Crypto - Nieuws en algemene discussie

De kans dat zo'n nieuw (ongereguleerd) platform zichzelf opblaast zie ik wel groter dan dat een gevestigde waarde zoals BlackRock het vergalt. En het probleem zat hier niet bij crypto zelf maar bij de manier hoe men er mee omspringt.
Er zijn ook al voldoende banken omgevallen, dus het is niet zo dat "gevestigde waarden" zo safe zijn. Het is net door die "veilige" banken dat Bitcoin ontstaan is.
 
Idd, zeker in het crypto wereldje hebben we het vaak genoeg zien gebeuren afgelopen jaren: BlockFi, Celsius, FTX, Haru, Hodlnaut, ...
Daarnaast ook genoeg banken die omgevallen zijn.

Crypto wil zo'n zaken net vermijden door je de volledige macht te geven over je geld. Waarom zou je dat dan terug uit handen gaan geven?

Maar wil de gemiddelde mens dat echt? Ik stel mij echt de vraag naar het verlangen naar die "usecase".

Heel dat ETF/ETN verhaal is toch heel contradictorisch tegenover crypto. :p
"ETF/ETN's gaan de waarde van crypto doen stijgen." <> "Not your keys, not your money"

Crypto blijft toch een schizofreen verhaal.
 
Maar wil de gemiddelde mens dat echt? Ik stel mij echt de vraag naar het verlangen naar die "usecase".

Heel dat ETF/ETN verhaal is toch heel contradictorisch tegenover crypto. :p
"ETF/ETN's gaan de waarde van crypto doen stijgen." <> "Not your keys, not your money"

Crypto blijft toch een schizofreen verhaal.
De gemiddelde mens geeft geen fuck om de idiologie achter bitcoin/ crypto.

Ze willen gewoon geld verdienen en liefst met zo weinig mogelijk risico. ik ben bijvoorbeeld zelf ook 98 coins(toen een 300 Euro)
verloren na dat gox fiasco ( gelukkig zelf gemined en dus niet echt duizenden euros verloren).

en nog eens over de etf/brokers :


Brokers zijn een noodzakelijk kwaad want je geeft 99% van de risico's uit handen. Je steekt toch ook geen honderd duizenden euros onder u matras? dat staat ook op een bankrekening omdat je er vertrouwen in hebt.

Qua betrouwbaarheid scoren beursgenoteerde brokers nu eenmaal een pak hoger dan binance, coinbase, kraken en consoorten omdat ze aan 100 keer strengere wetgeving moeten voldoen.


Vrijheid en veiligheid gaan nu eenmaal niet samen. Hoe moeten ze jou iets teruggeven na een inbraak als je niet bekend staat als klant en als ze niet weten hoeveel je bezit?

wat ga je doen met uw ledger / seed phrase als die gestolen wordt/ in brand vliegt, verloren geraakt, verdwijnt in een natuurramp,

Data verlies zijn dingen die dagelijks gebeuren zowel privé als in de bedrijvenwereld. Grappig dat de gemiddelde beyondgamer denkt dat hun beveiligingsmaatregelen beter zijn dan in de vele bedrijven waar er toch af en toe iets misgaat met kritische data :p
 
Maar wil de gemiddelde mens dat echt? Ik stel mij echt de vraag naar het verlangen naar die "usecase".
Dat is idd weer een andere vraag. Volgens mij zijn er veel mensen die een graantje willen meepikken van de stijging van de prijzen, zonder zelf de verantwoordelijkheid te dragen. En ook voor institutionele beleggers is een ETF makkelijker. Ik ben ervan overtuigd dat een ETF op termijn mee gaat helpen aan de verdere stijging van de prijs van BTC, maar voor de die hards blijft controle over de keys wel noodzakelijk.

Ik ben niet tegen een BTC ETF, maar zou er zelf nooit geld insteken. Het zal voor velen misschien vreemd lijken, maar ik ben veel geruster over het geld van me dat in BTC zit op m'n ledger, dan m'n euro's op m'n bankrekening. Over de schommelingen van de prijs van BTC of het verliezen van m'n keys maak ik me totaal geen zorgen, maar wel over de controle van banken en overheden over het geld op m'n rekeningen en daarnaast het mogelijke falen van de banken.

Uiteindelijk is het belangrijkste dat je doet waar je je goed bij voelt en waarbij je nog gerust kan slapen.
 
Als je snel wilt kopen bij een crash, moet je anders eerst het geld op de exchange krijgen. Als je dat via uw bank of broker kunt doen waar ge al geld staan hebt, zal dat sneller gaan. Stel dat BTC morgen naar 10K crasht en ik moet wachten tot mijn geld eerst op kraken staat, dan ben ik al minstens een dag kwijt.
Anderzijds doen banken ook soms lastig om geld van en naar een exchange te zetten (doen ze bijvoorbeeld moeilijk omdat het een buitenlandse rekening is, of in het slechtste geval blokkeren ze mensen hun rekening).
En ik laat ook niet graag permanent een hoop fiat geld op een crypto exchange staan. Dat is dan al even riskant dan uw coins daar eeuwig te laten staan zoals veel mensen doen. En stablecoins, die je wel nog vlot tussen een ledger en een exchange kan verplaatsen, zijn ook niet veilig gebleken.
 
Het nadeel van een ETF is dat je de supply van Bitcoin in de praktijk verhoogt. Je verkoopt dan "paper BTC" terwijl ik ervan uitga dat ze niet alles voor 100% gaan "backen". Een beetje zoals de banken met je geld doen. Bon centralized exchanges doen dat nu ook, alleen op kleinere schaal.
Hiermee ga je een beetje tegen de "purpose" van Bitcoin in. Maar anderzijds gaat het veel meer kopers brengen en de deur openen voor veel instutionele beleggers om een deel van hun portfolio in BTC om te zetten. Het gaat BTC "normaliseren" als een belegging.
 
Het nadeel van een ETF is dat je de supply van Bitcoin in de praktijk verhoogt. Je verkoopt dan "paper BTC" terwijl ik ervan uitga dat ze niet alles voor 100% gaan "backen". Een beetje zoals de banken met je geld doen. Bon centralized exchanges doen dat nu ook, alleen op kleinere schaal.
Hiermee ga je een beetje tegen de "purpose" van Bitcoin in. Maar anderzijds gaat het veel meer kopers brengen en de deur openen voor veel instutionele beleggers om een deel van hun portfolio in BTC om te zetten. Het gaat BTC "normaliseren" als een belegging.
Bij een spot ETF zouden ze in principe alles toch 100% moeten backen. Bij futures ETF is het inderdaad paper bitcoin dat je koopt.
 
Vraagje over staking en meer bepaald DOT en ADA. Wat is de beste manier om dit te doen? :unsure:

Je kan dit doen op een exchange zag ik: Binance of Kraken, waarvan die laatste wel zeer goede APR biedt bij allebei. Vraag mij wel af hoe veilig het is om op zo een exchange te staken? Uiteindelijk moet je wel staken in de blockchain zelf, dus het is niet dat je dan "paper" tokens hebt, maar de exchange blijft natuurlijk wel de middleman. Ik zag ook dat Kraken blijkbaar in de USA gestopt is met "staking as a service"... dan is het maar een kwestie van tijd voordat het hier in Europa ook stopt?

Een alternatief is dan staken via Ledger Live (ik heb zo een hardware wallet), maar dan verzuip je in de opties aan staking pools die je kan joinen. Ik ken er nog niet genoeg van om te oordelen wat dan een "goede" staking pool is: enkel kijken naar APR, size, of nog andere dingen?
 
Vraagje over staking en meer bepaald DOT en ADA. Wat is de beste manier om dit te doen? :unsure:

Je kan dit doen op een exchange zag ik: Binance of Kraken, waarvan die laatste wel zeer goede APR biedt bij allebei. Vraag mij wel af hoe veilig het is om op zo een exchange te staken? Uiteindelijk moet je wel staken in de blockchain zelf, dus het is niet dat je dan "paper" tokens hebt, maar de exchange blijft natuurlijk wel de middleman. Ik zag ook dat Kraken blijkbaar in de USA gestopt is met "staking as a service"... dan is het maar een kwestie van tijd voordat het hier in Europa ook stopt?

Een alternatief is dan staken via Ledger Live (ik heb zo een hardware wallet), maar dan verzuip je in de opties aan staking pools die je kan joinen. Ik ken er nog niet genoeg van om te oordelen wat dan een "goede" staking pool is: enkel kijken naar APR, size, of nog andere dingen?
Dat mensen nog durven denken aan staking op exchanges 😛.

Simpel. Uw ADA zet ge op de Yoroi wallet en staked ge daar aan een APY rond de 5 percent. Uw DOT op Nova wallet aan 18 percent.

Krijg hier weer bull run vibes met deze type vragen. Let’s go.
 
Dat mensen nog durven denken aan staking op exchanges 😛.

Simpel. Uw ADA zet ge op de Yoroi wallet en staked ge daar aan een APY rond de 5 percent. Uw DOT op Nova wallet aan 18 percent.

Krijg hier weer bull run vibes met deze type vragen. Let’s go.
Go easy on me - 't is volledig nieuw voor mij. :crazy: Ik wil gewoon ook proberen te vermijden dat ik straks een dozijn apps/plugins nodig heb om een heel portfolio te managen, maar vrees dat je daar niet echt buiten kan in de cryptowereld. :)
 
Laatste tijd wat bijgelezen over crypto gaming, maar damn alles zover lijkt me redelijk kansloos (geen info over het team, slechte demo's, vage antwoorden van founders,...) Heeft er iemand hier nog iets gespot met potentieel?
 
Laatste tijd wat bijgelezen over crypto gaming, maar damn alles zover lijkt me redelijk kansloos (geen info over het team, slechte demo's, vage antwoorden van founders,...) Heeft er iemand hier nog iets gespot met potentieel?
Ik heb hier enkele dagen iets gepost over Merit Circle (wordt Beam). Hierbij nog een artikel:

 
Terug
Bovenaan