Crypto - Nieuws en algemene discussie

Hoe rechter dat blijft omhoog gaan hoe harder de landing meestal is hé.
En dan wakker worden met een virtuele BMW minder. En kan je weer in fietsen ipv BMW's rekenen :)

Dan zou het wel heel easy money zijn. Nooit geen fear want het zal toch blijven stijgen. Zou me zeer vreemd lijken.
Ik denk nog altijd dat hoe hoger we in een rechte lijn gaan, hoe harder we zullen crashen. Ergens moeten de zwakke handen eruit. Vind het trouwens ook best saai zo.
Ja rijk worden is echt saai

We zitten toch flink boven de "Bull market support band" van Benjamin Cowen, zou goed zijn moesten we die support band eens opnieuw testen. Ondertussen zit die ook al een heel stuk boven de 40K zie ik.
Idd, en zoals hij ook zegt: "hoe langer het terugtesten van de bull market support band duurt, hoe groter de kans dat we die support niet gaan houden". Daarom acht ik bvb. 40k nog steeds als een mogelijkheid. But let's see, ik weet het uiteraard ook niet. Ik ga er alleszins zelf wel van uit.

Saai, elke keer ik nu ga kijken, komt er een klein fietske bij.

Nu, op een gegeven moment wakker worden, en blijft er nog een paar wandelschoenen over :D
Ja rijk worden is echt saai
Goh, ik vind dat saai. Nu kan elke newbie gewoon in crypto stappen en geld verdienen zonder enige moeite. Het moet wel een uitdaging blijven imo. Durven vasthouden wanneer er een crash van 40-50 percent is, durven bijkopen aan de bodem van die correctie en natuurlijk ook op tijd winst nemen. Aan dat laatste gaan ze zich waarschijnlijk wel laten vangen, maar dan nog. Nee, geef mij liever het volatiele bitcoin in beide richtingen.

Goh, ik vind dat saai. Nu kan elke newbie gewoon in crypto stappen en geld verdienen zonder enige moeite. Het moet wel een uitdaging blijven imo. Durven vasthouden wanneer er een crash van 40-50 percent is, durven bijkopen aan de bodem van die correctie en natuurlijk ook op tijd winst nemen. Aan dat laatste gaan ze zich waarschijnlijk wel laten vangen, maar dan nog. Nee, geef mij liever het volatiele bitcoin in beide richtingen.

Is dat het advies dat ge aan vrienden/familie zou geven?
"steek uw spaargeld in btc-> gegarandeerd rijk" ?

Is dat het advies dat ge aan vrienden/familie zou geven?
"steek uw spaargeld in btc-> gegarandeerd rijk" ?
Ik geef nooit financieel advies aan vrienden/familie of wie dan ook, dat kan alleen maar fout aflopen.
Ik ben er wel van overtuigd dat als je in btc investeert en je je niet laat vangen door je emoties, je gegarandeerd geld zult verdienen. Rijk worden hangt natuurlijk af van het bedrag dat je bereid bent (en hebt om) te investeren.

De laatste tijd gaat het gewoon enkel omhoog (naast de korte correcties die direct terug opgekocht werden, dus je had amper tijd om te panic sellen) waardoor je emoties je op geen enkel moment de das hebben kunnen om doen. De weak hands moeten eruit om het leuk te houden.

Als Bitcoin zijn all time high breekt (en daar kunnen we nu wel echt van spreken, aangezien het niet zomaar even de 69K USD "kietelen" is), dan stijgt hij typisch 50% in waarde op 2 weken tijd (historisch gezien). Cfr. de sprong van 20K naar 30-35K in 2020/2021. Ik denk niet dat de 100K USD nog lang op zich gaat laten wachten vanaf hier. Het is duidelijk dat die ETFs voor meer buy pressure zorgen en dat gaat over een maand nog erger worden tgv. de halving.

Ik heb mijn stakings van alle altcoins die ik heb ondertussen ook stopgezet, dat alles "liquid" is voor altseason over enkele weken.

Ik merk dat veel mensen nog altijd skeptisch zijn t.o.v. de crypto movements van de voorbije maanden, maar voor mij is er toch genoeg bewijs dat deze cyclus gewoon anders (sneller) verloopt. Denk echt niet dat je nog moet hopen/wachten op een sub 30K USD Bitcoin vanaf hier. Sure, we zullen nog wel wat volatility zien (zoals de drop van 69K naar 59K USD vorige week - wat een dag later alweer hersteld was).

My guess is dat we een blow-off top (> 100K USD) krijgen nog voor de zomer en dat er daarna pas een afkoeling komt (traditioneel vaak het geval tijdens de zomer) richting een nieuw support level (80K USD? 90K USD? - who knows).

Ik kan er ook volledig naast zitten natuurlijk. :)

Waarom ik denk dat scepticisme, objectiviteit, etc ... nodig is?

Je spreekt zelf dat je ervan overtuigd bent dat het 100k binnenkort is.
Tegelijk uw laatste zin: ik kan er volledig naast zitten.

Je gaat ervan uit dat cycli dezelfde zijn. Zelfde patronen volgen enz. En tegelijk zeg je zelf dat deze cyclus anders is.

Dit is wél een redeneringspatroon die terugkeert hier en wat me opvalt.
Geen kritiek, wil dit enkel meegeven als extra factor om in rekening te brengen :)

Er zijn wel diminishing returns, een verdubbeling vanaf 20K vraagt minder geld dan een verdubbeling vanaf 69K, veel meer geld is nodig om de market cap te doen moven procentueel gezien.

Waarom ik denk dat scepticisme, objectiviteit, etc ... nodig is?

Je spreekt zelf dat je ervan overtuigd bent dat het 100k binnenkort is.
Tegelijk uw laatste zin: ik kan er volledig naast zitten.

Je gaat ervan uit dat cycli dezelfde zijn. Zelfde patronen volgen enz. En tegelijk zeg je zelf dat deze cyclus anders is.

Dit is wél een redeneringspatroon die terugkeert hier en wat me opvalt.
Geen kritiek, wil dit enkel meegeven als extra factor om in rekening te brengen :)
De enige juiste uitleg is dat we het niet weten. Dat we maar zitten te gokken op basis van patronen uit de vorige cycli.
't Is zoals het weer proberen te voorspellen in België: morgen kans op brede opklaringen en kans op een bui, maar mogelijk blijft het droog.

Feit is dat de S&P500 ook in een bullmarket zit, als die eens serieus crasht zal BTC wellicht volgen.

Again. Veel mensen nog met PTSD. Total 3 nog wat weg van ATH. BTC nog maar net ATH verbroken. Big money dat nog maar net zijn handen vuil maakt aan BTC. BTC Dominance nog steeds niet gebroken naar beneden. Greed index kan weken greedy groen zijn net zoals bij de vorige bull run.

Als ik moet gokken. Misschien sell-off bij halvening en dan terug up met top rond de Fed pivot waar alles nadien gewoon crasht.

Er zijn wel diminishing returns, een verdubbeling vanaf 20K vraagt minder geld dan een verdubbeling vanaf 69K, veel meer geld is nodig om de market cap te doen moven procentueel gezien.
Dit klopt niet perse. Als er geen sellers zijn (door overly bullish sentiment bvb) kan er zelfs met minder buy pressure een verdubbeling vanaf 69k plaatsvinden.

Dat Ada nog maar is goed pump, dan verkoop ik het deze keer allemaal ipv telkens meer te willen zoals in 2021 :rolleyes:

Mensen, plan B is weer bezig met een massieve prijs manipulatie. Trap er niet in! Tijdens elke halving geeft hij misleidende berichten om investeerders hopium in te blazen of onrealistische/emotionele impulsen aan te wakkeren zodat hij zijn eigen btc bags kan dumpen op ons. Deze grafiek en de gebruikte schalen zijn oh zo misleidend:

Remember: laat je niet beïnvloeden door emoties, luister niet naar ‘influencers’, bepaal een realistische target en hou je er aan!

Terug
Bovenaan