Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Termen als (r)overheid zijn niet gewenst in de discussies.
Gaat lekker zo, dus de mondmaskers zijn giftig... Dankjewel (r)overheid we vertrouwen op jullie om ons hier door te loodsen, doe zo verder...
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe schadelijk zijn die dingen dan? Wie is er ziek geworden en eventueel gestorven door deze maskers? Mensen met verminderde immuniteit bv? Dit moet het hoofdverhaal zijn op het journaal deze middag & avond, de regering heeft zonet een eigen gevaar voor de volksgezondheid veroorzaakt...

Ik ga mij gewoon mentaal voorbereiden dat het allemaal nog wat langer gaat duren dan gepland/ik in mijn hoofd heb.
Als het dan mee valt en het toch sneller/normaal verloopt dan kan ik blij zijn.
Maar dan heb ik tenminste geen valse hoop en een "crash" als alles nog langer blijkt te duren dan ze voorspellen
Blij dat ik vorige zomer in mijn hoofd heb gestoken dat we pas richting december een iets of wat normaal leven gaan hebben. Geen teleurstellingen hier dus, kan in principe alleen maar meevallen. Velen verklaarden me zot maar ga er niet ver af zitten als ik het zo allemaal zie...

Gaat lekker zo, dus de mondmaskers zijn giftig... Dankjewel (r)overheid we vertrouwen op jullie om ons hier door te loodsen, doe zo verder...
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe schadelijk zijn die dingen dan? Wie is er ziek geworden en eventueel gestorven door deze maskers? Mensen met verminderde immuniteit bv? Dit moet het hoofdverhaal zijn op het journaal deze middag & avond, de regering heeft zonet een eigen gevaar voor de volksgezondheid veroorzaakt...
Dus jij leest dat artikel, met daarin (met google translate) :
- Dit zijn echter slecht gedocumenteerde risico's en betreffen chronische blootstelling door inademing (toegegeven, ook: Volgens Alfred Bernard, emeritus hoogleraar toxicologie aan de UCLouvain, is het, zelfs als er een gebrek aan studies over het onderwerp is, beter om de ademhaling te vermijden met maskers die deze nanodeeltjes bevatten.)

- Met de huidige resultaten is het niet mogelijk om in te schatten of deze nanodeeltjes daadwerkelijk uit de maskers komen en in hoeverre de gebruikers eraan worden blootgesteld.

En als conclusie:
- [Dit zijn de] eerste resultaten van de eerste fase van het onderzoek en het is belangrijk om dit met de nodige omzichtigheid te interpreteren.

En jouw conclusie is: Dit moet het hoofdverhaal zijn op het journaal. De regering heeft een gevaar voor volksgezondheid veroorzaakt.
Veel harder kan jouw conclusie toch niet contrasteren met die van het artikel en de rapporten? Nodige omzichtigheid omdat het niet zeker is dat die partikels vrijkomen, en als ze vrijkomen, dat die schadelijk zijn.

Draagvlak creëren voor dummies:rofl:
Ging hem ook net posten. Het is niet dat ik zo een fan ben van Vandenbroucke of De Croo, maar op zo een stoten ga je ze toch niet rap betrappen. Samen met Bouchez vertegenwoordigt Nollet ongeveer de helft van de kiezers in Wallonië, dus dit heeft weldegelijk een grote impact.
Het gaat nog een lange maand maart worden vrees ik als ze nu al zo beginnen. En dat is dan de meerderheid, wacht tot de oppositie (= NVA & Vlaams Belang) ook eens stevig gaan beginnen kloppen op de deur.

@Loser zijn beschuldiging is 100% terrecht. Zegt meer over u dan iets anders als je enkel afgaat op de titel en niet het hele artikel...

Daar stoor ik mij al zo lang, zo hard aan. Ook hier. Mensen die enkel titels lezen met halve waarheden/onwaarheden die dan later in het artikel uitgelegd worden; maar ze doen de moeite niet om het artikel te lezen...

En het probleem daar ligt maar deels bij de media, al ontken ik niet dat die manier van berichtgeving zeer misleidend en fout is.
Ik ga niet af op de titel. Ik geef juist aan dat de titel misleidend is voor diegene die enkel de titel lezen.

Draagvlak creëren voor dummies:rofl:
Welk draagvlak? Hij doet gewoon wat een (groot) deel van de mensen ook doet, en gelijk heeft-ie.

Soit, de druk om te versoepelen wordt met de minuut groter en lijkt alsmaar meer bijval te krijgen. :)

Maar goed, nu heb je nog altijd niet geantwoord op de vraag vanuit welk principe je pertinent weigert mondmaskers aan te trekken op straat?
Alé ik zal u antwoorden:

Ik vind het volstrekt belachelijk om in eender welke straat, zelfs al is het totaal geen drukke straat of geen winkelstraat een mondmasker te moeten dragen. Om te beginnen is het nutteloos, en ten tweede ben ik het gewoon kotsbeu van overal waar ik kom die mondmaskers te zien.

Ging hem ook net posten. Het is niet dat ik zo een fan ben van Vandenbroucke of De Croo, maar op zo een stoten ga je ze toch niet rap betrappen. Samen met Bouchez vertegenwoordigt Nollet ongeveer de helft van de kiezers in Wallonië, dus dit heeft weldegelijk een grote impact.
Het gaat nog een lange maand maart worden vrees ik als ze nu al zo beginnen. En dat is dan de meerderheid, wacht tot de oppositie (= NVA & Vlaams Belang) ook eens stevig gaan beginnen kloppen op de deur.
Als ge wilt weten wat ze in Wallonië over maatregelen en versoepelingen denken, gisteren zat Bouchez in La Matinale bij LN24. 25 minuten lang, deftig, inhoudelijk geklapt zonder continu onderbroken te worden trouwens, kunnen ze bij de VRT en consoorten nog iets van leren, ook met oa Raphael Jungers. Maar superinteressant als ge wilt weten vanwaar de wind waait bij onze zuiderburen, daar is het geen angstzaaierij en paniekvoetbal.

Welk draagvlak? Hij doet gewoon wat een (groot) deel van de mensen ook doet, en gelijk heeft-ie.

Soit, de druk om te versoepelen wordt met de minuut groter en lijkt alsmaar meer bijval te krijgen. :)
Toch wel wat pervers hoe individuele politici, van de meerderheid, de maatregelen (of het draagvlak ervoor) saboteren. Uiteraard krijg je bijval als je zegt dat we kunnen versoepelen.

Ik heb daar vooral een groot gevoel bij van "hand in hand de afgrond in". Laat de 3de golf maar komen, kunnen we ons nog eens afvragen hoe het is kunnen gebeuren binnen een paar maand.

Toch wel wat pervers hoe individuele politici, van de meerderheid, de maatregelen (of het draagvlak ervoor) saboteren. Uiteraard krijg je bijval als je zegt dat we kunnen versoepelen.

Ik heb daar vooral een groot gevoel bij van "hand in hand de afgrond in". Laat de 3de golf maar komen, kunnen we ons nog eens afvragen hoe het is kunnen gebeuren binnen een paar maand.
Tot hij weer niet komt, kunnen we zeggen 'ah maar het is dankzij de maatregelen'. Wilt ge eens lachen? De tweede lockdown is begonnen op 30/10. De besmettingscijfers zijn beginnen dalen op 27/10. Hebben de maatregelen daaraan bijgedragen? Aan de snelheid waarmee ze gedaald zijn, misschien. Aan het ombuigen van de curve? Daarvoor zijn ze te laat ingevoerd.

Tot hij weer niet komt, kunnen we zeggen 'ah maar het is dankzij de maatregelen'. Wilt ge eens lachen? De tweede lockdown is begonnen op 30/10. De besmettingscijfers zijn beginnen dalen op 27/10. Hebben de maatregelen daaraan bijgedragen? Aan de snelheid waarmee ze gedaald zijn, misschien. Aan het ombuigen van de curve? Daarvoor zijn ze te laat ingevoerd.
Maar is er al eens een golf niet gekomen? Ik bedoel dan een golf voorspeld door ongever elke expert, bijgetreden door bv. spoedartsen. Want ja, er zijn altijd wel wat paniekreacties geweest bij feestdagen en dergelijke, maar dat bleef (i.m.o.) toch eerder beperkt?

Gelukkig hebben we wetenschappers, die zonder enig onderzoek correlaties in causaliteiten kunnen omzetten. De krant rapporteert zonder enige kritische vraag.

M.b.t. Nollet en Bouchez, zij verwoorden gewoon wat er bij een groot deel van de bevolking speelt. In Vlaanderen komen die meningen in de media gewoon veel minder aan bod. Ik heb liever een politicus die de waarheid vertelt, dan één die heimelijk de regels overtreedt om op TV dan te pleiten voor harde maatregelen gebaseerd op het feit dat een groot deel die maatregelen toch niet gaat volgen. Met die premisse blijf je gewoon de mensen pesten die zich wel aan de te strenge opgelegde regels houden.

Ik ga mij gewoon mentaal voorbereiden dat het allemaal nog wat langer gaat duren dan gepland/ik in mijn hoofd heb.
Als het dan mee valt en het toch sneller/normaal verloopt dan kan ik blij zijn.
Maar dan heb ik tenminste geen valse hoop en een "crash" als alles nog langer blijkt te duren dan ze voorspellen
Dat had ik voor mezelf al lang gedaan. Ben blij dat ik in januari reeds ben ingegaan op de laatste vrije plekjes in de chambres d’hôtes bij vrienden in Zuid-Frankrijk, mijn 2 weken coronaprove zomervakantie ligt vast (wagenvakantie/rustige streek/eigen appartementje met ruim terras in de bergen). Een reis van de bucket list had er toch niet ingezeten.
Ik zie het al bij al niet zo somber in, trek mij op aan de leuke dingen die we wel hebben.

Maar het baart mij wel zorgen hoe ik de mensen rondom mij zie wegkwijnen. Vrienden van wie je nooit verwacht had dat zij in een depressie zouden tuimelen. Geen energie, concentratiestoornissen, relatieproblemen etc. Mensen die jaren op niveau gesport hebben die het enthousiasme en de energie niet meer kunnen opbrengen door gebrek aan sociaal contact en publiek. Vrienden die hun levensdroom moeten verkopen en daardoor in depressie terechtkomen. Heb 2 collega’s die out zijn omwille van thuiswerk op hun mini stadsflatje.
En als ik de reactie van vrienden/collega’s daarop zie (net enorm begripvol), dan kan ik enkel concluderen dat het bij velen hoog zit maar men er niet durft over praten.

Dat had ik voor mezelf al lang gedaan. Ben blij dat ik in januari reeds ben ingegaan op de laatste vrije plekjes in de chambres d’hôtes bij vrienden in Zuid-Frankrijk, mijn 2 weken coronaprove zomervakantie ligt vast (wagenvakantie/rustige streek/eigen appartementje met ruim terras in de bergen). Een reis van de bucket list had er toch niet ingezeten.
Ik zie het al bij al niet zo somber in, trek mij op aan de leuke dingen die we wel hebben.

Maar het baart mij wel zorgen hoe ik de mensen rondom mij zie wegkwijnen. Vrienden van wie je nooit verwacht had dat zij in een depressie zouden tuimelen. Geen energie, concentratiestoornissen, relatieproblemen etc. Mensen die jaren op niveau gesport hebben die het enthousiasme en de energie niet meer kunnen opbrengen door gebrek aan sociaal contact en publiek. Vrienden die hun levensdroom moeten verkopen en daardoor in depressie terechtkomen. Heb 2 collega’s die out zijn omwille van thuiswerk op hun mini stadsflatje.
En als ik de reactie van vrienden/collega’s daarop zie (net enorm begripvol), dan kan ik enkel concluderen dat het bij velen hoog zit maar men er niet durft over praten.
Wat je hier aanhaalt is gewoon de realiteit voor heel veel mensen. Ik zie het ook in mijn omgeving. De waarheid, weliswaar een harde waarheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan