Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nachtclubs zullen dus sowieso wel dicht gaan.
Moet maar zo een zaak hebben:
Het langst dicht van iedereen.
1.5 maand terug open en dan komen ze met die testen af.
Ge koopt u ne voorraad van 1000-en testen, koopt/huurt een tent, stoelen, verwarming voor de wachtenden buiten.
Om dan 2 weken later te horen dat ge terug dicht kunt.

Waarom wilt bijna niemand inzien dat het allergrootse probleem nu zit in de opvangcapaciteit van onze ziekenhuizen? Al sinds het begin van de pandemie is de bedoeling geweest om het systeem niet te laten crashen. Waarom is daar op twee jaar tijd bijna niets aan gedaan? Wanneer gaan we accepteren dat corona een derde seizoensziekte zal blijven naast griep en rsv?

Het probleem is sinds de vaccins niet meer de ernst van de ziekte bij de gemiddelde mens. Net zoals bij griep moet je extreem veel pech of een onderliggende aandoening hebben om in het ziekenhuis te belanden. Mijn grootste vrees is dat de boosterprik ook geen of weinig langdurige invloed gaat hebben op de antilichamen bij die specifieke doelgroep. Dan zijn we elk jaar terug bij af...

Niet vergeten dat bij een zwaar griepseizoen de ziekenhuizen ook al nokvol lagen toen er nog geen sprake was van Corona.

Om iets aan dat capaciteitsprobleem te doen zou mijn eerste maatregel zijn de anti-vaxxers zelf te laten opdraaien voor al hun ziekenhuiskosten.
Maar de capaciteit van de ziekenhuizen is geen probleem, het bevolkingsaantal is gewoon te hoog. Ipv de zorg met 50 procent op te schalen, moesten we nu een 50 procent van de bevolking decimeren? Kwestie van een out of the box te denken :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:

Nachtclubs zullen dus sowieso wel dicht gaan.
Moet maar zo een zaak hebben:
Het langst dicht van iedereen.
1.5 maand terug open en dan komen ze met die testen af.
Ge koopt u ne voorraad van 1000-en testen, koopt/huurt een tent, stoelen, verwarming voor de wachtenden buiten.
Om dan 2 weken later te horen dat ge terug dicht kunt.
echt sluit die dan toch gewoon direct ipv af te komen met "we sluiten niks" maar ze de facto al te sluiten op voorhand of ze met belachelijke meerkost op te zadelen.

Je vernoemt hier terloops mRNA-vaccins, en daarmee insinueer je dat daarmee misschien iets mis is. Die bestaan al van de jaren 70. Het is nieuwe technologie, maar ook niet zo nieuw. Dat is al een heel poos aan testresultaten, en dus op lange termijn.

Daarnaast ben ik het ook niet eens met de bewoording van je puntjes. De coronapas is niet 'enkel en alleen' voor reizen gebruikt. Oa massa-evenementen werden van bij het begin daarbij vermeld. De bredere toepassing is ook niet stilletjes gebeurd, maar net telkens met persconferenties en na beslissingen door je volksvertegenwoordigers.

En de "spelregels" veranderen alleen maar om dat de situatie verandert. Je CST blijft geldig zolang je voldoende beschermd bent. Dat lijkt me logisch. Daar hangt 1 jaar op, op het moment dat het ernaar uitziet dat dat 1 jaar zal zijn. Maar als dat niet meer zo blijkt te zijn, zou het redelijk idioot zijn om wel een groen pasje te geven aan mensen die amper beschermd zijn. Dan voer je het best helemaal af.

Ik ga hier niet meer aan lange discussies beginnen, dat deed ik vroeger, maar ik krijg er weinig voldoening uit.
Maar toch enkele opmerkingen:

- Die bestaan al van de jaren 70. Het is nieuwe technologie, maar ook niet zo nieuw. Dat is al een heel poos aan testresultaten, en dus op lange termijn.
Als jij studies hebt van mRNA vaccins op lange termijn, ben ik zeer nieuwsgierig daarnaar. Geef dus gerust een bron als je tijd hebt.
En ik bedoel inentingen van vaccins, op mensen, met mRNA. Met meerdere herhaalde dosissen.

- De coronapas is niet 'enkel en alleen' voor reizen gebruikt. Oa massa-evenementen werden van bij het begin daarbij vermeld.
Dat is begonnen bij de EU, om te kunnen reizen. Daarna stilletjes aan voor andere dingen, zoals ik gezegd heb.

- De bredere toepassing is ook niet stilletjes gebeurd, maar net telkens met persconferenties en na beslissingen door je volksvertegenwoordigers.
Ik zeg 'stilletjes aan', in de zin van eerst massa-events, dan restaurants, enz. Niet 'stilletjes' in de zin van 'zonder het aan te kondigen'.

- Dan voer je het best helemaal af.
Inderdaad.

Daarom, ik weet écht niet of het nog eens de moment is om met (wat ik zie als) halve maatregelen af te komen en nieuwe ideetjes.

Lol voor jullie zijn alles halve maatregelen.

Alsof onder andere privé feesten verbieden niks is. Weeral gaat de regering zich in iedereens privé leven moeien.

Ik hoop dat het voorstel nog wat getemperd word, maar vrees ervoor...

Hoe zit dat eigenlijk met die varianten hier in België, heeft elke besmette nu delta of gaan de oude mutaties ook nog de ronde.

Copyright @JPV : rioolwater Covid detectie:

Brussel, Genk, Aalst, Henegouwen, Luik, Namen, ... : zakken al heel sterk.
Brugge, Harelbeke, Waals-Brabant: lijken op hun plateau te zitten richting daling.

Volgens mij zitten we echt dichtbij de kentering, of is die al bezig.
niet vergeten dat het niet is omdat rioolwater concentratie daalt, dat we al op de kentering zitten. ICU is "lagging", dus zal nog wel even stijgen.

echt sluit die dan toch gewoon direct ipv af te komen met "we sluiten niks" maar ze de facto al te sluiten op voorhand of ze met belachelijke meerkost op te zadelen.

Inderdaad, vind dat wel een jammere fout.
Soms moet je gewoon eens een keuze durven maken. Al is het niet gemakkelijk.

Lol voor jullie zijn alles halve maatregelen.

Alsof onder andere privé feesten verbieden niks is. Weeral gaat de regering zich in iedereens privé leven moeien.

Ik hoop dat het voorstel nog wat getemperd word, maar vrees ervoor...

Hoezo, voor mij of jullie?
Het gaat hier over een manier om de ziekenhuizen zsm te ontlasten en inderdaad alles wat daar niet op snelle termijn voor zorgt zijn halve maatregelen.

Aan de signalen daar te horen is het niet de moment om nog wat aan te modderen.

- Die bestaan al van de jaren 70. Het is nieuwe technologie, maar ook niet zo nieuw. Dat is al een heel poos aan testresultaten, en dus op lange termijn.
Als jij studies hebt van mRNA vaccins op lange termijn, ben ik zeer nieuwsgierig daarnaar. Geef dus gerust een bron als je tijd hebt.
En ik bedoel inentingen van vaccins, op mensen, met mRNA. Met meerdere herhaalde dosissen.
Wees de studies voor, wie direct 4 vaccins in zich wil als proefkonijn kan bij mij terecht voor 2 extra!
Grapje he want das allicht illegaal

Ze doen niet maar wat. Alles was gebaseerd op de eerste variant. De Delta variant heeft de situatie veranderd. Ik denk dat niemand met volle zekerheid heeft gezegd dat alles gedaan ging zijn met 2 prikken zonder de mogelijkheid van veranderingen uit te sluiten. Ik ben het er zeker mee eens dat ze misschien bepaalde uitspraken voorzichtiger hadden mogen brengen, maar een beetje relativering vind ik toch het minste eerlijk gezegd.
Dat is inderdaad een goed punt dat al ver in mijn geheugen zat. Maar als je ziet in wat een snelheid de varianten dan komen… Dan komen we er nooit uit.

Bon, 7 uur na de test mijn resultaat gehad. Toch negatief.

valt albijal nog mee :) zou voor mij goedgekeurd zijn .

Is dat nu weer gelekt ? Of was het deze keer de bedoeling .

Benieuwd hoe de politiek er toch hun eigen touch zullen aan geven .
Wel een paar issues.

- Gevaccineerden die een hoog risicocontact hadden moeten meteen in quarantaine en mogen pas na dag 5 een test afleggen. Niet gevaccineerden? Geen woord daarover, die mogen dan ongestraft nog gewoon verder feestvieren dan? :unsure:
(Ik begrijp wat ie bedoelt, niet gevaccineerden zijn zowiezo geschorst maar het komt zo'n beetje lullig over)
- Privéfeestjes zouden niet meer mogen. Dwz kerst en nieuw volledig afschaffen dan maar? Want dat zijn toch privéfeestjes? Dat krijgen ze nooit verkocht.

Voor het overige kan ik mij er wel in vinden.

Wel een paar issues.

- Gevaccineerden die een hoog risicocontact hadden moeten meteen in quarantaine en mogen pas na dag 5 een test afleggen. Niet gevaccineerden? Geen woord daarover, die mogen dan ongestraft nog gewoon verder feestvieren dan? :unsure:
- Privéfeestjes zouden niet meer mogen. Dwz kerst en nieuw volledig afschaffen dan maar? Want dat zijn toch privéfeestjes? Dat krijgen ze nooit verkocht.

Voor het overige kan ik mij er wel in vinden.
Weet ook niet precies wat ze bedoelen met privéfeestjes ,denk dat het vanaf 50 personen of zo is(?), met een man of 10 kerst of oudejaar vieren moet wel kunnen . Haha ja die quarantaine zou er idd voor iedereen moeten zijn :p

Edit :de regels zijn maar voor 3 weken dus kerst en nieuw zitten er niet in

Je vernoemt hier terloops mRNA-vaccins, en daarmee insinueer je dat daarmee misschien iets mis is. Die bestaan al van de jaren 70. Het is nieuwe technologie, maar ook niet zo nieuw. Dat is al een heel poos aan testresultaten, en dus op lange termijn.

messengerRNA vaccins bestaan sinds de jaren '70, ne mens leert hier elke dag bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan