Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ken er dus twee (= een paar :) , 1 collega en 1 vriend) en beiden zijn gewoon blank, zuiver Vlaming en hooggeschoold.
Vandaar dat ik zei dat ik serieus ervan geschrokken ben dat daar er dus ook tussen zitten ..
(waarschijnlijk wel een minderheid)
Dat is een soort van selectief autisme, ze zoeken allerlei argumenten om toch niet gevaccineerd te worden, uit koppigheid en omdat ze de big picture niet kunnen zien. Die proberen te overtuigen is onbegonnen werk.

Ik weet toch dat sommige gevaccineerde zorgverleners het als een mes in de rug zien dat enkel de zorg een verplichting tot vaccinatie krijgt terwijl zij net al de gehele tijd ook alle druk van de pandemie krijgen. Dat ze door deze verplichting nog meer druk zullen krijgen en dat ze het als een teken van disrespect zien dat zij nu geviseerd worden. Wat ik deels wel kan begrijpen want diegene die blijven weigeren en ontslag krijgen zijn hun directe collega's die wegvallen en er ergo terug minder handen zijn om het werk te doen. En er is al een groot tekort.
In Brussel heb ik toch eerder het vermoeden dat ze het vaccin niet willen, zeker gezien de spandoeken. Dat vind ik onbegrijpelijk. Dan hoor je niet thuis in de zorg.

In Brussel heb ik toch eerder het vermoeden dat ze het vaccin niet willen, zeker gezien de spandoeken. Dat vind ik onbegrijpelijk. Dan hoor je niet thuis in de zorg.
Tja, ze horen er misschien niet thuis maar langs de andere kant hebben we ze wel nodig. Het is al een sector met ongelofelijk veel personeelstekort en dan gaan we er nog wat uitsluiten? Om dan te zeggen dat er nog meer druk op de zorg zit? Imo waren er andere manieren om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen in de zorg.

Tja, ze horen er misschien niet thuis maar langs de andere kant hebben we ze wel nodig. Het is al een sector met ongelofelijk veel personeelstekort en dan gaan we er nog wat uitsluiten? Om dan te zeggen dat er nog meer druk op de zorg zit? Imo waren er andere manieren om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen in de zorg.
Daar hebt ge zeker een punt. Voor mij mogen ze het gerust voor iedereen verplichten. Als mensen niet slim genoeg zijn om de juiste beslissing te nemen, moet de overheid ze maar wat helpen denk ik dan.

Er werd voor de zorg in het algemeen geapplaudiseerd, helaas merken we nu dat daar ook mensen bij zitten met een visie die niet echt past binnen de zorg.
Net zoals er bij de flikken mensen zitten met een visie die niet echt past, bij de militaiten, bij de rechters...
Ik snap niet waarom we geloven dat dat opeens binnen de zorg niet zo zou zijn.

Er werd voor de zorg in het algemeen geapplaudiseerd, helaas merken we nu dat daar ook mensen bij zitten met een visie die niet echt past binnen de zorg.

En jij denkt te mogen beslissen wat die visie is? Staat dat ergens uitgeschreven wat die visie is vooraleer men aan een opleiding binnen de zorg mag beginnen?

Als er in de zorg decennia onder geïnvesteerd wordt, dan is dat toch niet zo verassend.

En dankzij dat men nu de schuld steekt op de kleine groep ongevaccineerden (waarvan sommigen ook antistoffen zullen hebben wegens gewoon corona opgelopen te hebben), moet men de problemen van gebrekkige investering nog altijd niet oplossen.
De gemakkelijke oplossing, mensen naar elkaar de vinger laten wijzen, zodat falend beleid ermee weggeraakt.

Zoals?

Dan lijkt het me beter om dit zo op te nemen voor mensen die nu beginnen aan hun opleiding.

En het lijkt me logisch dat, als ge iets invoert, dat dat voor iedereen geldt en niet alleen voor de nieuwelingen. Wat een belachelijke situatie zou dat anders wel niet zijn.

En het lijkt me logisch dat, als ge iets invoert, dat dat voor iedereen geldt en niet alleen voor de nieuwelingen. Wat een belachelijke situatie zou dat anders wel niet zijn.
Als ik al lees dat bij de 3 "verplichte" vaccins tetanus enkel verplicht is voor de autopsiediensten lijkt het me niet zo logisch?

Daar hebt ge zeker een punt. Voor mij mogen ze het gerust voor iedereen verplichten. Als mensen niet slim genoeg zijn om de juiste beslissing te nemen, moet de overheid ze maar wat helpen denk ik dan.
Juist ja, want onze overheid is al altijd zo'n mooi voorbeeld geweest voor z'n eigen bevolking en kunnen we ten volle vertrouwen om steeds de correcte beslissing te nemen. Gelukkig kunnen we 't goeie voorbeeld van Turkmenistan en Indonesië volgen.

Vaccinatie verplichten is voor mij een brug te ver en is gewoon ook praktisch niet haalbaar. Een mens moet in z'n leven zo veel mogelijk de kans krijgen om zijn eigen keuzes te maken, en daarbij de mogelijke voor- en nadelen kunnen afwegen. Als ge dus de niet-gevaccineerden de toegang wil ontzeggen tot bepaalde zaken, ze wil laten opdraaien voor alle kosten als ze in 't ziekenhuis belanden,...dan hebt ge mij nog mee. Maar een overheid carte blanche geven 'omdat ze 't toch beter weten dan hun bevolking zeker', dat klinkt niet te koosjer.

Als ik al lees dat bij de 3 "verplichte" vaccins tetanus enkel verplicht is voor de autopsiediensten lijkt het me niet zo logisch?
Hoe is dat relevant? Al is het maar 1. Ik toon alleen maar aan dat er vaccin(s) verplicht zijn in de zorg.

Juist ja, want onze overheid is al altijd zo'n mooi voorbeeld geweest voor z'n eigen bevolking en kunnen we ten volle vertrouwen om steeds de correcte beslissing te nemen. Gelukkig kunnen we 't goeie voorbeeld van Turkmenistan en Indonesië volgen.

Vaccinatie verplichten is voor mij een brug te ver en is gewoon ook praktisch niet haalbaar. Een mens moet in z'n leven zo veel mogelijk de kans krijgen om zijn eigen keuzes te maken, en daarbij de mogelijke voor- en nadelen kunnen afwegen. Als ge dus de niet-gevaccineerden de toegang wil ontzeggen tot bepaalde zaken, ze wil laten opdraaien voor alle kosten als ze in 't ziekenhuis belanden,...dan hebt ge mij nog mee. Maar een overheid carte blanche geven 'omdat ze 't toch beter weten dan hun bevolking zeker', dat klinkt niet te koosjer.
Neen, de overheid neemt niet altijd de juiste keuzes, maar er zijn nu wel genoeg cijfers om die keuze te verantwoorden. En we kunnen inderdaad blijven doorgaan zoals het nu gaat omdat we "vrijheid" willen beschermen, maar ik kies toch liever om dat stukje "vrijheid" logischerwijs af te geven voor terug naar het oude leven te gaan. Niet iedereen hoeft daar achter te staan natuurlijk. Voor mij mag je ze ook de toegang ontzeggen op de IC als dat helpt, maar dat gaat nog evenmin pakken en lijkt me niet eens wettelijk.

Maar wanneer er een lockdown komt, of maatregelen worden ingevoerd, dan is dat wel geen vrije keuze. 't Is te zeggen, je kan zeggen, ik volg de maatregelen niet, maar dan krijg je mogelijk een boete. Zelfde met vaccinatieplicht, je kan alsnog niet gaan en dan een boete krijgen, of zelf alles moeten bekostigen als ge op IC belandt.

Dus, weegt de vrijheid van het weigeren van een vaccinatie wel op tegen de andere vrijheden die mogelijk in het gedrang komen wanneer er veel ongevaccineerden vaker op IC belanden, waardoor er weer extra maatregelen en lockdowns worden ingevoerd? Moeten we onze economie en gezondheidszorg in het gedrang laten komen door vaccinaties niet te verplichten?

Ik snap de mensen soms niet
Toen covid net uitgebroken was, hoopte de mensen op zo snel mogelijk een vaccin.
Telkens als het werd uitgesteld hoorde je de mensen al klagen.
De vaccins komen eindelijk op de markt, willen de mensen het niet om verschillende redenen: te snel, experiment, vergif ….
Zelfde met de mondmaskers. Toen bleek dat de regering net nog een paar miljoen maskers had laten vernietigen, was het van:
Onkunde, niet bekwaam…
Nu zijn ze er en willen de mensen ze niet gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan