Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Awel , ik ben ook akkoord voor een lockdown van de niet gevaccineerden en gewoon de gevaccineerden alle vrijheid geven …(en ja ik ben niet gevaccineerd )

maar een mes snijdt langs twee kanten :
Als het nu moest blijken dat na een vast gestelde periode (kwestie van het te kunnen controleren ) de cijfers en de druk op onze zorg niet gaan dalen …gaan we het dan omdraaien ook ?
Dus alle gevaccineerden in lockdown en alle niet gevaccineerden alle vrijheid ?
Sorry, wat? :rofl:

Hoe komt ge in godsnaam aan die redenatie. Het staat al vast dat niet gevaccineerden procentueel gezien een grotere druk uitoefenen op ons zorgstelsel. Hoe je er dan op komt dat enkel niet gevaccineerden rond laten lopen een optie is is mij een raadsel. Echt, hoe verzin je het zelfs.

hoe meer ik in deze thread kom en hoe meer ik onzin lees gelijk die zever van Skoebidoe hoe meer ik overtuigd ben dat het wel zeer slecht gesteld is met het menselijk ras...

Nu heeft er dus weer ene van die helden een filmpje online gezet waarbij hij politie in burger heeft gefilmd.
Dit zijn volgens hem de relschoppers van gisteren :wallbash: (en dan nog hoeveel volk hierin meegaat of dit deelt)

Nu heeft er dus weer ene van die helden een filmpje online gezet waarbij hij politie in burger heeft gefilmd.
Dit zijn volgens hem de relschoppers van gisteren :wallbash: (en dan nog hoeveel volk hierin meegaat of dit deelt)
En jij weet heel zeker dat die politiemensen geen boter op hun hoofd hebben want je was er zelf bij?

Juist terug van een weekendje in de streek van Luik.
Welke toestanden in Luik!! De cafés en restaurants hebben me geen enkele keer mijn covid pass ticket gevraagd. Alle horeca personeel draagt geen mondmasker. We hadden gereserveerd in een klein restaurantje. T was er zeer druk, niemand droeg mondmasker, geen covid safe ticket moeten tonen.
Op een bepaald moment kwam de baas van de zaak aan onze tafel zitten.. m'n vriendin, m'n mama en ik hebben onmiddellijk een mondmasker aangedaan. Mijn papa (79j) dacht er niet aan ... echt schandalig!
K zag veel politieagenten op straat maar hebben wellicht geen orders gehad om dit te controleren.
Ik zou op einde gewoon doorgaan zonder te betalen. En als ze er iets van zeggen gewoon zeggen 'bel de flikken maar, de boetes zijn hoger'
:unsure:

En jij weet heel zeker dat die politiemensen geen boter op hun hoofd hebben want je was er zelf bij?

Er is een verschil tussen stellen dat er agenten zijn die bij zulke confrontaties mss hardhandiger optreden dan nodig zou zijn geweest, óf beweren dat de overheid undercover agenten tussen de massa heeft gedropt en het die agenten zouden zijn die de rellen en vernielingen gepleegd hebben, om zo de betogers in een slecht daglicht te stellen (ja, die theorie doet dus écht de ronde).

Dat eerste is voor discussie vatbaar (maar zelfs als agenten zich met veel machtsvertoon uitdagend opstellen dan is dat imo nog geen excuus om helemaal los te gaan en die agenten en random gebouwen of voertuigen te gaan aanvallen)

Die tweede bewering is echter toch gewoon compleet van de pot gerukt? Dat is gewoon van hetzelfde niveau als "corona is een complot!".

Nuja ook het "maar zij zijn begonnen meester!"-argument bij rellen vind ik sowieso al belachelijk hoor. Ge staat toch niet "per ongeluk" te roepen en "kom maar op"-gebaren te maken voor een rij agenten in gevechtsuitrusting die afgeschermd zijn met friese ruiters? Als ge daar staat, dan is dat toch ook nog steeds uw eigen keuze geweest om daar te gaan staan? (tenzij ge een kind zijt wiens ouder zo oerdom is om zich dáár te gaan begeven met z'n kinderen, helaas gisteren ook op beelden gezien)

Laatst bewerkt:
Zitten we echt op dit niveau ja?
Omdat ik nog wel geloof heb in onze politiemensen.

Leg eens uit waarom de politie mee zou gaan rel schoppen/plunderen/vernielingen aanbrengen?

Dus op voorhand op de briefing wijzen ze er 10 aan "jullie gaan vandaag mee het kot op stelten zetten en die bende opsteuken zodat de collega die nu naast je zit een kassei/fles/verkeersbord naar zijn kop gesmeten krijgt"

Leg eens uit waarom de politie mee zou gaan rel schoppen/plunderen/vernielingen aanbrengen?

Dus op voorhand op de briefing wijzen ze er 10 aan "jullie gaan vandaag mee het kot op stelten zetten en die bende opsteuken zodat de collega die nu naast je zit een kassei/fles/verkeersbord naar zijn kop gesmeten krijgt"

Den Jos z'n congé is op en wil toch op reis gaan dus maak dat het toch 2 weken werkonbekwaam is.
Neen Gino, jij bent bij de volgende BLM betoging het doelwit. We gaan er proberen een maand van te maken.

Persoonlijk denk ik dat je de mensen die gisteren in Brussel waren nooit gaat overtuigen om vrijwillig de vaccinatie te nemen.
Hoe je het moet oplossen of dat het nodig is weet ik niet maar vrijwillig gaat het niet lukken.
Van zodra je met statistieken, studies en echte verhalen afkomt bij hen is het direct fake news en gemanipuleerd.

Positief: "Boosterprikken hebben nu al effect, uitbraken in woonzorgcentra dalen".

Maar dan iets minder positief: “Alleen jammer dat ons personeel pas deze week de derde prik zal krijgen. Kon dat echt niet vroeger?

Ja dat kon, maar er was geen sense of urgency, zoals op BG soms wel eens geopperd werd :sneaky:

Positief: "Boosterprikken hebben nu al effect, uitbraken in woonzorgcentra dalen".

Maar dan iets minder positief: “Alleen jammer dat ons personeel pas deze week de derde prik zal krijgen. Kon dat echt niet vroeger?

Ja dat kon, maar er was geen sense of urgency, zoals op BG soms wel eens geopperd werd :sneaky:

Maar zoveel effect heeft die boosterprik toch niet bij jongere mensen ? Dus of je die zorgverleners nu nu of binnen een maand vaccineerd zal niet zoveel uitmaken.

Daarom dat ze ze eerst niet wouwden geven. Nu dat hij er toch komt is meer vanuit consideraties voor de toekomst (misschien dat na nog meer tijd het vaccin toch relevant minder effectief word ook bij jongeren), als politiek statement en om het simpel te houden (gewoon iedereen een derde prik, simpeler voor hernieuwing covid pass).

Maar zoveel effect heeft die boosterprik toch niet bij jongere mensen ? Dus of je die zorgverleners nu nu of binnen een maand vaccineerd zal niet zoveel uitmaken.

Daarom dat ze ze eerst niet wouwden geven. Nu dat hij er toch komt is meer vanuit consideraties voor de toekomst (misschien dat na nog meer tijd het vaccin toch relevant minder effectief word ook bij jongeren), als politiek statement en om het simpel te houden (gewoon iedereen een derde prik, simpeler voor hernieuwing covid pass).

Bij alle leeftijdscategoriën daalt de bescherming tegen besmettingen.
Bij J&J is dat na 6 maanden maar 13% meer, AZ was rond de 44% dacht ik.

Pfizer en moderna bieden beter bescherming maar die daalt ook richting 60%.
Door de boostershots gaat die bescherming terug boven de 80% zelfs richting 90%. Voor J&J en AZ moet dit wel met een mRNA vaccin gebeuren (eindelijk 5G)

Beiden, maar de grootste winst is te halen bij 65+.

Ik heb hier de voorbije weken regelmatig gelezen dat men niet-gevaccineerden in lockdown wil zetten of daar begrip voor zou hebben. Ik veronderstel dat die mensen dat voorstelden om de zorg te verlichten. Wel, wat ik zeg, is simpel. Als je de zorg nu wil ontlasten, zet je veel beter in op een lockdown voor 65+ (zowel gevaccineerden als niet-gevaccineerden). Dat zal een veel groter effect hebben. Dat blijkt overduidelijk uit de cijfers en is dus perfect te verantwoorden.

En wie gaat al die 65+ van voeding en eventueel verzorging voorzien? Want het is een grotere groep dan de ongevaccineerden.
- De zorgsector moet dat maar op zich nemen? Die zijn al overbezet.
- De "sluit de 65+ op, maar mij niet want ik wil leven zoals ik wil"-groep? Ah nee, die zijn te druk bezig met voor zichzelf te leven. Dus zoek het maar uit.
- De grootste groep van de bevolking dan maar, die momenteel ook moeten opdraaien voor de lasten van de ongevaccineerden? Uiteraard...

Past misschien niet in dit topic maar ik wou toch even vertellen wat ik zelf ooit gezien heb.
Héél lang geleden ben ik ooit eens 1 maal op straat gekomen voor een demonstratie. Was destijds voor het sluitingsuur dat ze wilden invoeren in Waregem. De politie was massaal aanwezig, met waterkanon.
Nu, wij demonstranten waren heel rustig, stonden gewoon te praten en wat zingen op het stadsplein. Komt er een onbekende naast mijne maat en inzelf staan en begint: " zeg wat voor watjes zijn wij hier eigenlijk, moet die vuile flikken daar zien staan met hun waterkanonnetje, die staan gewoon met ons te lachen." En die riep dat bijna zodat iedereen het kon horen.
Iets verderop in de menigte roept een ander "ja komaan we gaan hier eens tonen wie het voor het zeggen heeft" enz enz. Er wordt meer en meer geroepen en de boel raakt meer en meer verhit tot er zelfs met flessen en ander zaken naar de politie gegooid wordt en het spel op de kar zit.
Ik denk wtf, tijd om mij hier uit de voeten te maken want het gaat hier beginnen. Zie ik bij mijn vertrek die gast die tegen mijn vriend en mezelf begonnen was, aan de kant gaan en een oranje band rond zijn arm binden, en nog verschillende andere in de menigte doen hetzelfde.
Zij waren dus de degene die de boel in gang hebben gestoken, de politie zelf.

Human nature.

Ik ben oud genoeg om de invoering van de veiligheidsgordelplicht mee te maken.

Dit was nog lang voor sociale media, maar toch zag je ook toen net exact hetzelfde als nu, in het begin een redelijk stuk van de bevolking die weigerde de gordel aan te doen, en op café kenden die allemaal wel de maat van de Jos of de vriendin van Marie die een vreselijke dood gestorven waren in een auto ongeluk, want hun gordel om en niet meer uit hun brandend voertuig geraakt. Gordel aandoen was voor die mensen het equivalent van zelfmoord willen plegen...
Nu doet iedereen als automatisme zijn gordel aan, driekwart van de kleine groep die hem niet aanhebben zijn hem domweg vergeten en rijden in een oudere wagen die nog niet piept als je hem niet aandoen.
Zij die hem bewust niet aandoen, en de gordel achter de zetel om in het slot steken om van dat gepiep vanaf te zijn, zijn echt maar een héél kleine minderheid...

Binnen 5 jaar krijgt iedereen jaarlijks zonder morren zijn corona prikje en is men 100% vergeten wat er nu allemaal aan de hand is...
Weliswaar met uitzondering van de die-hard antivaxers, maar dat is eigenlijk maar een héél klein groepje van de bevolking, net zoals het groepje dat nog steeds weigert zijn gordel aan te doen...
En als je medisch niet in aanmerking komt voor het vaccin, dan zal je net zoals met de gordelplicht hiervoor vrijgesteld kunnen worden.

Vaccinatie verplichten is voor mij een brug te ver en is gewoon ook praktisch niet haalbaar. Een mens moet in z'n leven zo veel mogelijk de kans krijgen om zijn eigen keuzes te maken, en daarbij de mogelijke voor- en nadelen kunnen afwegen. Als ge dus de niet-gevaccineerden de toegang wil ontzeggen tot bepaalde zaken, ze wil laten opdraaien voor alle kosten als ze in 't ziekenhuis belanden,...dan hebt ge mij nog mee. Maar een overheid carte blanche geven 'omdat ze 't toch beter weten dan hun bevolking zeker', dat klinkt niet te koosjer.

Inderdaad, vaccinatie zou niet verplicht hoeven te zijn.
Maar absoluut, zoals je zelf schrijft, dan mogen daar gevolgen aan gekoppeld zijn.

En laat het nu net dat zijn waartegen me nu betoogt, die gevolgen.
Want ze willen niet gevaccineerd worden, en de gevolgen ervan (geen toegang tot horeca, ontslag wanneer je in de zorg werkt, ...) vinden ze dan discriminatie...

Je hebt vrijheid in je keuzes, maar niet in de gevolgen van die keuzes! Zo werkt onze maatschappij nu eenmaal.
Neem je dat weg, dan krijg je anarchie!

Laatst bewerkt:
Past misschien niet in dit topic maar ik wou toch even vertellen wat ik zelf ooit gezien heb.
Héél lang geleden ben ik ooit eens 1 maal op straat gekomen voor een demonstratie. Was destijds voor het sluitingsuur dat ze wilden invoeren in Waregem. De politie was massaal aanwezig, met waterkanon.
Nu, wij demonstranten waren heel rustig, stonden gewoon te praten en wat zingen op het stadsplein. Komt er een onbekende naast mijne maat en inzelf staan en begint: " zeg wat voor watjes zijn wij hier eigenlijk, moet die vuile flikken daar zien staan met hun waterkanonnetje, die staan gewoon met ons te lachen." En die riep dat bijna zodat iedereen het kon horen.
Iets verderop in de menigte roept een ander "ja komaan we gaan hier eens tonen wie het voor het zeggen heeft" enz enz. Er wordt meer en meer geroepen en de boel raakt meer en meer verhit tot er zelfs met flessen en ander zaken naar de politie gegooid wordt en het spel op de kar zit.
Ik denk wtf, tijd om mij hier uit de voeten te maken want het gaat hier beginnen. Zie ik bij mijn vertrek die gast die tegen mijn vriend en mezelf begonnen was, aan de kant gaan en een oranje band rond zijn arm binden, en nog verschillende andere in de menigte doen hetzelfde.
Zij waren dus de degene die de boel in gang hebben gestoken, de politie zelf.
Als dat héél lang geleden was, lees dan "ten tijde bende van Nijvel", dan geloof ik dat gerust.

Toen was, vooral de rijkswacht, een groepering die snakte naar meer macht en zowat alles ervoor over had om die macht te vergaren.

Vandaag de dag is dat zo goed als onbestaand, en moest het nog bestaan, dan gaat dat hoogstwaarschijnlijk op een héél kleine, individuele schaal zijn...Er is gewoonweg geen upside meer om zulke zaken uit te halen.

Degene die in dit verhaal vandaag de dag zouden meegaan zijn waarschijnlijk dezelfden die geloven dat heel dit virus iets is dat in gang gezet is door een organisatie die er op uit is om de hele wereldbevolking onder de knoet te krijgen.

Moest die organisatie bestaan, chapeau dan, dat is dan de eerste groep dan sinds het ontstaan van de mensheid die erin slaagt zowat alle landen van de wereld op dezelfde lijn te krijgen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan