Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel ja makker, ik wil wel eens weten wat die virologen verdienen met stalen te analyseren . Vertel het mij want zo te lezen weet jij het wel.
Ik heb me dat ook al vaak afgevraagd...

Vooral moet er eerst een onderscheid gemaakt worden tussen wat 'de virologen' verdienen aan de tests, en wat 'het labo' verdient aan de tests.
Als MVR zijn labo stalen analyseert, kan ik me niet inbeelden dat de opbrengst daarvan op zijn bankrekening terecht komt... Lijkt me eerder geld dat ingezet wordt voor wetenschappelijk onderzoek.

Maar ik ken de details uiteraard ook niet he :wink:

Ik heb me dat ook al vaak afgevraagd...

Vooral moet er eerst een onderscheid gemaakt worden tussen wat 'de virologen' verdienen aan de tests, en wat 'het labo' verdient aan de tests.
Als MVR zijn labo stalen analyseert, kan ik me niet inbeelden dat de opbrengst daarvan op zijn bankrekening terecht komt... Lijkt me eerder geld dat ingezet wordt voor wetenschappelijk onderzoek.

Maar ik ken de details uiteraard ook niet he :wink:
Gewoon nog maar het feit dat men zegt "je wil niet weten hoeveel men daar aan verdient" is voor mij genoeg om te weten dat je het zelf niet weet, bijgevolg uit je nek lult en probeert te doen alsof je het weet. Sorry maar de cafe's zijn gesloten dus de toogpraat mag ook achterwege blijven.

Kan je daar eens cijfers van tonen ipv uw toogpraat?
Dat is toch algemeen geweten? Het hele systeem is zo opgezet dat het onvermijdelijk in die richting gaat.

Iedereen verdient aan zo veel mogelijk kosten maken. Dokters worden per prestatie betaald. Ziekenhuizen worden per prestatie betaald rechtsreeks en onrechtstreeks. De patiënt moet bijna niks zelf betalen. En de politiek heult mee met elk emotioneel gedoe en draait telkens de kraan open (zie baby pia).

Er is 0 incentive om kosten onder controle te houden.

De cijfers gaan van 3mrd tot 10mrd verspilling per jaar. Feel free om je zelf in te lezen voor we discussie gaan voeren. Annemans zijn boek https://www.standaardboekhandel.be/p/de-prijs-van-uw-gezondheid-9789401412391

Vakantie studie https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...f-slecht-besteed-in-gezondheidszorg~ab170b25/

En zo zijn er vele studies als je Google "verspilling gezondheidszorg belgie"

Gewoon nog maar het feit dat men zegt "je wil niet weten hoeveel men daar aan verdient" is voor mij genoeg om te weten dat je het zelf niet weet, bijgevolg uit je nek lult en probeert te doen alsof je het weet. Sorry maar de cafe's zijn gesloten dus de toogpraat mag ook achterwege blijven.
Ik heb dat niet gezegd he (ben het volledig akkoord met u trouwens :p)

een ronde tafel waar 10 man op 1.5m van elkaar moet kunnen zitten, waarbij de mensen zelf ongeveer 50cm breed zijn.
Betekent dat er ongeveer 1.75m tussen de middens van de mensen moet zijn.
Dat is een veelhoek met 10 hoeken van 2pi/10.
1.75 = 2*straal*sin(0.5*2pi/10).
diameter tafel = 2 * 1.75 / (2*sin(0.5*2pi/10)) = 5.66 meter

unknown.png

Iemand nog zo'n tafel op overschot? Uit elkaar klikbaar?
Een rechthoekige tafel is zo ongezellig dan zit ge nog verder uit elkaar!

Dat is toch algemeen geweten? Het hele systeem is zo opgezet dat het onvermijdelijk in die richting gaat.

Iedereen verdient aan zo veel mogelijk kosten maken. Dokters worden per prestatie betaald. Ziekenhuizen worden per prestatie betaald rechtsreeks en onrechtstreeks. De patiënt moet bijna niks zelf betalen. En de politiek heult mee met elk emotioneel gedoe en draait telkens de kraan open (zie baby pia).

Er is 0 incentive om kosten onder controle te houden.

De cijfers gaan van 3mrd tot 10mrd verspilling per jaar. Feel free om je zelf in te lezen voor we discussie gaan voeren. Annemans zijn boek https://www.standaardboekhandel.be/p/de-prijs-van-uw-gezondheid-9789401412391

Vakantie studie https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...f-slecht-besteed-in-gezondheidszorg~ab170b25/

En zo zijn er vele studies als je Google "verspilling gezondheidszorg belgie"
Nochtans zie ik nergens staan dat heel de gezondheidszorg verspilde business is. En nog minder bewijs voor uw statement dat er een groepje is dat zichzelf wil verrijken.
O ja en ivm met baby p8a, de politiek os inderdaad al volledig gekeerd en draait eindeloos de kraan open. :ironic: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/1...rustrerend-dat-de-politiek-een-jaar-later-no/
Niet alles geloven wat de politiek belooft he

een ronde tafel waar 10 man op 1.5m van elkaar moet kunnen zitten, waarbij de mensen zelf ongeveer 50cm breed zijn.

unknown.png

Ga eens naar ikea, noemt ceureunatôfël

Op zich is het eigenlijk wel grappig : we mogen met 10 buiten zitten maar dat wil niet zeggen dat je met 10 MOET samenzitten.
Als het niet lukt om volgens de regels die 10 mensen te zien dan nodig je gewoon er minder uit.

Over geld verdienen en de labo's:

Hier staan 3 treffende artikels opgesomd (klik op see more, niet op hln onderaan.):

Het is een melkkoe alvast.

De virologen zullen gewoon hun loon krijgen neem ik aan.
Maar op de achtergrond schuift alvast wat.
Dit is ongegronde zever, links leggen die er niet zijn. Carine Knapen is een bekende leugenaar die graag de dingen "interpreteert" op een manier dat ze in haar kraam passen. Bullshit, of zoals het tegenwoordig heet: Fake news.

Ge maakt de berekening wel nodeloos ingewikkeld
Je wilt een tafel met een omtrek van 10 *1.75 m = 17.5 m
Dus is de diameter : 17.5/3.14=5.6 meter
Ik vermoed dat de tafel ook kleiner kan, als het bvb drie bubbels zijn die samenkomen ;-)

Ge maakt de berekening wel nodeloos ingewikkeld
Je wilt een tafel met een omtrek van 10 *1.75 m = 17.5 m
Dus is de diameter : 17.5/3.14=5.6 meter
Ja eerst had ik het ook zo berekend en dan geanticipeerd dat men mij te slim af zou zijn. Ik wil namelijk wel FACTS weergeven he. Uw berekening maakt gebruikt van de omtrek van de cirkel, dat is geen rechte lijn! De rechte lijn zou bij u korter zijn dan 1.75m! Dat zou niet aan de corona regels voldoen! Die diameter moet 6cm extra zijn.
Ik vermoed dat de tafel ook kleiner kan, als het bvb drie bubbels zijn die samenkomen ;-)
Dat is wel heel slim gezien. De mensen van dezelfde bubbel zouden dan dichter naast elkaar zitten.
Dan kan die ronde tafel inderdaad kleiner.

Ja eerst had ik het ook zo berekend en dan geanticipeerd dat men mij te slim af zou zijn. Ik wil namelijk wel FACTS weergeven he. Uw berekening maakt gebruikt van de omtrek van de cirkel, dat is geen rechte lijn! De rechte lijn zou bij u korter zijn dan 1.75m! Dat zou niet aan de corona regels voldoen! Die diameter moet 6cm extra zijn.

Dat is wel heel slim gezien. Dat is wel een moeilijker berekening misschien.
Ik ben dan ook ingenieur.
Voor mij is g=10 m/s²; niet 9.81 m/s² :cool:

Op zich moet ge niet met 1.75 rekenen hé. Is uiteindelijk "mond tot mond". Dus 1.5 is genoeg, dan kom je al toe met diameter van 4.85m.
Met een rechthoekige tafel van ~7m*1m30 komde ook toe, zoveel scheelt da niet van verder uit elkaar te zitten.

En anders walking BBQ hé, of niet iedereen tegelijk aan tafel. Of met verschillende tafeltjes werken. Genoeg opties, maarja, waarom zouden mensen effectief praktische oplossingen zoeken i.p.v. te klagen en dingen in het belachelijke te trekken :thinking:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan