Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik vind heel die TA toch maar moeilijk geloofwaardig als er een duidelijke verandering in het speelveld (ETF's) gekomen is. Dit moet toch gradueel een nieuwe baseline zetten op basis waarvan je dan pas verder kan kijken?
Daardoor zou het inderdaad kunnen dat de target niet gaat gehit worden, TA houdt geen rekening met de ETF's. Door ETF inflows gaan we misschien niet de grote correctie zien die we anders zouden zien.

Ik ga toch een tijdje opzij staan.

Een dip komt er toch vrij zeker aan.

En dan terug mee op de kar springen.

Zeker de echte shitcoins kunnen wel eens klappen krijgen. Om dan mss weer sterk te stijgen.

--
Pepe&co gaan al volop onderuit.
Bij de bodem terug instappen.😅

Laatst bewerkt:
De dip is bezig, de vraag is wat de bodem gaat zijn :)
Veel altcoins zijn de laatste 24u al 10-15% onderuit. Een verdere dump zou nog een betere entry geven.

Na m'n early TAO en COMAI bets, net een nieuwe potential moonbag gekocht van een AI coin die nog onder de radar zit. (CETI). Kan short-term met die Nvidai conference al wat vuurwerk geven. As always, do your own research :).

Wel ambetant om het vast te krijgen. Eerst WTAO kopen op uniswap en dan op dextools.io swappen naar CETI. Ambetant, maar zo frontrun je natuurlijk wel de massa voor het op een exchange komt.

Idd, het hele wedge en TA-verhaal mag de vuilbak in… of we zullen het maar steken op de 20-30% faalkans van de methodologie zeker.
BTC is in een crypto-context amper gedaald en binnen 24u terug op peil gekomen en we zitten nu nog steeds rond de ATH te zweven.
Euhm, ik weet niet naar welke grafiek jullie aan het kijken zijn, maar btc is nog steeds aan het corrigeren hoor en zal waarschijnlijk nog een stukje lager gaan. Daarnaast zijn we al een heel stuk lager gegaan ook, dus hoezo TA-verhaal mag de vuilbak in? Dat is net het ding van TA, als je niet weet waar je naar moet kijken is het idd waardeloos. Als je weet waar je mee bezig bent, kan het zeer waardevol zijn.

Triggered: wil je eens uw port historiek & performance delen dan?

Dus wij kijken naar verkeerde pattern, timeframe? Hoezo?
Of bestaan er zoveel verschillende timeframes/patterns/enz dat er wel altijd eentje klopt? ;)

Kans is toch groot nu dat btc even richting 50k gaat? Mss zelfs lager.

Gewoon even de kat uit de boom kijken.

De uptrend is er, maar met hobbels onderweg uiteraard.
En shitcoins houden helemaal niet van hobbels.

Triggered: wil je eens uw port historiek & performance delen dan?
Hoezo? Ik ben zelf geen actieve trader, ik pas buy & hold toe met sporadisch een grotere trade tussen ETH/BTC. Maar ik ga niet ontkennen dat trading patterns bs zijn. Dat is als ontkennen dat de zon opkomt.
Dus wij kijken naar verkeerde pattern, timeframe? Hoezo?
Of bestaan er zoveel verschillende timeframes/patterns/enz dat er wel altijd eentje klopt? ;)
Klopt uiteraard, iets kan op een maand veel zakken terwijl het intraday toch stijgt. Maar je zegt toch niet dat er geen dip meer is als het op een paar dagen 15 percent van z'n waarde verloren heeft en op een dag ergens 6-7 percent wint? Tijdens een daling heb je uiteraard af en toe bounces, net zoals je tijdens een stijging af en toe drops hebt.

Maar als je zegt dat de rising wedge en TA de vuilbak in kan, terwijl we maar een deeltje teruggewonnen hebben en we nog altijd onder de rising wedge zitten, dan weet je niet echt waar je het over hebt imo. Ik ben verre van een TA expert, maar dit is gewoon basic knowledge.

Hoezo? Ik ben zelf geen actieve trader, ik pas buy & hold toe met sporadisch een grotere trade tussen ETH/BTC. Maar ik ga niet ontkennen dat trading patterns bs zijn. Dat is als ontkennen dat de zon opkomt.
Er zijn plaatsen op de wereld waar de zon idd niet opkomt, en crypto is ook zo’n uitzonderingsgeval.
Klopt uiteraard, iets kan op een maand veel zakken terwijl het intraday toch stijgt. Maar je zegt toch niet dat er geen dip meer is als het op een paar dagen 15 percent van z'n waarde verloren heeft en op een dag ergens 6-7 percent wint? Tijdens een daling heb je uiteraard af en toe bounces, net zoals je tijdens een stijging af en toe drops hebt.
Akkoord
Maar als je zegt dat de rising wedge en TA de vuilbak in kan, terwijl we maar een deeltje teruggewonnen hebben en we nog altijd onder de rising wedge zitten, dan weet je niet echt waar je het over hebt imo. Ik ben verre van een TA expert, maar dit is gewoon basic knowledge.
Wie weet met zekerheid waar ie het over heeft? Dat is juist het punt. Ik zou zeggen, laten we afwachten tot de halving en zien of de doorbroken wedge ons tot de 50k brengt zoals aangegeven door TA-analyse. Indien we naar 50k dalen, ga ik nooit meer kritiek uiten op TA.

Kans is toch groot nu dat btc even richting 50k gaat? Mss zelfs lager.

Gewoon even de kat uit de boom kijken.

De uptrend is er, maar met hobbels onderweg uiteraard.
En shitcoins houden helemaal niet van hobbels.
Valt niet te voorspellen zoiets.

Ik weet alleen dat er momenteel veel meer prijsondersteunende elementen spelen dan prijsdrukkende. Institutioneel geld verschijnt nu met de ETFs druppelsgewijs op het toneel, dat wordt een steun op een periode van meerdere maanden of zelfs jaren. Dan heb je uiteraard ook nog de halving. En daarnaast blijven zogenaamde bitcoin (levered) proxies zoals MicroStrategy enorme bedragen lenen om BTC te blijven kopen. Hoe hoger hun beurskoers, hoe meer geld ze lenen om BTC te blijven opstapelen.

Idd, het hele wedge en TA-verhaal mag de vuilbak in… of we zullen het maar steken op de 20-30% faalkans van de methodologie zeker.
BTC is in een crypto-context amper gedaald en binnen 24u terug op peil gekomen en we zitten nu nog steeds rond de ATH te zweven.
Het is niet bevestigd dat de correctie voorbij is. De rising wedge is nog niet geïnvalideerd.
Ook een correctie/downtrend van BTC gaat meestal niet in één rechte lijn naar beneden. Het kan nog weken duren weer we 62K of zelfs 50K gaan bereiken.
En als ge wat verder uitzoomt is het nog altijd een uptrend, het hangt er allemaal vanaf naar welke schaal je kijkt.

TA is één aspect, het heeft weinig te zien met de fundamentals zoals BTC halving en de ETF's.

Laatst bewerkt:
Niets stijgt zo hard zonder enige sterke correcties tussendoor.🤷‍♂️

---
De memes smelten alvast weg.
Bij de volgende up ga ik er toch wat meer op zetten. :oi22::hurrr:

Laatst bewerkt:
Solana is precies wel bezig de nieuwe BNB te worden, de meeste memecoins lanceren tegenwoordig op Solana ipv BSC.
Bijkomend voordeel is dat als Binance ooit de dieperik zou ingaan, Solana kan blijven bestaan. Maar Solana heeft wel al te kampen gehad met netwerkproblemen.

Ik heb mij een Phantom wallet aangemaakt, nu nog zien wat ik ga kopen en wanneer.

Terug
Bovenaan