Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat er tijd nodig is om terug op te starten is logisch, maar 2-3 weken?
Volk aanwerven, voorraad aanvullen, jaarlijkse technische keuringen laten uitvoeren (testritten, karretjes plaatsen,...),... Een kennis was vroeger operations manager bij bellewaerde, daar komt echt heel wat bij kijken. Een aantal van die technische zaken (onderhoud)!kon je tijdens de verplichte sluiting wel doen, maar als je geen zekerheid hebt wanneer er terug opgestart wordt, stel je een aantal investeringen uit of zet je bvb groenonderhoud op een laag pitje.

Mijn schoonvader was attractiebediende en starten normaal gezien nu op om een maand later echt aan zijn attractie te staan. Ging dan natuurlijk niet over een maand aan 'zijn' attractie te werken, maar ook deels over groenonderhoud/groenaanleg en algemene schoonmaak van het ganse park.

corona posterboy ? had ook verwacht dat hij alle communicatie ging leiden enzo maar blijkbaar niet ...
ik dacht dat het de bedoeling was om op de achtergrond het overleg tussen de technici van de verschillende gemeenschappen en gewesten te leiden. Niet om zelf de communicatie te doen, da's voor de politici (zeker nu het verbetert zullen ze dat zelf willen aankondigen).

Op de 7de dag nu: vaccinatiebereidheid. Interviews in een rusthuis in Jette.

Jonge zorgkundige/verpleegkundige: "ja ik snap het wel, vaccineren van kwetsbare en oude personen maar ik ben jong en gezond. Ik ben nu wel zogezegd een gevaar, maar je ziet zoveel op het internet, dat doet mij twijfelen. Er zijn ook weinig goede interviews hierover in het Frans (veel anti-vaccinzaken kennelijk)."

What the actual fuck toch.

Je mag voortaan door het huis van iemand gaan om in de tuin - op afstand - af te spreken. Dat staat nu ook duidelijk in het ministerieel besluit over de maatregelen dat vandaag is gepubliceerd. "Eén persoon mag tegelijk het huis of een toeristische logies occasioneel en kortstondig betreden. Deze persoon wordt niet beschouwd als een duurzaam onderhouden nauw contact", zo staat er.
(vrt nws liveblog)

Ik vraag me toch weer oprecht af of er ook maar iemand zich iets aantrekt van dit soort regeltjes. Vrij absurd allemaal...
Het heeft iets weg van micromanagement.

Inderdaad. Al het feit alleen dat ze het specifiëren, is toegeven dat ze vorige keer ridicuul bezig waren.

Ik kan mij ook moeilijk inbeelden dat zo'n regel, indien opgevolgd, een virologisch verschil zal maken.

Kan me nog moeilijker inbeelden dat iemand ze gaat opvolgen of dat er effectief een verandering in gedrag zal zijn tgo vroeger.

Klinkt beetje als een architect die bezig is met de tint van groen van het tuinhuis ipv het huis te tekenen...

Als ze eens ne keer de mensen zonder gezond verstand naar vanvoor kegelen in de vaccinatie strategie. 't Is misschien een klein ideetje :unsure:

Zouden eventueel IQ tabellen ergens kunnen schooieren maar ik denk dat Facebook en HLN ook een database kunnen aanleveren.

Moeten we niet echt de lintmeter boven halen om de vijf botten en elke nieuwe maatregel tegen 't licht houden.

Wat een lege doos is die Verlinden toch... Wees dan mans genoeg om te zeggen dat uw avondklok een gemakkelijkheidsoplossing is om te handhaven: iedereen die na 00.00 buiten komt is in fout (tenzij anders bewezen kan worden), terwijl het omgekeerd zou moeten zijn: iedereen mag vrij buitenkomen, tenzij bewezen is dat het voor een feit is dat niet mag.

Als ze eens ne keer de mensen zonder gezond verstand naar vanvoor kegelen in de vaccinatie strategie. 't Is misschien een klein ideetje :unsure:

Zouden eventueel IQ tabellen ergens kunnen schooieren maar ik denk dat Facebook en HLN ook een database kunnen aanleveren.

Moeten we niet echt de lintmeter boven halen om de vijf botten en elke nieuwe maatregel tegen 't licht houden.
'k Vind zo'n uitspraken echt dubbel. Ik denk dat iedereen zijn gezond verstand gebruikt, of gebruikt heeft, maar na meer dan een jaar moet ge wel naïef zijn als ge gelooft dat meerderheid van de bevolking alles nog letterlijk opvolgt.

'k Vind zo'n uitspraken echt dubbel. Ik denk dat iedereen zijn gezond verstand gebruikt, of gebruikt heeft, maar na meer dan een jaar moet ge wel naïef zijn als ge gelooft dat meerderheid van de bevolking alles nog letterlijk opvolgt.
Letterlijk opvolgen en gezond verstand zijn twee andere zaken.

Ik heb het vooral over het volk dat:
- Tijdens lockdown één wel nog nodig vond om elke dag naar de slager en de bakker te gaan in plaats van es ne keer wa meer mee te nemen. En dan maar buiten stond te keuvelen met half de geburen.
- Volk dat tijdens de zomer aan het mekkeren was dat ze met 60 man (4weken x15 man) per maand niet toekwamen
- Volk dat het nodig vind om met waanzinnige getallen religieuze diensten wenst bij te wonen en latent weigert om maar één advies op te volgen
- Diegene die toch graag een trouwfeest van 120 man willen houden
- Volk dat elke week graag met 20 man een fuifke ligt te bouwen
- Of ne mega rave/orgy in Frankrijk.

Tghoh zo'n type volk. Ni de soort van één bomma teveel aan tafel. Ik denk dat iedereen wel het laatste jaar voorbeelden gezien heeft van volk dat er best wel grondig zijn voeten aan geveegd heeft. Ongeacht of de regels nu 15 man of één knuffelcontact toelieten.

Laatst bewerkt:
Geef eigen duiding bij artikelen - zeker als het achter een betaalmuur zit. Zo heeft iedereen de kans om in discussie te gaan.
Letterlijk opvolgen en gezond verstand zijn twee andere zaken.

Ik heb het vooral over het volk dat:
- Tijdens lockdown één wel nog nodig vond om elke dag naar de slager en de bakker te gaan in plaats van es ne keer wa meer mee te nemen. En dan maar buiten stond te keuvelen met half de geburen.
- Volk dat tijdens de zomer aan het mekkeren was dat ze met 60 man (4weken x15 man) per maand niet toekwamen
- Volk dat het nodig vind om met waanzinnige getallen religieuze diensten wenst bij te wonen en latent weigert om maar één advies op te volgen
- Diegene die toch graag een trouwfeest van 120 man willen houden
- Volk dat elke week graag met 20 man een fuifke ligt te bouwen
- Of ne mega rave/orgy in Frankrijk.

Tghoh zo'n type volk. Ni de soort van één bomma teveel aan tafel. Ik denk dat iedereen wel het laatste jaar voorbeelden gezien heeft van volk dat er best wel grondig zijn voeten aan geveegd heeft. Ongeacht of de regels nu 15 man of één knuffelcontact toelieten.
En jij wil die mensen belonen door ze prioriteit te geven bij het vaccineren?

Ministerieel besluit verduidelijkt: Eén persoon mag huis betreden en wordt niet beschouwd als nauw contact​

Je mag voortaan door het huis van iemand gaan om in de tuin - op afstand - af te spreken. Dat staat nu ook duidelijk in het ministerieel besluit over de maatregelen dat vandaag is gepubliceerd. "Eén persoon mag tegelijk het huis of een toeristische logies occasioneel en kortstondig betreden. Deze persoon wordt niet beschouwd als een duurzaam onderhouden nauw contact", zo staat er.
Gisteren had minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) al laten verstaan dat mensen wel even langs het huis mochten wandelen om naar de tuin te gaan en dat ze ook wel even naar toilet mochten. Tot nog toe mocht dat niet.

Geloven die werkelijk echt dat iemand dat op de letter volgt? Alsof deze nieuwe info ook maar iets verandert.

Geloven die werkelijk echt dat iemand dat op de letter volgt? Alsof deze nieuwe info ook maar iets verandert.

Als ze dit niet als expliciete uitzondering vermelden dan staat het halve land moord en brand te schreeuwen. Vermelden ze het wel expliciet dan gaan we klagen dat het belachelijk is dat ze daar toestemming voor moeten geven. Voor de Vlaming zal het ook gewoon nooit goed zijn 😉

Gaat het over het wegvallen van de uitzondering van -12 jarigen in het najaar vorig jaar, stond heel het land op zijn kop dat dit niet duidelijk was dat deze uitzondering er niet meer was.
Gaat het over een verduidelijking die men gemaakt heeft bij de vorige set regels, dat deze nu veranderd is, is het ook weer niet goed.

Dus ja, ik kan ook niet volgen. Moet men nu zo duidelijk mogelijk communiceren of moet men het gewoon publiceren en het u zelf laten uitzoeken?

Ik ben toch ook voorstander van duidelijke communicatie ze. Dan is er ook geen discussie achteraf.

Als ze dit niet als expliciete uitzondering vermelden dan staat het halve land moord en brand te schreeuwen. Vermelden ze het wel expliciet dan gaan we klagen dat het belachelijk is dat ze daar toestemming voor moeten geven. Voor de Vlaming zal het ook gewoon nooit goed zijn 😉
Dat is mijn punt niet...

Gaat het over het wegvallen van de uitzondering van -12 jarigen in het najaar vorig jaar, stond heel het land op zijn kop dat dit niet duidelijk was dat deze uitzondering er niet meer was.
Gaat het over een verduidelijking die men gemaakt heeft bij de vorige set regels, dat deze nu veranderd is, is het ook weer niet goed.

Dus ja, ik kan ook niet volgen. Moet men nu zo duidelijk mogelijk communiceren of moet men het gewoon publiceren en het u zelf laten uitzoeken?
ze moeten enkele zeggen wat de mensen willen horen he, niet afkomen met regels die men niet wil horen :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan