Crypto - Nieuws en algemene discussie

Zijn hier mensen die hier nu echt al grof geld verdiend hebben met crypto? En dan bedoel ik echt grof geld (als in +50k)?
Ik zou het gewoon besterven om daar meer als 10-20kk in te steken... En dat heb je toch wel nodig om +50k winst te pakken, of je moet heel veel geluk hebben/er al jaren in zitten...

Je moet geluk hebben... Ja, je moet risico's nemen en de ballen hebben om te holden.
Je moet er al jaren inzitten... Hier zit waarheid in, je wordt inderdaad niet 'rijk' op een paar maanden.

Maar zoals Nahrtent al zei, dat zeiden ze jaren geleden ook al.

Ik ben er zeker van dat de mensen die er sinds 2016/2017 inzitten (niet zo heel lang geleden, toch?), die gehold hebben tot nu, die niet bij de pakken zijn blijven zitten en in 2018/2019/2020 hebben bijgestoken (al dan niet in nieuwere coins), dat die er nu zéér warmpjes bijzitten. Daarvoor moet je heus geen 10 jaar in crypto zitten.

Mijn tips:
Doe onderzoek en leg een bedrag vast waar je je comfortabel bij voelt. Schrijf dit bedrag in je hoofd volledig af, het is niet meer liquide. Diversifieer je portfolio. Koop niet 4-5 munten, maar koop er 40-50.
Stap in met de gedachte dat je minstens 5 jaar niet verkoopt. In moeilijke periodes, ga niet doemdenken, maar koop bij. Je stapt dus best niet meteen in met het volledige bedrag. Verwacht je aan een extreem hobbelig parkour.
Blijf onderzoek doen. Projecten komen en gaan, dit moet je aanvaarden. Sommigen zullen uitdoven of zelfs scams blijken.
Als je niet bereid bent om veel tijd erin te investeren, zou ik aanraden om enkel BTC te kopen.

Dan maak je imo kans om er 'grof' geld mee te verdienen.

Maar eerlijk: als je je al niet comfortabel voelt om ooit 20.000 euro in uw balance te hebben, hoe ga je dan van pakweg 1.000 euro naar 50.000 euro willen gaan?

Zijn hier mensen die hier nu echt al grof geld verdiend hebben met crypto? En dan bedoel ik echt grof geld (als in +50k)?
Ik zou het gewoon besterven om daar meer als 10-20kk in te steken... En dat heb je toch wel nodig om +50k winst te pakken, of je moet heel veel geluk hebben/er al jaren in zitten...
Heb vrienden die er al sinds 2013 inzitten. Heb hun wallet gezien. Die moeten niet meer gaan werken als ze nu zouden uitcashen...

In crypto sinds 2014 en dan nog met gratis airdrops. Momenteel heb ik dus nog geen euro in crypto gestoken. :cool:
geen miljonair alleszins maar het bedraagt nu toch ook al een paar jaarlonen.
Wat me de vraag doet stellen... Zien we gewoon niet tegen een enorme inflatie aan en is crypto hiervan het symptoom?
De geldpersen in de EU en US blijven maar draaien. 20% van alle dollars zijn het afgelopen jaar geprint.
Die inflatie en de rare monetaire markt doet me weerhouden van af te halen eerlijk gezegd. Liever wat diversifiëren.

Hoe lang kan het duren eer ze mijn account willen verifiëren... ondertussen 6 dagen ver en nog steeds niets. Zou nog kunnen duren tot 17/2 staat er.

In crypto sinds 2014 en dan nog met gratis airdrops. Momenteel heb ik dus nog geen euro in crypto gestoken. :cool:
Wat me de vraag doet stellen... Zien we gewoon niet tegen een enorme inflatie aan en is crypto hiervan het symptoom?
De geldpersen in de EU en US blijven maar draaien. 20% van alle dollars zijn het afgelopen jaar geprint.
Die inflatie en de rare monetaire markt doet me weerhouden van af te halen eerlijk gezegd. Liever wat diversifiëren.
Ja dat gaat toch eens terugkomen in de vorm van inflatie denk ik de komende jaren. Daarom ben ik ook wat terughoudend om veel te gaan uitcashen.
Bovendien zou ik dan toch niet het risico willen nemen om 33% te moeten afdragen aan de fiscus. Stel dat ik in deze bullrun een echt astronomisch bedrag winst pak dan is het natuurlijk een ander verhaal :) Dan zal ik wel moeten cashen en mijn winst grotendeels in vastgoed steken ofzo.

Laatst bewerkt:

Klopt. Ik ga toch altijd een zeker bedrag in de cryptomarkt houden, maar ik ga van deze bullmarket toch gebruik maken om wat winsten te nemen, mijn beursportfolio uit te breiden en een gezond bedrag in cash te houden.

Hoe lang kan het duren eer ze mijn account willen verifiëren... ondertussen 6 dagen ver en nog steeds niets. Zou nog kunnen duren tot 17/2 staat er.

Welkom in de bullmarket... Zeer storend, was in 2017 ook een groot probleem.

carVertical is ook verdriedubbelt. Dat heb ik in 2018 gekocht tijdens een ICO bij hun start. Ze staan nog altijd maar aan 20% van wat ze destijds waard waren. Maar, ik realiseer me net dat ik mijn wachtwoord voor MetaMask kwijt ben en dat ik die Account Seed Phrase niet mee heb gemigreerd naar mijn nieuwe pc.
Dus nu moet ik gaan hopen dat dat geen nieuwe Bitcoin wordt...
Maak u geen zorgen, dat wordt allesbehalve de nieuwe Bitcoin 😬

Heb vrienden die er al sinds 2013 inzitten. Heb hun wallet gezien. Die moeten niet meer gaan werken als ze nu zouden uitcashen...
En waarom doen ze dat dan niet, al dan niet gedeeltelijk? Over welke bedragen spreken we dan?
Het gaat toch een absolute minderheid zijn die er al sinds 2013 inzitten én nog niet verkocht hebben?

En waarom doen ze dat dan niet, al dan niet gedeeltelijk? Over welke bedragen spreken we dan?
Het gaat toch een absolute minderheid zijn die er al sinds 2013 inzitten én nog niet verkocht hebben?
Deeltjes ervan wel af en toe afgehaald idd, maar zijn er van overtuigd dat het nog meer waard gaat worden. Bedragen van over het miljoen.

Anyway wou ik dat ik toen ook begonnen was met kopen, jammer genoeg pas in 2018 ermee begonnen. 😅

Gisteren nog eens ingelogd op Kraken en blijkbaar had ik nog wat BTC staan daar.

Raden jullie aan om wat BTC te traden voor ETH , of eventueel een andere crypto ?
Wat zouden momenteel mogelijks goede crypto investeringen zijn ?

De key om 'snel' en 'veel' geld te verdienen in een bullrun. Is een alt coin/token te vinden met een interessante roadmap en goeie tech die ver van zijn ATH zit en/of in een zijwaardse trend zit. Zo een coin was ADA eind 2020. Natuurlijk niet alles in 1 coin smijten.

Zijn er hier veel mensen die met een hefboom werken? Ik snap het principe en de voor- en nadelen ervan ook.
Nu snap ik iets niet.
Stel ik koop 1 ETH zonder hefboom.. en daarna 0.5 ETH met hefboom.. Pak dat ik een week later die 0.5ETH met hefboom wil verkopen, hoe doe ik dit? Want de exchanges zien het als 1.5ETH en niet als 1 + 0.5 ETH? Of vergis ik mij?

Mijn 50 euro speelgeld is ondertussen al 600 euro geworden.
Daarvoor heb ik de meest shittige der shitcoins getrade. (buiten Tron en ripple. I wouldnt touch those with a stick)
Ik spreek dan over Egld, Storj, GRT, DNT, matic, alpha, rune, rose, perl, bat, sxp, LRC, LOOM, FIL, DOT, 🤪
Natuurlijk op tijd en stond de BTC waves meegenomen en bij elke kleine satwinst door alts verkocht. Bij satverlies ook gezegd van fuck it... weg jij shitcoin.

Als in die zijn niet goed om in te investeren of net wel?
ik heb persoonlijke haat gevoelens bij die munten :D
xrp omdat het niet decentralised is.
Tron omdat dit de hype coin was van 2019. Op een gegeven moment stak hij cardano voorbij en had ik al mijn geloof in crypto verloren.
Persoonlijke mening uiteraard en ik denk wel dat je ongeacht de shittyness of the coin er soms wel winsten mee kan maken.

Terug
Bovenaan