Corona-vaccin: ga je ervoor of niet?

Zal jij je laten vaccineren?

• Ja, onmiddellijk

Stemmen: 238 75,6%
  • Ja, na een maand ofzo

Stemmen: 11 3,5%
  • Ja, na een drietal maanden

Stemmen: 7 2,2%
  • Ja, maar pas na een lange tijd (bv een jaar)

Stemmen: 17 5,4%
  • Nee, maar niet uit vrees voor het vaccin (bv medische reden)

Stemmen: 3 1,0%
  • Nee, maar wel als het verplicht wordt

Stemmen: 19 6,0%
  • Nee, ook niet als het verplicht wordt

Stemmen: 20 6,3%

• Totaal aantal stemmers
    315
Blijkbaar heeft het AZ vaccin toch heftige bijwerkingen als je het hln artikel leest over het duitse zorgpersoneel.
Net ook nog de schoonzus gesproken van iemand die vrijdag het az vaccin gehad heeft, en nu nog ziek plat ligt. Idem met deze persoon haar collega. 😱

Sinds 8/2 enkel nog maar een levering van Pfizer ontvangen?!
Wat maakt het ook uit, zelfs de leveringen die gebeurd zijn worden niet volledig gebruikt. Nog 80k ongebruikte stock op het moment, dat is bijna 70% van de Pfizer levering van vorige maandag, en dat is dan nog bovenop de overconservatieve 140k dosissen aan 100% safety-stock voor tweede dosissen.

Blijkbaar heeft het AZ vaccin toch heftige bijwerkingen als je het hln artikel leest over het duitse zorgpersoneel.
Net ook nog de schoonzus gesproken van iemand die vrijdag het az vaccin gehad heeft, en nu nog ziek plat ligt. Idem met deze persoon haar collega. 😱

Nu ook niet overdrijven, vrijdag het vaccin gekregen hebben en zondag nog wat ziek zijn is nu niets om vaccins te beginnen afwijzen. Sommige mensen hebben korte grieperige symptomen maar dat komt even goed voor bij de andere vaccins. Maar weiger gerust allemaal het AZ vaccin, dan kom ik sneller aan de beurt.

In NL al 1 miljoen spuiten gezet ( ook int weekend ) ( aantal inwoners 17 vs 11 miljoen )
Hier zitten ze blijkbaar aan 600k?
Nog een verloren voorjaar / zomer.

Het feit dat er in het weekend amper gevaccineerd wordt is toch gewoonweg wraakroepend? Allez hoe onbekwaam kan een land zijn?

Ik vrees ervoor.

Als ik even rond mij zie in mijn vriendenkring, wat grotendeels toch allemaal midden tot hogere middenklas burgers zijn waarvan je zou denken dat ze niet al te snel in platte aarde theorieën mee zouden gaan, dat die vtoch wel meegaan de huidige fabeltjes over de vaccins (the geat reset, dna gaat aangepast worden, en al de vrouwen gaan onvruchtbaar worden), dan denk ik dat we er niet al te best voor staan.

Het zijn dus randdebielen, moeten er ook zijn natuurlijk.

Randdebielen is misschien wat sterk uitgedrukt. Het moge wel duidelijk zijn dat het "gezond verstand" bij een groot deel van de bevolking niet of onvoldoende aanwezig is.

De media kan trouwens ook een extra dosis "gezond verstand" gebruiken met hun bangmakerij ivm. het AstraZeneca vaccin.

Er zijn er 80.000 beschikbaar na levering van de 2de dosis dus kon men vandaag 40000 mensen gevaccineerd hebben.
Je moet de vaccinatiecijfers wat tijd geven. De cijfers van de voorbije week zijn nog niet volledig. Helaas is die dataverzameling niet zo snel (bon, gelukkig niet zo belangrijk als de snelheid van de cijfers van besmettingen/hospitalisaties). De totale teller voor de voorbije week staat op 80k voor België terwijl er voor Vlaanderen alleen al 100k gepland waren. Ik hield het vorige week in de gaten en zeker tot woensdag stegen de cijfers van de week ervoor nog significant.

Je moet de vaccinatiecijfers wat tijd geven. De cijfers van de voorbije week zijn nog niet volledig. Helaas is die dataverzameling niet zo snel (bon, gelukkig niet zo belangrijk als de snelheid van de cijfers van besmettingen/hospitalisaties). De totale teller voor de voorbije week staat op 80k voor België terwijl er voor Vlaanderen alleen al 100k gepland waren. Ik hield het vorige week in de gaten en zeker tot woensdag stegen de cijfers van de week ervoor nog significant.
Wordt dat nog met pen en papier geteld ofzo?

Wordt dat nog met pen en papier geteld ofzo?
Mss met BPost verstuurd. Maar ik deel die kritiek volledig, je zou veel winnen aan goodwill met meer transparantie rond die cijfers. De vaccinatiecampagne had makkelijk als motivator gebruikt kunnen worden mits de goeie aanpak... kans gemist. Ondanks dat de vaccinatie zelf best OK loopt (binnen de context van de triestige EU aanbesteding)

2 dagen geleden was het 667.000. Dus in verhouding is het evenveel als in Nederland.

Met groot verschil dat Nederland wel een dikke week later is begonnen met vaccineren.
Nederland is zeer traag begonnen, maar versnelt. België is traag begonnen en gaat hoe langer hoe trager vooruit.

Al een week lang blijven ze op die 3.5% hangen, het vaccineren van zorgpersoneel is een soep en de communicatie valt tussen pot en pint.
Ik hou m'n hart al vast wat voor komieke toestanden we vanaf maart gaan zien als de zogezegde "grote vaccinatiecampagne" start.

Met groot verschil dat Nederland wel een dikke week later is begonnen met vaccineren.
Nederland is zeer traag begonnen, maar versnelt. België is traag begonnen en gaat hoe langer hoe trager vooruit.

Al een week lang blijven ze op die 3.5% hangen, het vaccineren van zorgpersoneel is een soep en de communicatie valt tussen pot en pint.
Ik hou m'n hart al vast wat voor komieke toestanden we vanaf maart gaan zien als de zogezegde "grote vaccinatiecampagne" start.
Maakt uiteindelijk geen verschil want ze krijgen even veel vaccins als wij. Dus konden ze die late start perfect goedmaken door iets sneller de vaccins die er al waren te zetten.

Wat Puni zegt.

De echte test komt er wanneer er op een dag vaccins plots aan de lopende band beginnen binnen te komen (als die dag al komt). Als niet de levering van de vaccins de vertragende factor is, maar de werking van de vaccinatiecentra, dan kunnen we de juiste conclusies trekken.

Ik dacht dat de vaccinatiecentra voorzien zijn om 140.000 mensen per dag te vaccineren. Dat zijn er dan bijna 1 miljoen per week want dan gaan ze wel de weekends doordoen als het nodig is.

De grote vraag is of ze ooit met de leveringen op dat niveau gaan komen om dat aantal per week te doen.

Als ik het zo lees dat veel mensen niet willen vaccineren dan komt het wel goed voor diegene die zich wel willen vaccineren.
Zeker als je geen problemen hebt met AZ vaccin.

Systeem van Israel met groene vaccinkaart die je meer toelaat gaat toch aanlokkelijk systeem worden.

Terug
Bovenaan