Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over het feit van geen perspectief geef ik ze wel gelijk, volgende week gaan ze niet vaccineren en sommige staan dan wat langs de zijlijn wat te kelen: golf x+1 komt er aan.

Dit kan toch feitelijk beter. Ik moet zeggen begin wat heimwee te krijgen naar de regering Wilmes.
Ze gaan wél vaccineren, alleen geen eerste dosissen momenteel, omdat ze geen vaccins genoeg hebben. Momenteel hebben ze een virtueel tekort van 84.000 dosissen en de leveringen van vaccinaties (waar België geen invloed op heeft) verlopen iets trager, waardoor ze uit voorzorg geen nieuwe 1e lijnsvaccinaties kunnen opstarten.

Dit kan dus toch feitelijk beter, Enira. :)

als je oppervlakkig stemmen luistert mss, je kan echter genoeg andere stemmen vinden. Het is echter niet nodig om zomaar van leer te trekken zoals een Bouchez doet, die wil gewoon dat andere stemmen doodgemaakt worden, kan NOOIT beschouwd worden als "weerwerk".

Hier ga ik niet mee akkoord, moet echt al bewust reguliere media overslaan om deftig stemmen de vinden die er tegen in gaan.
Nu hoor je iets vaker een motivatiepsycholoog, die krijgt 1 artikel waarin hij zijn visie geeft dat ergens onderaan staat. Dat terwijl virologen iedere dag meerdere krijgen.

Bouchez geeft wel weerwerk, niet op de goede manier. Dat hij in essentie zwijggeld wil betalen is niet oke.
Debat is nu wel open. Hopelijk blijft het open en wordt er iets aan gedaan.

waarom zou je dat niet kunnen? Het is niet omdat je zegt dat je 2 keer de argumenatie iemand begrijpt (maar niet akkoord mee gaat), dat je iemand niet begrijpt...

Tussen begrijpen en gelijk geven,is er een héél groot verschil, hé.
Het komt heel fake over als je in een 6 minuten segment, iedere keer voor je begint moet zeggen: Ik begrijp dat moeilijk is etc...
Dan ligt het er te vingerdik op voor mij.

Ik ga ook bekennen. Dit was aantal weken terug dat erg was, voor kerst nog. Sindsdien mijd ik ook zoveel mogelijk VDB. Kan zijn dat hij daar nu wat beter in is.

Zijn cijfers waren fout, de essentie van zijn reactie (we doen het véél beter dan de meeste landen en beter dan alle buurlanden) klopt echter wel. Ik ken weinig politici die in dat geval hun fout toch gewoon zouden toegeven...

Zoals ik eerder zei: hoe hard is het uw fout toegeven als je in de persconferentie na overlegcomite zegt: Ah ik was fout, als je echt de cijfertjes na de komma wil bekijken.

Dat is imo meer een uithaal naar andere dat ze mierenneuken dan echt fout toegeven.

Hij communiceert alvast pak beter dan toen hij starte. Dat vingerwijzend schoolmeesterke, dat alles beter weet, is toch heel wat minder.

Helaas wordt dat te weinig belicht en krijgen enkel mensen met virologische kennis een duidelijke stem :(.

Ik vind goed dat er eindelijk is wat meer weerwerking is tegen de continue eenzijdige experten stem dat we al maanden te zien krijgen.

Dat gevoel heb ik helemaal niet bij VDB.
Ik vind het meer een faker, die fake sympathie doet.
Hoe vaak die in interview ni moet zeggen: ik begrijp x moeilijk is, ik snap dat z moeilijk is.
Als ge dat meerdere keren in 1 gesprek moet zeggen, stel ik mij de vraag of ge het echt begrijpt ?

Verder zijn fouten toegeven?
Zijn meest recente fout, was foutieve cijfers gebruiken. Dan na overleg comite: Ja ik zag fout, we zijn plaats x, met onmiddelijk erna als je de cijferkes na de komma wil bekijken. Dat is bijvoorbeeld al geen fout toegeven maar eerder alluderen dat mensen moeten stoppen met mierenneuken. Dat is natuurlijk hoe het bij mij binnen komt en ik kijk waarschijnlijk ondertussen wel door een sterk gekleurde bril.

Stoor ik me ook aan, maar zijn alle politici/virologen hoor.

"Ik begrijp dat het moeilijk is"
"ik begrijp die mensen heel goed"
"ik snap dat het lastig is"

Dat zijn echt van die holle woorden die niks betekenen, die men gewoon zegt om sympathie op te wekken.

Imo hadden we nu iemand als dehaene nodig. Gewoon het zit zo en zo in elkaar en het is wat het is. Ipv continue die pamper boven te halen.

Hier ga ik niet mee akkoord, moet echt al bewust reguliere media overslaan om deftig stemmen de vinden die er tegen in gaan.
Nu hoor je iets vaker een motivatiepsycholoog, die krijgt 1 artikel waarin hij zijn visie geeft dat ergens onderaan staat. Dat terwijl virologen iedere dag meerdere krijgen.

Bouchez geeft wel weerwerk, niet op de goede manier. Dat hij in essentie zwijggeld wil betalen is niet oke.

Het komt heel fake over als je in een 6 minuten segment, iedere keer voor je begint moet zeggen: Ik begrijp dat moeilijk is etc...
Dan ligt het er te vingerdik op voor mij.

Ik ga ook bekennen. Dit was aantal weken terug dat erg was, voor kerst nog. Sindsdien mijd ik ook zoveel mogelijk VDB. Kan zijn dat hij daar nu wat beter in is.

Zoals ik eerder zei: hoe hard is het uw fout toegeven als je in de persconferentie na overlegcomite zegt: Ah ik was fout, als je echt de cijfertjes na de komma wil bekijken.

Dat is imo meer een uithaal naar andere dat ze mierenneuken dan echt fout toegeven.

Hij communiceert alvast pak beter dan toen hij starte. Dat vingerwijzend schoolmeesterke, dat alles beter weet, is toch heel wat minder.
Ik ga volledig akkoord dat dit mierenneuken is, vooral van u op dit moment.

Als iemand zou zeggen, we moeten maatregel X doen, want er zijn 40% meer verkeersdoden dit jaar.
En het effectieve cijfers is 37%.

Wat is dan precies het probleem? Moeten we dan maatregel X plots helemaal overboord gooien en de hele materie negeren, de minister ontslaan, omdat er een marginaal verschil zit in de cijfers? Of waar wil je eigenlijk precies naartoe? Die fout is dan een marginaal gegeven en maakt eigenlijk niet veel uit. Laat het aub om beleid gaat ipv verkettering omwille van onbenulligheden.

Er is wel stilaan een serieuze tegenwind aan het op gang komen, en dat werd misschien ook stilaan tijd. :)

Dog whistle termen zijn niet gewenst in de discussie
Nederlanders overspoelen Decathlon om sneeuwspullen te kopen: politie komt sensibiliseren (maar deelt geen pv’s uit)

Waarom toch altijd zo soft?

Woon hier ook 2 km van de Franse grens en zie gewoon geen enkel verschil met een paar weken geleden. Parking aan de Action is nog steeds 1/2 Franse nummerplaten en regels zoals alleen winkelen worden volledig met de voeten getreden.

Deze week ook moeten tanken langs de E17. Er stopten net twee wagens met wat Fransen, 5 per wagen, geen mondmaskers, luid en onbeschoft en dan maar met een stuk of zes samen het winkeltje binnen. Geen enkele had een mondmasker aan maar wat kan die winkelbediende daar tegen beginnen... Zo'n dingen (mss een uitzondering) laten mijn bloed koken.

Laatst bewerkt:
Nederlanders overspoelen Decathlon om sneeuwspullen te kopen: politie komt sensibiliseren (maar deelt geen pv’s uit)

Waarom toch altijd zo soft?
Ik dacht dat bewoners van Nederlandse grensgemeentes mochten winkelen in Belgische grensgemeentes?

Ik dacht dat bewoners van Nederlandse grensgemeentes mochten winkelen in Belgische grensgemeentes?

Volgens mij gaat dat enkel over supermarkten, en ook enkel als dat de meest logische keuze qua winkel is. Iemand die vlak aan de grens woont mag dus nog wel z'n "vaste" winkels in NL bezoeken om boodschappen te doen.

Volgens mij gaat dat enkel over supermarkten, en ook enkel als dat de meest logische keuze qua winkel is. Iemand die vlak aan de grens woont mag dus nog wel z'n "vaste" winkels in NL bezoeken om boodschappen te doen.

Het is enorm vaag verwoord, ik zie geen expliciet verbod staan op een bepaald soort winkels waardoor een Nederlander de bakker en de slager binnen mag, maar de Decathlon niet.

Welke reizen zijn essentieel?
  • [...]
  • Reizen als onderdeel van het dagdagelijks leven van grensgemeenten en grensregio’s

Nieuw MB... tem 28/02 mogen kappers/barbiers enkel verzorging van het haar doen. Vanaf 1/03 mogen we terug baarden behandelen ... .. . :)

Het voorbije (ander)half jaar is loodzwaar geweest. Laatste jaar van mijn afstandsstudie inclusief een loodzware herfstsemester icm een fulltime job. Ik was nog niet deftig uitgerust en daar was de Coronacrisis. 2 maanden alleen op m'n appartement gezeten ivm lockdown. Bijna burnout gehad. Bachelorproef moeten doen tijdens de snikhete zomer. Halsoverkop een verhuis moeten regelen, inclusief opkuis van een verwaarloosd huis.

Deze herfst weer diep gezeten — ik was er nog altijd niet bovenop en daar was weer een lockdown... Vergezeld door koude, korte dagen.

Tot overmaat van ramp is m'n vader gehospitaliseerd, en na een lange strijd overleden. Je vader begraven wil je sowieso niet. Het verdriet alleen al... en dan nog de enorme administratieve rompslomp. En nu zeker niet. Je moet je verdriet maar thuis gaan verwerken, je mag hooguit via de videochat je familie spreken. 15 man mag er maar komen of je riskeert dat de politie de ceremonie stillegt. Na de begrafenis geen koffietafel om samen te rouwen en je te sterken aan elkaar, nee ga maar naar huis of de politie komt u boetes geven wegens overtreden samenscholingsverbod.

Het enige positieve nu is dat ik tenminste nog m'n job heb en tenminste niet financieel in de problemen kom. Maar ik weet niet hoe lang ik het nog ga trekken voor ik volledig op ben.

Gisteren aan de Ikea van Zaventem gepasseerd, en wat een circus weer daar. Allemaal voor een dringende bijzetkast, geurkaars of pollepel. Wie daar nu binnengaat is ofwel niet al te snugger, of ligt onder de sloef van iemand die ni veel slimmer is. Gelukkig lig ik onder de sloef van iemand die de waanzin ervan inzag.

Schande, Turnhout is niet 'net over de grens' dat is al snel 15km voor je aan die decathlon bent volgens Google maps!

Ik wil ook mijn stokbrood gaan kopen bij mijn favoriete bakker, die ligt in een skidorp dus kan ik er ook ineens een week blijven? Want de dag erna wil ik een croissant en de dag erna een chocoladebroodje..

Daarstraks passeerde hier ook een groep volwassenen al wandelend, ze waren met zeker 12. Dacht dat je maar per 4 mocht?

Laatst bewerkt:
Gisteren aan de Ikea van Zaventem gepasseerd, en wat een circus weer daar. Allemaal voor een dringende bijzetkast, geurkaars of pollepel. Wie daar nu binnengaat is ofwel niet al te snugger, of ligt onder de sloef van iemand die ni veel slimmer is. Gelukkig lig ik onder de sloef van iemand die de waanzin ervan inzag.
Dat kan jij allemaal zien door daar gewoon te passeren? Toch een straffe kerel he.

Het voorbije (ander)half jaar is loodzwaar geweest. Laatste jaar van mijn afstandsstudie inclusief een loodzware herfstsemester icm een fulltime job. Ik was nog niet deftig uitgerust en daar was de Coronacrisis. 2 maanden alleen op m'n appartement gezeten ivm lockdown. Bijna burnout gehad. Bachelorproef moeten doen tijdens de snikhete zomer. Halsoverkop een verhuis moeten regelen, inclusief opkuis van een verwaarloosd huis.

Deze herfst weer diep gezeten — ik was er nog altijd niet bovenop en daar was weer een lockdown... Vergezeld door koude, korte dagen.

Tot overmaat van ramp is m'n vader gehospitaliseerd, en na een lange strijd overleden. Je vader begraven wil je sowieso niet. Het verdriet alleen al... en dan nog de enorme administratieve rompslomp. En nu zeker niet. Je moet je verdriet maar thuis gaan verwerken, je mag hooguit via de videochat je familie spreken. 15 man mag er maar komen of je riskeert dat de politie de ceremonie stillegt. Na de begrafenis geen koffietafel om samen te rouwen en je te sterken aan elkaar, nee ga maar naar huis of de politie komt u boetes geven wegens overtreden samenscholingsverbod.

Het enige positieve nu is dat ik tenminste nog m'n job heb en tenminste niet financieel in de problemen kom. Maar ik weet niet hoe lang ik het nog ga trekken voor ik volledig op ben.
Sterkte.

Ja zot, stel u voor dat ge de microscopisch kleine kans van daar een besmetting op te lopen tegenkomt in de Ikea en dan.. ofwel niks hebt, ofwel eens goed moet uitgriepen.

:unsure:

Ik ben ook eens de Ikea binnengelopen tijdens de week en dat is daar wel deftig geregeld.
Ik had lampen nodig en een kastje :)

Ja zot, stel u voor dat ge de microscopisch kleine kans van daar een besmetting op te lopen tegenkomt in de Ikea en dan.. ofwel niks hebt, ofwel eens goed moet uitgriepen.

:unsure:
Veel sleutelplezier allemaal met jullie kastje Frolik dat echt niet kon wachten. Wij zijn vandaag in de sneeuw wat gaan ravotten, wij vonden dat een beter idee, en zullen ook goed slapen. Met een geruster gemoed ook, omdat we ook de microscopisch kleine kans van zelf een zwakkere aan te steken vermeden hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan