Hier wordt het wsl een hybride systeem. Meetings -> naar kantoor, geen meetings -> doet uw goesting.
En ik zie geen probleem met dat systeem, onder een aantal voorwaarden
Voor mij blijft het belangrijkste dat het werk gedaan wordt. Dus indien dit een prestatiegericht systeem is, kan en zal dit perfect werken.
De argumenten die ik van veel werkenemers lees, is omdat ze het sociaal contact missen. Geen probleem mee, maar als je de koffieklets van een half uur en lange lunches met collega's mist, moet je niet pretenderen dat het is om uw productiviteit te verhogen

Ja, voor sommigen is er af en toe wat afleiding nodig dat uw productiviteit optimaal te houden en daar is niks mis mee, dat kan ook perfect, en die mogen volgens dat systeem naar den bureau gaan.
Wat ik veel van bazen hoor, is dat ze "minder kunnen controleren". Het enige wat ze minder kunnen controleren (ik zeg minder, het is nog altijd mogelijk) is effectieve gewerkte uren. Maar als je naar een meer prestatiegericht systeem gaat, is dat ook niet nodig. Je kan evengoed controleren of men hun targets haalt wanneer ze thuiswerken en wanneer ze op den bureau zitten.
Dit is natuurlijk niet mogelijk voor elke functie/elke job. Dit moet zeker bekeken worden binnen die context. Maar als je al anderhalf jaar kunt thuiswerken en uw prestaties lijden er niet onder, vind ik dat je als werkgever hier toch ook je conclusies uit moet trekken. En dan inderdaad de keuze laten (binnen een bepaald systeem) en niks verplicht opleggen.
Verder zal het een tweezijdig zwaard zijn qua besparingen. Men zal inderdaad mogelijks kunnen besparen op kantoorruimte, maar er zullen mogelijks ook andere kosten bijkomen; of die zijn er al bijgekomen. Als men opeens geïnvesteerd heeft in een hele infrastructuur om telewerken te faciliteren, lijkt het mij puur financiëel geen bepaald goeie zet om dit in de toekomst in de vuilbak te kieperen. Hier gaat inderdaad nog een onderhoudskost aan vasthangen, maar die zal maar een fractie zijn van de initiële kost om het op te zetten.