Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, het verschil tussen enquetes en de realiteit.
ze hebben daar zo een probleem met vaccinatie bereidheid dat de overheid beslag gelegd heeft op de export van de covidvaccins.. (begin september trouwens)
https://apnews.com/article/europe-a...rus-pandemic-b2797c07c6233c28bdd43827b55789bf
Politieke posturing van de filantropische miljardair in dat artikel, los van de realiteit op het terrein.
FYI van die 30 miljoen dosissen zijn er 25-26miljoen toegediend.
Dus wat is het nu?
De realiteit is dat ze ze niet in de armen krijgen, maar ondertussen uiteraard wel de vaccins verder procureren (in de hoop ze later te kunnen geven) + politieke redenen ('sterke houding' aannemen).

Van de Financial Times:, rechtstreeks van de minister van gezondheid:

"South Africa has only received about 12 per cent of 31m doses that the country has bought, according to estimates by South Africa’s Health Justice Initiative.
For now, ahead of a feared fourth wave, South Africa is trying to boost take-up of the jab by emphasising the availability of supplies. “Where we are now, even if the whole of Soweto was to turn up, we can vaccinate them . . . all that we need is arms,” Phaahla, the health minister, said last week on a tour of vaccinations in the township."

Waarom denk je dat dat Covax initiatief nu op een laag pitje staat? Omdat de vaccins toch niet geprikt kunnen worden in de komende maanden. En zoals vroeger al gezegd: al een half jaar geleden werden er vaccins van Congo, Uganda, Ivoorkust etc. teruggestuurd wegens totaal gebrek aan lokale interesse in vaccins daar.

Misschien wat tegenkanting:

Meeste mensen die hier aanwezig zijn, staan er zelf naar te kijken"​

Bron:

Ben ik ook wel zeker van dat de meesten daar vreedzaam kwamen.
Het is alleen te hopen dat relschoppers nu niet nog heel de avond kat en muis gaan spelen zoals we dat kennen in Brussel.

dat zijn steeds kleine groepjes die zich onder de andere betogers mengen.
Soort van beroepsbetogers?

Zoals die keer toen men dat commissariaat in brand stak.

Het allergrappigste was die roodharige op het vtm nieuws deze middag die alle kanten opkeek behalve in de ogen van de journalist om toch maar een antwoord uit haar duim te kunnen verzinnen :rofl:

Ik zit nu op de trein gevuld met antivaccers. Het was weer allemaal de schuld van de politie die geen prikkeldraad moesten zetten.

En in Brussel noord is een trein afgelast omdat ze wat personeel bij elkaar geslagen hebben (politie massaal ter plaatse)

Het allergrappigste was die roodharige op het vtm nieuws deze middag die alle kanten opkeek behalve in de ogen van de journalist om toch maar een antwoord uit haar duim te kunnen verzinnen :rofl:

Was blijkbaar de organisatrice van de betoging. Afgaand op haar uitstraling, enthousiasme en intonatie dacht ik eerst dat het een scholier was die haar spreekbeurt nog eens aan het oefenen was die ze morgen moet opzeggen tegen haar klasgenootjes.

Daarstraks naar een beurs geweest in Genk. Was een bepaalde bevolkingsgroep die natuurlijk weer aan de ingang ambras moest maken omdat je een coronapas moest hebben. Meermaals. Merkte binnen dat er ook veel minder waren dan vorige keer, omdat je die pas moest hebben.

Dat je tegen vaccinatie bent voor welke reden dan ook kan me niet schelen, hoe belachelijke die ook kan is(bv geloof), maar omdan telkens verbaast te zijn als je niet binnen mag en daar dan ook ruzie voor gaat maken...

Was blijkbaar de organisatrice van de betoging. Afgaand op haar uitstraling, enthousiasme en intonatie dacht ik eerst dat het een scholier was die haar spreekbeurt nog eens aan het oefenen was die ze morgen moet opzeggen tegen haar klasgenootjes.
De ongeinformeerdheid bij die mensen is toch echt ongezien. Als dat het beste is wat je kan doen als organisatie is het echt pover gesteld met die mensen hun kennis over de zaak.

Dat we over onze privacy en rechten moeten waken, ga ik absoluut niet ontkennen, integendeel daar ben ik enorme voorstander van maar hoe deze mensen deze hele crisis ervaren is gewoon wereldvreemd en gebaseerd op fake news via de social media kanalen.

Eerst op het nieuws een stuk waarin de ziekenhuizen aangeven dat de maatregelen veel te licht zijn en de ziekenhuizen niet gaan helpen.
Dan een stuk waarin De Croo zegt dat als we ons aan bovengenoemde lichte maatregelen houden we kerst en nieuw gaan redden.

Die dwaze antivaxers snappen niet dat het door hen komt dat we nu weer met maatregelen zitten. Ik ben het zelf ook niet eens met de huidige maatregelen, vooral omdat het te wijten is aan het grote aandeel ongevaccineerden op ic. Ik zou ook kunnen gaan betogen, maar ik wil niets te maken hebben met die antivaxers die de hele geloofwaardigheid van het betoog ondermijnen.

Brussel.. waar neonazisme en groenlinks boomknuffelende mensen een gemeenschappelijk doel hebben.. De covid pass.
mijn rechts neigende facebook vriendjes zitten in brussel samen met mijn hippie facebookvriendjes...
Het enige moment dat extreem links en extreem rechts hand in hand gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan