Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
wie heeft een wettelijk kader nodig? Stop toch met juridisch te neuzelen.
Verlinden is de grootste amateur die we hebben en dat zegt veel.
Goh amateur nu niet, maar ze maakt toch veel uitschuivers. En communicatief is ze echt triestig.

De dag nadat dat ze DVL veroordeelde voor zijn niet-essentiële reis geeft ze een interview in De Ochtend en zegt ze niet te kunnen ingaan op individuele cases toen haar de scoutsjongeren onder de neus geschoven werd.

I lolled.

Wat mij betreft gaat de prijs voor meest incompetente excellentie in deze regering nog altijd naar Eva De Bleeker, die gewoon ons land te kijk zette internationaal door de prijzen van de vaccins voor de EU online te gooien.

Vaccinaties voor 65 plus en risico patienten als eerste fase van de brede bevolking wordt uitgesteld naar 29 maart. Minstens een maand langer in ons kot blijven dus met dank aan AstraZeneca en Moderna.
Moedeloos zou je er van worden.

Vaccinaties voor 65 plus en risico patienten als eerste fase van de brede bevolking wordt uitgesteld naar 29 maart. Minstens een maand langer in ons kot blijven dus met dank aan AstraZeneca en Moderna.
Moedeloos zou je er van worden.

euh dat is toch nog volgens de voorgestelde planning??

Maartalle mensen van 65 jaar of ouder + mensen met meer risico door bepaalde gezondheidsproblemen (dit wordt nog meegedeeld)
Aprilmensen met een essentiële functie (dit wordt nog meegedeeld)
Juniiedereen ouder dan 18 jaar

euh dat is toch nog volgens de voorgestelde planning??

Maartalle mensen van 65 jaar of ouder + mensen met meer risico door bepaalde gezondheidsproblemen (dit wordt nog meegedeeld)
Aprilmensen met een essentiële functie (dit wordt nog meegedeeld)
Juniiedereen ouder dan 18 jaar
Er is een verschilletje tussen starten op 1 maart of 29 maart wat de brede bevolking betreft lijkt me?

neen, gezien de modellen van gisteren geen rekening hielden met vaccinatie

Toch wel, nee?

Het model met versoepeling op 1 april ziet er al heel anders uit. “Dat is in grote mate te danken aan de vaccinatiestrategie”, aldus Hens. Het verklaart ook mee de twee opeenvolgende bulten. De curve stijgt eerst door de besmettelijkere Britse variant, daalt vervolgens door de vaccinatiestrategie en stijgt vervolgens weer door de versoepelingen op 1 april

Er is een verschilletje tussen starten op 1 maart of 29 maart wat de brede bevolking betreft lijkt me?

ja maar ik lees ook geen 1 maart :)
Ons capaciteit om te vaccineren zou in theorie groot zijn en vlug kunnen gaan, enkel de vaccins moeten aanwezig zijn.
Dus als ze wachten om te vaccineren om door te doen wanneer ze kunnen dan kan het heel vlug gaan.

We hebben wel heel wat derde wereld en brics landen die de chinese en russische vaccins bestellen en ons voorbijsteken. Vraag me af of we niet in een situatie gaan zitten waarin de westerse wereld voor het eerst achterloopt op het zuiden en het oosten.

In Turkije heeft men de kaap van 8% voorbijgestoken en zit men aan bijna 7 miljoen gevaccineerden.

Benieuwd wie in deze race aan het langste eind trekt, zou wel enorm cynisch zijn moesten alle armere landen covid vrij worden en alles opendoen en de grenzen sluiten voor enkel Europeanen met hun trage vaccinaties.

Ik quote dit eventjes, zomaar :unsure:
En als je nu eens fatsoenlijk wilt discussiëren, dan doe je dat niet zomaar, maar geef je ook een kléin beetje een zweem van inhoud mee aan je post. Zodat ik het niet moet invullen, en jij dan gaat klagen dat ik je woorden in de mond leg. Liever dat je die inhoud ineens meegeeft, nu is het wel heel veel dead space...

Want dit is een reactie op een artikel, waarbij dit de tweede zin in het artikel was. Geen quote van mij, hè.

Toch wel, nee?
Ah je hebt gelijk, het is het effect van het seizoen (zoals bij de griep) die niet is meegenomen evenals de mate waarin we vandaag covid patienten beter behandelen dan in het begin van de epidemie.

Meer en meer zie je bepaalde discussies ontsporen op sociale media. Meer en meer begint de breuklijn zichtbaar te worden tussen bepaalde gedachtegoed. Feit blijven de cijfers, die volgens sommigen ook al gemanipuleerd zouden worden. Ik ben soms echt beschaamd om een mens te zijn in deze tijd.

Kan er iemand die bureaucraten van de EU eens wakker schudden? Kan dit haast niet geloven en hoop oprecht dat we de grenzen niet terug wagenwijd openzetten! Het gevolg daarvan zien we nu met langere lockdown, we hadden dit al vele strenger moeten doen in de kerstvakantie en dan hadden we misschien betere perspectieven gehad met minder varianten.

Kan er iemand die bureaucraten van de EU eens wakker schudden? Kan dit haast niet geloven en hoop oprecht dat we de grenzen niet terug wagenwijd openzetten! Het gevolg daarvan zien we nu met langere lockdown, we hadden dit al vele strenger moeten doen in de kerstvakantie en dan hadden we misschien betere perspectieven gehad met minder varianten.
Ongelooflijk. Ze zouden zich beter bezighouden met de leveringen van de vaccins die maar blijven achterlopen.

ja maar ik lees ook geen 1 maart :)
Ons capaciteit om te vaccineren zou in theorie groot zijn en vlug kunnen gaan, enkel de vaccins moeten aanwezig zijn.
Dus als ze wachten om te vaccineren om door te doen wanneer ze kunnen dan kan het heel vlug gaan.
Maar er staat wel:

alle mensen van 65 jaar of ouder + mensen met meer risico door bepaalde gezondheidsproblemen (dit wordt nog meegedeeld)

Wordt een beetje moeilijk om al die mensen ingeënt te krijgen als je pas de 22ste of 29ste begint.

wie heeft een wettelijk kader nodig? Stop toch met juridisch te neuzelen.
Verlinden is de grootste amateur die we hebben en dat zegt veel.

Hetzelfde met mensen verplicht een negatieve test te laten voorleggen voor ze het land binnenkomen. Wordt niet gedaan omdat men daar geen wet voor wil maken.
proficiat. Zonder kennis van zaken iemand anders amateur noemen.

En dat je geen kennis van zaken hebt blijkt uit het feit dat je afkomt met 'wie heeft een wettelijk kader nodig...' of dat men geen wet 'wil' maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan