prijsactie/resistance levels zijn. (interessantst van minuut 13)

Mja, het is niet omdat ik 2x ben gegaan dat de markt daarom ook maar 2x is gegaan. BTC stond twee jaar geleden op het dieptepunt op 16k, afhankelijk van wanneer je de start van de bull run neemt is het ondertussen ook alweer x6 gegaan. Hoe hoog zie je BTC deze run nog gaan? Ik denk dat we toch al tevreden mogen zijn. Bij de alts hebben we ook al het een en ander gezien, zie bv XRP die uit het niets top 3 coin is geworden, DOGE met Musk ook x4 in 2 maand, SOL in 1 jaar tijd x10 etc, nog los van de echte shitcoins die ook in full swing zijn, dat lijkt me toch al gevorderd in de bull run te zijn. ETH weet ik niet wat er nog mee kan gebeuren.

Ale, alles kan nog he, en het zou maar bizar zijn moest ik de top kunnen callen, dat beweer ik ook niet te kunnen, maar hierboven is wat de logica, en inderdaad lijkt het me beter om wat te vroeg te verkopen en dan terug in te kopen in de bear, dan niet te verkopen/diamond hands en de hele rit naar beneden ook mee te maken.

Ik denk dat we procentueel gezien de grootste stijging gehad hebben, we zijn al 6x gegaan, ik zie BTC niet nog eens 6x doen in deze bullrun. Dat zou 600k zijn, wie daarmee afkomt is volgens mij een fantast. Mijn schatting is 150k. Maar ik zal niet wachten met al een deel te verkopen tot het 150k staat. Als mijn theorie klopt dan heb je er misschien niet slecht aan gedaan om te verkopen op 100k.

Tenzij de US bitcoin koopt voor in hun treasury en grote bedrijven instappen. Dan kan het nog enorm omhoog gaan.

Laatst bewerkt:
Mja, het is niet omdat ik 2x ben gegaan dat de markt daarom ook maar 2x is gegaan.
Ik was ook maar een beetje aant jennen met "weak hands" :p Uiteindelijk winst is winst. Zelf heb ik ook geen BTC nemeer.

Maar ik heb toch nog een paar altcoins die van het perspectief 2021 gezien nog potentieel hebben. Een voorbeeldje
https://coinmarketcap.com/currencies/gala/

Niet dat ik de vorige ATH van 1$ gaan uitzitten, maar een target van 0.2$ moet toch makkelijk haalbaar zijn. :unsure:

Ik ben ook geen kenner he. Ik hanteer ook maar het principe buy low, sell high.

ps: ik zie nu net in die chart dat we de market cap al lang overschreden zijn van dat 0.2$ target in de grafiek. Zie dat ik er niets van ken :rofl:

Ik denk dat we procentueel gezien de grootste stijging gehad hebben, we zijn al 6x gegaan, ik zie BTC niet nog eens 6x doen in deze bullrun. Dat zou 600k zijn, wie daarmee afkomt is volgens mij een fantast. Mijn schatting is 150k. Maar ik zal niet wachten met al een deel te verkopen tot het 150k staat. Als mijn theorie klopt dan heb je er misschien niet slecht aan gedaan om te verkopen op 100k.

Tenzij de US bitcoin koopt voor in hun treasury en grote bedrijven instappen. Dan kan het nog enorm omhoog gaan.
US zal wel kopen, ik start de verkoop op 150k. :)

Ik denk zelf dat we nog een stuk hoger zullen gaan dan waar we nu zijn.

Trump moet nog in office komen achter een dikke maand en een pro-crypto beleid starten. Zal wel voor genoeg positief nieuws zorgen dat de prijs blijft opdrijven van crypto in het algemeen. Ik denk tegelijkertijd ook dat dat net gaat omslagen in de "driver" voor de bear market: dat alle "beloftes" i.v.m. crypto tijdens de verkiezingscampagne toch niet helemaal worden ingelost, of minder goed dan eerst verteld was. Of misschien gaan er minder overheden en bedrijven geneigd zijn om Bitcoin te kopen dan het beeld dat voorlopig wordt geschept (zie Microsoft als recent voorbeeld).

Ik zie bitcoin nog wel pieken tussen de 150K en 200K USD volgend jaar. Scherpe price drops à la "80% from peak" verwacht ik toch niet meer in de volgende bear market... Er beginnen te veel partijen invested te zijn voor de lange termijn en BlackRock blijft ook gestaag verder kopen...

Waar altcoins zullen landen, we zullen zien. 🤷‍♂️ Zelf toch al wat "rotatie" gedaan in eigen portfolio van minder goeie performers naar altcoins waar ik meer van verwacht.

Allé hup weer een nieuwe ATH vandaag, over de 106K. Je merkt toch duidelijk dat de balans tussen vraag en aanbod goed zit om een mooie bullrun in te gaan. Als nu idd Trump nog begint te kopen...

Het is bijna altijd zo, en als je terugkoopt blijft het dikwijls crashen.

Best niet te veel opvolgen of je wordt zot.

Ik denk rond zo kerst/nieuwjaar een stukje te verkopen (of rond 120-150k). Ik denk dat er toch eens een pullback gaat zijn in januari want het kan niet blijven in rechte lijn omhoog gaan.

Laatst bewerkt:
120k is zo ook mijn eerste target. Niet te veel verkopen, maar 10-20% van mijn BTC positie denk ik.
Hoe dan ook moet er toch eens een pullback komen, mss dan is het ook het moment om die stablecoins dan in ETH of andere alts te steken.

Het is bijna altijd zo, en als je terugkoopt blijft het dikwijls crashen.

Best niet te veel opvolgen of je wordt zot.

Ik denk rond zo kerst/nieuwjaar een stukje te verkopen (of rond 120-150k). Ik denk dat er toch eens een pullback gaat zijn in januari want het kan niet blijven in rechte lijn omhoog gaan.
Voor de reden ook maar 1/5de verkocht. Ik heb in mijn beginjaren al eens alles verkocht en dan weer gekocht aan een hogere prijs uit FOMO. Nu heb ik nog steeds een deel winst van mijn investering en nog steeds een deel dat kan stijgen.

Deze week zien we dat je best ook genoeg BTC in portfolio hebt. Alts krijgen lappen :)
Ja de alts underperformen echt, btc dominance is van 53.9% naar 56.5% gegaan. Lijkt weinig maar voor sommige altcoins is dat een groot verschil.

Ik vraag me af: gaan we deze bullrun nog een breakdown zien zoals vroeger in BTC dominance. Hetgeen in BTC ETF's zit , of in de US en andere landen hun treasure zou gaan, is allemaal geld dat niet naar altcoins vloeit. Vroeger was de enige manier om Bitcoin te kopen via een crypto exchange en via die manier kon je die BTC's snel naar altcoins omzetten en omgekeerd. En zolang dat BTC blijft gaan bloeden de alts ten opzichte van BTC.

Laatst bewerkt:
Ja de alts underperformen echt, btc dominance is van 53.9% naar 56.5% gegaan. Lijkt weinig maar voor sommige altcoins is dat een groot verschil.

Ik vraag me af: gaan we deze bullrun nog een breakdown zien zoals vroeger in BTC dominance. Hetgeen in BTC ETF's zit , of in de US en andere landen hun treasure zou gaan, is allemaal geld dat niet naar altcoins vloeit. Vroeger was de enige manier om Bitcoin te kopen via een crypto exchange en via die manier kon je die BTC's snel naar altcoins omzetten en omgekeerd. En zolang dat BTC blijft gaan bloeden de alts ten opzichte van BTC.

We hebben al een lange run achter de rug. Afgelopen maart was er nog een explosief altseason. Daarna een half jaar cooldown en inmiddels staan de meeste alts ook alweer x3 vanaf de local lows tijdens die cooldown.

Ikzelf hoop gewoon nog op die laatste parabolische pump. ETH (en SOL) dat zich richting all-time high begeeft, gaat de trigger zijn hiervoor denk ik.

In maart heb ik de altcoins niet echt zo gevolgd. Als die parabolische pump er komt en alts beginnen te vliegen zullen ze bij mij rap buiten vliegen :) (het grootste deel toch)

BTC is ook al redelijk recht omhoog gevlogen. De kans bestaat dat we nu of begin volgend jaar toch die blow-off top gaan krijgen.

BBpregD.png

Vorige bullrun was het meer een double-top.

Laatst bewerkt:
In maart heb ik de altcoins niet echt zo gevolgd. Als die parabolische pump er komt en alts beginnen te vliegen zullen ze bij mij rap buiten vliegen :) (het grootste deel toch)

BTC is ook al redelijk recht omhoog gevlogen. De kans bestaat dat we nu of begin volgend jaar toch die blow-off top gaan krijgen.

BBpregD.png

Ik ga héél blij zijn als BTC de 150k kan aantikken. Ik verwacht het niet alleszins.
118k vliegt hier nog een groot stuk de deur uit, zelfde op 135k. 20% overhouden daarna voor het geval dat toch nog hoger gaat.

Terug
Bovenaan