Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De risicopatiënten hebben toch al een booster gehad? Mijn ma en mijn neef al een maand of 2 geleden. De grootouders ook ondertussen trouwens en zorgpersoneel idem.
Er waren vorige week meerdere berichten in nieuwsmedia (en Van Ranst etc.) waaruit bleek dat door treuzeling en communicatiefouten, er slechts 28% van de 65+ geboosterd was in Vlaanderen, terwijl er op dat moment al meer dan 60% recht op had.

En dan waren ze zelfs nog niet begonnen aan zorgpersoneel of J&J boosters.

De 84-jarige oma van m'n vrouw moet pas volgende week gaan voor haar booster :biglaugh:
en ja, de 6 maand na haar 2e Pfizer zijn al 2 maand verstreken :]

Er waren vorige week meerdere berichten in nieuwsmedia (en Van Ranst etc.) waaruit bleek dat door treuzeling en communicatiefouten, er slechts 28% van de 65+ geboosterd was, terwijl er op dat moment al meer dan 60% recht op had.

ivm J&J : gisteren mail gehad met datum voor boostershot.
Zorgpersoneel : op mijn werk krijgen de meeste opvoeders (vielen ook onder zorgpersoneel) volgende week een booster. Volgens dat ik lees zouden ziekenhuizen en zorginstellingen ook volgende week hun boosters zetten.
Het gaat volgens mij nu wel rapper gaan. Eenmaal die machine weer op gang is kan het heel vlug gaan.

Maar wat is jouw punt? Omdat het in bv. Afrika niet lukt moeten wij het ook niet doen uit een soort van misplaatste solidariteit?
Neen, maar ik had van de producenten en overheden toch wat meer solidariteit verwacht om een globale pandemie in te dijken.
Dat het niet lukt is omdat er gewoon te weinig incentieve is om het te doen lukken.
https://www.amnesty.org/en/latest/n...ng-the-chances-of-millions-to-get-vaccinated/

Producenten gaan echt voor maximale winsten maar dat hoeft niet te verbazen.

Zorgpersoneel, dat zal niet zijn. Of toch zeker niet iedereen.
Anekdotisch: ik ken 2 verpleegsters en die hebben beide nog geen booster gehad. een 30-jarige en een 57-jarige.
Mijn 31-jarige vriendin mag donderdag gaan als kiné. Duidelijk dat in Wallonië en Limburg de dingen beter geregeld worden dan :unsure:

Er waren vorige week meerdere berichten in nieuwsmedia (en Van Ranst etc.) waaruit bleek dat door treuzeling en communicatiefouten, er slechts 28% van de 65+ geboosterd was in Vlaanderen, terwijl er op dat moment al meer dan 60% recht op had.

Zal misschien aan de regio liggen. Zoals ik zei mijn ma en neef als risicopatiënten al een maand of 2 geleden.

waren dat vooral geen vaccins die op het randje van de houdbaarheidsdatum waren ? 10-tallen miljoenen vaccins is ook niet zoveel voor een continent met een miljard inwoners .
Maar ze worden niet gezet. Kan je er 10-tallen miljarden voorzien, dat maakt geen verschil. Op dit moment - en al enige tijd - is er een groot aanbodoverschot ten opzichte van de vraag. Maakt niet echt uit hoe groot dat overschot is, er is een overschot dus dat argument van zwarten heeft geen waarde. Als wij trager gaan met boosters gaat het niet plots sneller in Afrikaanse regio's hoor.
Gelukkig is dit nog maar 100x gezegd.

Gij klinkt als het bejaarde vrouwke dat enkele dagen geleden op de lokale “je bent van” FB pagina aan het klagen was dat er mensen om 23u buiten liepen. Want dat hoort niet.
Waarom hoort het wel om tot 4-5-6u uit te gaan? Draagt dat bij aan de gezondheidszorg of algemene ontwikkeling? Wat is de meerwaarde van die extra uren na middernacht?

Als je zelf om 20u in uw bed wilt kruipen doe je maar. Maar stop met die bullshit van “is dat echt nodig” te spuien. Jij zal evengoed een hoop dingen graag doen die niet nodig zijn.
In deze situatie is dat niet nodig nee, gewoon maken dat de mensen kunnen blijven werken en naar school gaan is veel belangrijker dan het nachtleven. Ik ga doorgaans in het weekend rond 23u slapen. In de week rond 22u. Ik haat moe zijn.
Maar bon, dat jij ondertussen leeft als een verzuurde bejaarde is ook al geweten door heel het forum.
Niet overdrijven hé. Ik heb mijn mening over bepaalde zaken en ik vind dat Vlamingen/Belgen doorgaans te veel willen, telkens moet er iets extra aan te pas komen en alles moet steeds extremer en "leuker" worden. Naar mijn mening is het bijna onmogelijk om ergens te gaan zonder dat er een bijkomend iets aan te pas komt. Ik hou het graag simpel en heb al die bijkomende zaken niet echt nodig.

Dat is mijn mening, als jij daar over een andere mening hebt is dat jouw goed recht.

Neen, maar ik had van de producenten en overheden toch wat meer solidariteit verwacht om een globale pandemie in te dijken.
Dat het niet lukt is omdat er gewoon te weinig incentieve is om het te doen lukken.
https://www.amnesty.org/en/latest/n...ng-the-chances-of-millions-to-get-vaccinated/

Producenten gaan echt voor maximale winsten maar dat hoeft niet te verbazen.
De derde wereldproblematiek ivm toedienen vaccins is vooral een logistiek probleem. Daarom dat men momenteel werkt aan een proces om vaccins te vriesdrogen. Op die manier wordt logistiek veel eenvoudiger omdat er geen (extreem) gekoeld transport en opslag meer nodig is. Dat zal de vaccinatie in derde wereldlanden behoorlijk eenvoudiger maken.

Ik mis in het nieuws duidelijke achtergrond en berichtgeving over die boostercampagne. Dat interval tussen de vorige prik en de booster shot bijvoorbeeld? Wat weten we daar eigenlijk over? Behalve dat Johnson zijn werking snel verliest...

Hoe staat het met het aanpakken van de logistieke uitdagingen? Opschalen van vaccinatie... welke pistes zijn er bekeken en waarom zouden die wel of niet haalbaar zijn? Bvb. de medische component van het leger? Gepensioneerde huisartsen en verpleegkundigen? Ik wil best geloven dat er hard wordt gewerkt maar eigenlijk krijgen we er toch niet veel over te horen...

Waarom hoort het wel om tot 4-5-6u uit te gaan? Draagt dat bij aan de gezondheidszorg of algemene ontwikkeling? Wat is de meerwaarde van die extra uren na middernacht?
Waarom hoort het niet om tot 4-5-6 uur uit te gaan? Draagt alles wat jij in het leven doet bij aan de algemene ontwikkeling? Kan het niet zijn dat mensen soms dingen doen gewoon omdat ze iets graag doen? Zonder dat daar een of andere ontwikkeling van de innerlijke persoon tegenover staat?

Je wordt niet verplicht om om uit te gaan, dus waarom zou je een ander dat plezier ontzeggen? Ik heb al meermaals met enkele vrienden om 2-3 uur 's nachts op café gezeten (of bij iemand thuis, vroeger in het jeugdhuis, etc) en daar de meest diepgaande gesprekken mee gehad. En soms is het gewoon eens leuk om enkele uren uw verstand uit te zetten en gewoon te feesten.

In deze situatie is dat niet nodig nee, gewoon maken dat de mensen kunnen blijven werken en naar school gaan is veel belangrijker dan het nachtleven. Ik ga doorgaans in het weekend rond 23u slapen. In de week rond 22u. Ik haat moe zijn.
Akkoord dat er momenteel iets belangrijkere zaken zijn dan uitgaan. Alhoewel dat ontspanning ook belangrijk is en daar ook een miljardensector achter zit. En of ik nu tot middernacht of tot 3 uur op café zit, wat maakt dat uit. Maar omdat jij het haat om moe te zijn moet een ander zich daar ook maar naar schikken?

Niet overdrijven hé. Ik heb mijn mening over bepaalde zaken en ik vind dat Vlamingen/Belgen doorgaans te veel willen, telkens moet er iets extra aan te pas komen en alles moet steeds extremer en "leuker" worden. Naar mijn mening is het bijna onmogelijk om ergens te gaan zonder dat er een bijkomend iets aan te pas komt. Ik hou het graag simpel en heb al die bijkomende zaken niet echt nodig.

Dat is mijn mening, als jij daar over een andere mening hebt is dat jouw goed recht.
Moet ik uw posts over huisdieren van 2 maanden geleden nog eens bovenhalen?

Kon je 100 jaar terug geen kinderen krijgen pech, nu moet men prutsen en kloten met kinderen in andere vrouwen te steken om toch maar een kind te krijgen. Dat is ingrijpen in de normale gang van zaken.
De natuur vindt niets normaal, de natuur "is".

Wat normaal is, bepaalt de maatschappij en verder het individu zelf.

Gij draagt geen kleren dan? Want zo ben je toch niet geboren, dus niet normaal?
Of een bril? Niet normaal, dus beter half blind rondlopen dan, kwestie van normaal te zijn.

:rofl:

Kan ik ergens te weten komen of er iets mis gegaan met mijn pcr test? Gisteren voormiddag om 10u test afgelegd, nog steeds geen informatie over? Huisdokter zei dat ik gisteren laat de resultaten zou moeten hebben, maar ondertussen nog steeds niets. Mijn vrouw kreeg bij haar test onmiddelijk een code toegestuurd via sms, maar ik heb ook dit niet ontvangen?

Nog even geduld, testcentra hebben het de laatste weken heel erg druk dus kan makkelijk 24u of meer duren voor je je resultaat hebt. Mijn test twee weken geleden deed er 40u over (!), mijn test vorige week slechts 6u.
Bij twijfel kan je alvast in de ehealth-viewer kijken. Daar staan alle testen en codes die aan jou gelinkt zijn, ook als er een probleem zou zijn met de mail/sms er over.

Kan ik ergens te weten komen of er iets mis gegaan met mijn pcr test? Gisteren voormiddag om 10u test afgelegd, nog steeds geen informatie over? Huisdokter zei dat ik gisteren laat de resultaten zou moeten hebben, maar ondertussen nog steeds niets. Mijn vrouw kreeg bij haar test onmiddelijk een code toegestuurd via sms, maar ik heb ook dit niet ontvangen?
Naar dokter of de praktijk bellen morgen.

Bij mij hebben ze verkeerdelijk ook geen code gemaild.
Heb dan naar de dokter gebeld en blijkt dat de resultaten al twee dagen gekend waren.

De risicopatiënten hebben toch al een booster gehad? Mijn ma en mijn neef al een maand of 2 geleden. De grootouders ook ondertussen trouwens en zorgpersoneel idem.
Mijn ouders (pa 65+, risicopatiënt; ma ook risicopatiënt), mijn schoonvader (65+, risicopatiënt), ikzelf (risicopatiënt) nog geen uitnodiging gekregen. Mijn schoonmoeder daarentegen al bijna een maand geleden haar booster gehad.

Mijn vrouw (zorgsector) kan vrijdag achter haar booster. Mijn broer (ook zorg) ook komende week. Mijn zus (ook zorg) nog niets gehoord.

Nog even geduld, testcentra hebben het de laatste weken heel erg druk dus kan makkelijk 24u of meer duren voor je je resultaat hebt. Mijn test twee weken geleden deed er 40u over (!), mijn test vorige week slechts 6u.
Bij twijfel kan je alvast in de ehealth-viewer kijken. Daar staan alle testen en codes die aan jou gelinkt zijn, ook als er een probleem zou zijn met de mail/sms er over.
Het vreemde is dat er op die webtool geen enkele test van mij te vinden is? Ik denk dat ik er intussen 4 ondergaan heb?

Mijn ouders (pa 65+, risicopatiënt; ma ook risicopatiënt), mijn schoonvader (65+, risicopatiënt), ikzelf (risicopatiënt) nog geen uitnodiging gekregen. Mijn schoonmoeder daarentegen al bijna een maand geleden haar booster gehad.

Mijn vrouw (zorgsector) kan vrijdag achter haar booster. Mijn broer (ook zorg) ook komende week. Mijn zus (ook zorg) nog niets gehoord.
Dan geef ik toe dat ik fout was. Er gaat duidelijk iets mis met de communicatie ergens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan