Crypto - Nieuws en algemene discussie

Hier vooral in GET (GET protocol). Rank sub 1000 met meer dan 5 miljoen tickets verkocht (o.a. voor Alex Agnew, Suzan & Freek, veel Ziggo Dome events, F1 in Zandvoort, Lewis Capaldi, ...) lijkt het mij een "steal" aan de huidige waardering.

Waar heb je dit gekocht? Ik zie enkel Uniswap v3 staan maar ik moet nog uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat :p

Waar heb je dit gekocht? Ik zie enkel Uniswap v3 staan maar ik moet nog uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat :p
Ik gebruik hier 1inch voor. Dat is een aggregator die verschillende dexen afgaat en u de beste prijs geeft.
Dus op uw metamask wallet wat ETH op zetten en via 1inch swappen naar GET.

Ik denk trouwens dat je tegenwoordig ook via Metamask zelf kunt swappen, maar nog niet gebruikt.

Las daarnet dat er enkele exchanges verboden worden in India, waaronder o.a. Binance en Kraken.
En toen stootte ik op een bericht van eind november, dat Kraken recent aangeklaagd werd door de SEC:
https://www.reuters.com/business/fi...ding-platform-without-registering-2023-11-20/

Op zich, dat de SEC een crypto exchange aanklaagt is niks nieuws...
Maar in dat artikel lees ik wel het volgende:
"Kraken was also accused of having deficient internal controls and inadequate record keeping, reflected in part in its commingling customer money with its own and paying operating costs directly from customer accounts."

Dat lijkt me dan toch iets ernstiger te zijn dan gewoon niet geregistreerd te zijn als effectenbeurs, zoals de SEC het wil...
Wordt dit een mini FTX-situatie? En hopelijk niemand hier die Kraken gebruikt?

Las daarnet dat er enkele exchanges verboden worden in India, waaronder o.a. Binance en Kraken.
En toen stootte ik op een bericht van eind november, dat Kraken recent aangeklaagd werd door de SEC:
https://www.reuters.com/business/fi...ding-platform-without-registering-2023-11-20/

Op zich, dat de SEC een crypto exchange aanklaagt is niks nieuws...
Maar in dat artikel lees ik wel het volgende:
"Kraken was also accused of having deficient internal controls and inadequate record keeping, reflected in part in its commingling customer money with its own and paying operating costs directly from customer accounts."

Dat lijkt me dan toch iets ernstiger te zijn dan gewoon niet geregistreerd te zijn als effectenbeurs, zoals de SEC het wil...
Wordt dit een mini FTX-situatie? En hopelijk niemand hier die Kraken gebruikt?
Ik gebruik Kraken al sinds ik met crypto begon in 2016. IMO nog steeds de beste exchange, die alle stormen doorstaan heeft. Maak me er zelf niet zo druk in, de SEC roept wel vaker onzin uit. Moest blijken dat het echt is, herzie ik m'n mening, maar ben er bijna zeker van dat het BS is.

Het is natuurlijk nooit slim om veel geld op een exchange te laten staan, dus dat doe ik ook op Kraken niet. Net nog een nieuwe cold wallet (Tangem) aangeschaft.

...
Het is natuurlijk nooit slim om veel geld op een exchange te laten staan, dus dat doe ik ook op Kraken niet. Net nog een nieuwe cold wallet (Tangem) aangeschaft.
Tangem ziet er inderdaad wel interessant uit. Ook aangeschaft.
Tot nu toe had ik als kleine investeerder nog niet echt nood aan een cold wallet, maar de laatste tijd begint het wel snel te gaan...

Op Kraken zelf had ik maar 2 coins staan: Star Atlas (ATLAS) en Acala Token (ACA)

Dit bedrijf beloofde investeerders gouden bergen, in de vorm van een dagelijks vermeerdering van hun inzet met 0,5 procent en een opbrengst van 300 procent van hun investering binnen 600 dagen.

😅
Ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat mensen daarin blijven trappen...

😅
Ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat mensen daarin blijven trappen...
Er is net nog een film toegevoegd op Netflix over een cryptoscam: Bitconned.

Ik ben er pas ingestapt begin november 2023. Ondertussen zéél veel gelezen/gevolgd en dit is mijn portfolio:

- btc: 30.4%
- eth: 18.8%
- sol: 5.3%
- link: 4.5%
- matic: 4.2%
- ntrn: 3.8%
- ada: 3.7%
- beam: 3.3%
- arb: 3.2%
- avax: 3.1%
- icp: 2.8%
- imx: 2.8%
- super: 2.8%
- rndr: 2.7%
- akt: 2.5%
- kas: 2.1%
- inj: 2.1%
- shrap: 1.1%
- xrp: 0.9%

Beste performers: arb +66%, icp +44%, sol +40%, avax: +30%, akt +27%, ntrn +27%.

Minste performers (af en toe te hoog gekocht - vooral in het begin er wat te snel ingevolgen in plaats van DCA in of gewoon uit FOMO-vrees te hoog ingekocht): xrp -12%, link en matic -6.5%, super, rndr en imx -6%. Ik moet nog leren leven met de extreme volatiliteit en voorlopig is de trein naar boven nog niet definitief vertrokken dus beetje stom van enkele buys op tussentijdse pieken...

Nu van plan her en der nog wat te bij te kopen in de dips (maar niet meer teveel nieuwe coins) en dan even uitzitten tot eind 2024/begin 2025 en gaandeweg DCA out voor de top van de (hopelijk) aankomende bull run.

Verder wil ik nog wat pogen airdrops te verkijgen, maar heb er recent enkele gemist. Misschien gewoon wat inj en ntrn staken voor cosmos airdrops. De Manta airdrop zou nog moeten lukken, maar vrees dat ik wat te weinig eth heb om daar iets substantieels uit te halen.

Ik hou rekening met volgend korte termijn scenario (mits goedkeuring ETF):
- pump naar 50k
- dump naar 40k
- return to mean: 45k

Maar goed, wat weet ik hé. It's a whales game.
Ik zou zeggen: blijf van de futures af :p

Ik hou rekening met volgend korte termijn scenario (mits goedkeuring ETF):
- pump naar 50k
- dump naar 40k
- return to mean: 45k

Maar goed, wat weet ik hé. It's a whales game.
Ik zou zeggen: blijf van de futures af :p
Ik zou niet meteen iemand aanraden om een leverage trade doen :) Er zal veel volatiliteit zijn. Ik denk dat bij een approval de kans op een pump zeer groot is (richting 50K , dan dump sowieso). Wordt de ETF geweigerd of uitgesteld dan is de kans op een zware dump naar 32k ofzo groter dan bij een acceptatie, want van 50K naar 32K is al een dump van 36% . Van 50K naar 40K is maar 20%, dat is naar BTC normen geen heel grote dump.

Laatst bewerkt:
Van mij mag het allemaal eigenlijk (pump of dump). Zit nog >50% in cash.

Het voelt nog niet alsof ik 100% erin moet gaan nu alleszins.
Ik ging er eigenlijk van uit dat we pas eind dit jaar zouden beginnen pumpen (4-jarige cyclus enzo).

Ga er wel van uit dat er nog genoeg koopmomentjes komen.
En ik denk dat het nu ook wel duidelijk genoeg is welke muntjes de SOL van volgende bullrun kunnen worden :)

Hopelijk pumpt ETH goed mee op de rug van BTC, dan kan ik met ENS (Ethereum Name Service) dubbele profit binnenrijven.

Terug
Bovenaan