Nee ik weet dat het virus er zich niets van aantrekt

die motivatiecijfers gaan echter wel een steeds grotere impact hebben op de curve, want het wordt een beetje een self fullfilling prophecy op dat moment. En ik moet zeggen dat dat iets was dat voor mij echt wel ontbrak op de persconferentie gisteren, namelijk iets om naar uit te kijken. Die wollige termen als "lente van de vrijheid" hoeven voor mij niet, maar concreet iets van: We hebben in samenwerking met de virologen die fameuze menukaart gekregen, en onze intentie is om - vanaf de cijfers het toelaten - te beginnen met versoepeling X Y en Z.
Je houdt een slag om de arm, je plakt er geen concrete datum op, maar je hebt wel terug een doel voor de ogen gehangen van wat er op (hopelijk korte) termijn weer gaat kunnen. Met de persconferentie een week door te schuiven stel je de deur weer open voor een week gespeculeer in de kranten, een week profileringsdrang van alle partijen en een week gelobby van de horeca, cultuur, sport,...
En op het einde is er maar 1 slachtoffer, namelijk de bevolking die hoopt dat er iets gaat kunnen.
Dààr schiet volgens mij de regering gigantisch te kort.