Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ja cardano gaat bij mij binnenkort ook buiten ze.
"patience, my young padawan" van een tijdje terug is al opgebruikt.
portofeuille is niet gezakt tov gisteren door SOL en LRC. Mijn 2 schatjes op deze moment.
Als ETH nog wat verder dipt koop ik ook bij.

@Caracalla @StruikGewas

Wat is de redenering hierachter ? Intrinsiek is er niets veranderd aan de waarde van ADA, je hebt niet verkocht aan 2 EUR dus waarom wel aan 1,8 EUR ?

Ik wil hier niet Jannus 2 uithangen met overvloedige economische theorieën maar ben wel oprecht geïnteresseerd of er maar enige analyse of denkwerk aan het kopen van crypto vooraf gaat bij BeyondGaming crypto traders...

@Caracalla @StruikGewas

Wat is de redenering hierachter ? Intrinsiek is er niets veranderd aan de waarde van ADA, je hebt niet verkocht aan 2 EUR dus waarom wel aan 1,8 EUR ?

Ik wil hier niet Jannus 2 uithangen met overvloedige economische theorieën maar ben wel oprecht geïnteresseerd of er maar enige analyse of denkwerk aan het kopen van crypto vooraf gaat bij BeyondGaming crypto traders...
De lambo komt niet snel genoeg :unsure:

nee waarom de mensen ada verkopen volgens mij.
Ik zit ook balls deep in ada maar de andere coins het beter zien doen is gewoon zuur. Mensen denken dan (waaronder ik) what if...
Had ik het nu in btc of sol gestoken waar stond ik nu.
I still believe in the tech trouwens maar ik heb wel wat verloren door in de piek niet naar btc om te schakelen.

Aan de andere kant moet ge ook niet enkel kijken naar wat ge had kunnen doen als ge X of Y had gedaan.
Ik bezie Ada gewoon als een deel vaste waarde in mijn portefeuille en laat dat rustig staken.

Voor BTC en SOL kunt ge dezelfde redenering maken. Als ge dat in Shiba had gestoken waart ge nu multi-miljonair 😅

Aan de andere kant moet ge ook niet enkel kijken naar wat ge had kunnen doen als ge X of Y had gedaan.
Ik bezie Ada gewoon als een deel vaste waarde in mijn portefeuille en laat dat rustig staken.

Voor BTC en SOL kunt ge dezelfde redenering maken. Als ge dat in Shiba had gestoken waart ge nu multi-miljonair 😅
Ja ma das serieuze hindsight.
Bij ada zie je gewoon heel gradueel die satwaarde zakken en andere competitors het gewoon beter doen.
Dat ondermijnt het vertrouwen.

Content dat ik mijn Wex op den dead-cat bounce heb buitengeshot

Ik heb nog 1567 WAULTx, welgeteld 0.006 BNB
En nog 0.10 USD in Wex dat ik nog staan had
Ik zal er niet meteen rijk van worden

Ik heb mijn Waultx en Wex naar dat swapadres gestuurd. We zien wel weer. Ik beschouw het als een verlies.

M’n huidige portfolio:

60% WOO
25% DUSK
15% LRC

Ik ben vrij overtuigd dat ZK projecten de volgende hype gaan zijn.

Deze maand was in ieder geval heel mooi. Heb een bot die trailing stoplosses zet vanaf nieuwe highs om downside risk te beperken maar upside exposure te hebben. WGMI

Ja, klopt wel.
Zeg me eens welke youtuber ik moet volgen om mee te zijn? (serieuze vraag ;))
Ik zou ten eerste al nooit naar een Youtuber kijken om beslissingen te nemen over mijn financiën, Youtubers hebben volgens mij maar één doel en dat is zelf winst maken, wat ze hiervoor moeten verkondigen aan hun kijkers zal hun weinig uitmaken.

Zelf werk ik in investments en verregaande analyses maken van gewone aandelen is voor een particulier verloren tijd aangezien je gewoon te weinig tijd, kennis en info hebt om concurrentie aan te gaan met instellingen die de prijs beïnvloeden. Voor crypto is het nog belachelijker om analyses te maken, ik cringe een beetje als ik hier grafieken en analyses zie voorbijkomen die nergens op slaan. Ik spreek mezelf nu tegen natuurlijk aangezien ik hier in het begin verkondig dat je niet intuitief moet kopen/verkopen maar langs de andere kant ook geen diepgaande analyses kan uitvoeren. De gulden middenweg lijkt me te stoppen met kijken naar winsten die anderen maken en voor jezelf een gezonde diversificatie van je portefeuille te maken. Dit doe je door je in te lezen in deze projecten (een deel kan YT zijn maar dan eerder als introductie).

Verder lijkt crypto ook meer op een lottery. Verkopen en kopen van je crypto zou ik meer in zijn geheel bekijken (bv. 20% van je volledige portefeuille verkopen als het goed gaat, 20% kopen als het slecht gaat) en niet je volledige ADA verkopen en in een andere munt steken die het wel goed doet. Dat is een recept voor failure en frustratie.

Ik heb het hier al eerder gezegd, met mijn strategie ga je niet instant een lambo kopen of miljonair worden, maar laat je ook niet vangen, het aantal mensen die met een shiba of doge instant rijk geworden zijn, is gering.

Geen pumps najagen en wachten tot jouw coins stijgen, dat is meestal het beste recept voor succes. Je zou kunnen wachten tot een coin begint te stijgen, maar dan moet je ook snel zijn.
Enkel voortgaan op TA is gevaarlijk in crypto, want er zijn veel te veel fakeouts waar de koers dan de ene richting uitbreekt om dan andersom uit te breken. Ik heb nog gedacht of ik zou een deel verkopen op 68-69K en ik had het beter wel gedaan :) Als je de markt wilt timen moet je heel snel zijn in crypto.

Markt timen in Crypto is nagenoeg onhaalbaar, munt timen is onmogelijk.

Wat ik doe is bv. na elke 50% winst 20% van die winst eruit halen (percentages beslis je zelf natuurlijk). Dat is voortgaand op de theorie dat ik niets weet van crypto en crypto timen volledig ondoenbaar is. Je moet dan wel in staat zijn om dit daadwerkelijk te volgen, stel bv. vorige week toen het zo hard steeg heb ik 20% moeten weghalen, uiteindelijk bleek dat een geweldige zet te zijn. Bij dalingen blijf ik gewoon zitten en dat bleek ook een geweldige zet te zijn.

Verder hou ik telkens max 10% crypto aan in vergelijking met mijn volledige aandelenportefeuille.

Het laatste wat ik wil bewijzen is dat ik de kennis in pacht heb, integendeel, ik geef toe dat ik niets weet en van daaruit handel.
Het gevoel dat ik hier krijg van velen is dat zij denken het te weten, en van daaruit handelen.

Enkel 10% in crypto kan je doen, maar als je dat de laatste jaren had gedaan zou je veel minder winst gemaakt hebben , als je systematisch zou verkocht hebben om aan 10% te zitten. Maar het zou misschien wel meer gemoedsrust geven. Maar van je crypto-kapitaal 20-25% in stablecoins of cash afkant zetten (dat is dan gewoon budget om eventuele dips te kopen), dat is geen slechte strategie, ik doe dat te weinig eigenlijk.

Terug
Bovenaan