Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die dwaze antivaxers snappen niet dat het door hen komt dat we nu weer met maatregelen zitten. Ik ben het zelf ook niet eens met de huidige maatregelen, vooral omdat het te wijten is aan het grote aandeel ongevaccineerden op ic. Ik zou ook kunnen gaan betogen, maar ik wil niets te maken hebben met die antivaxers die de hele geloofwaardigheid van het betoog ondermijnen.
Ik schrik er toch van bij gesprekken met collega's en vrienden dat er toch een paar tussen zitten, die dus niet gevaccineerd zijn.
Ook van mensen waarvan ik dat niet zou verwachten. :unsure:

Ik schrik er toch van bij gesprekken met collega's en vrienden dat er toch een paar tussen zitten, die dus niet gevaccineerd zijn.
Ook van mensen waarvan ik dat niet zou verwachten. :unsure:
je kan de vaccinatiestatus van je bedrijf opvragen he aan de baas. Ze hebben die cijfers. Bij ons 95%
Kweet 1 iemand die niet gevaccineerd is maar die komt van Iran. (i think its something religious)

Zelf nog eens een update posten.

Cijfers van Vlaanderen.

unknown.png

Cijfers uit de ruwe data van sciensano van vandaag, genomen tot en met 10 november vanwege onbetrouwbaarheid laatste dagen.
Blauwe waarden staan op de linkse y-as, rode waarden staan op de rechtse y-as.

Als je de situatie van nu vergelijkt met de situatie ongeveer 1 jaar geleden, en je gaat zien bij welke hospitaalbezetting en aantal cases toen besloten werd over te gaan in lockdown, dan verwacht ik eigenlijk op korte termijn opnieuw een lockdown. Zeker als we nog 1x een exponentiele boostweek erbij krijgen wat betreft ziekenhuisopnames, dat moet nu echt wel gaan afvlakken anders is het vaccinatie effect toch echt wel zeer beperkt geweest. De verhouding tussen het aantal positieve cases (+-11000/dag) en het aantal mensen ziekenhuis/icu met covid (2000/400) loopt vandaag de dag namelijk redelijk gelijk met de situatie 1 jaar geleden.
Update
unknown.png

Tis straf want in de vorige 2 golven zaten we nu allang in een lockdown met bubbels, gesloten horeca, gesloten kappers, 'paaspauze' etc.
De R waarde ligt wel iets lager, misschien daarmee. Laat ons hopen.

Laatst bewerkt:
Vandaag ook weer ene op de voetbal. Heeft niet de makkelijkste jeugd gehad en staat toch vrij bekend als drugsgebruiker (weed, coke, en wie wat nog allemaal), rookt volle bak en heeft elke typische marginale tatoeage op zijn lijf. Soit, hij ging in Luik naar een dokter die voor €400 dat spuitje op de grond leeg spuit, maar dan hebt ge wel uw QR code. Dus ik vraag "waarom zou je dat doen". Hoewel ik het antwoord al kon raden, zei hij "ik moet die rotzooi niet in mijn lijf en het werkt niet eens". Met zo'n mensen kunt ge dus letterlijk niks he.

Naar schatting 35.000 betogers. Dat lijkt me toch een tegenvaller te zijn.
Nochtans las ik de laatste dagen dat er steeds meer 'wakkeren' zijn.
Misschien komt het door het slechte weer en zijn er velen met een zwakke immuniteit thuis gebleven?
Ah nee, wacht...

Hoe zouden zij deze crisis dan eigenlijk aanpakken?
Eerlijk? Ik vermijd het onderwerp. Ik knik gewoon en ontwijk het dan verder. Ik ken mijzelf, overtuigingskracht is niet mijn sterkste punt en dan eindigt dit in een kletterende ruzie = zinloze shit.

je kan de vaccinatiestatus van je bedrijf opvragen he aan de baas. Ze hebben die cijfers. Bij ons 95%
Kweet 1 iemand die niet gevaccineerd is maar die komt van Iran. (i think its something religious)
Ik ken er dus twee (= een paar :) , 1 collega en 1 vriend) en beiden zijn gewoon blank, zuiver Vlaming en hooggeschoold.
Vandaar dat ik zei dat ik serieus ervan geschrokken ben dat daar er dus ook tussen zitten ..
(waarschijnlijk wel een minderheid)

Ik moei mij er verder niet mee, er zijn mensen die daar véél beter in zijn .. (in overtuigingskracht)
Voor een goed begrip: Ik zelf ben wel gewoon gevaccineerd.

Kan ook meer zijn.

Indien 95% of hoger zeggen ze alleen 95%.
Is door mij gezegd geweest door onze preventie-adviseur.

Naar schatting 35.000 betogers. Dat lijkt me toch een tegenvaller te zijn.
Nochtans las ik de laatste dagen dat er steeds meer 'wakkeren' zijn.
Misschien komt het door het slechte weer en zijn er velen met een zwakke immuniteit thuis gebleven?
Ah nee, wacht...
We kunnen alleen maar hopen dat er een superverspreider tussen liep en dat ze massaal corona krijgen

Heb ik dat gezegd? Ik zeg gewoon dat een Belg voor niks openlijk protesteert. De gemiddelde belg ondergaat. We morren wel es achter onze pc en that's it. Situaties zoals in rotterdam gaan we hier nooit krijgen.
mwa :unsure: .

T waren een paar pareltjes ook wel weer die hun beweegredenen om te protesteren mochten geven. Een vrouw met twee kinderen die als oplossing meer liefde had, een (mentaal beperkte?) man met bizarre stem die zei dat de vaccins niet werkte, een allochtoon die zijn recht op democraaaatie terug opeiste en dan de schoonste die precies zwaar aan de groene had gezeten en het zaakske niet vertrouwde de covid pas was om te controleren niet voor onze veiligheid ergo de covid SAFE was een foutieve benaming.

Arme wereld, arm België.

Eerlijk? Ik vermijd het onderwerp. Ik knik gewoon en ontwijk het dan verder. Ik ken mijzelf, overtuigingskracht is niet mijn sterkste punt en dan eindigt dit in een kletterende ruzie = zinloze shit.

Ik ken er dus twee en beiden zijn gewoon blank, zuiver Vlaming en hooggeschoold.
Vandaar dat ik zei dat ik serieus ervan geschrokken ben dat daar er dus ook tussen zitten ..
(waarschijnlijk wel een minderheid)
Waarom denk je dat die 7,5 procent van de vlamingen die niet gevaccineerd zijn opeens anders zouden zijn op gebied van samenstelling dan de gevaccineerden.

Dat is helemaal onbegrijpelijk.
Ik weet toch dat sommige gevaccineerde zorgverleners het als een mes in de rug zien dat enkel de zorg een verplichting tot vaccinatie krijgt terwijl zij net al de gehele tijd ook alle druk van de pandemie krijgen. Dat ze door deze verplichting nog meer druk zullen krijgen en dat ze het als een teken van disrespect zien dat zij nu geviseerd worden. Wat ik deels wel kan begrijpen want diegene die blijven weigeren en ontslag krijgen zijn hun directe collega's die wegvallen en er ergo terug minder handen zijn om het werk te doen. En er is al een groot tekort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan