Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch te grappig dat ze vaccinaties uitstellen nu naar 29maart, daar ze de groep van 65+ toch niet gingen vaccineren met AstraZ dus hoezo dan uitstel?
Kan aan mij liggen maar ze maken er een boeltje van, de vivalda regering zijn een absolute onverkozen ramp.
Ohja, by the way, duitsland zit in de 3de golf volgens Merkel... bizar gezien hun cijfers, maar goed alles om de rem erop te houden zo blijkt. Te bizar voor woorden.

Nee, want dat heb ik nergens gezegd. Ik geef toe, ik heb me misschien wat ongelukkig uitgedrukt. Maar als je al met uw eerste grote golf van inentingen meteen met bijna een maand achterstand begint dan geeft dat absoluut niet veel hoop of vertrouwen naar de volgende fases toe.
Tuurlijk, maar er staat dan ook dat die data afhangen van de leveringen van de vaccinaties.

En daar zie ik weinig reden om te claimen dat de Belgische regering daar veel impact op heeft.

Toch te grappig dat ze vaccinaties uitstellen nu naar 29maart, daar ze de groep van 65+ toch niet gingen vaccineren met AstraZ dus hoezo dan uitstel?
omdat het niet is omdat er 1 vaccin niet voor 65+'ers is, dat er :
- de huidige uitgestelde/verminderde levering van Astrazeneca geen gevolgen kan hebben (omdat we die vaccins van andere producenten nu nodig hebben voor andere groepen).
- er ook geen andere vaccins kunnen zijn met minder leveringen. [quote:"Necre0"]
Ohja, by the way, duitsland zit in de 3de golf volgens Merkel... bizar gezien hun cijfers, maar goed alles om de rem erop te houden zo blijkt. Te bizar voor woorden.
[/QUOTE]De cijfers in Duitsland tonen een stijging aan, die ze niet kunnen verklaren door het lossen van maatregelen. Dat er een golf aankomt is dus niet vreemd om het zo te claimen.

Gelieve je post ivm politiek, over de validiteit van een regering trouwens in een andere topic te plaatsen.

omdat het niet is omdat er 1 vaccin niet voor 65+'ers is, dat er :
- de huidige uitgestelde/verminderde levering van Astrazeneca geen gevolgen kan hebben (omdat we die vaccins van andere producenten nu nodig hebben voor andere groepen).
- er ook geen andere vaccins kunnen zijn met minder leveringen. [quote:"Necre0"]
De cijfers in Duitsland tonen een stijging aan, die ze niet kunnen verklaren door het lossen van maatregelen. Dat er een golf aankomt is dus niet vreemd om het zo te claimen.

JPV, grote fan van jou, sinds het begin van het forum op 9lives en zelf daarvoor, en voor je bijdrage hier met de cijfers van tijd tot tijd.
Maar hier sla je toch gedeeltelijk de bal mis.

- AstraZ zal niet minder gaan leveren, maar zal anders uitverdelen, moet je even opzoeken. Ze houden het volume aan, er is een wijziging van volume per week niet in het geheel.
- De politiek, met name Beke schiet hier AstraZ neer als schuldige voor het uitstel van vaccinatie, als er dan tekorten zijn van andere leveranciers zou het maar zo correct zijn die ook met naam & toenaam te noemen.
- De politiek zou beter en dan met name Europe eerst de hand in eigen boezem steken, wat het is een giganstisch geklungel, met daarenboven nog Belgisch geklungel van vergeten handtekenen en tekort aan naalden. Want tekorten en slecht management ligt in eerste instantie bij hen?

Mijn post mbt Duitsland heeft recht van bestaan hier, daar een derde golf volgens Merkel aan de gang is, en dit terwijl men niet heeft versoepelt en de nummers in Duitsland volgens JHU (John Hopkins Univ) niet in stijgende lijn zijn, dus ik verbaas me over de uitspraak van Merkel want die heeft impact op maatregelen in Duitsland, EU en dus ook invloed op België.

Kan aan mij liggen maar ze maken er een boeltje van, de vivalda regering zijn een absolute onverkozen ramp.
Voor de 65+ wil men nog vaccineren bij de zorgmedewerkers. Dat kan met AstraZ want die zijn geen 65+. Dus je kan de zorg vaccineren met AstraZ en dan de 65+ met Pfizer. Omdat AstraZ vertraging heeft, gaat men nu Pfizer gebruiken voor de zorg. Dus er zijn geen dosissen Pfizer beschikbaar voor de 65+ reeds begin maart te vaccineren.

Een alternatief zou zijn de 65+ te laten doorgaan als gepland en de vaccinatie voor de zorg uit te stellen tot AstraZ kan leveren. Dat zal niet op veel bijval kunnen rekenen bij de zorg.

Heel het bericht gaat over de administratieve problemen... Zeker dat jij niet op voorhand al boos bent om de framing zonder dat die er is?
Ik had het over de titel alleen, stop met me te beschuldigen.

Professor Dirk Devroey trekt aan alarmbel: "Meer dan helft komt niet om vaccin”​

Ik had het over de titel alleen, stop met me te beschuldigen.

Professor Dirk Devroey trekt aan alarmbel: "Meer dan helft komt niet om vaccin”​

@Loser zijn beschuldiging is 100% terrecht. Zegt meer over u dan iets anders als je enkel afgaat op de titel en niet het hele artikel...

Daar stoor ik mij al zo lang, zo hard aan. Ook hier. Mensen die enkel titels lezen met halve waarheden/onwaarheden die dan later in het artikel uitgelegd worden; maar ze doen de moeite niet om het artikel te lezen...

En het probleem daar ligt maar deels bij de media, al ontken ik niet dat die manier van berichtgeving zeer misleidend en fout is.

@Loser zijn beschuldiging is 100% terrecht. Zegt meer over u dan iets anders als je enkel afgaat op de titel en niet het hele artikel...

Daar stoor ik mij al zo lang, zo hard aan. Ook hier. Mensen die enkel titels lezen met halve waarheden/onwaarheden die dan later in het artikel uitgelegd worden; maar ze doen de moeite niet om het artikel te lezen...

Een kleine kanttekening daarbij is wel dat hier vaak artikels gepost worden die betalend zijn. Je kan niet verwachten dat iedereen voor elke krant een abonnement heeft. Of speciaal een digitaal abonnement neemt terwijl ze al een papieren abonnement hebben.

Allee, een van de collega's die haar voeten er aan veegde. Samen in de auto, naar de kapper paar weken geleden zit met schrik nu.

De bomma is positief, bij de bomma zijn haar ouders nog geweest (zonder voorzorgsmaatregelen) en zelf is ze dan ook bij haar ouders geweest. 80% buiten maar toch ook een hele tijd samen aan tafel voor een tas koffie.
En nu is het natuurlijk schrik hebben hé.
Als het enkel maar "schrik hebben" is voor een dodelijk virus. Dan zal ze wel safe zitten :sneaky:

Een kleine kanttekening daarbij is wel dat hier vaak artikels gepost worden die betalend zijn. Je kan niet verwachten dat iedereen voor elke krant een abonnement heeft. Of speciaal een digitaal abonnement neemt terwijl ze al een papieren abonnement hebben.
Maar daar gaat het hier niet over.

Ging over een niet-betalend artikel. Waar de titel inderdaad half misleidend is, maar het artikel niet. En dan met de vinger wijzen naar de media.
Sorry, maar probleem ligt niet bij wat de media "wilt laten uitschijnen" dan, want staat overduidelijk in het artikel. Het probleem ligt dan bij de mensen die niet verder dan de titel lezen en zelf dingen aanvullen die er niet staan.

En mijn excuses aan @Stuyfmans want ik zie nu pas dat hij inderdaad enkel de misleidende titel wilt aankaarten. Maar dat is maar de helft van het verhaal. De titel is niet fout, hij is factueel juist. Er wordt nergens in de titel geïnsinueerd dat er een andere reden is. Het is gewoon niet volledig, maar wordt wel uitgeklaard in het artikel.

Dan kunnen ze ook gewoon... niet reageren? :eek: Allez, zoveel discussies (op pakweg Facebook ook, of course) die over een titel gaan. Kunt even goed in de krantenwinkel staan discussieren over de voorpagina's van de boekskes.

Maar mensen baseren dus effectief hun mening op die titels he 😬

1. - AstraZ zal niet minder gaan leveren, maar zal anders uitverdelen, moet je even opzoeken. Ze houden het volume aan, er is een wijziging van volume per week niet in het geheel.
2. - De politiek, met name Beke schiet hier AstraZ neer als schuldige voor het uitstel van vaccinatie, als er dan tekorten zijn van andere leveranciers zou het maar zo correct zijn die ook met naam & toenaam te noemen.
3. - De politiek zou beter en dan met name Europe eerst de hand in eigen boezem steken, wat het is een giganstisch geklungel, met daarenboven nog Belgisch geklungel van vergeten handtekenen en tekort aan naalden. Want tekorten en slecht management ligt in eerste instantie bij hen?

4. Mijn post mbt Duitsland heeft recht van bestaan hier, daar een derde golf volgens Merkel aan de gang is, en dit terwijl men niet heeft versoepelt en de nummers in Duitsland volgens JHU (John Hopkins Univ) niet in stijgende lijn zijn, dus ik verbaas me over de uitspraak van Merkel want die heeft impact op maatregelen in Duitsland, EU en dus ook invloed op België.
1. Als AstraZ minder levert in de komende weken, dan stijgt de onzekerheid over komende leveringen, zelfs al belooft men te compenseren. Logisch dat men van minder uitgaat.
2. En waar haal je dat dit niet gebeurt?
3. Tekort aan naalden is er nooit geweest... en vergeten handtekening heeft geen problemen opgeleverd.
4. Jawel, de cijfers zijn wél in stijgende lijn, zelfs al zet JHU nog een samenvatting van "dalend" op https://coronavirus.jhu.edu/data/new-cases . Kijk eens naar de cijfers en hou rekneing met het feit dat de laatste 3 dagen onvolledig zijn. De knik is duidelijk zichtbaar.

Dan kunnen ze ook gewoon... niet reageren? :eek: Allez, zoveel discussies (op pakweg Facebook ook, of course) die over een titel gaan. Kunt even goed in de krantenwinkel staan discussieren over de voorpagina's van de boekskes.

Maar mensen baseren dus effectief hun mening op die titels he 😬
Als er een bestaande discussie gaande is waarin iemand een link naar een betalend artikel plaatst is het niet de bedoeling om op die manier de andere partij monddood te maken omdat ze geen abonnement hebben.

Als er een bestaande discussie gaande is waarin iemand een link naar een betalend artikel plaatst is het niet de bedoeling om op die manier de andere partij monddood te maken omdat ze geen abonnement hebben.
Ja nee, dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel discussies onder betalende artikels bvb.

Met 8 in het park mag, maar met 8 in je tuin niet. Je verzint het niet. :D

En dan dit
"Wat de professor bedoelt: een ogenschijnlijk kleine versoepeling is een grote mentale opsteker. Van Gucht: “We moeten iedereen gemotiveerd houden om ook nog in maart op de rem te staan. Op korte termijn kan deze versoepeling veel deugd doen, wetende dat de echte versoepelingen er ook nog aan komen.”

Ik heb het gevoel dat ze hun broodkruimels voor de eenden overschatten als ware het hele stokbroden die ze naar de eenden gooien.:giggle:

Met 8 in het park mag, maar met 8 in je tuin niet. Je verzint het niet. :D
In het artikel leggen ze nochtans uit waarom.

“Natuurlijk is een barbecue in iemands tuin heel plezant, en ze begint ook altijd volgens de regels, maar we weten allemaal goed genoeg hoe het soms loopt. De verleiding is groot - zeker als het weer tegenvalt - om zo’n bijeenkomst dan binnen verder te zetten.”

3. Tekort aan naalden is er nooit geweest... en vergeten handtekening heeft geen problemen opgeleverd.

Die handtekening is voor mij toch ne serieuze misser geweest.
We hadden 2,5 miljoen meer pfizer vaccins kunnen hebben. Waarschijnlijk hadden we die ook sneller ontvangen, want vroeger besteld.
En moest er echt geen probleem geweest zijn zou De Croo die niet teruggevraagd hebben aan de duitse regering.

Hoe amateuristisch klinkt het ook, we zijn het vergeten, maar geen probleem het is al opgelost. (wat in mijn ogen dus gewoon een verloren bestelling is)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan