Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die extra immuniteit na besmetting, zeker na twee vaccins... Daar is nog een andere manier voor om dat te verkrijgen, hè. Boosterprik. Dat is hetzelfde, zonder de kans op IC en kunstmatige coma. Ik weet welke ik kies.

En dat gat zit in heel je redenering: Hoe groter het aantal besmettingen, hoe beter zeg je. Hoe groter het aantal besmettingen, hoe meer mensen in ziekenhuizen ook, hè.

Ja tijdelijk meer mensen in het ziekenhuis tijdens de piek, niet voor altijd.

En waarom niet beiden (extra immuniteit na besmetting en de boosterprik). Ook heb je dan direct de anti-vaccers mee en alle -12 jarigen die je met de boosterprik niet gaat bereiken.

Zeggen dat de boosterprik ons allemaal gaat redden lijkt me wat te optimistisch (de volgende variant van 'hou vol tot de vaccinaties dan is de vrijheid daar'). Ben die 'hou nog eventjes vol' wel wat beu na 1,5 jaar.

En waarom niet beiden (extra immuniteit na besmetting en de boosterprik).

Zeggen dat de boosterprik ons allemaal gaat redden lijkt me wat te optimistisch (de volgende variant van 'hou vol de de vaccinaties dan is de vrijheid daar'). Ben die 'hou nog eventjes vol' wel wat beu na 1,5 jaar.
Natuurlijk niet voor altijd. Weken beademing, maanden revalidatie. Mogelijk daarna nog maanden gevolgen van de ziekte. Of gewoon dood. Dàt zijn de gevolgen van veel van die IC-bezoeken, hè. En hoewel voornamelijk onder risicopatiënten, beperkt zich het echt niet tot hen alleen, hoor. Dat schrijft gemakkelijk "eventjes ziekenhuis". Maar het is wel wat anders.

Ik zeg niet dat de boosterprik ons gaat redden. Jij zegt dat de besmetting na vaccins ons gaat redden, maar negeert alle ziekenhuisgevallen. De boosterprik gaat wel hetzelfde doen als de besmetting na vaccins, zonder de ziekenhuisgevallen. Daarvoor worden er tests en adviezen gegeven, hè.

Hoe de pandemie oplossen:
258564581_4375229382599368_5732411519945877233_n.jpg

Bron: antivax-betoging in Nederland

Wat niet weet wat niet deert eh. ✌️ :ROFLMAO:

Ik ga niet betwisten dat het een ezel is, maar congressen en handelsbeurzen zijn natuurlijk gewoon toegelaten en moeten volgens de geldende maatregelen georganiseerd worden.

Er word al genoeg afgeschaft door de regering, gouverneurs en burgemeesters, om dan nog de dingen die wel doorgaan ook af te lassen.

Hoe zijn we nu weer in 'las alles af' modus. Nog even en ze gaan ons vragen de familiefeesten af te lassen. Voor veel mensen waarschijnlijk het eerste grote familiefeest sinds kerst periode 2019.

En waarom niet beiden (extra immuniteit na besmetting en de boosterprik). Ook heb je dan direct de anti-vaccers mee en alle -12 jarigen die je met de boosterprik niet gaat bereiken.

Zeggen dat de boosterprik ons allemaal gaat redden lijkt me wat te optimistisch (de volgende variant van 'hou vol tot de vaccinaties dan is de vrijheid daar'). Ben die 'hou nog eventjes vol' wel wat beu na 1,5 jaar.

Spaanse griep heeft 8 jaar geduurd :)
Een wistjedatje

Die extra immuniteit komt sowieso omdat er praktisch altijd besmettingen gaan zijn maar we moeten eigenlijk rekenen op vaccinaties en niet op natuurlijke immuniteit door besmettingen.

Dat is al sinds de eerste maatregelen dat die opdeling er is. Maar je kan dat ook bekijken als mensen die snappen dat ze deel van het probleem zijn, en mensen die dat niet inzien. @the_fox schrijft het wat aanvallend, maar het komt er toch uiteindelijk op neer dat je maatregelen naast je neerlegt want je wil sociaal contact. En dan schrijf je deze post die voor mij een hoog Calimero-gehalte heeft, allez leuk dat je het spanningsveld erkent en zo, maar het is een beetje "kijk naar wat ik zeg, niet naar wat ik doe".

Er zal ondertussen niemand zijn die nog nooit een regel heeft overtreden hoor, maar de mate van zelfkritiek varieert wel heel hard van persoon tot persoon moet ik zeggen.
Mijn sociaal contact met collega's (de weinigen die nog komen) blijft beperkt tot anderhalve meter afstand en mogelijk een kleine middagwandeling in de buitenlucht. Dat is strikt genomen "de kantjes ervan aflopen" omdat ik twee dagen ga in plaats van één dag. Ik "praat mezelf goed", maar maak het oordeel dat ik hiermee weinig risico's neem of maak ten aanzien van mijn omgeving. Dan loopt mijn vrouw, die in het lager onderwijs staat op een concentratieschool in Antwerpen, véél meer risico maar die is, wonder boven wonder, nog niet in quarantaine moeten gaan.

Als ik als een Calimero overkom, is het omdat ik het heb gehad met deze situatie. Het is zéér verleidelijk om voluit te gaan richting frustratie, verzuring en zelfs rancune maar ik probeer mezelf daartegen te wapenen en dat lukt me de laatste tijd minder en minder.

De meningen zijn daarover verdeeld. Ik begrijp dat sommige mensen liever 100% blijven telewerken en erken ook een aantal voordelen van telewerk. 4 dagen thuiszitten vind ik echter teveel, laat staan dat we terug naar voltijds telewerk gaan. Ik waag het er toch op om twee keer te gaan.
Idem. Ik werk nu wel weer voltijds van thuis, omdat dat zo aangeraden is door de werkgever.

Ik begrijp heel goed de voorstanders. Ik snap dat sommige mensen zich beter kunnen concentreren en doorwerken als ze rustig thuiszitten. De tijdswinst is uiteraard ook een groot voordeel voor velen.

Voor mezelf geldt dat echter niet. Ik moet zeggen dat de concentratie thuis zelfs een beetje slechter is dan op kantoor. Privé en werk lopen ook teveel door elkaar, heb nog nooit zoveel 's avonds en in het weekend gewerkt als de voorbije 2 jaar. De rit van en naar het werk spaar je wel uit in tijd, maar voor mij is dat mentaal toch een soort van 'rust'-moment.

Het contact mis ik toch ook wel. Je praat nu ook veel minder met mensen van andere teams. Vergaderen over Teams werkt uiteraard wel, maar even snel brainstormen bij een bord geeft toch een andere vibe.

In september/oktober ging ik zo'n 3 à 4 dagen per week, en dat vind ik eigenlijk ideaal.

voor jou.
Voor veel werknemers heeft het net een gunstig effect op hun mentale gezondheid, zeker nu dat je nog gewone contacten mag hebben.
Ook is het bewezen dat werknemers productiever zijn als ze thuiswerken.
Daar is absoluut nog geen consensus over.

Spaanse griep heeft 8 jaar geduurd :)
Een wistjedatje

Die extra immuniteit komt sowieso omdat er praktisch altijd besmettingen gaan zijn maar we moeten eigenlijk rekenen op vaccinaties en niet op natuurlijke immuniteit door besmettingen.

Ik zie ons precies ook rekenen op 'sociale contacten beperken' en niet enkel op vaccinaties.

Van mij mag er nog jaren corona zijn, zolang de maatregelen maar weg gaan.

Steven Van Gucht: “Ik zie nog geen vertraging in de cijfers. Integendeel, het is zelfs een versnelling”​

Nu ja, volgende week krijgen mijn oudjes hun 3de prik. Dat maakt het voor mij wat relaxter. Nog een tijd met dat ffp2 masker rondlopen. Tijd voor een nieuw, het begint wat bruin uit te slaan precies.

Mijn sociaal contact met collega's (de weinigen die nog komen) blijft beperkt tot anderhalve meter afstand en mogelijk een kleine middagwandeling in de buitenlucht. Dat is strikt genomen "de kantjes ervan aflopen" omdat ik twee dagen ga in plaats van één dag. Ik "praat mezelf goed", maar maak het oordeel dat ik hiermee weinig risico's neem of maak ten aanzien van mijn omgeving. Dan loopt mijn vrouw, die in het lager onderwijs staat op een concentratieschool in Antwerpen, véél meer risico maar die is, wonder boven wonder, nog niet in quarantaine moeten gaan.

Als ik als een Calimero overkom, is het omdat ik het heb gehad met deze situatie. Het is zéér verleidelijk om voluit te gaan richting frustratie, verzuring en zelfs rancune maar ik probeer mezelf daartegen te wapenen en dat lukt me de laatste tijd minder en minder.
Het is gewoon niet omdat men je -terecht, maar weinig diplomatisch- wijst op je eigen gebreken dat mensen meteen heiliger dan de paus willen zijn. Het doel van mijn post is ook je niet in de grote vergaarbak te gooien van asocialen trouwens. Bij mij heerst er op dit moment een beetje gelatenheid, we zien wel. Wij overleven het (hoogstwaarschijnlijk) wel.

En valt uw grootmoeder niet te overtuigen om gewoon samen met u (zonder medeweten van uw moeder) langs te gaan voor haar vaccin? Of is er door uw ouders al zo op haar ingepraat dat ze pertinent zou weigeren mee te gaan?
Het ding is dat ze in het buitenland woont en ik er wekelijks telefonisch contact mee heb. Fysiek zie ik ze maar 3-4x/jaar...en voor de rest heeft ze daar geen familie. Enkel buren die eventueel helpen.

Ze weigert sinds kort ook gewoon. Mijn broer die spoedarts is, zou zogezegd een mainstream beeld hebben en is geindoctrineerd door de klassieke geneeskunde en de farma (ook woorden van mijn moeder) :oink:
Ik had ze gisteren nog aan de lijn en er wordt vaak onzin uitgekraamd genre "Ge zult zien, eens de nieuwe verkiezingen voorbij zijn, zal corona ook plots verdwijnen"
of "Hier zou in het land een baby met covid geboren zijn. Die zou zijn gestorven. In mijnen tijd stierven baby's ook...die hadden dan allemaal covid ofwa?" :help::help:
Of "Op mijn leeftijd moet ik dit niet meer doen, das ni goed voor mij"
:help:

Mijn ouders zelf zijn dan vb ook risicopatienten tot en met:
- Vader = +60jr oud, overgewicht
- Moeder = +60jr

Dat is volgens mij echt nonsens. Voor een deel van de werknemers zal dit zo zijn, maar voor ook een ander deel helemaal niet. Ik ben zelf veel sneller afgeleid thuis ;-)

persoonlijke situatie kan verschillen natuurlijk.

en dan heb je ook een tegenstudie maar heeft vooral betrekking op innovatie. Daar heb je inderdaad klankborden nodig.

Ongelooflijk.
Ja, volgens de regeltjes zal het wel mogen ja. Maar iedereen zijne kleine teen voelt toch dat dit geen slim idee is.
En dat je als leider dan dit signaal geeft.

Idem voor Quickie die op het nieuws zegt dat hij op minder dan 1.5 meter zat te eten met de Franse premier omdat het "volgens de horeca regels is".
Tja er is natuurlijk ook nog het gezond verstand waar zo vaak door onze leiders op gehamerd wordt en waarvan een deel dan het verzaakt om dat zelf te gebruiken.
Exemplo plus quam ratione vivimus enzo.

Het is gewoon niet omdat men je -terecht, maar weinig diplomatisch- wijst op je eigen gebreken dat mensen meteen heiliger dan de paus willen zijn. Het doel van mijn post is ook je niet in de grote vergaarbak te gooien van asocialen trouwens. Bij mij heerst er op dit moment een beetje gelatenheid, we zien wel. Wij overleven het (hoogstwaarschijnlijk) wel.
Overleven is het probleem niet en gelukkig is er geen stockbreuk wc-papier meer, maar het gevoel dat het leven al een hele tijd op de rem staat blijft wel aanslepen. Tussen de derde en vierde golf leek alles weer te normaliseren en was corona een dingetje dat op de achtergrond bleeft en kon het "echte nieuws" weer doorgeraken, ook al besefte je dat we er nog niet waren. Nu is corona weer gespreksonderwerp nummer één en krijg ik het idee dat het licht aan het einde van de tunnel is uitgevallen.

persoonlijke situatie kan verschillen natuurlijk.

en dan heb je ook een tegenstudie maar heeft vooral betrekking op innovatie. Daar heb je inderdaad klankborden nodig.

Naast de persoonlijke situatie, ligt ook heel veel aan de manier waarop het thuiswerk omkaderd wordt door het bedrijf. Gewoon je bureau thuis zetten en voor de rest precies hetzelfde doen en verwachten, is zowat de minst productieve manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan