Crypto - Nieuws en algemene discussie

Heb wel de Binance Visa besteld, denk er ook aan om de Jade Green crypto.com VISA te nemen. Ik neig naar de crypto.com kaart, maar heb toch wat schrik dat die 50K CRO over tijd, minder waard zal zijn ipv meer waard.

Een van deze twee of beiden zouden dan de vervanger worden van mijn Beobank VISA cashback kaart. Beobank heeft beslist om de cashback terug te draaien naar 100 EUR/jaar en enkel bedragen onder de 100 EUR 1% te geven, alles boven 100 EUR is maar 0.5%. Wankers.

Ik heb die Jade Green. Gebruik het bijna dagelijks voor alle boodschappen allerhande, netflix en spotify. Gewoon enkele 100n euro's van mijn bankrekening naar crypto.com elke maand.
Eigenlijk zeer content van. Ik heb hem wel nog voor 10k CRO. Maar CRO was toen ook nog veel meer waard dus wel dik in het verlies.

Gratis netflix en spotify en 3% cashback daarentegen maakt veel goed.

Moest je nog geen cypto.com klant zijn en je wilt men refferal, geef even een PM, dan krijgen we alle twee $25

Laatst bewerkt:
Misschien stomme vraag maar ik heb m'n crypto steeds via een crypto broker zoals BTCDirect gekocht.
Nu kan je ook rechtstreeks via bijvoorbeeld Binance geld storten per overschrijving en crypto kopen, zonder fees.

Waarom zouden we de brokers nog gebruiken? Of mis ik iets?

als je EUR voor USD wilt wisselen, dan kun je dit doen via een bank, aan het tarief van EUR/USD. Je kan dit ook doen bij een wisselkantoor. Dat tarief zal veel nadeliger zijn.
Dit is wat jij doet als je bij BTCDirect koopt.

Het voordeel is dat je onmiddellijk crypto kunt kopen. Het nadeel is dat je veel minder crypto krijgt dan als je dit zou doen op een exchange

Even wachten op een dipje ... :)

Dipje, dipje. BNB is al 2 weken lang zwaar aan't stijgen. Vorige week was het gestegen naar 60$ en zei men binnen een week een correctie te verwachten. We zijn een week later en we zitten al aan 150$.

Vorige maand wou ik ETH kopen maar 't was net gestegen naar 600$, ik wou ook even wachten op een dipje, dat is er na een maand nog altijd niet gekomen en we staan op 1800$ momenteel.

Voorzichtig met die "wachten op een dipje". We zitten in een sterke bull run momenteel, dus je gaat echt geen zware dipjes zien de komende weken. Momenteel is het eerder "Timing the market"< "Time in the market". Toch voor de deftige altcoins.

Ik bedoel hiermee, ik heb al zodanig veel geëxperimenteerd met crypto op verschillende platformen, smart contracts etc... dat het moeilijk zal zijn om mijn traject 100% te reproduceren.
Als ik de berichten op 4chan lees voel ik mij precies een misdadiger, terwijl ik er niet mee inzit om de meerwaardetaks te betalen. Ik zit er echter wel mee in dat de fiscus niet gaat begrijpen wat ik allemaal heb uitgevreten.

1) 4chan :p
2) Ik weet niet over hoeveel of welke bedragen het gaat. Het is aan jou om het risico te bepalen Allez, moest dat over winsten gaan waarmee je vastgoed kan kopen, dan zou ik wel wat tijd investeren om het verhaal te kunnen reconstrueren :p. Ik denk dat die geïnvesteerde tijd het dan wel waard is.

Je kant perfect anoniem bitcoins verkopen voor cash via een Bitcoin ATM. Hieronder een filmpje van hoe dit werkt:

Zo'n ATM van Shitcoinsclub is bijvoorbeeld in Antwerpen te vinden.
Dus als je totaal geen risico wil lopen, haal je die 20-30k gewoon cash af en betaal je in winkels alles cash vanaf dat moment. :p
Als de machine niet genoeg kan uitbetalen, kan je later terugkomen om met je QR code de rest af te halen. Ze zeggen zelf dat het volledig anoniem is indien gewenst. Je betaalt wel een premium t.o.v. exchanges, dus check wel eerst dat die niet te hoog is. Anders kan je beter gewoon belastingen betalen.
Bestaat dat nog?

In Duitsland werden die ATM's in beslag genomen. Het zou mij verbazen moest dit echt kunnen. Allez, de Belgen zijn altijd wat trager qua aanpak maar ik verwacht ook niet dat zo'n ATM's hier lang zullen blijven bestaan.

Heb wel de Binance Visa besteld, denk er ook aan om de Jade Green crypto.com VISA te nemen. Ik neig naar de crypto.com kaart, maar heb toch wat schrik dat die 50K CRO over tijd, minder waard zal zijn ipv meer waard.

Een van deze twee of beiden zouden dan de vervanger worden van mijn Beobank VISA cashback kaart. Beobank heeft beslist om de cashback terug te draaien naar 100 EUR/jaar en enkel bedragen onder de 100 EUR 1% te geven, alles boven 100 EUR is maar 0.5%. Wankers.
Als ik het goed begrijp is de enige voorwaarde om CRO tokens te holden. Zijn er voor de rest kosten aan verbonden?

Hoe werkt dat juist met die Netflix? Ik zie dat ze enkel het basis abonnement terugbetalen, maar als ik het duurste abonnement heb, krijg ik dan ook een deel terug of helemaal niets?

Bestaat dat nog?

In Duitsland werden die ATM's in beslag genomen. Het zou mij verbazen moest dit echt kunnen. Allez, de Belgen zijn altijd wat trager qua aanpak maar ik verwacht ook niet dat zo'n ATM's hier lang zullen blijven bestaan.
Tuurlijk, er zijn er redelijk wat in België en Nederland.

ETH ergens begin 2018 gekocht toen die nog rond de 700 euro stond.
Lang moeten wachten tot hij terug in het groen hier stond maar eindelijk sinds dit jaar. 😎

Als ik het goed begrijp is de enige voorwaarde om CRO tokens te holden. Zijn er voor de rest kosten aan verbonden?

Hoe werkt dat juist met die Netflix? Ik zie dat ze enkel het basis abonnement terugbetalen, maar als ik het duurste abonnement heb, krijg ik dan ook een deel terug of helemaal niets?
ja, zolang je die CRO staked, waar je ook een reward op krijgt, behoud je de voordelen

Ik heb ook het duurste abbonement. Daarvan betalen ze mij 11,53 euro maandelijks terug. Dus ik moet enkele euro's opleggen.

Cardano is toch echt heel sterk bezig hé de laatste tijd. Ik vraag mij wel af of het op dit moment verstandig is om er in te stappen, of beter wachten op een dip.

Ik heb een beetje XLM gekocht trouwens. Die staan op dit moment nog niet te duur vergeleken met de andere coins.
Ik heb gratis XLM toen het op 0.11 stond. Ik had toen zelf niets bijgekocht, waardoor ik nu gewoon maar een kleine winst heb.
Nu ja, wie het kleinste niet eert..

Zelfde met DOT. Eentje gekocht toen het 7 euro stond.

Tuurlijk, er zijn er redelijk wat in België en Nederland.
En vertrouw je het? Want als ik kijk op de Belgische website, zie ik een onbestaande VZW met een onvolledig ondernemingsnummer met een buitenlands telefoonnummer :p

Facebook is int Pools met nauwelijks reacties
Reddit is quasi leeg
Geen retweets op twitter.

Van hun website:
IN CRYPTOGRAPHY WE TRUST VZW.
Zeedijk 336, 8400 Oostende (appartementsblok in Oostende aan de dijk. Gewoon een postbus hoogstwaarschijnlijk. )
Ondernemingsnr 845.772 (Hoort 9 of 10 cijfers te zijn in België :p)
Email: [email protected]
Phone: +31613030578

Ik zou het niet zomaar aanraden aan iemand :p.

En vertrouw je het? Want als ik kijk op de Belgische website, zie ik een onbestaande VZW met een onvolledig ondernemingsnummer met een buitenlands telefoonnummer :p

Facebook is int Pools met nauwelijks reacties
Reddit is quasi leeg
Geen retweets op twitter.

Van hun website:
IN CRYPTOGRAPHY WE TRUST VZW.
Zeedijk 336, 8400 Oostende (appartementsblok in Oostende aan de dijk. Gewoon een postbus hoogstwaarschijnlijk. )
Ondernemingsnr 845.772 (Hoort 9 of 10 cijfers te zijn in België :p)
Email: [email protected]
Phone: +31613030578

Ik zou het niet zomaar aanraden aan iemand :p.
Ik moet toegeven dat ik enkel nog maar oppervlakkige research gedaan heb hierover. De bull market gaat nog een tijdje duren en als ik tegen het einde van de bull market genoeg winst heb veilig gesteld dat het een probleem KAN worden voor de fiscus, dan kan er ook wel iets af om eens met een goede boekhouder te gaan praten die mij dan uitlegt hoe ik dit het beste kan aanpakken. Hoe super de vooruitzichten ook zijn qua crypto, ik ga er nog altijd vanuit dat ik alles wat ik erin gestoken heb kwijt ben. Ik heb 100 procent verlies tot ik uitgecasht heb in euros.

Ik maak mij er in ieder geval nog niet echt al te druk in, als één van de weinigen hier precies. 😁

ja, zolang je die CRO staked, waar je ook een reward op krijgt, behoud je de voordelen

Ik heb ook het duurste abbonement. Daarvan betalen ze mij 11,53 euro maandelijks terug. Dus ik moet enkele euro's opleggen.
Oké, dan ga ik dit toch ook eens verder bekijken. Lijkt me wel interessant!

Ik heb hetzelfde bedrag in ADA, ETH en DOT gestoken vorige week (op de exchange, in m'n hardware wallet heb ik meer ETH) en ik zie inderdaad dat mijn ADA nu een pak meer waard is dan ETH en DOT. Er ligt natuurlijk nog een hele bull market voor ons en er kan nog veel veranderen. Ben benieuwd welke van de 3 holdings het meeste waard gaat zijn op het einde van de bull market.

Terug
Bovenaan