Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tegen dan hoop ik dat de vaccinaties wel zullen helpen zeker?En ondertussen stijgt het terug en hebben de politici al gezegd dat ze willen versoepelen.
Ik heb precies een flashback...
Tegen morgen? Want Jambon wil nu al versoepelingen he...Tegen dan hoop ik dat de vaccinaties wel zullen helpen zeker?
Ah, ma had het over de "eind mei/juni ..." tijdslijnTegen morgen? Want Jambon wil nu al versoepelingen he...
denk niet dat er veel zal versoepeld worden morgen, behalve zo de tattoo zaken etc.. Het enige dat ik nog wil is fitnessMaar veel die factoren vind ik toch niet echt nuttig in een vergelijking naar strengheid van beleid.strengheid is niet enkel hardheid van de maatregelen, maar ook hoe streng ze aanvoelen. Als je als kleine zelfstandige zonder personeel je zaak moet sluiten, maar je krijgt (fictief) 5000 euro/maand, dan maakt dat een héél verschil tegenover je zaak moeten sluiten maar niks krijgen.
Welke plekken moeten we in België binnen geen mondmasker dragen?3 is dat je ALTIJD een mondmasker binnen moet dragen, zelfs als social distancing mogelijk is. Toch een verschil met België.
Dit is het grootste zwart gat van deze studie. Dit is de enige sociale factor, terwijl er heel veel maatregelen rond sociale contacten zijn.hier geef ik je gelijk. Maar je kan ook niet elke maatregel met gigantische nuances werken tussen elk land...
Als ik me niet vergis was reizen naar geen enkel land meer verboden. Was enkel negatief reisadvies.We banden op voorhand al héél veel landen, hé. Het laatste verbod was er enkel binnen de EU, wat de controle gemakkelijker maakt.
Ivm winkels: die maatregelen zitten al in bvb de evaluatie voor facial coverings etc.
Ja dat zal hoogstwaarschijnlijk zo zijn. En ik wil ook niet zeggen dat we nu algemeen het strengst zijn.je vergeet dat de fijngevoeligheden van ons ook in andere landen bestaan en die krijgen we meestal ook niet door. Zo'n studies vertrouw ik vaak niet voor het land van de auteurs, omdat die een impliciete bias hebben dat ze zélf de maatregelen tot in detial kennen van hun eigen land (+ ze zelf ondervinden), maar in het algemeen zal dit wel kloppen om andere landen onder elkaar te vergelijken, met enkele punten verschil in nuance als veilihgeidsmarge
ik denk dat ze hier strengheid én aanvoelen willen combineren. maw: hoe zwaar wegen de maatregelen door.Aanvoelen van beleid =/= strengheid beleid.
knuffelcontact, deel van school (voor kinderen), werkplaats (al zijn ze daar wat strenger op geworden zeker, maar bvb zwaar fysiek werk is nog altijd geen probleem?)Kennaah zei:Welke plekken moeten we in België binnen geen mondmasker dragen?
Ik vind dat we meer naar 3 aanleunen dan 2, maar dat is persoonlijk.
Ook 2 of 3 zal het algemeen beeld niet veranderen.
klopt.Kennaah zei:Ieder land buiten Europa was rood, dus afgeraden niet meer verboden.
goh, dat zijn wat mij betreft details (behalve horeca natuurlijk)Kennaah zei:Winkel open met enkel mondmasker of winkel open met mondmasker, max 30 min,max 1 persoon en horeca dicht. Er lijk met toch groot verschil tussen beide situaties.
Dus ook hier mist de studie een stukje strengheid.
we komen overeen, kan je algemeen wel volgenKennaah zei:Ja dat zal hoogstwaarschijnlijk zo zijn. En ik wil ook niet zeggen dat we nu algemeen het strengst zijn.
De hoofdfocus hier lijkt me vooral economische strengheid (steun,winkels, scholen, etc...) en minder sociaal.
Economisch zijn we het minst streng en dit was ook de focus van onze regering en dat is hun goed gelukt. Sociaal zijn we dan weer strenger.
Het is een goede indicator om uw vergelijkingen mee te starten

Sorry maar landen die een veelvoud van wat ze nodig hebben hebben besteld is imo ook not done.of krenterigheid, zie ook o.a. https://www.standaard.be/cnt/dmf20210224_98018184.
Indeed, dit is het zoveelste bewijs dat België en Europa achterhaalde structuren hebben die inefficiënt zijn en nodeloos de boel vertragen.Toch wel schandalig eigenlijk. Alhoewel, we weten dan ook nog maar een jaar dat er vaccins zaten aan te komen en hebben dus nog niet voldoende tijd gehad ons voor te bereiden. België is toch echt wel een drama, het zoveelste bewijs.
Je bedoelt de Europese structuren waarbinnen Denemarken ook opereert? En wat denk je dat hier de reactie zou zijn eens iedereen gevaccineerd is en er nog een berg ligt die volstaat om België nog 3 keer te vaccineren?Indeed, dit is het zoveelste bewijs dat België en Europa achterhaalde structuren hebben die inefficiënt zijn en nodeloos de boel vertragen.
Ondertussen in Denemarken: https://www.hln.be/buitenland/denem...e-en-vaccineert-sneller-hoe-kan-dat~a80fc7c1/
Indeed, dit is het zoveelste bewijs dat België en Europa achterhaalde structuren hebben die inefficiënt zijn en nodeloos de boel vertragen.
Ondertussen in Denemarken: https://www.hln.be/buitenland/denem...e-en-vaccineert-sneller-hoe-kan-dat~a80fc7c1/
Ik ben benieuwd met welke argumenten de fanboys hier dit zullen verdedigen. Al weken, maanden,... werd hier iedereen de mond gesnoerd die maar enige twijfel hadden. Ze zagen het al van ver aankomen.Ondertussen zijn we goed bezig de curve te flattenen, spijtig genoeg is het de curve van de vaccinaties. Deze week worden er gemiddeld een kleine 11.000 vaccinaties per dag gezet in België. Waar andere landen versnellen of op z'n minst hetzelfde tempo kunnen houden, neemt het aantal vaccinaties per dag in België een duik de laatste 2 weken. Er liggen op dit moment zo'n 211.000 vaccins op overschot te wachten om gebruikt te worden (en nog eens 153.000 voor 2de vaccinaties). Als we de leveringen van vandaag en gisteren buiten beschouwing laten was er eergisteren ook een overschot van 137.000 vaccins, dat wil dus zeggen dat er vaccins die 10 dagen geleden geleverd werden nog steeds niet gebruikt zijn. Volgens de verklaringen in Ter Zake komt dit door de logistieke moeilijkheden. Men zou bijna gaan denken dat we in Alaska wonen in plaats van in een land waar je op 3u heel het land doorrijdt. We dragen nu de gevolgen van politieke incompetentie of krenterigheid, zie ook o.a. https://www.standaard.be/cnt/dmf20210224_98018184.
Ondertussen wordt de zwarte piet lustig doorgeschoven naar de farma-bedrijven en naar de jeugd die in de buitenlucht samenkomt. Naar politieke verantwoordelijkheid is het hard zoeken.
En als we dit moesten doen, zou je dan zwijgen over de factuur die volgt ?Indeed, dit is het zoveelste bewijs dat België en Europa achterhaalde structuren hebben die inefficiënt zijn en nodeloos de boel vertragen.
Dan verkoop je ze nog door he. Ik had liever een beetje overschot aan vaccinering en een tijdige inenting van de bevolking dan het huidige scenario waarin we hopeloos achterop lopen op de USA, de UK, Israël, ...Je bedoelt de Europese structuren waarbinnen Denemarken ook opereert? En wat denk je dat hier de reactie zou zijn eens iedereen gevaccineerd is en er nog een berg ligt die volstaat om België nog 3 keer te vaccineren?
Dat is gewoon stemmingmakerij, die kan je als overheid niet winnen.
Wat factuur? Hoeveel % bedraagt die factuur van de huidige steunmaatregelen? 20% van een gemiddelde maandkost aan werkloosheidsuitkeringen?En als we dit moesten doen, zou je dan zwijgen over de factuur die volgt ?
Ik snap dat het frustrerend is dat België blijkbaar geen overschotten afneemt, maar als je dan leest:Kritiek op Europa maar dan Denemarken aanprijzen dat in diezelfde Europa zit?
Enigste dat je wel kan bekritiseren is waarom België dan niet die overschotten afneemt. We zijn een klein land van 11 miljoen dus we kunnen als land wel rapper gevaccineerd worden.
Maar aan de andere kant zitten wij middenin tussen alle andere landen dus welk nu heeft het om rapper te vaccineren als je de maatregelen toch gaat moeten volhouden.
Er hangt natuurlijk ook een stevig prijskaartje vast aan bijkomende vaccins, wat de terughoudendheid van België voor een stuk verklaart.