Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuke ironie, maar het maakt het niet onwaar dat er jou hier op BG al 500 artikels getoond werden van verschillende Afrikaanse landen die vaccins terugstuurden of waar vaccinatiecentra leeg zijn.

Om het sterkste voorbeeld te halen uit de links die je postte: Zuid-Afrika.

Sinds eind augustus 2021 is daar al een probleem met de vaccinatiebereidheid ipv vaccins.
Die boodschap komt rechtstreeks van hun eigen gezondheidsdepartement. (en niet van WHO, Amnesty, of anderen die er belang bij hebben om op lange termijn voor geld naar Afrika te ijveren (los van deze discussie))

"South Africa’s biggest challenge to meeting a target of vaccinating two-thirds of the adult population against Covid-19 has shifted from a shortage of supply to a lack of demand".
"Africa’s most industrialized nation opened its rollout of Pfizer & J&J doses to those between 35 and 49 years old last month, yet interest from that age group has not been sustained"

Nochtans wil 75% gevaccineerd worden in zuid afrika.
https://cramsurvey.org/wp-content/u...Evidence-from-the-NIDS-CRAM-Wave-5-Survey.pdf

ze hebben daar zo een probleem met vaccinatie bereidheid dat de overheid beslag gelegd heeft op de export van de covidvaccins.. (begin september trouwens)
https://apnews.com/article/europe-a...rus-pandemic-b2797c07c6233c28bdd43827b55789bf
“The international community has not met its obligations under (the) understanding of COVAX,” he said. “COVAX was supposed to deliver 320 million doses by August. In a letter to us that we received only yesterday, that number is 30 million doses.”
FYI van die 30 miljoen dosissen zijn er 25-26miljoen toegediend.
Dus wat is het nu?

Laatst bewerkt:
idd, weer veel Waalse marginalen daar precies. Ik zou ook een reden hebben om te gaan betogen want ook zeker geen voorstander voor die QR code en daarbij horend het creëren van nog meer verdeeldheid, maar als je al die Pipo's daar ziet dan blijf je toch thuis, man man. Vaccineer gewoon iedereen en klaar.
een mix van vlaams belangers en waalse ptb-ers zo te zien , met the usual relschoppers er nog eens bovenop .

“Het werkt toch niet”​

“Ik vind het niet kunnen”, zegt Dieter Verheyden. “Je moet gevaccineerd zijn om overal binnen te mogen. Het is een schande.” Zelf is hij niet gevaccineerd. “Vroeger heb ik dat ook nooit genomen en het werkt toch niet. Nu pas zie je dat, je kent ook de gevolgen niet naar later. Er zijn bewijzen dat de immuniteit nog slechter zal zijn dan ervoor. Dus liever niet. Ik ben hier om te zorgen voor verandering, we moeten onze stem laten horen.”

Verheyden nam z’n 13-jarige dochter mee: “We weten niet wat er gaande is met corona: kinderen hebben er niet eens last van. Wij hebben het in juli gehad en de kinderen waren niet ziek.”

als dat het gemiddeld niveau is

Als ik zulke beelden zie dan kook ik al.
Geef de ordediensten toch de macht om die paupers keihard aan te pakken zodat ze volgende keer misschien eens nadenken eer ze gaan vernielen zonder reden.

“Het werkt toch niet”​

“Ik vind het niet kunnen”, zegt Dieter Verheyden. “Je moet gevaccineerd zijn om overal binnen te mogen. Het is een schande.” Zelf is hij niet gevaccineerd. “Vroeger heb ik dat ook nooit genomen en het werkt toch niet. Nu pas zie je dat, je kent ook de gevolgen niet naar later. Er zijn bewijzen dat de immuniteit nog slechter zal zijn dan ervoor. Dus liever niet. Ik ben hier om te zorgen voor verandering, we moeten onze stem laten horen.”

Verheyden nam z’n 13-jarige dochter mee: “We weten niet wat er gaande is met corona: kinderen hebben er niet eens last van. Wij hebben het in juli gehad en de kinderen waren niet ziek.”

als dat het gemiddeld niveau is

Verpletterende Verantwoordelijkheid voor de Brusselse burgemeester overigens. Dergelijke manifestatie toelaten. En dan die mensenmassa zonder maskers of social distancing door de straat zien lopen. Dat is toch schuldig verzuim?

En toen zag ik het filmpje van het zorgpersoneel van AZ Sint Jan dat leuk staat te wuiven in het raam en daar slogans heeft opgehangen om die bende demonstrerende idioten te steunen.

Op zo'n moment wens ik dat op het radionieuws van het uur Kris Van Den Abeele in zijn gekende losse steil zegt dat ze allemaal zijne rug opkunnen.

En toen zag ik het filmpje van het zorgpersoneel van AZ Sint Jan dat leuk staat te wuiven in het raam en daar slogans heeft opgehangen om die bende demonstrerende idioten te steunen.
Die ziekenhuizen hebben daar duidelijk nog niet problemen genoeg. Dat ze dan de transfers naar de vlaamse rand ook maar stoppen en hun covid gevallen maar bijhouden.

Brussel.. waar neonazisme en groenlinks boomknuffelende mensen een gemeenschappelijk doel hebben.. De covid pass.
mijn rechts neigende facebook vriendjes zitten in brussel samen met mijn hippie facebookvriendjes...

Brussel.. waar neonazisme en groenlinks boomknuffelende mensen een gemeenschappelijk doel hebben.. De covid pass.
mijn rechts neigende facebook vriendjes zitten in brussel samen met mijn hippie facebookvriendjes...
Is toch schitterend, kan je direct al die mentaal achtergestelde defrienden.

Even een visualisatie voor de idioten die minder goed zijn in wiskunde en percentages.

FB_IMG_1637512976940.jpg

mmmmmmmmmmmmmm dit zien passeren op facebook. Heeft 15000 volgers

de heer Vandeputte Vincent

een paar reactie op z'n posts :

Iris Van Hoye
Vincent Vandeputte op basis van wat kunnen ze zeggen dat je minder ziek bent als je gevaccineerd bent. Met wie of wat kunnen ze dit vergelijken? Ik zeg zo… ze mogen mij, als ongevaccineerde persoon, bedanken, want juist door mensen als ik kunnen ze vergelijken… en dan nog…. Ik ben 36 jaar, niet roker, drink geen druppel alcohol, ga op tijd slapen, bmi van 21. Waarom gaan ze mij verplichten om dit gif in te spuiten. Ze zouden mij nogmaals mogen bedanken. Ik kost de zorg juist geen geld, omdat ik zo een gezonde levensstijl heb.

Celle Kuhne
Iris Van Hoye ,en vergif is het é,'k heb m'n eigen laten inenten omdat m'n vrouw in de zorg werkt en ikzelf hartpatient ben,na de tweede spuit 8 uur lang stekeblind,m'n dochter 24 uur lang alle licht uit en die haar collega blijvende zichtschade en die smeerlapperij zouden ze dan willen inspuiten bij onze kinderen,wereldwijd al over de 25 000 doden door bewezen bijwerkingen van die bocht,als massamoord kan dat tellen.

Stijn Timmermans
U gebruikt die 0,038% op basis van de officiële cijfers in België.... wat zelf niet klopt want er is een overrappotering in België, dus iemand met jarenlange een hartziekte die iets aan zijn hart krijgt en die heeft corona , die zal als covid dode gerapporteerd zijn. In de eerste lockdown was het zelfs bij vermoeden ... dus ik weet niet van welk jaar u cijfers gebruikt.
Nog een interessante denkwijze is de statistieken van gevaccineerden vs ongevaccineerden:
De kloppen wiskundig, maar statistisch is dat fout.
Want in deze gaan we er allemaal vanuit dat gevaccineerden, indien ze niet gevaccineerd corona zouden gehad hebben.
Dus ik heb zonder prik geen corona gehad de eerste 14 maand, (ondanks dat ik de zorg werk), maar ik tel wel mee in de telling dat ik de laatse 3 maand geen corona heb gehad dankzij de prik
🙂
... om statistisch juist te zijn had je 2 gelijkwaardige groepen moeten hebben.
We draaien wiskundig de rollen om, dan zou je kunnen stellen dat we door vaccins besmettelijker zijn geworden mbt uitspraken ongevaccineerden zijn 14 keer besmettelijker ....
Dus met het multiplier effect, zou dat willen stellen dat indien we niet gevaccineerd waren we allemaal besmet waren? Want doe de berekening eens 10 000 besmettingen per dag × positiviteitsratio × multipliereffect maal 14 (terwijl ik aan het schrijven ben is het al 16 volgens de block, het kan niet op
🙂
) .... dat is echt zot
!
Met al de statistieken, moeten ze eens een prof statistiek en Logica samen zetten ....
We zouden veel minder in angst zitten en zien dat zowel vaccins, als natuurlijke immuniteit, preventieve maatregelen en normaal doen volstaan
🙂

Ik ben vandaag met mijn lief gaan wandelen in Brussel (we vroegen ons al af waar die politiehelikopter voor diende), ook langs de kerstmarkt in opbouw. Pronostiekje gehouden wanneer de aankondiging komt dat die afgelast wordt vanwege de ontploffende cijfers. Zij denkt van niet, ik den begin december.

Misschien wat tegenkanting:

Meeste mensen die hier aanwezig zijn, staan er zelf naar te kijken"​

De meeste mensen die hier aanwezig zijn, staan er zelf naar te kijken en zijn niet gekomen met het idee dat er geweld gebruikt zou worden
Journaliste Marjan Temmerman ter plaatse

Onze verslaggever Marjan Temmerman stelt vast dat de meeste betogers inderdaad intussen Brussel hebben verlaten. "De rustigste betogers - en dat was de overgrote meerderheid - zijn al naar huis. Maar in het Jubelpark zijn nog heel wat relschoppers samengedreven.”

Bron:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan