Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
3/4 van de Vlamingen is een leugen, een waan waarmee mensen proberen voor zichzelf te rechtvaardigen dat ze de regels overtreden.
Het feit dat men zo debiel is dat men het moet rechtvaardigen zegt voor mij genoeg. Allemaal zo'n grote muil en niemand die de ballen heeft om te zeggen dat je toch al de regels overtreden hebt om toch maar gemoedsrust te hebben.

@dertjooo
2 mensen die meer dan 1 knuffelcontact hebben, en jij zegt dat 3/4 van de Vlamingen “zich niks meer aantrekken van de regels”, maar je verwijt de anderen dat ze in hokjes denken en je een doemdenker noemen op dat vlak...

Dat klopt, maar de motivatiecijfers beginnen wel in die regionen te zweven van mensen die het aangeven dat ze het moe zijn. En zal er op termijn ook toe leiden dat we richting dat cijfer foert-zeggers gaan. En dat is volgens mij een issue die op relatief korte termijn wel een heel groot probleem kan worden.
Het begint met er links en rechts de kantjes eens af te lopen (dat merk ik bij mezelf), maar dat is wel een sneeuwbaleffect. En ik vraag me echt af hoe ze dat vraagstuk opgelost hopen te krijgen, want het ziet ernaar uit dat we nog minstens een maand in hetzelfde stramien gaan zitten.
Daar kunnen we allemaal mee akkoord gaan denk ik. Het is voor niemand makkelijk (behalve enkele extreemgevallen waarschijnlijk) en het is al lang dat we in deze shit zitten. Hopelijk is het vrijdag beter kwa cijfers want mensen hebben echt wel nood aan een versoepeling. Jammer genoeg hebben virologen en experten ook wel gelijk als ze zeggen dat het virus zich daar geen kloten van aantrekt. Het is nu ook niet iets wat men kan sturen he.

Is dit forum nu echt de enigste plek van Vlaanderen waar de moraalridders geloven dat de meeste mensen zich nu nog aan de regels houden?

Heb je het over mij? Of de 3/4 van de vlamingen die zich niets meer aantrekt van de maatregelen?
Dus zodra er iemand een andere mening heeft dan die van jou/virologen/overheid op deze situatie is er iets grondig mis met deze persoon? Jammerlijke beledigende comment. Sorry maar hier doe ik niet aan mee.

Geniet nog van jullie weekend vrienden!
Het was niet zo duidelijk geschreven maar in jouw neiging je beledigd te voelen heb je het verkeerd begrepen. Ik spreek over het beeld dat jij en anderen hier ophangen van wie niet meegaat in jullie standpunt. Het helpt als je niet selectief 1 zin citeert.

Dat er zaken rammelen aan jouw uitspraken lijkt me wel duidelijk zeker?

En 5 minuten verder en iemand komt af met moraalridders. Dat bedoel ik dus, kennelijk is er iets mis met je gedragen als deel van een samenleving.

Is dit forum nu echt de enigste plek van Vlaanderen waar de moraalridders geloven dat de meeste mensen zich nu nog aan de regels houden?
Net als zowat alle polls?

Maar wil je ook wel een verschil maken tussen ‘zich niks meer van de regels aantrekken’ en ‘aan de regels houden’? Er is ook een tussenin, he.

Net als zowat alle polls?

Maar wil je ook wel een verschil maken tussen ‘zich niks meer van de regels aantrekken’ en ‘aan de regels houden’? Er is ook een tussenin, he.
Vooral dit inderdaad. Ik kan me perfect inbeelden dat meer dan 75% zich niet exact aan de regels houdt.

Maar het verschil met 'zich er volledig niets van aantrekken' is wel dag en nacht.

Bv. In Gent zitten 74000 studenten. Het is niet omdat er 200(? Weet niet hoeveel), studenten heel zichtbaar hun voeten er aan vegen dat dit voor alle studenten in die mate gebeurt.

Daar kunnen we allemaal mee akkoord gaan denk ik. Het is voor niemand makkelijk (behalve enkele extreemgevallen waarschijnlijk) en het is al lang dat we in deze shit zitten. Hopelijk is het vrijdag beter kwa cijfers want mensen hebben echt wel nood aan een versoepeling. Jammer genoeg hebben virologen en experten ook wel gelijk als ze zeggen dat het virus zich daar geen kloten van aantrekt. Het is nu ook niet iets wat men kan sturen he.
Nee ik weet dat het virus er zich niets van aantrekt :p die motivatiecijfers gaan echter wel een steeds grotere impact hebben op de curve, want het wordt een beetje een self fullfilling prophecy op dat moment. En ik moet zeggen dat dat iets was dat voor mij echt wel ontbrak op de persconferentie gisteren, namelijk iets om naar uit te kijken. Die wollige termen als "lente van de vrijheid" hoeven voor mij niet, maar concreet iets van: We hebben in samenwerking met de virologen die fameuze menukaart gekregen, en onze intentie is om - vanaf de cijfers het toelaten - te beginnen met versoepeling X Y en Z.

Je houdt een slag om de arm, je plakt er geen concrete datum op, maar je hebt wel terug een doel voor de ogen gehangen van wat er op (hopelijk korte) termijn weer gaat kunnen. Met de persconferentie een week door te schuiven stel je de deur weer open voor een week gespeculeer in de kranten, een week profileringsdrang van alle partijen en een week gelobby van de horeca, cultuur, sport,...
En op het einde is er maar 1 slachtoffer, namelijk de bevolking die hoopt dat er iets gaat kunnen.

Dààr schiet volgens mij de regering gigantisch te kort.

Vooral dit inderdaad. Ik kan me perfect inbeelden dat meer dan 75% zich niet exact aan de regels houdt.

Maar het verschil met 'zich er volledig niets van aantrekken' is wel dag en nacht.

Bv. In Gent zitten 74000 studenten. Het is niet omdat er 200(? Weet niet hoeveel), studenten heel zichtbaar hun voeten er aan vegen dat dit voor alle studenten in die mate gebeurt.
Het is of zwart of wit he, andere kleuren bestaan niet meer
Nee ik weet dat het virus er zich niets van aantrekt :p die motivatiecijfers gaan echter wel een steeds grotere impact hebben op de curve, want het wordt een beetje een self fullfilling prophecy op dat moment. En ik moet zeggen dat dat iets was dat voor mij echt wel ontbrak op de persconferentie gisteren, namelijk iets om naar uit te kijken. Die wollige termen als "lente van de vrijheid" hoeven voor mij niet, maar concreet iets van: We hebben in samenwerking met de virologen die fameuze menukaart gekregen, en onze intentie is om - vanaf de cijfers het toelaten - te beginnen met versoepeling X Y en Z.

Je houdt een slag om de arm, je plakt er geen concrete datum op, maar je hebt wel terug een doel voor de ogen gehangen van wat er op (hopelijk korte) termijn weer gaat kunnen. Met de persconferentie een week door te schuiven stel je de deur weer open voor een week gespeculeer in de kranten, een week profileringsdrang van alle partijen en een week gelobby van de horeca, cultuur, sport,...
En op het einde is er maar 1 slachtoffer, namelijk de bevolking die hoopt dat er iets gaat kunnen.

Dààr schiet volgens mij de regering gigantisch te kort.
Ik geef je volkomen gelijk. Maar langs de andere kant vraag ik mij af of zo'n doekje voor het bloeden het zoveel beter maakt. Soms denk ik van wel maar langs de andere kant zijn we allen (toch de meeste) groot genoeg om te beseffen hoe het in elkaar steekt en je daar wat op voor te bereiden. Ik vind het in ieder geval dubbel dat we vragende partij zijn om als volwassenenen behandeld te worden maar langs de andere kant dan wel enkele snoepjes nodig hebben om het te kunnen volhouden. Het is voor de regering ook wat balanceren op een slappe koord he.

Krijg nou wat? Als ik (of iemand anders) hier kritiek uit op het falende Belgische vaccinatiebeleid krijgen we meteen te horen dat we niet snappen hoe complex het hier in België wel niet is of hoe het onmogelijk is om sneller te vaccineren. Nu komt The Guardian (de linkse krant bij uitstek) met dezelfde kritiek op België. @JPV @nestorius zullen nu ook wel afkomen dat ze het bij The Guardian verkeerd hebben begrepen.

3/4 van de Vlamingen is een leugen, een waan waarmee mensen proberen voor zichzelf te rechtvaardigen dat ze de regels overtreden.
Het hangt er vanaf welke maatstaf je neemt. 3/4 zal niet elke covid regel negeren (zoals ik bijv. al vanaf het begin heb gedaan), maar als je echt kijkt naar wie nog alle regels rond social distancing, bubbels, sociale contacten, ... echt respecteert zal je imo niet aan 1/4 van de bevolking komen.

Beledigingen om de intelligentie van andere posters te ridiculiseren zijn nergens voor nodig.
Krijg nou wat? Als ik (of iemand anders) hier kritiek uit op het falende Belgische vaccinatiebeleid krijgen we meteen te horen dat we niet snappen hoe complex het hier in België wel niet is of hoe het onmogelijk is om sneller te vaccineren. Nu komt The Guardian (de linkse krant bij uitstek) met dezelfde kritiek op België. @JPV @nestorius zullen nu ook wel afkomen dat ze het bij The Guardian verkeerd hebben begrepen.
Het is ten eerste een Europees probleem en moest je het artikel ook daadwerkelijk gelezen hebben zou je ook nog de reden weten waarom het zo traag gaat aangezien de leveringen niet zeker zijn en die zekerheid wel noodzakelijk is om een planning op te maken. Maar om het voor u gemakkelijker te maken heb ik anders een Nederlandstalig artikel https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/26/levering-astrazeneca/ , mssh kan je dit wel lezen. Iets met prentjes zodat je het beter begrijpt heb ik wel niet.
O ja, en voor ik het vergeet, mssh moet je dit ook eens lezen https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/25/ceo-astrazeneca-in-hoorzitting-europees-parlement/

Het is ten eerste een Europees probleem
Niet in Denemarken.

en moest je het artikel ook daadwerkelijk gelezen hebben zou je ook nog de reden weten waarom het zo traag gaat aangezien de leveringen niet zeker zijn en die zekerheid wel noodzakelijk is om een planning op te maken. Maar om het voor u gemakkelijker te maken heb ik anders een Nederlandstalig artikel https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/26/levering-astrazeneca/ , mssh kan je dit wel lezen. Iets met prentjes zodat je het beter begrijpt heb ik wel niet.
O ja, en voor ik het vergeet, mssh moet je dit ook eens lezen https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/25/ceo-astrazeneca-in-hoorzitting-europees-parlement/
Ik ben niet in geïnteresseerd in al die smoesjes of uitvluchten waarom België hopeloos achterop loopt op andere Westerse landen. Itt jou ben ik geen enorme fan van onze huidige regeringsploeg die voor alles wat misgaat de fout bij de farma of Europa gaat leggen. In het artikel verwijzen ze eveneens naar hoe België er amper in slaagt om de beschikbaar vaccins toe te dienen (amper 10k van de 200k werden er geplaatst).
België is het vaccinatiebeleid hier episch aan het verknoeien en dat had eenvoudig voorkomen kunnen worden door proactiever te handelen.

Niet in Denemarken.

Ik ben niet in geïnteresseerd in al die smoesjes of uitvluchten waarom België hopeloos achterop loopt op andere Westerse landen. Itt jou ben ik geen enorme fan van onze huidige regeringsploeg die voor alles wat misgaat de fout bij de farma of Europa gaat leggen. In het artikel verwijzen ze eveneens naar hoe België er amper in slaagt om de beschikbaar vaccins toe te dienen (amper 10k van de 200k werden er geplaatst).
België is het vaccinatiebeleid hier episch aan het verknoeien en dat had eenvoudig voorkomen kunnen worden door proactiever te handelen.
Dus wederom gewoon zonder enige nuance iets zien en beginnen roepen. Moest het van een regering zijn die jou zegen had ging er dan geen probleem zijn. Echt een kritische geest dus.

Dus wederom gewoon zonder enige nuance iets zien en beginnen roepen. Moest het van een regering zijn die jou zegen had ging er dan geen probleem zijn. Echt een kritische geest dus.
De Guardian heeft net dezelfde kritiek (net zoals tal van andere mediabronnen btw) op het Belgische wanbeleid. Mochten er andere partijen aan de macht zijn had ik net dezelfde kritiek gehad.

Niet in Denemarken.

Je bent niet geïnteresseerd in nuance, niet geïnteresseerd in verklaringen,... Je bent gewoon lastig om lastig te zijn?

Misschien moet je dan zelf ook minder smoesjes en uitvluchten spuien waarom je zo lastig bent.

Het is 2/3 van de belgen zelfs volgens de laatste motievatiebarometer. 66% van de belgen die 1 of meerdere regels overtreedt, 33% die zich nog overal aan houdt.

Dit spreekt voor zich.
Zoals Slangen gisteren zei in de Afspraak: Wat ben je met je super strenge regels en repressie als niemand zich er nog aan houdt en ze amper afgedwongen kunnen worden.

De Guardian heeft net dezelfde kritiek (net zoals tal van andere mediabronnen btw) op het Belgische wanbeleid. Mochten er andere partijen aan de macht zijn had ik net dezelfde kritiek gehad.
Jamaar, moeten we nu de media volgen of niet? Ik ben niet meer mee hoor? Anders moet je eens je criteria om te cherrypicken oplijsten van belangrijk naar minder belangrijk zodat we kunnen meevolgen met wat je bedoelt.

Het is 2/3 van de belgen zelfs volgens de laatste motievatiebarometer. 66% van de belgen die 1 of meerdere regels overtreedt, 33% die zich nog overal aan houdt.

Dit spreekt voor zich.
Dus wie 1 regel overtreed houd zich niet meer aan de regels. Dat is hetzelfde als zeggen dat Belgie vol criminelen zit aangezien de meesten wel eens te rap rijden met de auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan