Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waren de maatregelen volgens sommige experts niet te licht? Dan lijkt strenger bijsturen me op dit moment, wanneer de cijfers nog altijd sterk in stijgende lijn gaan, niet zo onlogisch.
Inderdaad. Plus zoals JPV al aanhaalde, we moeten de scholen bijspringen zodat de kinderen op zijn minst op een gepaste manier hun examens kunnen doen.

Dat de cijfers stijgen deze week is toch van geen belang aangezien maatregelen SOWIESO pas een week later zichtbaar worden?

Die zouden deze week toch gestegen zijn, met of zonder strengere maatregelen?

Moesten we full lockdown gedaan hebben en 3 dagen later stijgen de cijfers nog, zouden we dan ook zeggen: het is niet voldoende!! Iedereen vastbinden op zijn bed!!!

Zal afhangen van de extra maatregelen denk ik.
Ergste scenario komt nu uit maar dat was een scenario zonder extra maatregelen.
Zoals je zegt zijn de huidige nog niet lang genoeg bezig om resultaat van te zien.

Nu sowieso wilden de experten verder gaan in de maatregelen.

Wat denken jullie wat extra maatregelen zullen zijn ? ik denk zeker al het nachtleven aanpakken hoe jammer het ook is voor jonge mensen.

Nog over gehad vanmiddag met een collega met kinderen die van middelbaar naar unief zijn gegaan. Geen eindejaarsreizen, geen normale opstart, weinig contact met medestudenten, ...

Je kan dat allemaal kapotrelativeren en bestempelen als luxeproblemen, maar als "verloren jaren" een te sterke uitdrukking is mag je dat op zijn minst toch beschouwen als een studentenleven met de handrem op.

Dat de cijfers stijgen deze week is toch van geen belang aangezien maatregelen SOWIESO pas een week later zichtbaar worden?

Die zouden deze week toch gestegen zijn, met of zonder strengere maatregelen, all else equal?

Moesten we full lockdown gedaan hebben en 3 dagen later stijgen de cijfers nog, zouden we dan ook zeggen: zie, het is niet voldoende! Iedereen vastbinden op zijn bed vanaf morgen!!
Maar Jan Modaal redeneert niet zoals jij en ik. Die gast/dame is in paniek, leest alles in de media, ziet iedereen rondom zich in paniek en denkt dan zelf: Verstrengen NU! Had je diezelfde mens enkele dagen eerder gezegd dat we moesten verstrengen dan had ie u en mij uitgelachen.

Wat men poogt te doen is de mens voor te bereiden op, ... ne lockdown .. men moet dit eerst "verkocht" krijgen.

Allé dat is toch het gevoel dat ik heb, ik kan verkeerd zijn.

Nu sowieso wilden de experten verder gaan in de maatregelen.
Dat kan zijn, maar ze hebben 1 week geleden besloten om dit niet te doen, terwijl de resultaten nu nog niet gekend zijn.

Ik denk dat ze vooral voelen dat de bevolking maatregelen "wil" (zoals hier duidelijk blijkt op het forum), dus zijn ze gemotiveerd om te tonen dat ze iets doen.

Ik hoop gewoon dat dat "iets" vrij oppervlakkig blijft want ik wil echt de blote cijfers zien volgende week :)

Bij vroegere besmettingspieken in andere landen zag je ook dat 1-2 weken na een vakantieweekend de cijfers nog wat doorstegen, om daarna de daling in te zetten.
Wij zitten nu pal in die periode (na verlengd weekend van 11-15 november), + >1% besmettingen bevolking per dag wat toen ook wees op een piek.

Gemakkelijkste is te verstrengen, want je hebt toch rugdekking van de kiezers die blijkbaar merendeels meer maatregelen willen.
Als je daarentegen niet verstrengt en je bent fout, dan heb je het aan je rekker als politicus.
Dus easy keuze als politieker momenteel om toch strengere maatregelen te nemen.

Laatst bewerkt:
Het is en blijft politiek he , 2 weken geleden had de bevolking nog geen zin in sluitingen , nu voelt men aan dat dat verandert .

Oké , zin in sluiten is mss niet de correcte benoeming . Eerder aanvoelen dat het toch strenger zal moeten .

Ja de lockdownfanaten zijn weer sterk vertegenwoordigd overal. En dan zijn het dikwijls nog dezelfde mensen die zagen dat de horeca benadeeld wordt. Bipolariteit komt veel voor tegenwoordig.

Als mensen vanzelf hun contacten beperken is dat misschien een goede zaak, beter dan geforceerde sluitingen en lockdowns. Ik zou het nu ook niet gaan zoeken en naar massabijeenkomsten gaan of in een overvol café gaan zitten.

Dan kunnen we beter de boel hier sluiten als iedereen met elkaar akkoord gaat. Het is nog altijd een discussieforum hoe je het ook draait of keert.. met verschillende meningen en verschillende karakters. Ja-knikkers zijn er al genoeg op deze wereld.
Dat is niet wat ik zeg. Er is een wereld van verschil tussen niet akkoord gaan met iemand en vanuit een defensieve houding reageren op zaken waar je niet mee akkoord gaat. Ik vind gewoon dat dat laatste niet hoeft, weinig bijdraagt en op den duur vermoeiend is. Maar goed, dit gaat stilaan te ver, ik heb ook maar 1 post uitgekozen, ik weet niet hoe de toon van je andere posts is en het is niet de bedoeling om jou specifiek te viseren.

Ja de lockdownfanaten zijn weer sterk vertegenwoordigd overal. En dan zijn het dikwijls nog dezelfde mensen die zagen dat de horeca benadeeld wordt. Bipolariteit komt veel voor tegenwoordig.

Als mensen vanzelf hun contacten beperken is dat misschien een goede zaak, beter dan geforceerde sluitingen en lockdowns. Ik zou het nu ook niet gaan zoeken en naar massabijeenkomsten gaan of in een overvol café gaan zitten.
Er zijn veel horeca-uitbaters die liever willen sluiten en subsidies trekken dan openblijven voor 5 man .

: “Sterke maatregelen moeten onmiddellijk ingaan: wachten betekent nog meer miserie.”

Misschien moeten de politici ook eens beseffen dat sterke maatregelen ook gecontroleerd moeten worden :sarcastic: :sarcastic:

Weet ge wat.

Ik heb me de laatste week geërgerd aan de hele situatie en dat heeft geleid tot een paar ondoordachte uitspraken in dit topic, maar ik ga me berusten. De groeiende frustratie van een leven op de rem wil ik op een positieve manier ventileren in plaats van mijn kas op te fretten en me bij het legioen van de verzuurde medemens te scharen. Focus op gezin, de sociale contacten die we nog mogen hebben koesteren en de bossen in de nabije omgeving nog eens duchtig verkennen.

Il en coûte trop cher pour briller dans le monde.
Combien je vais aimer ma retraite profonde !
Pour vivre heureux, vivons cachés.

(Jean-Pierre Claris de Florian)

Aan hun prijzen zou ge toch eerder denken dat ze hun klanten willen wegjagen
14€ voor een gin-tonic, 3€ voor een cola, 4€ blonde grimbergen afgelopen weekend in een gewone brasserie
Als dat de prijs is die nodig is om rendabel te zijn. Sorry maar met veel klanten alleen geraak je er niet hoor.

Weet ge wat.

Ik heb me de laatste week geërgerd aan de hele situatie en dat heeft geleid tot een paar ondoordachte uitspraken in dit topic, maar ik ga me berusten. De groeiende frustratie van een leven op de rem wil ik op een positieve manier ventileren in plaats van mijn kas op te fretten en me bij het legioen van de verzuurde medemens te scharen. Focus op gezin, de sociale contacten die we nog mogen hebben koesteren en de bossen in de nabije omgeving nog eens duchtig verkennen.

Il en coûte trop cher pour briller dans le monde.
Combien je vais aimer ma retraite profonde !

:hug:

der is niets mis met af en toe eens grondig te ventileren hier, kan soms ook stevig opluchten :) Maar we moeten er helaas door, en dat gaat inderdaad beter als je je focust op wat er wel nog kan ipv wat er niet meer mag. En de herfst is een mooi seizoen om te gaan wandelen :D

Kin omhoog en hopelijk komt het snel allemaal weer goed :) of toch beter :p

Denk toch dat het streng zal worden, misschien enkele weken terug in bubbels zodat alles kan openblijven.

Ik heb ook de indruk dat het gewoon overal zit, tijdens de vorige golven 1 of 2 mensen geweten die het hadden, nu is het gewoon elke week nieuwe gevallen waar ik van weet. Zit ook in quarantaine op afwachting van resultaat test na hoogrisicocontact (zelftest was negatief) en de dokter zei eerder dat het niet meer normaal is. Bij haar waren er sinds maandag 26 positieve gevallen, natuurlijk meerdere in dezelfde gezinnen. School bij de crèche zijn er meerdere klassen in quarantaine en in de kleuterklas van mijn zoon is de halve klas afwezig. (Hoewel het blijkbaar geen Corona is)

Zei het eerder nog hier thuis dat lockdown binnenkort niet meer nodig is want iedereen zal toch in quarantaine zitten wachtende op test resultaat.

Focus op gezin, de sociale contacten die we nog mogen hebben koesteren en de bossen in de nabije omgeving nog eens duchtig verkennen.

Niet doen Avondland!!

"Over Jean-Pierre Claris de Florian:

He retired but he was soon discovered and imprisoned during the french revolution; and though Robespierre's death spared him, he died a few months later still in prison from tuberculosis."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan