Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
FE4T9aBXoAIGsRn

die dip half oktober :wallbash:

die dip half oktober :wallbash:
Is dat niet gewoon de sluiting van de vaccinatiecentra wegens aflopend contract en de tijd nodig om op nieuwe locatie terug op te starten. Hier bij ons zijn ook geen spuitjes gezet tussen half oktober (sluiting vaccinatiecentrum in sporthal) en begin november (opening op nieuwe locatieà

Is dat niet gewoon de sluiting van de vaccinatiecentra wegens aflopend contract en de tijd nodig om op nieuwe locatie terug op te starten. Hier bij ons zijn ook geen spuitjes gezet tussen half oktober (sluiting vaccinatiecentrum in sporthal) en begin november (opening op nieuwe locatieà
Welja. Vandaar de :wallbash:. Onbegrijpelijk.

Graag ook eens cijfers van hoeveel mensen zich laten testen per 100.000. Zal de verschillen tussen Vlaanderen, BXL en Wallonië al wat nuanceren.

De huidige situatie is er een die wss zal blijven terugkeren de komende jaren.
De covid pas/cst zal wellicht uitgebreid worden naar booster shots, waarbij iedereen die niet elk half jaar een nieuwe vaccinatie krijgt ook geen toegang zal hebben tot heel wat zaken en reizen.

Graag ook eens cijfers van hoeveel mensen zich laten testen per 100.000. Zal de verschillen tussen Vlaanderen, BXL en Wallonië al wat nuanceren.
Daarom dat men ook het positiviteitspercentage oplijst van de tests. Vlaanderen scoort daar gemiddeld ook wel iets hoger op, maar gigantische verschillen zijn er niet.

De covid pas/cst zal wellicht uitgebreid worden naar booster shots, waarbij iedereen die niet elk half jaar een nieuwe vaccinatie krijgt ook geen toegang zal hebben tot heel wat zaken en reizen.
Sta me toe om je voorspellingen met een paar palletten zout te nemen. Er zijn er nog niet veel van uitgekomen.

Je voorspelling over de boostershots is dan ook op geen enkele studie gebaseerd. Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele studie die nu aangeeft dat je na een boostershot om het halfjaar een nieuw zult nodig hebben ivm bescherming. Integendeel, tot nu toe lijkt het erop dat het boostershot veel langer gaat meegaan dan de 2 shots samen. Wat in lijn zou liggen met andere vaccins, zoals hepatitis.

Daarom dat men ook het positiviteitspercentage oplijst van de tests. Vlaanderen scoort daar gemiddeld ook wel iets hoger op, maar gigantische verschillen zijn er niet.
Tja. Dat percentage zal wel ongeveer hetzelfde zijn ja. Maar ben benieuwd hoeveel Brusselaars of Walen zich wel of niet laten testen met symptomen tov de Vlamingen. Maar goed, als je niet gaat kan je ook niet in de cijfers belanden das waar lol.

Laatst bewerkt:
Dat CST kunt ge nu misschien nog efkes verdedigen omdat die vaccinatiestrategie nog niet helemaal uitgewerkt is en de druk op de zorg nog te hoog is daardoor, maar als ze dat onbeperkt in de tijd doortrekken dan zijn ze mij toch ook kwijt. Als ze dat echt nodig blijven vinden op lange termijn, dan laten ze 't van mij part maar gewoon los. Dat is 't teken dat die derde prik ook geen reet helpt, wat ze nu overal rond toch weer van de daken zitten te roepen.
D'r zou eens een deftig debat mogen komen over de impact van covid over de volledige lijn. Cijfers ivm mentaal welzijn, economie,...veel verder dan eens terloops vermelden komen ze momenteel niet. En da's eigenlijk aan onze politici te danken, want die gaan het debat uit de weg, laten alle PR over aan virologen en die vegen natuurlijk voor hun eigen deur, die willen ieder leven redden. Ik vraag me meer en meer af of 't dat allemaal wel waard is. De cijfers ivm depressies en angststoornissen ziet er ook niet te best uit, we zijn al 2 jaar de begroting en onze eigen economie aan 't opblazen, dat kan ook niet allemaal blijven duren é.
Om nog maar te zwijgen van 't feit dat dat behouden van het CST op lange termijn weer koren op de molen zou zijn van al die complotdenkers die heel dit verhaal zie als een manier om de staat de volledige controle over ons doen en laten te geven.

Tja. Dat percentage zal wel ongeveer hetzelfde zijn ja. Maar ben benieuwd hoeveel Brusselaars of Walen zich wel of niet laten testen met symptomen tov de Vlamingen.
Het is om die factor uit te sluiten dat men normaliseert hé.

Tenzij het echt om zo'n lage getallen gaat dat ze niet representatief zijn voor de bevolking is dat de oplossing voor jouw vraag. En die aantallen kan je ook opzoeken.

Maar enfin, da's nu al zo vaak tegengesproken en toch blijf je "waarschijnlijk" gebruiken, zonder enige onderbouwing, laat staan nieuwe elementen.

wanneer gouverneurs het vuile werk van de regeringen moeten opkuisen ..

@kay-gell was me net voor :p

Een oprechte vraag. Gij waart toch altijd vrij tegen de verstrengingen, waarom wilt ge nu opeens wel alles strenger?

Wat is het verschil in dansen met mondmasker in een jeugdhuis op de fuif van de plaatselijke chiro en een discotheek?

Gemeentes ook

Om te voorkomen dat corona nog meer verspreidt, heeft de stad Genk beslist drastisch te snoeien in de kerstmarkt en andere eindejaarsevenementen die een massa mensen samenbrengen.
Daarom kan de New Years Bang, het grote eindejaarsfeest dat de stad Genk organiseert, niet plaatsvinden.”
Zal dit weekend nog maar eens naar Winterland gaan zeker voor het te laat is

Geklopt in snelheid door ne Limburger :coolbrows:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan