Critérium du Dauphiné 2024

Wie wint de Dauphiné

• Evenepoel

Stemmen: 5 27,8%
  • Roglic

Stemmen: 9 50,0%
  • Vlasov

Stemmen: 1 5,6%
  • Ayuso

Stemmen: 2 11,1%
  • Hindley

Stemmen: 0 0,0%
  • Rodriguez

Stemmen: 1 5,6%
  • Kuss

• Jorgenson

• Geoghegan Hart

• Tiberi

• Iemand anders

• Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .
2023.

1 mindere dag, op minuten gereden.
Wat gebeurde er nadien? Op voorhand steeds aanvallen ipv zichzelf eens te willen meten met de betere klimmers, heeft toen steeds de directe confrontatie vermeden door op voorhand aan te vallen.
Neen geen kort geheugen,

Soit, ik wens hem een mooie top 10 in de tour,
Het gaat hier over 2022 beste man niet over 2023. Vorig jaar kwam hij in de Vuelta trouwens met een niet ideale voorbereiding op een grote ronde om klassementsambities te koesteren. Had zich voordien specifiek voorbereid op het WK TT met andere vorm van trainingen.

Sja, nooit zal het goed zijn voor sommige mensen zoals u.. dan wint hij nog 3 ritten en de bergtrui maar dan ontwijkt hij de "groten".. 😆

Achja hij stopt er best mee als ik uw commentaren mag geloven. Dan bent u gerust net als een paar andere non-believers.

Dat ziet er gewoon niet goed uit voor de remco. Zo simpel is dat. Die achterstand krijg je op zo'n korte tijd echt niet weggewerkt.
"We weten het pas zeker als de tour begint" is een flauwe uitspraak. Uiteraard kan je de toekomst niet voorspellen, maar met wat we hier gezien hebben kan je gewoon niet ontkennen dat het moeilijk zal worden om top 5 ofzo te halen.
Jij kent zijn persoonlijke trainingsschema's dan? Inzage in wattage's, waarden..., gewicht enzovoorts..?

Jij kent zijn persoonlijke trainingsschema's dan? Inzage in wattage's, waarden..., gewicht enzovoorts..?
Je hoeft dat toch niet te kennen om te zien dat hij vandaag gewoon ferm tekort schoot?
Je kan ook niet spreken van een off-day want hij rijdt al heel de week maar matig rond.
Hij heeft duidelijk een achterstand, en die gaat hij niet meer inhalen.

Dat hij de tijdrit wint zegt daar ook zeer weinig over. Dat is zijn specialiteit en zelfs met corona won hij nog wel een tijdrit.

Dit voorspelt weinig goeds voor de tour, je kan minder zijn door trainingsachterstand en dat je door een Roglic in vorm geklopt wordt is geen schande maar als je die elf andere ook niet kan volgen weet je dat het moeilijk wordt.

Remco heeft vooraf toch ook gezegd zonder ambities naar de Dauphine te komen? Waarom altijd maar schieten op die jongen.. Ik vind dat echt waanzin.

wtf is deze prestatie van Gee??
Nu zowel Gee als Lazkano beter dan al de rest behalve Jorgenson die Roglic nog kan volgen.
Ik heb de rit zelf niet kunnen zien maar dit is toch heel raar?

Voor de liefhebbers: Roglic gaat nu naar alle waarschijnlijkheid zijn 10de ronde van een week winnen.
Voorlopig sowieso de beste van deze eeuw op dat vlak! Misschien dat er wat geschiedkundigen nog wat kunnen toevoegen?

Daarnaast nog 3x een Vuelta gewonnen, Giro, monumentje, olympisch goud,...

Remco heeft vooraf toch ook gezegd zonder ambities naar de Dauphine te komen? Waarom altijd maar schieten op die jongen.. Ik vind dat echt waanzin.

Men schiet niet op die jongen.
Men is gewoon realistisch en zegt dat een rol van betekenis spelen in de tour echt niet aan de orde zal zijn.
En dat lijkt mij toch een hoofddoel van hem te zijn dit jaar. Het is zijn eerste tour, en met de hype die gecreëerd werd lagen de verwachtingen toch hoger.
Nu goed het is nog niet de tour, hij kan nog verrassen. Maar dat lijkt mij alvast niet realistisch.

Door omstandigheden heeft hij ook maar een minder jaar. En ook dat is jammer.

Wie weet zien we PatLef nog het geweer van schouder wisselen en is het Remco voor ritten en Merlier die toch meegaat. Anti-climax wel mocht het zo zijn.

Je hoeft dat toch niet te kennen om te zien dat hij vandaag gewoon ferm tekort schoot?
Je kan ook niet spreken van een off-day want hij rijdt al heel de week maar matig rond.
Hij heeft duidelijk een achterstand, en die gaat hij niet meer inhalen.

Dat hij de tijdrit wint zegt daar ook zeer weinig over. Dat is zijn specialiteit en zelfs met corona won hij nog wel een tijdrit.
U bent blijkbaar zijn persoonlijke trainer. Nogal hautain om te beweren dat u nu al weet dat Remco niets gaat presteren in de TDF. Dit is een voorbereidingskoers en bij Quickstep weten ze waar ze mee bezig. Blijkbaar moeilijk om te geloven of te begrijpen ook voor u.

Zoals ik al zei.. volgens sommige mensen zoals u en biljart start hij dus beter niet in de Tour de France en stopt hij er mss zelfs beter mee.

Altijd maar minimaliseren van zijn prestaties daar bent u goed in.

Trouwens waar is VDP gebleven? Koerst die nog? :thinking: Heeft ondertussen blijkbaar een nieuwe sport gevonden heb ik gelezen.. golf. Een wereldkampioen onwaardig.. dat is mijn mening.

Men schiet niet op die jongen.
Men is gewoon realistisch en zegt dat een rol van betekenis spelen in de tour echt niet aan de orde zal zijn.
En dat lijkt mij toch een hoofddoel van hem te zijn dit jaar. Het is zijn eerste tour, en met de hype die gecreëerd werd lagen de verwachtingen toch hoger.
Nu goed het is nog niet de tour, hij kan nog verrassen. Maar dat lijkt mij alvast niet realistisch.

Door omstandigheden heeft hij ook maar een minder jaar. En ook dat is jammer.

Wie weet zien we PatLef nog het geweer van schouder wisselen en is het Remco voor ritten en Merlier die toch meegaat. Anti-climax wel mocht het zo zijn.
Er zijn er nochtans genoeg bij iedere keer om Remco met de grond gelijk te maken of alles rond hem te minimaliseren, op Twitter las ik ook al dat hij een overrated ITT merchant is. Terwijl als je die zijn palmares bekijkt hij veruit de beste Belgische renner is die we hebben in moderne geschiedenis. Komaan, die jongen heeft zelfs al een GT gewonnen (begot uit de prehistorie van 1978 geleden dat we dat nog eens konden vieren).

Remco staat duidelijk nog te zwaar is niet in vorm. Dat hij dat nog kan keren tegen de TDF lijkt mij ook zeer twijfelachtig. Dat een topfitte Remco kan concureren met kleppers als Vingegaard en Pogacar lijkt mij ook niet. Hoger dan een 3e-5e plaats zou ik hem dan ook nooit inschatten. In het hooggebergte blijven er toch veel te veel vraagtekens.

U bent blijkbaar zijn persoonlijke trainer. Nogal hautain om te beweren dat u nu al weet dat Remco niets gaat presteren in de TDF. Dit is een voorbereidingskoers en bij Quickstep weten ze waar ze mee bezig. Blijkbaar moeilijk om te geloven of te begrijpen ook voor u.

Je vergeet te vermelden dat dit zo een beetje de belangrijkste voorbereidingskoers is.
Niet meer dan eens is de winnaar van dauphine ook de winnaar van de Tour. Zelden was een winnaar van de Tour slecht in de dauphine.

Ze weten waarmee ze bezig zijn, je impliceert dat dit dus bij het plan hoort ofzo?
Zoals ik al zei.. volgens sommige mensen zoals u en biljart start hij dus beter niet in de Tour de France en stopt hij er mss zelfs beter mee.

Dat zeg ik nergens, dat maak jij er gewoon zelf van.
Wat ik zeg is dat een klassement rijden er potentieel niet zal inzitten en het misschien nuttiger is om voor ritten te gaan.
Trouwens waar is VDP gebleven? Koerst die nog? :thinking: Heeft ondertussen blijkbaar een nieuwe sport gevonden heb ik gelezen.. golf. Een wereldkampioen onwaardig.. dat is mijn mening.

Euhm wat?
Ik hoop dat je beseft dat MVDP het voorjaar volledig heeft gekleurd en zijn lijstje van uitslagen in wedstrijden dit jaar indrukwekkend is. Heeft de grootste koersen gewonnen of stond op het podium, en MSR niet maar daar was hij in de finale wel magistraal.
Hij gaat ook gewoon de Tour rijden en daarna voor olympisch goud en naar het WK.
Niks WK onwaardig aan.

Er zijn er nochtans genoeg bij iedere keer om Remco met de grond gelijk te maken of alles rond hem te minimaliseren, op Twitter las ik ook al dat hij een overrated ITT merchant is. Terwijl als je die zijn palmares bekijkt hij veruit de beste Belgische renner is die we hebben in moderne geschiedenis. Komaan, die jongen heeft zelfs al een GT gewonnen (begot uit de prehistorie van 1978 geleden dat we dat nog eens konden vieren).

Remco staat duidelijk nog te zwaar is niet in vorm. Dat hij dat nog kan keren tegen de TDF lijkt mij ook zeer twijfelachtig. Dat een topfitte Remco kan concureren met kleppers als Vingegaard en Pogacar lijkt mij ook niet. Hoger dan een 3e-5e plaats zou ik hem dan ook nooit inschatten. In het hooggebergte blijven er toch veel te veel vraagtekens.

Er zijn dan ook gewoon veel clowneske personen op X.
Dat hij bij de top behoort daar valt niet over te discussiëren. Maar in grote rondes is het momenteel nog de absolute bevestiging die uit blijft.
Het is gewoon jammer dat in zijn eerste Tour het waarschijnlijk weer op een sisser zal uitdraaien. Hij heeft ook gewoon al wat pech gehad.

Het probleem is dat hij zich nog nooit als topfit heeft kunnen meten met de absolute top. Ik hoop echt dat hij zich is meet met een Pogacar in het eendagswerk en met Vingegaard in een ronde.

Voila Evenepoel toch al beter vandaag. Komt dus wel goed.

Roglic weer zijn gebruikelijke slechte/mindere slotdag. Dit plaatst ook wel die zege van Jorgensen in PN in een ander daglicht natuurlijk. Toen lieten ze hem nog wat rijden (wat dom was natuurlijk) nu wint hij bijna zonder een kadotje.

Het was een beetje vreemd. Remco zat vooraan en dacht plots precies van: Het is goed zo ik rijd voor top-10 en that is it. (hij had ook niks meer te winnen en ritwinst zat er niet in) Hij liet het plots gewoon lopen. Hij zette zich gewoon opzij en zocht dan naar een eigen tempo.

Roglic. Licht uit? Ik vond dat toch enigszins verrassend. Hij heeft af en toe wel eens die slechte dag maar niets wees daar op. En plots was het op.

Wat een nagelbijter nog.
Beresterke Jorgenson, als hij onmiddelijk de gas open draait wint hij volgens mij (GC)... nu heeft hij eerst nog wat de kat uit de boom zitten kijken en die seconden komt hij finaal tekort. Dat is het nadeel van Gee die daar nog zó dicht stond, kon niet alleen vooruit kijken naar Roglic.

Remco zag er precies wat beter uit al vandaag maar de vergelijking die we moeten maken is met Jorgenson en niet met off-day Roglic natuurlijk. Dat was dan toch wederom een ferme rekening.

Het was een beetje vreemd. Remco zat vooraan en dacht plots precies van: Het is goed zo ik rijd voor top-10 en that is it.
Hij liet het plots gewoon lopen. Hij zette zich gewoon opzij en zocht dan naar een eigen tempo.

Roglic. Licht uit? Ik vond dt toch enigszins verrassend. Hij heeft af en toe wel eens die slechte dag maar niets wees daar op. En plots was het op.

Liet het niet lopen. De Plus reed gewoon ontzettend hard daardoor moest hij gewoon zijn eigen tempo gaan zoeken.

Dit is toch vintage Roglic er lijkt niks aan de hand om dan in de slotrit het toch lastig te krijgen. Zijn vorige Dauphine had hij ook Vingegaard nodig en in een PN had hij zelfs een VA nodig om hem veilig binnen te krijgen. En in een Vuelta moest Mas hem een handje helpen om Carapaz onder controle te houden. En natuurlijk zijn slotdag der alle slotdagen in de Tour op de Planches de belles Filles niks aan de hand en dan bam een draai rond de oren van Pogacar.

Liet het niet lopen. De Plus reed gewoon ontzettend hard daardoor moest hij gewoon zijn eigen tempo gaan zoeken.

Dit is toch vintage Roglic er lijkt niks aan de hand om dan in de slotrit het toch lastig te krijgen. Zijn vorige Dauphine had hij ook Vingegaard nodig en in een PN had hij zelfs een VA nodig om hem veilig binnen te krijgen. En in een Vuelta moest Mas hem een handje helpen om Carapaz onder controle te houden. En natuurlijk zijn slotdag der alle slotdagen in de Tour op de Planches de belles Filles niks aan de hand en dan bam een draai rond de oren van Pogacar.
Roglic heeft ook altijd een pokerstijl & pokerface. Je ziet precies nooit wanneer hij het lastig heeft tot hij plots ... gewoon moet lossen.
Hij is moeilijk te lezen vind ik.

Je vergeet te vermelden dat dit zo een beetje de belangrijkste voorbereidingskoers is.
Niet meer dan eens is de winnaar van dauphine ook de winnaar van de Tour. Zelden was een winnaar van de Tour slecht in de dauphine.

Ze weten waarmee ze bezig zijn, je impliceert dat dit dus bij het plan hoort ofzo?

Dat zeg ik nergens, dat maak jij er gewoon zelf van.
Wat ik zeg is dat een klassement rijden er potentieel niet zal inzitten en het misschien nuttiger is om voor ritten te gaan.

Euhm wat?
Ik hoop dat je beseft dat MVDP het voorjaar volledig heeft gekleurd en zijn lijstje van uitslagen in wedstrijden dit jaar indrukwekkend is. Heeft de grootste koersen gewonnen of stond op het podium, en MSR niet maar daar was hij in de finale wel magistraal.
Hij gaat ook gewoon de Tour rijden en daarna voor olympisch goud en naar het WK.
Niks WK onwaardig aan.

Er zijn dan ook gewoon veel clowneske personen op X.
Dat hij bij de top behoort daar valt niet over te discussiëren. Maar in grote rondes is het momenteel nog de absolute bevestiging die uit blijft.
Het is gewoon jammer dat in zijn eerste Tour het waarschijnlijk weer op een sisser zal uitdraaien. Hij heeft ook gewoon al wat pech gehad.

Het probleem is dat hij zich nog nooit als topfit heeft kunnen meten met de absolute top. Ik hoop echt dat hij zich is meet met een Pogacar in het eendagswerk en met Vingegaard in een ronde.
Precies of uw quote is geldig voor elke renner in opbouw en al zeker na die blessures en verplichte rustpauze van 3 weken na het Baskenland.. Hij kwam naar deze Dauphiné louter als voorbereiding en om beter te worden. Dat is gelukt. Hij zat in deze Dauphiné nog maar aan 85% dat zag je duidelijk en bevestigde hij ook via zijn waarden.

Je vergeet duidelijk dat hij al een grote ronde gewonnen heeft met de Vuelta in 2022. Dus kom nu niet af dat hij geen grote ronde kan winnen. Dat is onzin. En ja, daar waren ook een Ayuso en Roglic enzovoorts aanwezig..

Nogmaals.. VDP rijdt die nog? Ik vind dat persoonlijk WK onwaardig.. ondanks het feit dat hij een sterk voorjaar reed. Amper koersdagen op zijn teller. De Tour een paar sprintjes aantrekken en hopelijk iets rapen op het WK. Ik blijf bij die mening.

Nogmaals.. VDP rijdt die nog? Ik vind dat persoonlijk WK onwaardig.. ondanks het feit dat hij een sterk voorjaar reed. Amper koersdagen op zijn teller. De Tour een paar sprintjes aantrekken en hopelijk iets rapen op het WK. Ik blijf bij die mening.
4 monumenten gereden: 2 keer gewonnen, 1*3e en 1 keer ploegmaat aan overwinning geholpen

Ervoor WK veldrijden meegepakt en tussendoor E3 gewonnen en 2e in GW

Kwaliteit > kwantiteit

Precies of uw quote is geldig voor elke renner in opbouw en al zeker na die blessures en verplichte rustpauze van 3 weken na het Baskenland.. Hij kwam naar deze Dauphiné louter als voorbereiding en om beter te worden. Dat is gelukt. Hij zat in deze Dauphiné nog maar aan 85% dat zag je duidelijk en bevestigde hij ook via zijn waarden.

Je vergeet duidelijk dat hij al een grote ronde gewonnen heeft met de Vuelta in 2022. Dus kom nu niet af dat hij geen grote ronde kan winnen. Dat is onzin. En ja, daar waren ook een Ayuso en Roglic enzovoorts aanwezig..
Ik denk niet dat iemand hier vergeten is dat hij de reeds een ronde van 3 weken op zijn palmares heeft en dat in de ronde bepaalde ritten iedereen eruit kletste, maar onafhankelijk ..we kunnen toch niet ontkennen dat Remco momenteel bergop kwetsbaar is.

Iedereen zou graag hebben dat ie het vuur aan de schenen kan leggen van top klimmers, maar laten we wel wezen op dit moment heeft ie quoi klimcapaciteiten voorlopig zeker nog geen stappen voorwaarts gezet t.o.v 2022 integendeel.

Terug
Bovenaan