Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
inderdaad - Van Ranst voelt ook dat zijn rijk aan het uitdoven is en begint nog luider te roepen.
Had op verkiezingen zitten hopen die er niet zijn gekomen (maar exit naar politiek is wellicht al geregeld).

dat ze eens voorrang geven aan de mensen die zijn blijven werken (!) en niks van premies getrokken hebben.
(En die willen natuurlijk)

inderdaad - Van Ranst voelt ook dat zijn rijk aan het uitdoven is en begint nog luider te roepen.

dat ze eens voorrang geven aan de mensen die zijn blijven werken (!) en niks van premies getrokken hebben.
(En die willen natuurlijk)
Ook een beetje kort door de bocht eh. De meeste mensen zijn niet vrijwillig gestopt met werken. Die werden verplicht hun zaak te sluiten of zijn tewerkgesteld in een zaak die is moeten sluiten of op mindere capaciteit is gaan draaien.

Ik snap het punt ook helemaal niet om die jongeren als eerste te vaccineren. Met een vaccin dien je je nog altijd aan de maatregelen te houden.

Ik snap het punt ook helemaal niet om die jongeren als eerste te vaccineren. Met een vaccin dien je je nog altijd aan de maatregelen te houden.
Inderdaad, en als we eerst jongeren vaccineren gaan we ons allemaal nóg langer aan de maatregelen moeten houden, want dan duurt het langer voordat de leeftijdsgroep 30-65 is gevaccineerd.

Ik begrijp dat het ook voor jongeren zeer lastig is, maar dit slaat nergens op. Het is een emotioneel argument, niet rationeel.

Mannekes, het is een open brief geschreven door de managing director van een marketing bureau en de CEO van Child Focus België (heeft wel wat credibiliteit) die ondertekend is door wat BV's. Je moet je geen zorgen maken, daar gaan ze met de regering heus geen rekening mee houden.

Ik begrijp dat het ook voor jongeren zeer lastig is, maar dit slaat nergens op. Het is een emotioneel argument, niet rationeel.
En voor mij als 45 jarige is het NIET zéér lastig? Ik zie eerlijkheidshalve niet in, waarom het voor jongeren lastiger zou zijn?

Inderdaad, en als we eerst jongeren vaccineren gaan we ons allemaal nóg langer aan de maatregelen moeten houden, want dan duurt het langer voordat de leeftijdsgroep 30-65 is gevaccineerd.
Nu ja. Het is niet dat ik mijn prikje niet zou willen afstaan aan een jonger iemand. Maar dan moet het wel enig nut hebben en dat nut zie ik niet.

Laatst bewerkt:
En voor mij als 45 jarige is het NIET zéér lastig? Ik zie eerlijkheidshalve niet in, waarom het voor jongeren lastiger zou zijn?
Omdat zij in een levensfase zitten die enorm bepalend is voor hun volledige toekomst (en die van het land), een belangrijke fase die nu al langer dan een jaar volledig verstoord wordt met alle kwalijke gevolgen vandien. Gij zijt 45 en zit al ettelijke jaren in een bepaalde routine, uw keuzes zijn al lang gemaakt en de impact van de coronacrisis op uw toekomst is onmetelijk veel kleiner dan voor jongeren het geval is. Move aside bompa.

Daarnaast dacht ik ook (maar ik kan mij vergissen) dat het verschil in sterftecijfer tussen jongeren en pakweg dertigers of veertigers vrij tot verwaarloosbaar klein is. Dus van zodra de echte risicogevallen (ouderen en zieken) gevaccineerd zijn, zou leeftijd an sich veel minder een factor zijn - en dan kom je bij andere argumenten uit.

Ik snap het idee dus zeker wel, maar ik ben absoluut niet zeker of ik het er mee eens ben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat zij in een levensfase zitten die enorm bepalend is voor hun volledige toekomst (en die van het land), een belangrijke fase die nu al langer dan een jaar volledig verstoord wordt met alle kwalijke gevolgen vandien. Gij zijt 45 en zit al ettelijke jaren in een bepaalde routine, uw keuzes zijn al lang gemaakt en de impact van de coronacrisis op uw toekomst is onmetelijk veel kleiner dan voor jongeren het geval is. Move aside bompa.

Ik snap het idee dus zeker wel, maar ik ben absoluut niet zeker of ik het er mee eens ben.
Met bovenstaande ben ik het zeker wel mee eens hoor. ;)

Move aside bompa.
:)

hoe ouder hoe sneller zeker (+risicopatienten) . Jongeren zullen moeten wachten . Ik zou het niet begrijpen dat men ouders van 60 jaar die willen gevaccineerd worden nu langer zouden moeten wachten dan een frisse tiener .

Sinds dat Joachim Coens er over begonnen is, is het precies een heet hangijzer geworden om populistische punten mee te scoren. Goed bezig, laat ons de groep die het minste risico loopt bij deze ziekte prioritair vaccineren.

Ik zeg het en blijf het zeggen...zodra alle ouderen en fysiek zwakkeren beschermd zijn kunnen jongeren gewoon weer, mits de nodige maatregelen, hun leven beginnen leiden.

Sinds dat Joachim Coens er over begonnen is, is het precies een heet hangijzer geworden om populistische punten mee te scoren. Goed bezig, laat ons de groep die het minste risico loopt bij deze ziekte prioritair vaccineren.

Ik zeg het en blijf het zeggen...zodra alle ouderen en fysiek zwakkeren beschermd zijn kunnen jongeren gewoon weer, mits de nodige maatregelen, hun leven beginnen leiden.
Maar Coens riep niet op om jongeren voorrang te geven bij de vaccinatie maar om versoepelingen voor jongeren sneller uit te voeren wanneer de +65 bevolking ingeënt is. En daar valt wel iets voor te zeggen, jongeren (of zelfs onze generatie 30'ers) hoeft imo niet te wachten tot elk lid van de bevolking gevaccineerd is tot ze terug kunnen gaan voetballen bv.

Het voorstel is niet om jongeren voorrang te geven tov muco-patiënten of iets dergelijk. Ik begrijp uw reactie vanuit uw situatie, maar op zich lijkt me dat onterecht. Het gaat erover om gezonde 18-jarigen die voor een extreem belangrijke fase in hun leven staan, voorrang te geven op gezonde 35-jarigen die al een huis en een carrière hebben.

Voor zover ik weet is het verschil in risico tussen een gezonde 18-jarige en een gezonde 35-jarige verwaarloosbaar klein, dus daar valt veel voor te zeggen.

En verder zou ik ook liever hebben we dat we de hele boel terug opensmijten van zodra Joske en Joséke weer in het wzc kunnen verder creperen ipv ziekenhuisbedden in te nemen, maar dat lijkt helaas niet aan de orde.

Ik snap ook niet wat er populistisch is aan een standpunt verdedigen waar zowat elke egoïstische 25-plusser tegen gekant is?

Hebben wij ook voorgehad met ons dochter. Al moesten wij zelfs niet in quarantaine. Na een week was de creche terug open nadat ze de rest van de begeleiders hadden getest.
Specifiek aan de opvang is dat de 2 begeleiders een koppel zijn en met kinderen. Die kinderen kunnen ook nergens anders heen, en daardoor komt hun quarantaineperiode nog eens achter de isolatie van de begeleiders.

Mijn vriendin is richting een depressie aan het gaan vrees ik, enerzijds van het gebrek aan contact de laatste maanden, anderzijds zit ze al thuis sinds juni omdat haar contract niet is verlengd omdat ze zwanger was.

En zonet gehoord dat mijn oma haar laatste sacrament heeft gekregen in het rusthuis. We wisten wel al dat het bergaf ging, maar komt toch onverwacht aan, zeker omdat we haar niet zomaar kunnen bezoeken. Wel een troost dat we in augustus of september haar toch nog 1 keer hebben kunnen zien, hoewel dat toen eigenlijk ook niet mocht volgens de regels van het rusthuis, en zij ons dochtertje ook nog heeft kunnen zien.

Daarnaast dacht ik ook (maar ik kan mij vergissen) dat het verschil in sterftecijfer tussen jongeren en pakweg dertigers of veertigers vrij tot verwaarloosbaar klein is. Dus van zodra de echte risicogevallen (ouderen en zieken) gevaccineerd zijn, zou leeftijd an sich veel minder een factor zijn - en dan kom je bij andere argumenten uit.

Er is nochtans vanuit wetenschappelijk perspectief een sterke reden om ze niet als eerste in te enten. Mensen die ingeënt worden moeten zich eigenlijk afzonderen van niet-ingeënte, om verdere mutaties te vermijden.
Mijn strategie zou zijn om de jongeren meer vrijheden te geven, zodra alle risico-patiënten en 50+ ingeënt zijn.

Er is nochtans vanuit wetenschappelijk perspectief een sterke reden om ze niet als eerste in te enten. Mensen die ingeënt worden moeten zich eigenlijk afzonderen van niet-ingeënte, om verdere mutaties te vermijden.
Mijn strategie zou zijn om de jongeren meer vrijheden te geven, zodra alle risico-patiënten en 50+ ingeënt zijn.
Dit is inderdaad een pak logischer. Ik zie ook niet in hoe vaccinatie jongeren perspectief gaat geven aangezien ze zich nog altijd aan de maatregelen gaan moeten houden. Ofwel versoepelt ge voor iedereen, ofwel versoepelt ge voor niemand eh. De boel uit elkaar trekken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden is wel het laatste wat ge wilt. Dus ik zie niet in wat een 20-jarige is met die vaccinatie, het helpt hem geen stap vooruit.

Dit is inderdaad een pak logischer. Ik zie ook niet in hoe vaccinatie jongeren perspectief gaat geven aangezien ze zich nog altijd aan de maatregelen gaan moeten houden. Ofwel versoepelt ge voor iedereen, ofwel versoepelt ge voor niemand eh. De boel uit elkaar trekken tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden is wel het laatste wat ge wilt. Dus ik zie niet in wat een 20-jarige is met die vaccinatie, het helpt hem geen stap vooruit.
Dus van zodra die oude mensen (me incluis) zijn ingeënt laat ge de rest 'los' maar vraag je de generaties niet te veel te mengen. Het is dan zomer, we zitten dan in dezelfde situatie als vorig jaar 100 besmettingen per dag of zo. Dan doeteternietmeertoe

Dus van zodra die oude mensen (me incluis) zijn ingeënt laat ge de rest 'los' maar vraag je de generaties niet te veel te mengen. Het is dan zomer, we zitten dan in dezelfde situatie als vorig jaar 100 besmettingen per dag of zo. Dan doeteternietmeertoe
Voila, ik vind dat de vanzelfsprekendheid zelve. En ik snap niet dat er in de media weer zoveel getoeterd wordt over wie er eerst zijn vaccinatie krijgt na de risicogroepen want dat maakt eigenlijk geen bal uit. Gewoon eerst alle vijftigplussers en de zwakkeren en daarna doet ge het van mijn part via loterij, alle cijfers van de groep sub-50 geven aan dat daar eigenlijk het probleem totaal niet zit.

Voila, ik vind dat de vanzelfsprekendheid zelve. En ik snap niet dat er in de media weer zoveel getoeterd wordt over wie er eerst zijn vaccinatie krijgt na de risicogroepen want dat maakt eigenlijk geen bal uit. Gewoon eerst alle vijftigplussers en de zwakkeren en daarna doet ge het van mijn part via loterij, alle cijfers van de groep sub-50 geven aan dat daar eigenlijk het probleem totaal niet zit.
Laat ze betalen voor vaccinatie. Per opbod op ebay.
Kunnen we nog wat kosten recupereren :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan