Crowd participation

Agony

Well-known member
Ik hou van muziek en in het bijzonder de live beleving. Zeker wanneer het publiek meedoet. Zou leuk zijn dat we hier over de muziekgrenzen heen voorbeelden verzamelen. Ik ga alvast van start met Blind guardian:

 
Dezelfde band:


Vanaf 4min35 voor diegene die enkel het publiek wensen te zien zingen
 
Laatst bewerkt:

Wel spijtig dat de personen die instonden voor de opnames niet in staat waren het geluid synchroon te laten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens filmpjes moeten zoeken van Niklas Kvarforth die op mensen begint te slaan die zichzelf aan het snijden zijn tijdens een optreden van Shining ... :unsure:
 
Aangezien ik hier alleen maar zware gitaren zie, iets compleet anders maar minstens even indrukwekkend.

Ze werd er zelf even stil van...


Een live optreden van de Guy wordt ook altijd enthousiast onthaald.

 
Laatst bewerkt:
Ow boy ik krijg ook altijd kippenvel van een goede audience participation :love:. Dat is de enige reden waarom ik live albums beluister. Dat is ook 1 van mijn terugkerende "youtube binge topics".
De volgenden komen dan altijd terug (ik vind zelfs niet al die bands goed, maar dat publiek :love:):
  • Maiden:


  • Levellers:


  • Arctic Monkeys:


  • Oasis:


  • De live versie van Burn One Down door Ben Harper is ook zo een typische meezinger, maar ik vind mijn filmke effe niet.

Van The Levellers heb ik zelf een concert mee gemaakt (Bunker in Glabbeek) waar heel het publiek zo uitzinnig mee stond te zingen. Ik heb een publiek nog nooit zoveel lawaai weten maken als tijdens de encore :eek2:. Dat was echt ontroerend en impressive.
 
Maar ... DE meebrul band bij uitstek is en blijft Queen. Het aantal meebrul nummers dat die hebben is ongelooflijk, en de audience participation die ze los krijgen nog ongelooflijker, bvb:
  • Love of My Life:

  • We will rock you:


  • DE meebrul song van DE meebrul band blijft voor mij In the Lap of the Gods. Zelfs van gewoon de studio album versie krijg ik kippenvel.


  • Zelfs bij andere bands brengen ze het teweeg :):


  • Summary:

Of kijk gewoon de hele Live Aid & Wembley concerten :love2::love2::love2::love2:
En fuck nu ben ik vertrokken voor ne halve dag Queen filmkes te zien :(.
 
Een goed live-concert ervaar je als publiek ook als één collectieve roes, dat is een haast mystieke ervaring. Dat mis ik echt. Soms kan je dat ook ervaren door op het juiste moment muziek te beluisteren, ook al is dat niet live.
 
Een goed live-concert ervaar je als publiek ook als één collectieve roes, dat is een haast mystieke ervaring. Dat mis ik echt. Soms kan je dat ook ervaren door op het juiste moment muziek te beluisteren, ook al is dat niet live.
Ik heb vaak dat ik zo'n moment dat ik live meemaakte op youtube opzoek. Maar is bijna altijd teleurstellend dan. Grootste reden is inderdaad die sfeer maar ook de gebrekkige kwaliteit van de opname of de audio van het publiek die te weinig werd opgenomen
 
Yeah echt niks wat hier word gepost is echt mijn meug, maar zet mij temidden dat publiek en ik geraak effectief wel in trance.

Als 12 jarige snotaap al gemerkt toen ik in Borsbeek naar het middelbaar trok. Katholieke school met een aansluitende kerk en dus om de zoveel tijd wel een bezoek brengen. Vulde denk ik ook effectief zogoed als de hele school. Gegeven moment werd er dus ook gezongen en weet nog goed da'k echt verschoot hoe fel ik kippevel kreeg om zo'n ganse school in unison te horen.

Ik hoop alvast deze heren ooit nog te kunnen meepikken
 
Het plezier van mijne kleine op Nellie The Elephant van de Toy Dolls deed me aan dit topic denken. Er is toch niks beter dan een bende punkers zien gaan op een Brits kinderliedje :love:.


 
Terug
Bovenaan