Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier rechtover mij in de appartementen zit een koppeltje gewoon met 3 vrienden gezellig op terras zo lijkt, fuck de coronaregels zeggen ze.
Gisteren was ik in de Ardennen en verschillende keren vriendengroepen van +10 a +15 man gezien. Het mag nu ook wel wat minder strikt worden nu de cijfers terug sterk normaliseren.

Dit noem ik dus Covid-hysterie. Waar in hemelsnaam zit die gast zich nu in op te jagen?

Dit noem ik dus Covid-hysterie. Waar in hemelsnaam zit die gast zich nu in op te jagen?
Ik snap zijn frustratie wel hoor, alleen schiet hij op de verkeerde personen. :)

Is dat zo? Ik vind ook dat men mag versoepelen, maar daar losweg met wat 100'en staan feesten? Dan ben je wel boos op de juiste personen, lijkt me.
Hij heeft het toch gewoon over dagtoeristen die nu naar Antwerpen zijn afgezakt? Kunt ge het de mensen kwalijk nemen dat ze, als ze niks anders meer mogen, het enige doen wat ze wel nog mogen?

Hij heeft het toch gewoon over dagtoeristen die nu naar Antwerpen zijn afgezakt? Kunt ge het de mensen kwalijk nemen dat ze, als ze niks anders meer mogen, het enige doen wat ze wel nog mogen?
Ah ok, kdacht dat dat filmpje daarbij hoorde, maar is dus eigenlijk los daarvan.

FVDB die even iedereen weer met de voetjes op de grond zet. "Pas binnen 3 weken nadenken over versoepelingen."
Ik geef er hem hooguit 2 voordat de druk te groot wordt, zeker als het mooi weer blijft en de cijfers niet stijgen. Maar zelfs dan zullen het vrij geringe versoepelingen zijn vrees ik.

Ik kan me niet inbeelden dat het openen van terrassen nog veel impact gaat hebben. Heel de stad zit al vol met groepjes nu die hun eigen drank meehebben of die take-out halen in een nabijgelegen cafe. Ze niet toelaten om in diezelfde groep op een terras te gaan zitten lijkt een rondje horeca pesten. Op een terras kan je dan nog makkelijker de maximum grootte van een groep in toom houden, daar werd nu weinig rekening mee gehouden. Tijdens een middagje in het park zelfs groepen van 10+ elkaar zien knuffelen/kussen, het draagvlak lijkt me het laagst dat het ooit geweest is nu. De politie stond er bij en keek onverschillig. Anderzijds heb je dan lokale champetters die jongeren die na de scoutsvergadering nog even samenzitten, doorverwijzen naar de jeugdrechter :sarcastic:( ). De kranten zullen deze week weer volstaan met paniekerige virologen die een derde weekend van februari-effect aankondigen en verkondigen dat alle maatregelen nog minstens tot april moeten aangehouden worden en we dan misschien eens met 6 mogen gaan wandelen.

In duitsland moeten ze precies ook niet weten van het AZ vaccin

Honderdduizenden AstraZeneca-vaccins liggen te verkommeren in Duitse koelkasten: zorgpersoneel wacht liever op concurrenten

daarnet de fc de kampioenenwandelingen gedaan in kortrijk(ja,blame me) , overal volk zien zitten in parken , met veel kinderen door mekaar , dunno als dat dan allemaal mag maar ja , je gaat de mensen niet kunnen tegenhouden hoor bij mooi weer . Het draagvlak is laag , en veel van die regels zijn ook gewoon niet haalbaar op lange termijn . En de cijfers zijn al maanden eigl vrij goed ( wat ze graag een plateau noemen , noem ik een dal).

swat, ik zie ook het verschil niet met in een groepje in een park zitten en met een groepje op terras zitten

Ik kan me niet inbeelden dat het openen van terrassen nog veel impact gaat hebben. Heel de stad zit al vol met groepjes nu die hun eigen drank meehebben of die take-out halen in een nabijgelegen cafe. Ze niet toelaten om in diezelfde groep op een terras te gaan zitten lijkt een rondje horeca pesten. Op een terras kan je dan nog makkelijker de maximum grootte van een groep in toom houden, daar werd nu weinig rekening mee gehouden. Tijdens een middagje in het park zelfs groepen van 10+ elkaar zien knuffelen/kussen, het draagvlak lijkt me het laagst dat het ooit geweest is nu. De politie stond er bij en keek onverschillig. Anderzijds heb je dan lokale champetters die jongeren die na de scoutsvergadering nog even samenzitten, doorverwijzen naar de jeugdrechter :sarcastic:( ). De kranten zullen deze week weer volstaan met paniekerige virologen die een derde weekend van februari-effect aankondigen en verkondigen dat alle maatregelen nog minstens tot april moeten aangehouden worden en we dan misschien eens met 6 mogen gaan wandelen.

Wordt tijd dat die Champetter Sheriffs wat in toom gehouden worden. Jongeren voor de jeugdrechter brengen alsof het criminelen zijn is totaal disproportioneel.

In duitsland moeten ze precies ook niet weten van het AZ vaccin
Honderdduizenden AstraZeneca-vaccins liggen te verkommeren in Duitse koelkasten: zorgpersoneel wacht liever op concurrenten
In België reageren ze even ongeïnteresseerd op het AZ vaccin.
Ben ergens content dat ik niet mee heb staan klappen voor die mannen.

Die fitnesscentra met hun actie op het nieuws.
Ja, ik snap dat maar als ge een punt wilt maken dat gezondheid belangrijk is zet ge ni de loopband buiten want dat kan iedereen hé 😅

Enfin met dit weer zou 't fijn zijn mochten we buiten kunnen trainen met de dumbells en wat bankjes daar ni van 😍

Geen versoepelingen maar reizen zou weer mogen 🤡 Allerlei varianten binnenhalen die besmettelijker zijn 🤡 maar ze gaan streng controleren ze! 🤡
Denk je nu echt dat zonder Europa en hun hele open grenzen policy die grenzen hier al niet lang 100% potdicht waren geweest ?
Hoeveel keer heb je sinds de zomer al niet een minister in het nieuws zien zitten klagen van '' ik zie dat echt niet graag dat mensen zomaar op reis gaan '' of dergelijke uitspraakt terwijl hij/zij erbij staat en er naar kijkt? als die mens zelf kon beslissen om dat potdicht te gooien was dat toen al gebeurd.

Maar daar komt teveel weerwind van de EU op, idem als nu dat verbod weer verdwijnt, dan is dat onder EU druk en niet omdat 1 of andere minister zegt '' reizen is leuk, let's go ole ''
Nu lagen we ook al onder vuur met ons huidige verbod en zoals VDB zei vanmiddag is dat niet realistisch om dat verbod nog maanden aan te houden.

Denk je nu echt dat zonder Europa en hun hele open grenzen policy die grenzen hier al niet lang 100% potdicht waren geweest ?
Hoeveel keer heb je sinds de zomer al niet een minister in het nieuws zien zitten klagen van '' ik zie dat echt niet graag dat mensen zomaar op reis gaan '' of dergelijke uitspraakt terwijl hij/zij erbij staat en er naar kijkt? als die mens zelf kon beslissen om dat potdicht te gooien was dat toen al gebeurd.

Maar daar komt teveel weerwind van de EU op, idem als nu dat verbod weer verdwijnt, dan is dat onder EU druk en niet omdat 1 of andere minister zegt '' reizen is leuk, let's go ole ''
Nu lagen we ook al onder vuur met ons huidige verbod en zoals VDB zei vanmiddag is dat niet realistisch om dat verbod nog maanden aan te houden.
Ge zou bijna denken dat ze corona niet weg willen 🤡

Wat binnen komt is misschien van ons uit niet te controleren, maar wat buiten gaat wel, zou ik veronderstellen. Het is hoe dan ook dweilen met de kraan open op die manier.

ik heb nog nooit een luchthaven gezien die zo desolaat was als die hier vanavond. Er stonden 4 auto's op de parking.

ik peins dat we sebiet een A330 van SN nagenoeg voor ons alleen gaan hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan