Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar wat is er momenteel zo vrijheidsbeperkend? De enige maatregel die er onder valt, is maar 1 dag in de week op kantoor mogen werken, en zelfs die maatregel geldt niet voor iedereen.
Alles anders kan je doen. Ok, voor sommige dingen moet je een mondmasker dragen of je CST tonen (wat kan met vaccin of test of herstelcertificaat) of nog een testresultaat tonen. Maar je kan die dingen perfect doen, ook als je niet gevaccineerd bent.

PS: Dit is natuurlijk op de huidige maatregelen, als er in de (nabije) toekomst iets zou wijzigen, gaat deze post niet meer op ;)
Ik spreek voornamelijk vanuit de veronderstelling dat dit niet het eindpunt is van de maatregelen deze winter. Op zich valt het nu mee, maar er worden wel weer zeer veel evenementen en concerten uitgesteld. Technisch gezien mogen ze doorgaan, maar in de praktijk zie je dat er toch veel afgelastingen en uitstellingen zijn. Dat ligt niet enkel aan België, vaak zeggen bands hun ganse tour af omdat die door verschillende problematische landen trekt. En dat is en blijft pijnlijk, want dat was een heel groot deel van mijn leven voor covid.

En ja, onderschat de impact van dat thuiswerk niet voor veel mensen. Iedereen kan daar over blijven terug en voort discussiëren, het werkt voor de ene wel en de andere niet. Maar het is nu eenmaal een groot deel sociaal contact dat wegvalt voor een deel van de bevolking. Als alleenstaande op een appartementje in de stad voel je dat. Het helpt natuurlijk dat er nog voldoende sociaal contact in de privé sfeer mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Ik spreek voornamelijk vanuit de veronderstelling dat dit niet het eindpunt is van de maatregelen deze winter. Op zich valt het nu mee, maar er worden wel weer zeer veel evenementen en concerten uitgesteld. Technisch gezien mogen ze doorgaan, maar in de praktijk zie je dat er toch veel afgelastingen en uitstellingen zijn. Dat ligt niet enkel aan België, vaak zeggen bands hun ganse tour af omdat die door verschillende problematische landen trekt. En dat is en blijft pijnlijk, want dat was een heel groot deel van mijn leven voor covid.

En ja, onderschat de impact van dat thuiswerk niet voor veel mensen. Iedereen kan daar over blijven terug en voort discussiëren, het werkt voor de ene wel en de andere niet. Maar het is nu eenmaal een groot deel sociaal contact dat wegvalt voor een deel van de bevolking. Als alleenstaande op een appartementje in de stad voel je dat. Het helpt natuurlijk dat er nog voldoende sociaal contact in de privé sfeer mogelijk is.
Wij kunnen niet thuiswerken (volgens de leiding dan, maar volgens mij zou het wel kunnen als je op die 1 dag dat je komt werken het papierwerk uitwisselt en op de interne post doet). We zitten dan wel nog met de miserie dat er niemand van mijn gezin mijn laptopscherm/papieren mag zien ivm beroepsgeheim maar op zich moet dat wel te doen zijn.

Aan een kant ben ik blij want thuis zou ik maar een uur later beginnen, een half uur langer pauze pakken en bijgevolg langer bezig zijn.

Maar aan de andere kant.. Ze hebben ons nu volledig afgezonderd om geen contact meer te hebben in de diensten en iedereen zit alleen.

Oersaai dus. Anders zag je eens volk maar nu zie ik bijna niemand. Ik ga express naar de collruyt om eens volk te zien.

Mijn sociaal contact met collega's (de weinigen die nog komen) blijft beperkt tot anderhalve meter afstand en mogelijk een kleine middagwandeling in de buitenlucht. Dat is strikt genomen "de kantjes ervan aflopen" omdat ik twee dagen ga in plaats van één dag. Ik "praat mezelf goed", maar maak het oordeel dat ik hiermee weinig risico's neem of maak ten aanzien van mijn omgeving.
Dat noem ik nu ook niet de kantjes ervan aflopen, ik ben eergisteren gaan zwemmen en daar was het een drukte al rond de kleedhokjes en de lockers, daarbij loopt iedereen korter op elkaar dan 1,5 meter omdat de infrastructuur niets anders toelaat. Daarnaast nog met vrienden op restaurant gegaan gisterenavond en langs ons zat een groep van 9 vrienden (duidelijk niet van elkaars bubbel) langs elkaar te drinken en te eten. Deze voormiddag nog een meeting gehad op het werk met 6 personen in een meeting room. Dat is allemaal toegelaten momenteel, ik zie niet in waarom je dan de kantjes ervan afloopt.

Maar wat is er momenteel zo vrijheidsbeperkend? De enige maatregel die er onder valt, is maar 1 dag in de week op kantoor mogen werken, en zelfs die maatregel geldt niet voor iedereen.
Alles anders kan je doen. Ok, voor sommige dingen moet je een mondmasker dragen of je CST tonen (wat kan met vaccin of test of herstelcertificaat) of nog een testresultaat tonen. Maar je kan die dingen perfect doen, ook als je niet gevaccineerd bent.
Zo ervaar ik het helemaal niet:

- Ik moet op mijn werk doorgeven wanneer ik naar het kantoor kom en zien dat er die dag niet teveel personen komen
- Ik moet verplicht thuiswerken (volgens de maatregels) en kan hierbij nog altijd niet zelf kiezen wanneer ik naar kantoor ga of niet.
- Een reis boeken is nog altijd een gok wagen, ze hebben vorige week nog aangekondigd dat er een lockdown komt in Oostenrijk aan de skigebieden. Als je niet reist zal dat wss weinig verschil maken, voor mij heeft dat een redelijk grote impact.
- Kerstmarkten worden aan de lopende band afgeschaft. Hetzelfde voor bijv. geplande loopwedstrijden en andere grote bijeenkomsten

Allé, als je hoodzakelijk thuis achter je pc zit zal dat allemaal weinig impact hebben, maar ik persoonlijk merk nog altijd duidelijk een verschil met de toestand pre-Covid.

Euh? Dat ik niet meer van een theatervoorstelling kan genieten zonder mondmasker op is voor mij vrijheidsbeperkend. Dat tal van eindejaarsevenementen op de schop gaan ook.
Daarom de vraag. Want "een vrijer leven" is natuurlijk heel ruim. Zelfs vrijheidsbeperkend is voor interpretatie vatbaar sinds er geen vaste defintie voor bestaat.

En de eindejaarsevenementen die op de schop gaan is vooral een beslissing van de organisatie. Momenteel zijn er ook steden en provincies (allez, tenzij ik iets gemist heb enkel O-VL momenteel, dus provincie ;) En dat zou pas van kracht gaan op vrijdag.) die bepaalde dingen verbieden. Maar dat ligt nog niet vast want het is nog niet duidelijk of ze dat effectief kunnen doen. Daarom ook mijn PS, mijn post sloeg enkel op wat momenteel van kracht is.

Is wel niet te vergelijken met vorige golven, door de vaccinatie. IC blijven monitoren is de boodschap, voor mij is het pas echt problematisch als daar een enorme toename is van gevaccineerde jongere mensen zonder onderliggende aandoeningen. Dan is het een teken dat we echt wel niet zonder 3e prik kunnen en zal er niets anders opzitten dan strengere maatregelen in combinatie met een continue vaccinatiecampagne.

Als blijkt dat anti vaxxers steeds blijven zorgen voor een overbelasting op IC, dan zal men ofwel moeten investeren in een uitbreiding van de capaciteit, ofwel moeten overgaan naar verplichte vaccinatie.
Ik snap deze bemerking niet. Dat is toch exact wat men doet? Dit is de reden waarom we nu steeds meer maatregelen nemen (al is het zelfs al te laat). Deze dingen houdt men in de gaten, en hiermee rekening houdend had men eerder moeten ingrijpen. Terwijl jij nu lijkt te insinueren dat men dit niet doet, en als men dit wel zou doen dat men NOG later zou moeten ingrijpen?

De maatregelen zijn er om op korte termijn het niet te druk te maken in de ziekenhuizen.

Ik zie niet welke lange termijn oplossing ze zouden brengen om dat 'licht' terug te brengen. De experten zeggen zelf dat de boosters het niet allemaal gaan oplossen en dat er geen oplossing is, buiten deze winter jojo nog een paar jaar hebben.

Ik zie niet hoe dat acceptabel is. Als dat ons uitzicht is, waarom zou je je dan aan de regels houden ? Ze zeggen zelf dat het het niet gaat oplossen.
Waar heb je de experten dat zien zeggen? Graag een bron voor dergelijke straffe uitspraken.
Men zegt enkel het omgekeerde van wat jij zegt.

Zo ervaar ik het helemaal niet:

- Ik moet op mijn werk doorgeven wanneer ik naar het kantoor kom en zien dat er die dag niet teveel personen komen
- Ik moet verplicht thuiswerken (volgens de maatregels) en kan hierbij nog altijd niet zelf kiezen wanneer ik naar kantoor ga of niet.
- Een reis boeken is nog altijd een gok wagen, ze hebben vorige week nog aangekondigd dat er een lockdown komt in Oostenrijk aan de skigebieden. Als je niet reist zal dat wss weinig verschil maken, voor mij heeft dat een redelijk grote impact.
- Kerstmarkten worden aan de lopende band afgeschaft. Hetzelfde voor bijv. geplande loopwedstrijden en andere grote bijeenkomsten

Allé, als je hoodzakelijk thuis achter je pc zit zal dat allemaal weinig impact hebben, maar ik persoonlijk merk nog altijd duidelijk een verschil met de toestand pre-Covid.
Er is dan ook nog een pandemie aan de gang... Ik merk ook een verschil met pre-covid, maar daarom geen vrijheidsbeperkende zaken (wederom, zie vorige post, vijheidsbeperkend is voor interpretatie vatbaar).
  • Het thuiswerken heb ik specifiek aangekaart.
  • Pre-covid reisde ik ook veel. Toen heb ik ook afgelaste vluchten gehad of negatieve reisadviezen voor sommige redenen (aardbeving, vulkaanuitbarsting, aanslagen, politieke onrust, ...). En dat komt weer terug op mijn PS, ja, in de nabije toekomst kan alles veranderen.
  • Het onderste puntje zijn keuzes van de organisatie. Zelfs pre-covid konden evenementen afgelast worden voor bepaalde redenen. Dat is in mijn ogen niet vrijheidsbeperkend. Dat zijn dingen die niet doorgaan.
Dus ja, mijn leven ziet er momenteel anders uit dan pre-covid. Maar dat komt vooral door eigen keuzes (afwachten wat de maatregelen in andere landen zijn voor reizen) of beslissingen van anderen (evenementen aflasten). Maar toch heb ik door de maatregelen momenteel geen beperking in de vrijheid van wat ik kan en wil doen, het is enkel met een paar voorwaarden zoals CST/mondmaskers.

Misschien wat kort door de bocht, maar:

Het klagen en, zagen over- en het niet leuk vinden van de maatregelen lijkt me hoe langer hoe meer een LUXEprobleem.
Op dit moment mag je bijna alles mits je voldoet aan de erg softe maatregelen (afstand, mondmasker, cst).
Zelfs bij een full lockdown kon je (afhankelijk van je werk) verblijven in je verwarmde woning met internet, Netflix,... om de tijd door te komen.
In de winkels was er steeds genoeg voeding voorradig, dus van de honger omkomen deed je niet. Sommige dingen waren minder in stock, akkoord, maar er was steeds iets dat voldeed.
Natuurlijk is het niet makkelijk om thuis te werken met kleine kinderen in huis en missen velen het sociale contact.
De ganse pandemie en de te late reacties (nog eens lockdown of verplichte vaccinatie?) beginnen erg zwaar door te wegen, maar er is wel een manier te vinden om de dagen door te komen.
Nogmaals: een luxeprobleem.

De personen die echt mogen klagen en zagen zijn diegenen die een levensbedreigend probleem hebben of dit binnenkort mogelijk hebben, omdat hun behandeling of operatie uitgesteld moet worden. Ook het verzorgende personeel dat weeral een te grote instroom aan patiënten moet verwerken en verzorgen, de ganse dag en nacht door, die hebben het recht om eens goed te zuchten en met het hoofd te schudden.
Beide partijen zouden er voor tekenen om te wisselen met de klagers, zelfs al moeten ze zich dan houden aan die softe maatregelen.
Ook voor de personen die hun zaak moeten sluiten en tegelijk hun droom in rook zien opgaan is dit een ramp en kampen ze nu of binnenkort mogelijk met een financieel probleem.

Dan is er nog de groep calimero's/luxeprobleem dramaqueens die er nog een schepje bovenop doen. Met de opstoot van de 4e golf is er ook een opstoot aan ongelooflijke sh*t aan de oppervlakte gekomen dat o.a. rondgaat op sociale media. Het toppunt voor mij was die 'brief' als antwoord aan Chris Van den Abeele (journalist, kankerpatiënt met uitgestelde behandeling) dat ik in een ander topic deelde -hier te vinden- waarbij men nog net niet zei dat ze twijfelden aan z'n ziekte. Het calimerogedrag/luxeprobleem/dramaqueen gehalte druipt er in dikke druppels vanaf. Een klagende kankerpatiënt terechtwijzen, omdat ze 'moeite' hebben om in het dagelijkse leven een QR code boven te halen en een mondmasker te dragen, huiveringwekkend hoe sommigen in een alternatief universum leven.
Deze zorgwekkende neveneffecten in de maatschappij lijken me meer te raken dan de maatregelen zelf. Waarschijnlijk omdat ik in de wetenschap leef dat de maatregelen ooit zullen stopgezet worden. Ik stel me meer de vraag hoe je zo'n groep realiteitsontkenners ooit gaat kunnen overtuigen om iets bij te dragen aan de maatschappij in de huidige en een volgende noodsituatie. Een zeer besmettelijk EN dodelijk virus zoals ebola dat hier uitbreekt: we are doomed.

Dit betoog is natuurlijk een persoonlijk standpunt. Ik kan me best inbeelden dat er velen zijn die dit anders bekijken.

Zo, dat lucht op.

Laatst bewerkt:
De maatregelen zijn er om op korte termijn het niet te druk te maken in de ziekenhuizen.

Ik zie niet welke lange termijn oplossing ze zouden brengen om dat 'licht' terug te brengen. De experten zeggen zelf dat de boosters het niet allemaal gaan oplossen en dat er geen oplossing is, buiten deze winter jojo nog een paar jaar hebben.

Ik zie niet hoe dat acceptabel is. Als dat ons uitzicht is, waarom zou je je dan aan de regels houden ? Ze zeggen zelf dat het het niet gaat oplossen.

Liever de komende jaren een jojo-effect hebben waarbij we tussendoor kunnen genieten van wat 'licht' (lente, zomer) met amper maatregelen dan alles nu los te laten en het risico lopen om permanent in het 'donker' te zitten.

Ik ben nu eigenlijk benieuwd naar een onderverdeling van de 18-64-jarigen categorie.
Ferm deel in IC zijn gevaccineerd, maar is dat evenredig over de leeftijden, of zijn bvb de 55-64 jarigen daarin oververtegenwoordigd?
Is die informatie ergens terug te vinden?
Voorlopig heeft Sciensano enkel onderverdeling in -18-jarigen, tussen 18 en 64 en 65+, dus het is idd wel een ruwe verdeling.

Uit het verleden weten we dat vooral ouderen in het ziekenhuis worden opgenomen, 55 jaar en ouder is meer kans dan iemand in de 20, ik denk dat ze binnen een aantal weken de statistieken gaan verfijnen.

JIJ wel maar niet iedereen die nu verplicht moet thuiswerken heeft de optimale omstandigheden om dat te doen:

- aparte werkruimte
- rustige omgeving
- nodige comfort

Je huis wordt verbouwd en is momenteel een werf. Er lopen kleine kindjes rond die je aandacht vergen. Je woont klein waardoor er geen apart bureau is en je noodgedwongen een kantoor in de keuken hebt geïnstalleerd. Je woont op een heel drukke plek. Er zijn veel situaties waarin thuiswerken toch niet in de optimale omstandigheden kan gebeuren. En wie in zo'n een situatie zit zal het niet makkelijk zijn.

In ons oordeel moeten we met z'n allen 's proberen om wat empathie te tonen. Daarom moet de maatregel niet overboord worden gegooid maar erkennen dat bepaalde maatregelen een grote impact op iemands leven kunnen hebben (terwijl het voor jezelf misschien a walk in the park is) zou al een grote stap zijn.

Tijdens de eerste golf, toen we allemaal opgehokt zaten, zag je ook hoe de berichtgeving alleen maar mensen toonden die onder het zonnetje in hun tuin zaten te aperitieven... ja, we maken er het beste van he. Zo'n staycation is ook 's leuk dus wat zit iedereen hier toch te zagen over die lockdown? De beleving vanuit de villawijk zal helemaal anders zijn geweest als vanuit een Amelinckx blok.
Begrijp ik.
Ik zeg ook niet dat anderen niet naar kantoor mogen. Ik denk dat als men voldoende afstand kan houden men redelijk goed op kantoor kan werken. Ik wilde gewoon een beetje tegengas geven dat men zei dat zij thuis niet productief zijn. Ik wel. Anecdotisch, net zoals de andere reacties.
Ik heb inderdaad een volledige zolderruimte afgewerkt als mijn mancave waar ik volledig rustig kan werken. Mijn kinderen zijn oud genoeg om zo weinig mogelijk met de papa te willen doen :oink:. Dat is inderdaad een luxe.

Gisteren ben ik naar kantoor gegaan, 2u 's ochtends onderweg, 1u45 's avonds. Op de Antwerpse ring was niet te zien dat de mensen thuis aan het werken waren. Project ben ik begonnen vorig jaar in Corona, dus ik heb ook duidelijk gezegd: dit project doe ik enkel als ik 4/5e kan thuis werken, ook nadat alle regels zijn opgeheven. En eerlijk gezegd vind ik die ene dag op kantoor ook nutteloos, want amper contact met de collega's. Voor mijn productiviteit helpt het kantoorwerk niet.

Voor Amir Bachrouri, voorzitter van de Vlaamse Jeugdraad overheerst een gevoel van ontgoocheling over de beslissing in Oost-Vlaanderen. Hij begrijpt dat fuiven niet het ideale evenement zijn met deze besmettingscijfers, maar heeft het gevoel dat jongeren onterecht hard worden geviseerd: “Dit is een klap in het gezicht voor alle kinderen, jongeren en vrijwilligers die zich tijdens de crisis hebben heruitgevonden. Ze hebben protocollen klaarliggen en zijn na anderhalf jaar corona perfect in staat om veilig een fuif te organiseren.”

De maatregel is mentaal voor jongeren ook een stevige opdoffer, vreest Bachrouri: ”Als je kijkt naar de cijfers van jongeren wat mentaal welzijn betreft, dan zie je dat die opnieuw rood beginnen te kleuren.” Hij vraag het beleid dan ook om die knipperlichten ernstig te nemen.

Ik vind dit echt een supervoorzitter die eigenlijk voortdurend zegt, waar het op staat.

Ik snap deze bemerking niet. Dat is toch exact wat men doet? Dit is de reden waarom we nu steeds meer maatregelen nemen (al is het zelfs al te laat). Deze dingen houdt men in de gaten, en hiermee rekening houdend had men eerder moeten ingrijpen. Terwijl jij nu lijkt te insinueren dat men dit niet doet, en als men dit wel zou doen dat men NOG later zou moeten ingrijpen?

Waar heb je de experten dat zien zeggen? Graag een bron voor dergelijke straffe uitspraken.
Men zegt enkel het omgekeerde van wat jij zegt.

Het is toch min of meer een consensus dat het na deze 4e golf niet zomaar gedaan is ?

Er is dan ook nog een pandemie aan de gang... Ik merk ook een verschil met pre-covid, maar daarom geen vrijheidsbeperkende zaken (wederom, zie vorige post, vijheidsbeperkend is voor interpretatie vatbaar).
  • Het thuiswerken heb ik specifiek aangekaart.
  • Pre-covid reisde ik ook veel. Toen heb ik ook afgelaste vluchten gehad of negatieve reisadviezen voor sommige redenen (aardbeving, vulkaanuitbarsting, aanslagen, politieke onrust, ...). En dat komt weer terug op mijn PS, ja, in de nabije toekomst kan alles veranderen.
  • Het onderste puntje zijn keuzes van de organisatie. Zelfs pre-covid konden evenementen afgelast worden voor bepaalde redenen. Dat is in mijn ogen niet vrijheidsbeperkend. Dat zijn dingen die niet doorgaan.
Dus ja, mijn leven ziet er momenteel anders uit dan pre-covid. Maar dat komt vooral door eigen keuzes (afwachten wat de maatregelen in andere landen zijn voor reizen) of beslissingen van anderen (evenementen aflasten). Maar toch heb ik door de maatregelen momenteel geen beperking in de vrijheid van wat ik kan en wil doen, het is enkel met een paar voorwaarden zoals CST/mondmaskers.

Er zijn een hoop burgemeesters die al vanalles hebben afgelast (gaande van Knokke die alle georganiseerde binnenevents verbood, tot vele kerstmarkten die zijn verboden. Leuven heeft ook net blijkbaar cantussen verboden).

Maar dat er moeilijk gepland kan worden is ook 'door te politiek'. Als je iets plant loop je het risico dat je het gaat moeten aflassen & de financiele schade op jou valt. Dat is waarom veel events door de organisatoren worden afgeschaft. Dat klimaat van onzekerheid was er toch niet pre-covid & komt door de politieke beslissingen (zo zijn er 0 garanties dat de regels morgen niet random verstrengen).

Bijvoorbeeld als je een zaal boekt voor een familiefeest volgende maand, loop je het risico dat je je geld kwijt bent als ze het verbieden.

En we zijn weer in de periode waarbij niemand nog iets mag zeggen van de maatregelen want "de kindjes in Afrika hebben het veel slechter dan wij". Echt, prachtig hoe te zien hoe bepaalde zaken hier keer op keer terug komen.

En we zijn weer in de periode waarbij niemand nog iets mag zeggen van de maatregelen want "de kindjes in Afrika hebben het veel slechter dan wij". Echt, prachtig hoe te zien hoe bepaalde zaken hier keer op keer terug komen.

Dat is ook geen waar. Die kindjes in Afrika kunnen ten minste naar hun werk.
Wij zijn hier verplicht thuis te werken.

Maatregelen zijn maatregelen omdat het maatregelen zijn hé. Anders was het gewone leven en zouden we ze geen maatregelen noemen.
Is het leuk? neen. Heeft het invloed op je gewone leven? ja maar dat is nu eenmaal ook de bedoeling van die maatregelen : je leven beïnvloeden zodanig dat virus niet te veel kan verspreiden.

Voor Amir Bachrouri, voorzitter van de Vlaamse Jeugdraad overheerst een gevoel van ontgoocheling over de beslissing in Oost-Vlaanderen. Hij begrijpt dat fuiven niet het ideale evenement zijn met deze besmettingscijfers, maar heeft het gevoel dat jongeren onterecht hard worden geviseerd: “Dit is een klap in het gezicht voor alle kinderen, jongeren en vrijwilligers die zich tijdens de crisis hebben heruitgevonden. Ze hebben protocollen klaarliggen en zijn na anderhalf jaar corona perfect in staat om veilig een fuif te organiseren.”

De maatregel is mentaal voor jongeren ook een stevige opdoffer, vreest Bachrouri: ”Als je kijkt naar de cijfers van jongeren wat mentaal welzijn betreft, dan zie je dat die opnieuw rood beginnen te kleuren.” Hij vraag het beleid dan ook om die knipperlichten ernstig te nemen.

Ik vind dit echt een supervoorzitter die eigenlijk voortdurend zegt, waar het op staat.
Met fuiven vergroot je wel de kans op
- Verkeersongevallen
- Zatte stoten met blessures tot gevolg
- Vecht partijen
- Alcohol vergiftiging

Allemaal zaken die ze nu wel kunnen missen in de ziekenhuizen lijkt me

Het is toch min of meer een consensus dat het na deze 4e golf niet zomaar gedaan is ?
,Jij spreekt van "deze winter jojo". Dat is iets heel anders dan dat er nog "bepaalde maatregelen" gaan zijn voor jaren of dat het virus er nog "is".

Dat je bv. moet gaan bewijzen dat je gevaccineert bent als je naar bepaalde landen gaat, of dat België/de EU dit eist van niet-inwoners, dat is ook een maatregel. Dat een mogelijke vervolg prik verplicht wordt, dat is ook een maatregel.

Allen van een heel andere groott-orde dan het sociale leven lam leggen.

Dat is ook geen waar. Die kindjes in Afrika kunnen ten minste naar hun werk.
Wij zijn hier verplicht thuis te werken.

Maatregelen zijn maatregelen omdat het maatregelen zijn hé. Anders was het gewone leven en zouden we ze geen maatregelen noemen.
Is het leuk? neen. Heeft het invloed op je gewone leven? ja maar dat is nu eenmaal ook de bedoeling van die maatregelen : je leven beïnvloeden zodanig dat virus niet te veel kan verspreiden.
Het gaat verdomme helemaal niet om de maatregelen, het gaat erom dat bij de minste kritiek een hier weer een paar zitten te roepen dat het helemaal niet erg is die maatregelen, dat het niks inhoud of dat de mensen die zorg nodig hebben het veel slechter zouden hebben. Wel ja dat is allemaal goed mogelijk maar dat is dan uw persoonlijk standpunt en geen enkele member hier heeft verdomme het recht om te gaan zeggen hoe een ander het moet aanvoelen. Als iemand zegt dat hij moeite heeft met de maatregelen mag dat ook zeker gezegd worden. Maar dat zal wel weer maar mogelijk zijn precies wanneer een of andere mod vraagt om respect te hebben voor de moeilijkheden van een ander. Empathie nul hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan