Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom is dat moeilijk? Je moet toch niet wachten op 'het effect van de maatregelen' als de cijfers nu reeds veel harder stijgen dan verwacht? Het is op deze hogere stijging dat men wilt reageren.
De stijging is toch niet 'hoger' dan een week geleden, toen de vorige maatregelen beslist werden? Ik zie een vrij rechte lijn.

Al deze punten werden de afgelopen weken/maanden al meermaals besproken/weerlegd, dus het is zeker niet zo dat nog niemand hier heeft bij stilgestaan.
Waarom wilt bijna niemand inzien dat het allergrootse probleem nu zit in de opvangcapaciteit van onze ziekenhuizen? Al sinds het begin van de pandemie is de bedoeling geweest om het systeem niet te laten crashen. Waarom is daar op twee jaar tijd bijna niets aan gedaan? Wanneer gaan we accepteren dat corona een derde seizoensziekte zal blijven naast griep en rsv?

Het probleem is sinds de vaccins niet meer de ernst van de ziekte bij de gemiddelde mens. Net zoals bij griep moet je extreem veel pech of een onderliggende aandoening hebben om in het ziekenhuis te belanden. Mijn grootste vrees is dat de boosterprik ook geen of weinig langdurige invloed gaat hebben op de antilichamen bij die specifieke doelgroep. Dan zijn we elk jaar terug bij af...

Niet vergeten dat bij een zwaar griepseizoen de ziekenhuizen ook al nokvol lagen toen er nog geen sprake was van Corona.

Om iets aan dat capaciteitsprobleem te doen zou mijn eerste maatregel zijn de anti-vaxxers zelf te laten opdraaien voor al hun ziekenhuiskosten.

Waarom wilt bijna niemand inzien dat het allergrootse probleem nu zit in de opvangcapaciteit van onze ziekenhuizen? Al sinds het begin van de pandemie is de bedoeling geweest om het systeem niet te laten crashen. Waarom is daar op twee jaar tijd bijna niets aan gedaan? Wanneer gaan we accepteren dat corona een derde seizoensziekte zal blijven naast griep en rsv?

Het probleem is sinds de vaccins niet meer de ernst van de ziekte bij de gemiddelde mens. Net zoals bij griep moet je extreem veel pech of een onderliggende aandoening hebben om in het ziekenhuis te belanden. Mijn grootste vrees is dat de boosterprik ook geen of weinig langdurige invloed gaat hebben op de antilichamen bij die specifieke doelgroep. Dan zijn we elk jaar terug bij af...

Niet vergeten dat bij een zwaar griepseizoen de ziekenhuizen ook al nokvol lagen toen er nog geen sprake was van Corona.
Dat niemand daar aan gedacht heeft!

Bij een ziekte met exponentiële groei zoals covid geeft meer icu bedden je enkele dagen of weken respijt. Dan ligt ICU toch vol en staan we even ver.

Ten derde zal een pakket maatregelen worden genomen. Volgens De Croo zullen de maatregelen van iedereen een inspanning vragen. “Besliste maatregelen hebben geen effect als we ze ook niet allemaal respecteren”, aldus de premier. De maatregelen zullen wel een andere vorm aannemen dan in de vorige golven, aangezien nu heel wat mensen reeds zijn gevaccineerd.

Zouden ze durven ? Niet-gevaccineerde in lockdown
Ik denk dat men eerst een beleid gaat voeren waar niet gevaccineerden nergens meer binnen mogen. Dat is makkelijker te verdedigen dan die groep specifiek te viseren.

De meest riskante activiteiten zullen we moeten beperken en zelfs stopzetten”, aldus Vandenbroucke
Ik denk dat men hier voornamelijk bedoelt dat als je maar al te graag loopt te smossen met dames wiens beroep het is om elke dag met worst om te gaan dat men dan beter het velleke aan de saucisse laat. Een nuttige raad binnen de huidige regering.

On a side note: mijn riskante activiteiten zijn al reeds meer dan een jaar geknipt. Ik zie geen probleem voor mij. Van het weinigedat er over blijft heb ik geen intentie om iets te wijzigen en hebben ze feitelijk niet veel meer over te zeggen.

Om iets aan dat capaciteitsprobleem te doen zou mijn eerste maatregel zijn de anti-vaxxers zelf te laten opdraaien voor alle ziekenhuiskosten.

Nu ga je het krijgen hoor.🤪
Reden daarvan is gebrek geschoold personeel en machines.
Duh.

- Waarom zijn FFP2 maskers niet allang verplicht? (zoals in vele andere landen)
- Waarom mogen ongevaccineerden hier nog altijd binnen in de horeca&fitness? (itt tot vele andere EU landen)

Simpele maatregelen zonder economische weerslag die maanden geleden al moesten genomen zijn. (naast de boosters)

Ik heb schrik dat men de scholen gaat sluiten. Voor veel gezinnen met jonge kinderen is er geen optie tot opvang meer buiten de school. Wij hebben geen idee hoe we dat zouden moet opvangen

Kvrees dat de fitness weer zal moeten sluiten :( de regering blijft er een pik op hebben , terwijl bewegen en sporten het beste is wat je kan doen om gezond te blijven en uw resistentie te verhogen. Jammer .

We zullen wel zien met wat ze nu op de proppen zullen komen , mij lijkt sluiting van discotheken/fuiven/events , voetbal zonder publiek , verplicht telewerk , het beste .

De rest zijn eerder regels in de marge

Dat niemand daar aan gedacht heeft!

Bij een ziekte met exponentiële groei zoals covid geeft meer icu bedden je enkele dagen of weken respijt. Dan ligt ICU toch vol en staan we even ver.
Die exponentiele groei zal snel genoeg stoppen met de huidige besmettingen aan 1 procent van de Belgische bevolking per dag.

Nu ga je het krijgen hoor.🤪
Reden daarvan is gebrek geschoold personeel en machines.
Duh.
Machines konden al lang op voorhand besteld worden en die anti-vaxxers stopt ge in veldhospitalen zoals tijdens de spaanse griep.

Ik heb schrik dat men de scholen gaat sluiten. Voor veel gezinnen met jonge kinderen is er geen optie tot opvang meer buiten de school. Wij hebben geen idee hoe we dat zouden moet opvangen
Als er nu 1 ding is wat deze 2 jaar ons geleerd hebben is dat de regering de school mooi laat door doen, maakt niet uit dat daar heel veel problemen van komen. De scholen zullen niet toe gaan. Ze gaan wel beginnen spreken van een week eerder kerstvakantie binnen dit en 2 weken.

Goed. Hoeveel IC-verplegers krijg jij gevonden en opgeleid op 1,5 jaar tijd?

Ik blijf toch erg hard tegen een systeem van pasjes:

Gewoon heel fout en beangstigend hoe dat tot stand komt:
- eerst coronapasjes gebruiken voor enkel en alleen reizen
- zeggen dat het een jaar geldig is na 2 inentingen
- dan stilletjes aan die pasjes voor alles beginnen gebruiken (ondanks de al erg hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen, dus echt nuttig zal het niet zijn)
- dan de spelregels beginnen veranderen: maar 9 maanden geldig, 3e inenting nodig

Ik begrijp dat niemand een glazen bol heeft m.b.t. werkingsduur van die vaccins, maar waar gaat het naartoe?

En ook: ik ben pro-vaccinatie. Maar als jonge gezonde persoon voel ik me ook niet bepaald comfortabel bij een jaarlijkse inenting met een mRNA vaccin, zonder meerdere duidelijke studies dat herhaalde inentingen ook zeker geen langetermijn effecten kunnen teweeg brengen. En dat soort studies kan je uiteraard alleen doen op lange termijn, dus die zijn nog niet voor direct...

Ik blijf toch erg hard tegen een systeem van pasjes:

Gewoon heel fout en beangstigend hoe dat tot stand komt:
- eerst coronapasjes gebruiken voor enkel en alleen reizen
- zeggen dat het een jaar geldig is na 2 inentingen
- dan stilletjes aan die pasjes voor alles beginnen gebruiken (ondanks de al erg hoge vaccinatiegraad in Vlaanderen, dus echt nuttig zal het niet zijn)
- dan de spelregels beginnen veranderen: maar 9 maanden geldig, 3e inenting nodig

Waar gaat het naartoe?

En ook: ik ben pro-vaccinatie. Maar als jonge gezonde persoon voel ik me ook niet bepaald comfortabel bij een jaarlijkse inenting met een mRNA vaccin, zonder meerdere duidelijke studies dat herhaalde inentingen ook zeker geen langetermijn effecten kunnen teweeg brengen. En dat soort studies kan je uiteraard alleen doen op lange termijn, dus die zijn nog niet voor direct...
Tuurlijk moeten we hier vragen bijstellen.
Triestig hoe onempathische figuren je direct als antivaxxer bestempelen als je wat kritiek vertoond.

- Waarom zijn FFP2 maskers niet allang verplicht? (zoals in vele andere landen)
- Waarom mogen ongevaccineerden hier nog altijd binnen in de horeca&fitness? (itt tot vele andere EU landen)

Simpele maatregelen zonder economische weerslag die maanden geleden al moesten genomen zijn. (naast de boosters)
Idd

In Duitsland bv. is een FFP2 verplicht.

Zelf draag ik er ook steeds een.

Gewoon omdat het uzelf ook beschermt. (Dat is toch de hoofdzaak zekers ^^. )

En het is niet dat die heel duur zijn of zo. Je vindt ze voor 3 euro al. (Als ze groen uitslaan doe je ze weg. ^^)

Kvrees dat de fitness weer zal moeten sluiten :( de regering blijft er een pik op hebben , terwijl bewegen en sporten het beste is wat je kan doen om gezond te blijven en uw resistentie te verhogen. Jammer .

We zullen wel zien met wat ze nu op de proppen zullen komen , mij lijkt sluiting van discotheken/fuiven/events , voetbal zonder publiek , verplicht telewerk , het beste .

De rest zijn eerder regels in de marge
Dat zou een domme maatregel zijn, het zijn doorgaans niet de mensen die naar de fitness gaan die het hardst worden getroffen. Enkel gevaccineerden toelaten lijkt mij een meer gepaste maatregel.

Als 1% per dag besmet geraakt is het een kwestie van dagen tot we op de piek zitten, toch gaan ze alweer paniekvoetbal beginnen spelen, jammer.
Copyright @JPV : rioolwater Covid detectie:

Brussel, Genk, Aalst, Henegouwen, Luik, Namen, ... : zakken al heel sterk.
Brugge, Harelbeke, Waals-Brabant: lijken op hun plateau te zitten richting daling.

Volgens mij zitten we echt dichtbij de kentering, of is die al bezig.

Tuurlijk moeten we hier vragen bijstellen.
Triestig hoe onempathische figuren je direct als antivaxxer bestempelen als je wat kritiek vertoond.
Wie bestempelt hem net als antivaxxer? Zet je hierbij jezelf niet gewoon in een slachtofferrol, terwijl niemand je heeft aangevallen daarover?

Sluitingsuur horeca om middernacht als voorstel lees ik.
Ik mis precies iets want in NL ligt dat om 20u en daar hebben ze het er ook niet mee gered.

Net nog last minute foto opdracht voor een horeca ondernemer hier om afhaal pakketten te promoten.
Hij merkt dat het volk wegblijft en hoopt eerder dat ze het deftig sluiten met steun dan half/half open zonder steun.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan