Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
We mogen van geluk spreken dat COVID al bij al niet zo extreem dodelijk is, of we waren er denk ik al lang aan.
Ironisch genoeg, had Covid absurd/extreem dodelijk geweest dan waren er nu 5 miljoen Belgen overleden (op 11 miljoen), maar dan BESTOND COVID NIET MEER.

Het virus zou dan zoveel doden veroorzaken dat het zelf ook uitsterft, een virus kan namelijk niet lang overleven buiten het lichaam van een gastheer.

Waarom kan men dat niet manu militari organiseren? In Portugal hebben ze de campagne door een militair laten leiden (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10/03/portugal-vaccinatie/).

Je hoort hier erg weinig over de concrete plannen om de uitrol van die boosterprik zo snel mogelijk te laten lopen.

Op het moment dat Beke opperde om alle Vlamingen een boostershot te geven werd dat naar een federaal niveau getrokken om daar nog wat over te palaveren... Dat terwijl in Israël de boostercampagne al volop liep. Ik vind dat geen hindsight maar stel toch de snelheid waarmee onze overheden daadkracht tonen in vraag.
Portugal doet het laatste tijd ook zo goed niet meer.
Waar ze in hun laatste piek nog 4.9% van de tests positief was zitten ze nu weer aan 4%. Ik denk dat ze de maatregelen te snel gelost hebben.
Knipsel.png

Dat wordt dan mede gestuurd door van die walgelijke figuren als Dries Van Langenhove (en dat zeg ik niet omwille van zijn partij; er zijn VB'ers waar ik niks tegen heb) die hun volgers maar wat graag opruien voor politiek gewin, terwijl dat in dit geval letterlijk gevaarlijk kan zijn voor de volksgezondheid.
Ik ben zelf VB'er (wél géén harde kern, ik stem voor bepaalde idealen, maar ik ben géén extremist sé).
Ik ben gevaccineerd en ik vind Dries een ... die gast is gewoon een onruststoker, .. inderdaad een belachelijk figuur ..
Ik volg zijn berichten allang niet meer, dat interesseert me niet meer. Die mens kraamt alleen maar ONzin uit.

Door mensen zoals Dries, krijgen mensen die niet voor VB stemmen het beeld dat je als VB'er wel een anti-vaxer MOET zijn (en nog véél andere zaken). Ik overweeg de volgende keer terug op een andere partij te stemmen (NVA of zo), om van de zever vanaf te zijn (en dat is dan de schuld van Dries)

Laatst bewerkt:
Maar dan wel getrouwd met een buitenlandse die niet werkt?
Ik heb er géén problemen mee te antwoorden op een vraag. Maar je valt steeds in herhaling.
Elke keer ik zeg dat ik voor VB stem, copy/paste jij of iemand exact diezelfde zin opnieuw en opnieuw.
Zo dementerend is mijn verstand nog niet, ik herinner deze vraagstelling telkens wel.

Dus ik wens hier niet meer op te antwoorden. Discussie closed for good.

Was idd niet de slimste , toch chapeau van de andere gasten om toch te luisteren , dat is uiteindelijk het belangrijkste . Vond zowel Torfs als Lachaert sterk(en ik ben geen VLD-stemmer.)
Makila: Hey Piet zou het geen goed gedacht zijn om eens een betoging te organiseren tegen het coronabeleid!
Piet: Mmm ik weet het niet zo Makila.
(Een weekje later)
Piet: Hey Makila ik heb via social media kennissen aangesproken, de betoging gaat door! MORGEN om 7u!
Makila: Heu wat?
Piet: Ja en ik heb u opgegeven als organisator tof hé!
Makila: Heu ik heb mij niet voorbereid, kan je mij helpen Piet? :frown:
Piet: Heu neen ik ga morgen op reis naar Ibiza! Dat is véél leuker! :clap:

Booster is 6 maand na eerste vaccinatie. De reden waarom ze in Israel eerder beginnen ligt daaraan.
Yep Portugal en militairen, ik weet het... Toch weet ik simpelweg niet of we in België werkelijk alles uit de kast halen.

4 maanden na AZ of J&J en 6 maanden na Pfizer en Moderna volgens Domusmedica.

Het schema voor de boostervaccins: https://www.demorgen.be/nieuws/vacc...anderen-volg-de-evolutie-op-de-voet~bc44a5c7/

Zorgpersoneel vanaf midden november, beslist op 30 oktober, terwijl die in het voorjaar hun eerder vaccins hebben gekregen. Dat is een interval van 8 maanden (april - november). En dat voor een uiterst cruciale doelgroep. Dan mogen we ons toch de vraag stellen of we niet te laat zijn gestart met de boostercampagne? En de logistieke problemen waren een excuus eerder dit jaar maar het afbouwen van de vaccinatiecentra had misschien niet moeten gebeuren. Beschikbaarheid is al helemaal geen probleem. De farma sector was vooruitziend genoeg om de productiecapaciteit aan te houden. Ik hoor ze bij Pfizer al sinds halfweg de zomer zeggen dat we een boostershot gaan nodig hebben voor het einde van het jaar. En dan komen ze hier af met een campagne die tot april 2022 gaat duren. Simpele vraag: heeft de politiek de foute keuzes gemaakt?

Ik ben zelf VB'er (wél géén harde kern, ik stem voor bepaalde idealen, maar ik ben géén extremist sé).
Ik ben gevaccineerd en ik vind Dries een ... die gast is gewoon een onruststoker, .. inderdaad een belachelijk figuur ..
Ik volg zijn berichten allang niet meer, dat interesseert me niet meer. Die mens kraamt alleen maar ONzin uit.

Door mensen zoals Dries, krijgen mensen die niet voor VB stemmen het beeld dat je als VB'er wel een anti-vaxer MOET zijn (en nog véél andere zaken). Ik overweeg de volgende keer terug op een andere partij te stemmen (NVA of zo), om van de zever vanaf te zijn (en dat is dan de schuld van Dries)

En vond zo'n zaken krijg ik het ook van (maar dit viel te verwachten)
Waalse arts vervalste wellicht zo'n 2.000 coronapassen
Zo'n zaken kunnen ze niet streng genoeg bestraffen.
Mijn probleem met het VB is dat dat onwaarschijnlijke windhanen zijn. Vanuit de comfortabele zetel oppositie voeren is eenvoudig. Volgens hen was de regering eerst niet streng genoeg in de aanpak van het virus. Daar kon ik ze nog volgen, figuren als een Maggie De Block hebben dat echt slecht aangepakt en zelfs flagrant gelogen tegen de bevolking. Die mondmaskeraffaire met dat onnozel VOF'ke dat onze strategische voorraad ging aanvullen... Belachelijk gewoon. Van Rans zei toen op het VTM journaal: ik kan geen mondmaskers aanraden want ze zijn er niet. Waaruit ik toen verstond: we zouden ze beter wel dragen.

En nu stappen ze mee in een betoging tegen het CST.

Windhanen!

Je moet de thread niet nauwgezet opvolgen om het antwoord te weten. Je geeft het zelf al aan in deze post. Zie ook verdere reacties voor meer verduidelijking, maar dit onderwerp is hier al herhaaldelijk besproken.
Dat dat geen pandemie maar het griepseizoen op zijn hoogtepunt is?

Met hetzelfde resultaat, namelijk de (bijna) overbezetting van de ziekenhuizen.
Met als groot verschil er geen maatregelen of restricties gelden tijdens het griepseizoen. Waarom dan nu wel? Ik zie het persoonlijk niet.

Goeie vriend van mij is zo iemand. Hem & zijn vrouw beide niet gevaccineerd, maar doen ook niet lastig over de gevolgen daarvan. Ze blijven gewoon thuis.
Zij is al 2 x besmet geweest door haar werk, telkens een beetje ziek. Maar de laatste keer wel immens veel antilichamen gedetecteerd.
Hij ook direct getest (ook op antilichamen) want leven samen ... Hij had er 0.0. Niks.
Kheb hem gezegd dat hij zich moest aanbieden voor onderzoek naar natuurlijke immuniteit :laugh:
Gast moet gewoon meer intiem zijn met zijn vrouw !
Als je nooit intiem bent samen, en je zit continue op je playboy - correctie playstation te spelen terwijl vrouwlief zichzelf behelpt.
Ja dan kan je niet besmet geraken hé!

Met hetzelfde resultaat, namelijk de (bijna) overbezetting van de ziekenhuizen.
Met als groot verschil er geen maatregelen of restricties gelden tijdens het griepseizoen. Waarom dan nu wel? Ik zie het persoonlijk niet.
bijna overbezetting zonder maatregelen voor de griep en geen uitgestelde zorg
bijna overbezetting met maatregelen voor corona en uitgestelde zorg

Anderzijds winnen ze nu veel zieltjes bij de "kritische" medemens die de social media van het VB als nieuwsbron ziet. Het is imo gewoon Trump achterna, een kwalijke evolutie.

bijna overbezetting zonder maatregelen voor de griep en geen uitgestelde zorg
bijna overbezetting met maatregelen voor corona en uitgestelde zorg
Zoals Zwarten zegt, als het algemeen geweten is dat onze ziekenhuiscapaciteit bijna geen griepseizoen aankan. Waarom zijn er nog steeds geen initiatieven om onze capaciteit op te schalen?

Booster is 6 maand na eerste vaccinatie. De reden waarom ze in Israel eerder beginnen ligt daaraan.
Ook hier blijven sommige leden van dit forum halsstarrig deze theorie aanhouden, terwijl die in deze topic toch al meermaals weerlegd is.
Het klopt ongetwijfeld dat Israël daarom eerder is, maar om de situatie in België daar mee te goedpraten, is niet juist. J&J zou na 2 maand al geboosterd mogen/kunnen worden en AZ na 4 maanden. Daardoor komen momenteel al 3 miljoenen Belgen in aanmerking voor een booster, terwijl er net 1 miljoen zijn gezet. Gelukkig zijn er nog mensen als ThomasMore en JanusDR om daar telkens op te wijzen.

(Er wordt hier vaak gezaagd over mensen die het opschalen van ICU blijven herhalen, over mensen die andere onwaarheden over het virus blijven bovenhalen, maar als het over de 3e prik gaat, mogen sommige leden zonder veel (gemodereerde) tegenspraak hetzelfde riedeltje blijven herhalen, hoewel al meermaals weerlegd dus.)

Zoals Zwarten zegt, als het algemeen geweten is dat onze ziekenhuiscapaciteit bijna geen griepseizoen aankan. Waarom zijn er nog steeds geen initiatieven om onze capaciteit op te schalen?
Maar je bent een artikel aan het aanhalen waarin staat:

Een aantal ziekenhuizen kampt met overbezetting door de griepepidemie. Die gaat stilaan naar haar hoogtepunt. Om bedden vrij te houden voor de zwaarst getroffen patiënten, doen de artsensyndicaten een oproep aan hun leden om patiënten met griep zoveel mogelijk thuis te behandelen. Aan de bevolking wordt gevraagd om eerst naar de huisarts te gaan en niet naar de spoedgevallen.
...
"Het is oproep naar de artsen toe, maar ook naar de patiënten zelf. Zij moeten zich met symptomen naar hun huisarts begeven en het is aan de huisarts om een triage te maken. Het mag niet zijn dat elkeen die vermoedt dat hij de griep heeft, meteen naar de spoedgevallen stapt. Dat is wat we willen vermijden. De huisarts is het best geplaatst om die selectie te maken."

Dat is toch nog helemaal iets anders met wat we nu al een paar keer hebben meegemaakt, waar de IC-capaciteit wordt opgeschaald en andere zorg wordt uitgesteld. In wat daar staat lees ik dat men praat over de spoedgevallen, waar mensen dan nog te snel naartoe gaan en eigenlijk worden opgenomen wanneer dit niet nodig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan