Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
pas op: hij heeft gelijk dat voor de ziekenhuizen het terug een drukke periode is, met zo'n 25%-30% meer zieken tegen de langetermijnverwachtingen in (dus ook lastig voor verlofplanningen etc). Maar tenzij de héél recente cijfers (laatste 24 uur, enkel Sciensano hebben die) iets anders tonen, is er binnenkort weer beterschap.

Dat hij aandacht vraagt aan de mensen via zo'n persboodschappen om e regels te volgen en het op die manier doet, versta ik echter perfect. Geef je de boodschap die ik hier geef, dan zou dit voor vele mensen die enkel titels lezen klinken als "ik moet geen moeite doen, het komt allemaal wel goed zelfs al blijf ik op het sint-pietersplein fuiven etc.

je zou bijna denken dat hij weet hoe de pers te bespelen :p

Plezant vinden zou ik niet zeggen, maar ik vermoed dat hun dagen lekker vol zitten en zij voor professionele redenen nu héél veel mensen spreken. Dan vind ik het not done dat je zegt dat de gemiddelde josflos die misschien enkel nog zijn gezin ziet een beetje minder moet klagen.
Of die mensen draaien nu bijna een jaar zoveel meer overuren en zien hun familie een pak minder omdat ze de bevolking proberen te loodsen door deze pandemie.
Wat ze imo een pak beter doen dan onze politici (diegene die het eigenlijk moeten doen)

Of die mensen draaien nu bijna een jaar zoveel meer overuren en zien hun familie een pak minder omdat ze de bevolking proberen te loodsen door deze pandemie.
Wat ze imo een pak beter doen dan onze politici (diegene die het eigenlijk moeten doen)
Wij zien ons familie ook een pak minder :unsure:

Ja, dat lossen van die 200 opnames in het middagnieuws was niet toevallig :]
dat was niet in het middagnieuws, was al apart gecommuniceerd aan de ministers, dacht ik. Ik las ergnes iets over een presentatie die gemaakt is en dat leek me niet de dagelijkse 11-uur presentatie te zijn (want die cijfers waren daar toen nog niet op te zien, dacht ik). Dus ik vermoed dat hij zelf, bij het begin van de vergadering van het overlegcomité, nog iets mocht presenteren.

Ze spreken nu dat de stijging lijkt af te zwakken, wat komt omdat de cijfers beteren maar dat toont zich pas later in de 7 daagse gemiddeldes natuurlijk. Maar idd, je zou verwachten dat kranten toch iets diepgaander analyseren en schrijven.
niet enkel kranten , ook al die wetenschappers en directeurs van allerlei instellingen , als JPV hier in slaagt van een deftige analyse te maken , moeten die mensen dat toch ook kunnen , het verbaasd me meer en meer hoe de mensen die de media vullen achter lopen op de feiten , is het onkunde of van kwade wil? ( om de bevolking in te tomen)

niet enkel kranten , ook al die wetenschappers en directeurs van allerlei instellingen , als JPV hier in slaagt van een deftige analyse te maken , moeten die mensen dat toch ook kunnen , het verbaasd me meer en meer hoe de mensen die de media vullen achter lopen op de feiten , is het onkunde of van kwade wil? ( om de bevolking in te tomen)
de analyse die ik maak is (bij wijze van spreken) 95% zeker. Voor media is dat méér dan genoeg, voor wetenschappers te weinig. Maar dat media geen gejank willen over welke voorlopige cijfers ze gebruik maken, versta ik perfect. En dat ze ook daar dan gebruik maken van "definitieve" cijfers, is logisch.

En ik denk niet dat er zoveel idioten in België zijn die als ze wakker komen vijf seconden later denken: joepie, nieuwe cijferkes van Sciensano :p.

de analyse die ik maak is (bij wijze van spreken) 95% zeker. Voor media is dat méér dan genoeg, voor wetenschappers te weinig. Maar dat media geen gejank willen over welke voorlopige cijfers ze gebruik maken, versta ik perfect. En dat ze ook daar dan gebruik maken van "definitieve" cijfers, is logisch.

En ik denk niet dat er zoveel idioten in België zijn die als ze wakker komen vijf seconden later denken: joepie, nieuwe cijferkes van Sciensano :p.
Zouden ze echter gejank krijgen?

Mij maakt het niet uit, ik kijk toch al niet meer naar die cijfers, ik volg gewoon die regels. Het leven is toch zo gemakkelijk wanneer je u niet opjaagt in futiliteiten waar je toch niets aan kunt doen.

chapeau voor dat iedere dag vol te houden :p ik vind ze alvast nuttiger dan wat in de pers tevoorschijn komt

Ik heb het nog al gezegd, maar ik vind het top dat @JPV hier dagelijks de cijfers en (vooral) een korte en vrij objectieve interpretatie post.
Dat is nu al vaak dat ge hier op het forum daardoor 2-3 dagen vroeger weet wat er gaande is in vgl met als ge gewoon de media volgt.

Al vind ik het gerucht dat @JPV een sos zou zijn wel verontrustend. :unsure:
(tis om te lachen)

Ik heb het nog al gezegd, maar ik vind het top dat @JPV hier dagelijks de cijfers en (vooral) een korte en vrij objectieve interpretatie post.
Dat is nu al vaak dat ge hier op het forum daardoor 2-3 dagen vroeger weet wat er gaande is in vgl met als ge gewoon de media volgt.

Al vind ik het gerucht dat @JPV een sos zou zijn wel verontrustend. :unsure:
(tis om te lachen)
Dat staat tegenwoordig toch onder zijn nickname?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan