Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211118_97995859

Verrassende resultaten. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat 2/3 Belgen nu begrip zou tonen voor een nieuwe lockdown.
Wat me minder verrast, is dat dit cijfer doorstijgt tot 84% bij de 65+.
Dat opent toch wel perspectieven om eens serieus na te denken over extra beschermingsmaatregelen specifiek voor die groep.

Eén uitzondering is er bij de niet-gevaccineerden. Vansteenkiste ziet de kloof met de gevaccineerden toenemen. “Uit de jongste motivatiebarometer blijkt dat deze vierde golf voor hen minder een wake-upcall vormt. Zij denken minder risico te lopen op een ernstige besmetting. En voor zover ze wel risico’s zien, werkt dat minder als motivationele wake-upcall om de maatregelen te volgen.”

Arts trekt van leer tegen antivaxers: "Ziehier de vierde coronagolf uitgedrukt in simpele geboortejaren op intensieve”​

Als mijn vrouw zou hervallen en men zou haar niet helpen, waardoor haar kanker niet meer te behandelen is , ik zweer dat ik dan de dokter door de kop schiet

Door corona stellen we onderzoek uit en plots is het te laat: oncologen zien tot 60% meer vergevorderde kankers

Laatst bewerkt:
Degene die hem nu nog invullen zijn echt wel met corona bezig. Ik vulde hem vroeger bv af en toe in om een tegenstem te geven, maar ben daar ondertussen ook mee gestopt.
Dit ook. Dit is weer zo'n opwarmertje om tegen Jan Modaal te kunnen zeggen: Zie je wel? Het draagvlak is er! Dus ge moet niet zagen en klagen. De lockdown komt er!

Ze zijn ons stilletjes aan, aan het voorbereiden op ..

Dit ook. Dit is weer zo'n opwarmertje om tegen Jan Modaal te kunnen zeggen: Zie je wel? Het draagvlak is er! Dus ge moet niet zagen en klagen. De lockdown komt er!

Ze zijn ons stilletjes aan, aan het voorbereiden op ..
Met 20.000 besmettingen op maandag lijkt kerst wel verloren denk ik

Als de vraag is: 'Ben je bereidt NU 1 maand in lockdown te gaan en daardoor de feestdagen te redden?'
Dan geraak je gemakkelijk aan dat cijfer hé.

Ik ben het artikel nu aan het lezen .. maar mmm eigenlijk zegt het weinig tot niets ..

Ik ben trouwens van plan kerstmis te vieren. Ik en vrouwlief zijn volledig gevaccineerd, de (amper) 3 genodigden zijn volledig gevaccineerd en hebben géén kinderen (behalve mijn moeder lol). Ik heb vorig jaar kerst geannuleerd, ik ga dat echt niet meer annuleren. Ze kunnen den boom in. Er is hier weinig tot géén risico.

Tuurlijk gaan we toch ook gewoon kerstmis vieren? Ik vraag me af waarom zoveel mensen daar op social media enz al drama over zitten te maken terwijl er totaal geen sprake van is dat we opnieuw in dát soort lockdown zouden gaan waarbij ge geen bezoek zou mogen ontvangen? Er is dan nog wel een draagvlak voor nieuwe maatregelen (zelfs voor een soort van lockdown), maar opnieuw iedereen thuis "opsluiten" met de feestdagen? Daar is totaal geen draagvlak voor en dat weten de experten en politiekers ook wel.

Het enige waar mss gevreesd voor moet worden met de feestdagen zijn de echte nieuwjaarsfuiven waar mensen met honderden/duizenden op elkaar gepakt staan in tenten/zalen. Maar familiefeestjes? Die gaan ze echt niet meer verbieden hoor. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er tegen dan meer dan genoeg aanbevelingen zullen zijn van voorzichtig te zijn als in "kruip niet met 30 man samen rond de feesttafel in een te kleine woonkamer", maar dat is natuurlijk nog iets anders dan een effectief verbod op bezoek ontvangen.

Enfin, bewaar mijn post gerust en confronteer me er maar mee binnen een dikke maand als ik ongelijk zou hebben, maar ik ben er toch zeker van dat we geen situatie meer krijgen zoals vorig jaar ;)

Als mijn vrouw zou hervallen en men zou haar niet helpen, waardoor haar kanker niet meer te behandelen is , ik zweer dat ik dan de dokter door de kop schiet

Door corona stellen we onderzoek uit en plots is het te laat: oncologen zien tot 60% meer vergevorderde kankers

Dat slaat toch eerder op mensen die niet durven naar het ziekenhuis gaan en daardoor te laat gaan. Niet op de dokters.

Arts trekt van leer tegen antivaxers: "Ziehier de vierde coronagolf uitgedrukt in simpele geboortejaren op intensieve”​

(ik ben gevaccineerd en pro vaccinatie)

Ik zie niet hoe dit niet-gevaccineerde (jongeren) moet overtuigen.
“1958, 1977, 1986, 1975, 1969, 1955, 1961, 1955, 1953, 1977, 1962, 1965, 1971, 1986: jong, niet-gevaccineerd... en aan het vechten voor hun leven. 1954, 1946: gevaccineerd”
  • random voorbeeld van 1 ziekenhuis, is geen globaal/representatief beeld (de verhouding gevaccineerd / niet-gevaccineerd is ook niet representatief)
  • Zo jong is dat nu ook niet, de jongste is 35 jaar, maar ook veel 50+, doet mij denken aan de eerste golf toen ze zeiden dat er jonge mensen op IC lagen, dat was dan een 50 jarige. Een 20 jarige gaat niet onder de indruk zijn en hier net bewijs in zien dat een vaccin voor hun niet nodig is
ps: Persoonlijk zorgden zo'n uitspraken tijdens de eerste golf er net voor dat ikzelf (33 jaar) minder in paniek was. Als toen het meest sensationele was dat een 50 jarige op IC belande, dan moest ik zelf (die geen overgewicht of andere onderliggende risicofactoren heeft) weinig zorgen maken.

Als de vraag is: 'Ben je bereidt NU 1 maand in lockdown te gaan en daardoor de feestdagen te redden?'
Dan geraak je gemakkelijk aan dat cijfer hé.

Ik ben het artikel nu aan het lezen .. maar mmm eigenlijk zegt het weinig tot niets ..

Ik ben trouwens van plan kerstmis te vieren. Ik en vrouwlief zijn volledig gevaccineerd, de (amper) 3 genodigden zijn volledig gevaccineerd en hebben géén kinderen (behalve mijn moeder lol). Ik heb vorig jaar kerst geannuleerd, ik ga dat echt niet meer annuleren. Ze kunnen den boom in. Er is hier weinig tot géén risico.
Als het 1 maand is en daarna gedaan, tot daar toe. Maar we weten allemaal dat wanneer we weer in lockdown zitten, we weer niet weten wanneer er een eind aan komt. Garanties zijn er niet, dus ik moet er niet van weten van die lockdowns.

Dominiek Sneppe (Vlaams Belang) pleit ervoor om patiënten te behandelen met ivermectine, een anti-parasitair medicijn waarvan niet bewezen is dat het werkt tegen COVID-19.

Ter info: https://www.bbc.com/news/health-58170809

Toch jammer dat dit soort onzin ook naar hier komt.

Dominiek Sneppe (Vlaams Belang) pleit ervoor om patiënten te behandelen met ivermectine, een anti-parasitair medicijn waarvan niet bewezen is dat het werkt tegen COVID-19.

Ter info: https://www.bbc.com/news/health-58170809

Toch jammer dat dit soort onzin ook naar hier komt.

Die Ivermectine is een middel dat al sinds het begin van de crisis gepromoot wordt door figuren zoals Carine Knaepen en Willem Engel en hun volgers. Dat dat dus op social media de ronde doet, tot daar en toe, maar dat zoiets nu ook ter sprake komt in de Kamer?

Ik heb trouwens nooit de motivatie gesnapt waarom mensen er op blijven hameren om meer in te zetten op medicatie ipv vaccinatie.
Zelfs al zou er medicatie zijn waarvan wetenschappelijke consensus en bewijs is dat het effectief werkt, dan nog blijft voorkomen (dus vaccineren) nog altijd beter dan genezen (dus een reeds zieke persoon behandelen met medicatie)?

Als men open wondes en littekens in het gezicht voor 100% zou kunnen doen genezen en wegwerken, is dat toch ook geen reden waarom we plots allemaal zonder gordel gaan rondrijden "want als we een ongeval krijgen dan kunnen ze ons toch goed genezen!" ?

“1958, 1977, 1986, 1975, 1969, 1955, 1961, 1955, 1953, 1977, 1962, 1965, 1971, 1986: jong, niet-gevaccineerd... en aan het vechten voor hun leven. 1954, 1946: gevaccineerd”
  • random voorbeeld van 1 ziekenhuis, is geen globaal/representatief beeld (de verhouding gevaccineerd / niet-gevaccineerd is ook niet representatief)
  • Zo jong is dat nu ook niet, de jongste is 35 jaar, maar ook veel 50+, doet mij denken aan de eerste golf toen ze zeiden dat er jonge mensen op IC lagen, dat was dan een 50 jarige. Een 20 jarige gaat niet onder de indruk zijn en hier net bewijs in zien dat een vaccin voor hun niet nodig is
ps: Persoonlijk zorgden zo'n uitspraken tijdens de eerste golf er net voor dat ikzelf (33 jaar) minder in paniek was. Als toen het meest sensationele was dat een 50 jarige op IC belande, dan moest ik zelf (die geen overgewicht of andere onderliggende risicofactoren heeft) weinig zorgen maken.
Ik heb er zelf ook 33 dus ik besef wel dat de kans klein is dat ik in het ziekenhuis terecht kom (laat staat om IC) (Hout vasthouden)

Maar die bovenstaande leeftijden zijn wel nog jong natuurlijk, dat is de leeftijd van mijn ouders en een stuk jonger nog, dus kunt ge er als 33jarige of jonger wel eens bij nadenken dat het uw mama of papa is die daar kan liggen. Of zijn de jongere tegenwoordig zo egoïstisch ?
+ Als je die mensen kan overtuigen zich te vaccineren dan zal IC niet zo vol liggen en kan je weer gewoon "normaal" leven.

Dit gaat niet over de bomma van 80 of 90 die een heel mooi leven heeft gehad.

Wat ik onthoud uit dit artikel is dat ik met mijn bouwjaar 81 nog bij de jongeren gerekend ben. :scream:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211118_97995859

Verrassende resultaten. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat 2/3 Belgen nu begrip zou tonen voor een nieuwe lockdown.
Wat me minder verrast, is dat dit cijfer doorstijgt tot 84% bij de 65+.
Dat opent toch wel perspectieven om eens serieus na te denken over extra beschermingsmaatregelen specifiek voor die groep.
Dus gij wilt mensen, die nu bezig zijn aan hun derde spuit, in Lockdown zetten ipv de mensen die deze situatie veroorzaken? De oudjes die gevaccineerd en op IC liggen, gaan daar toch altijd terecht komen. Dat is uiteindelijk het probleem niet meer. Het zijn die onnodige gevallen die het probleem zijn. Ik vraag me af hoelang we die groep nog gaan tolereren. Het is niet meer verdedigbaar om geen spuitje te halen.

Eén uitzondering is er bij de niet-gevaccineerden. Vansteenkiste ziet de kloof met de gevaccineerden toenemen. “Uit de jongste motivatiebarometer blijkt dat deze vierde golf voor hen minder een wake-upcall vormt. Zij denken minder risico te lopen op een ernstige besmetting. En voor zover ze wel risico’s zien, werkt dat minder als motivationele wake-upcall om de maatregelen te volgen.”

Ik moest bij het artikel terugdenken aan mijn operatie vorig jaar. Exact een jaar geleden lag ik op dit moment in het ziekenhuis. 3 weken met aanhoudende klachten rondgelopen, steeds zorg uitgesteld. Tot ik een nacht met hoge koorts lag te zweten in mijn bed, 's morgens door direct telefoontje van de huisarts naar het ziekenhuis met een beginnende bloedvergiftiging afgevoerd. Ik moest met spoed geopereerd worden, ze hebben mij 3 uur met pijn laten wachten op de gang omdat ze geen bed vrij hadden. Ik mocht niets nemen tegen de pijn/koorts omdat ik mogelijk zou geopereerd worden. Dan kwam het verlossend telefoontje dat ze een kamer vrijgemaakt hadden.
Echter op de afdeling voor hartpatiënten ipv de afdeling horende bij mijn aandoening. Ik heb niet de juiste nazorg gekregen, ik heb verplegend personeel aan mijn bed horen twijfelen wat ze moesten doen (men had tijdens de operatie een tijdelijke interne drainage gestoken waarmee de verpleging niet bekend was op hun afdeling), ben ook veel te vroeg ontslagen geweest uit het ziekenhuis (wel met thuisverpleging en huisarts die dagelijks langskwamen).
Gevolg: 3 maand later moest de operatie helemaal opnieuw gebeuren.

En dan mag ik niet denken aan zwakkere mensen met ernstigere aandoeningen. Ik had dat als sportieve jonge dame wel overleefd had men die dag niet kunnen opereren. Maar kan mij perfect voorstellen dat in andere gevallen je op dat moment niet wil horen dat er voor jou geen bed beschikbaar is.
Evenzeer denk ik aan het personeel, die aanhoudende onzekerheid moet wegen. Ik heb ook al eens piekmomenten, maar ik kan 1 op 1 de dagen aftellen naar een deadline, ik moet soms ook directe beslissingen nemen over zaken waar ik niet 100% zeker ben maar die hebben een veel mindere impact dan een menselijk leven.. en ik word er verdorie veel beter voor betaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan