Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ik blijf hard tegen wat er nu gebeurt. Ik vind het een mes in de rug v/d Vlaming. We laten hen keihard in de steek.

En waarom kinderen vaccineren als de verplichting voor iedereen er niet komt. WAAROM BESCHERMEN WIJ IDIOTEN EN NIET DE JEUGD???

En met dat iedereen gevaccineerd is, gaat dit echt nog jaren duren? We krijgen dat virus niet meer weg hoor. Gaan we nu echt jaren aan een stuk versoepeling - strengere maatregelen - lockdown cyclus blijven herhalen? Hoe meer maatregelen we nemen, hoe langer het zal duren voor het normale leven hervat. Iedereen krijgt het virus toch vroeg of laat, en de bescherming moet er nu wel degelijk zijn (voor wie wou).

Het enige wat de overheid nu doet is de anti-vaxxers gelijk geven en kapituleren.
Heb je al anderhalf jaar het punt gemist dat men de zorg probeert te garanderen? Laten we de realiteit negeren want een groot deel is gevaccineerd (delta variant of dalende effectiviteit, negeren). Dan kunnen we morgen onze jeugd "beschermen" door noodzakelijk ingrepen uit te stellen.

Heb je al anderhalf jaar het punt gemist dat men de zorg probeert te garanderen? Laten we de realiteit negeren want een groot deel is gevaccineerd (delta variant of dalende effectiviteit, negeren). Dan kunnen we morgen onze jeugd "beschermen" door noodzakelijk ingrepen uit te stellen.
Mijn fout niet dat de helft v/d bevolking op partijen stemt die om te hardst "besparing" roepen, en dan achteraf moeten concluderen dat de zorg in de problemen komt.

We moeten leren leven met het virus, sorry. Je kan zo nog 10 lockdowns invoeren (elk jaar gemiddeld 2), wanneer onze ziekenhuizen de zorg niet meer aankunnen. Maar het is heel geruststellend dat de zorg dit al niet aankan (sarcastisch). Heel geruststellend. En als dit de standaard is overal, dan zijn zorginstellingen niet in staat om creatieve oplossingen te zoeken of flexibel om te gaan met waar de noden het hoogst zijn.

Dat is niet goed voor de economie, dat is niet goed voor ons mentaal welzijn enzovoort. Maar het "leven" mag ook eens wat meer geapprecieerd worden en hervatten. De zorginstellingen zijn onredelijk met hun eisen, en voka ook (die vinden dat alle sectoren toe moeten, behalve de werkvloer). De horeca en de cultuursector moet lijdzaam toekijken, naar het paniekzaaien vanuit de zorg, de overheid en tv-virologen.

:wtf:
Ik vind het concept minder debiel dan op het 1e zicht...

Wat als je obesitas hebt en 55 jaar bent, gevaccineerd met astrazeneca 6 maand geleden?
Is het niet veiliger om u te laten besmetten bij wijze van boost als uw vaccin nog 90% effectief is tegen hospitalisatie, dan te wachten op een booster die er blijkbaar pas 4 maand later zal zijn (als effectiviteit van initiële vaccin al ferm gedaald is), wetende dat je sowieso een grote kans hebt op besmetting binnen die komende 4 maand?

Ik zou gewoon naar polen of slovakije gaan om een booster (zijn daar nu al beschikbaar voor iedereen), maar niet iedereen kan dat.
Maar zonder rijbewijs mag je wel nog op de openbare weg, alleen niet achter het stuur van een auto ;)
Relevantie 0.
Ik blijf hard tegen wat er nu gebeurt. Ik vind het een mes in de rug v/d Vlaming. We laten hen keihard in de steek.

Het enige wat de overheid nu doet is de anti-vaxxers gelijk geven en kapituleren.
Wat stel je concreet voor in de plaats?

Mijn fout niet dat de helft v/d bevolking op partijen stemt die om te hardst "besparing" roepen, en dan achteraf moeten concluderen dat de zorg in de problemen komt.

We moeten leren leven met het virus, sorry. Je kan zo nog 10 lockdowns invoeren (elk jaar gemiddeld 2), wanneer onze ziekenhuizen de zorg niet meer aankunnen. Maar het is heel geruststellend dat de zorg dit al niet aankan (sarcastisch). Heel geruststellend. En als dit de standaard is overal, dan zijn zorginstellingen niet in staat om creatieve oplossingen te zoeken of flexibel om te gaan met waar de noden het hoogst zijn.
Als onze IC capaciteit al ver boven het gemiddelde ligt, is het probleem dan werkelijk de besparingen in de zorg?

En vooral: is het mijn fout dat mensen zich niet vaccineren en op de loterij willen spelen omdat ze hun eigen wensen boven de maatschappij zetten? Jouw betoog valt daar ook onder, is het mijn fout dat jij deze maatregelen zo erg vindt dat je liever je kansen waagt? We zullen wel leren leven met het virus wanneer niet elke winter de IC volloopt.

Maar de zorg moet creatief zijn want ze kunnen ocharme een pandemie die over heel de wereld voor maatregelen en soms massagraven zorgt niet aan, de losers. Allez, de uitspraak van de week is weer gemaakt, en het is donderdag. Voor dit soort volk sluiten we ons op.

Wat stel je concreet voor in de plaats?
Wat ik voorstel:

1. Verplichte vaccinatie voor iedereen (behalve bij medisch attest waarom niet): eerst niet-gevaccineerden, dan kinderen. Wie dit niet doet, wordt gestraft, maar dat ga ik niet bepalen om welke straffen dit gaat. Het nut van boosters is aan anderen om dit te bepalen, maar mij lijkt dat dit zeker in eerste instantie nodig zal zijn.

-> als gevolg zal een CST niet eens meer nodig zijn, na verloop v. tijd, want iedereen is gevaccineerd

2. Mondmaskers bij grote evenementen aan. Maar 1. enkel waar dit kan en 2. ook indien dit tijdelijk is. Mondmaskers zijn niet gemaakt om een hele dag op te hebben, maar een paar uur dat kan wel.

3. Vooral inzetten op een beleid van "aansporen" en "aanraden" maar minder met verplichtingen werken, behalve voor de vaccinaties. Thuiswerken is iets waar ik - waar haalbaar en waar gepast in de sector - wel fan van ben, maar ook niet in extreme mate. Scholen / hoge scholen wel laten doorgaan

Als onze IC capaciteit al ver boven het gemiddelde ligt, is het probleem dan werkelijk de besparingen in de zorg?

En vooral: is het mijn fout dat mensen zich niet vaccineren en op de loterij willen spelen omdat ze hun eigen wensen boven de maatschappij zetten? Jouw betoog valt daar ook onder, is het mijn fout dat jij deze maatregelen zo erg vindt dat je liever je kansen waagt? We zullen wel leren leven met het virus wanneer niet elke winter de IC volloopt.

Maar de zorg moet creatief zijn want ze kunnen ocharme een pandemie die over heel de wereld voor maatregelen en soms massagraven zorgt niet aan, de losers. Allez, de uitspraak van de week is weer gemaakt, en het is donderdag. Voor dit soort volk sluiten we ons op.

En jij denkt dat dit OOIT in ons leven nog zal gebeuren? Keep dreaming.

[Voor alle duidelijkheid: ik denk niet dat er ooit nog een winter in mijn leven komt waarbij de IC NIET volloopt of in de problemen komt], zeker met zo een houding.

Ten tweede: wat andere landen doen is niet relevant. Ik zeg dat de IC capaciteit te laag ligt. Als wij bovengemiddeld zijn, dan is dat eerder triest voor de wereld in plaats van een dikke pluim voor ons.

Neen, niet jouw fout dat mensen zich niet laten vaccineren. Maar ik wil wel graag terug een normaal leven. Mijn excuses voor die normale wens. Maar ik wil wel graag nog een reden hebben om te leven. En vele anderen met mij ook.

Er zullen nog pandemieeen in ons leven aankomen, en deze pandemie valt nog mee, niet qua besmettelijk (die is duidelijk heel hoog), maar wel qua dodelijkheid/ernst in jongere leeftijdsgroepen, dus het kan nog veel ernstiger dan dat. En daarom dat ik zeg: "heel geruststellend" op een sarcastische manier, als we dit al niet aankunnen. WANNEER 80% nota bene gevaccineerd is. De grote pandemieën: Spaanse griep, Black Death nu zou horror zijn. Allez, ik zou me toch zelfs mocht ik niet gevaccineerd zijn de beste overlevingskansen geven bij een covid besmetting dan die twee andere. Hoewel de lage griepincidentie wel aantoont dat covid wel een groot stuk ernstiger is dan "de griep", vooral dan qua besmettelijkheidsgraad. Die besmettelijkheidsgraad is ook de reden waarom we het virus niet klein krijgen. Qua ernst v. ziektebeeld vergelijkbaar met de griep maar het is even besmettelijk of zelfs besmettelijker dan een verkoudheid (niet toevallig zijn een deel van die verkoudheden ook door coronavirussen).

We hebben de meest krachtige lockdowns nodig om het ook maar tegen te kunnen houden. Ik vind dat het ene niet opweegt tegenover het andere.

Laatst bewerkt:
Wat ik voorstel:

1. Verplichte vaccinatie voor iedereen (behalve bij medisch attest waarom niet): eerst niet-gevaccineerden, dan kinderen. Wie dit niet doet, wordt gestraft, maar dat ga ik niet bepalen om welke straffen dit gaat. Het nut van boosters is aan anderen om dit te bepalen, maar mij lijkt dat dit zeker in eerste instantie nodig zal zijn.

-> als gevolg zal een CST niet eens meer nodig zijn, na verloop v. tijd, want iedereen is gevaccineerd

2. Mondmaskers bij grote evenementen aan. Maar 1. enkel waar dit kan en 2. ook indien dit tijdelijk is. Mondmaskers zijn niet gemaakt om een hele dag op te hebben, maar een paar uur dat kan wel.

3. Vooral inzetten op een beleid van "aansporen" en "aanraden" maar minder met verplichtingen werken, behalve voor de vaccinaties. Thuiswerken is iets waar ik - waar haalbaar en waar gepast in de sector - wel fan van ben, maar ook niet in extreme mate. Scholen / hoge scholen wel laten doorgaan

[Voor alle duidelijkheid: ik denk niet dat er ooit nog een winter in mijn leven komt waarbij de IC NIET volloopt of in de problemen komt], zeker met zo een houding.

Ten tweede: wat andere landen doen is niet relevant. Ik zeg dat de IC capaciteit te laag ligt. Als wij bovengemiddeld zijn, dan is dat eerder triest voor de wereld in plaats van een dikke pluim voor ons.

Neen, niet jouw fout dat mensen zich niet laten vaccineren. Maar ik wil wel graag terug een normaal leven. Mijn excuses voor die normale wens. Maar ik wil wel graag nog een reden hebben om te leven. En vele anderen met mij ook.

Er zullen nog pandemieeen in ons leven aankomen, en deze pandemie valt nog mee, niet qua besmettelijk (die is duidelijk heel hoog), maar wel qua dodelijkheid/ernst in jongere leeftijdsgroepen, dus het kan nog veel ernstiger dan dat. En daarom dat ik zeg: "heel geruststellend" op een sarcastische manier, als we dit al niet aankunnen. WANNEER 80% nota bene gevaccineerd is. De grote pandemieën: Spaanse griep, Black Death nu zou horror zijn. Allez, ik zou me toch zelfs mocht ik niet gevaccineerd zijn de beste overlevingskansen geven bij een covid besmetting dan die twee andere. Hoewel de lage griepincidentie wel aantoont dat covid wel een groot stuk ernstiger is dan "de griep", vooral dan qua besmettelijkheidsgraad.

Uit uw punt 1 vloeien eigenlijk ook meteen de verdere nutteloosheid van 2 en 3.
2.1 en 2.2 slaan helemaal nergens op trouwens, het KAN overal en die zijn net wel ontworpen en bedoeld om langdurig te dragen met een minimum aan (over)last....

Ah, mooi, en hoe komt ge tot dit inzicht? Veel kennis van werking, functie, financiering, inrichting,... van IC dan? Of is het gewoon omdat er nu 1x in +- 100 jaar een tekort is? Waar er normaal zo'n overschot aan IC is dat ze die kunnen gebruiken voor om't even wat EN dan nog capaciteit vrijhouden voor noodgevallen?

Maar apothekers en vooral dokters gaan ze graag zien komen, al die mensen die gewoon een koffietje willen drinken of iets gaan eten.
Wat is uw punt nu eigenlijk?

Eerst kwam je zelf af met "Zeg, zou het geen geniaal idee zijn als je in een vaccinatiecentrum een test zou kunnen doen?". Dan wijs ik u erop dat dit al bestaat bij dokters, apothekers en in testcentra en dan geef je zo'n antwoord... Dat is gewoon om dwars te kunnen liggen, toch?

En om op uw ongestelde vraag te antwoorden: vooral apothers van wacht klagen er al over sinds invoering CST.

Wat is uw punt nu eigenlijk?

Eerst kwam je zelf af met "Zeg, zou het geen geniaal idee zijn als je in een vaccinatiecentrum een test zou kunnen doen?". Dan wijs ik u erop dat dit al bestaat bij dokters, apothekers en in testcentra en dan geef je zo'n antwoord... Dat is gewoon om dwars te kunnen liggen, toch?

En om op uw ongestelde vraag te antwoorden: vooral apothers van wacht klagen er al over sinds invoering CST.
Mijn punt is dat een sluitende combinatie van CST en negatieve test in de praktijk moeilijk haalbaar wordt, al is die in principe betrouwbaarder dan enkel een CST.

Uit uw punt 1 vloeien eigenlijk ook meteen de verdere nutteloosheid van 2 en 3.
2.1 en 2.2 slaan helemaal nergens op trouwens, het KAN overal en die zijn net wel ontworpen en bedoeld om langdurig te dragen met een minimum aan (over)last....

Ah, mooi, en hoe komt ge tot dit inzicht? Veel kennis van werking, functie, financiering, inrichting,... van IC dan? Of is het gewoon omdat er nu 1x in +- 100 jaar een tekort is? Waar er normaal zo'n overschot aan IC is dat ze die kunnen gebruiken voor om't even wat EN dan nog capaciteit vrijhouden voor noodgevallen?
2.1 en 2.2 even verdere duiding. Misschien dat het gaat om bepaalde mondmaskers. Sowieso helpt dat voor even, maar zo een nat bezwete of in de winter eerder met snot, slijm gevulde mondmasker is ook niet echt hygiënisch. Ik vind dan ook dat als je dan op scholen mondmaskers, dat je vanuit de scholeninstellingen die zelf voorziet (doen ze bij bepaalde zorginstellingen ook), en bij iedere "speeltijdpauze" ook vervangt. Anders heeft dat geen nut.

We hebben in +-100 jaar geen pandemie van deze ernst gekend blijkbaar. Daarom. Misschien zijn we vergeten dat dit kon gebeuren. Maar... ik heb het eerder over flexibiliteit: stagiaires en studenten inzetten, meer personeel, meer bedden en wellicht ook meer apparatuur. Neen, ik weet ook niet waar het probleem ligt, maar ik kan toch stellen dat de IC faalt. De meeste mensen met een besmetting zieken thuis uit, niet op IC. Er liggen maar 500-600 mensen op IC? Als de IC het niet aankan, waarom nemen we dan geen covidpatienten op, op andere afdelingen tijdelijk en brengen we daar dan apparatuur? Ik vind gewoon dat je flexibel moet zijn, en dat zijn wij niet. Wij kunnen niet omgaan met een pandemie, maar het leven voortdurend stilleggen lijkt mij geen optie, zeker als je niet weet waar het zal eindigen. Want het einde aan de licht v/d tunnel is er niet. Zoals ik zeg: perfect mogelijk dat dit nog tientallen jaren aanhoudt. Hopelijk niet, maar wanneer het eindigt weten we niet.

Mijn punt is dat een sluitende combinatie van CST en negatieve test in de praktijk moeilijk haalbaar wordt, al is die in principe betrouwbaarder dan enkel een CST.

Ik zie de toegevoegde waarde van een combinatie van CST en negatieve test niet. Als ze beide willen kunnen ze evengoed enkel de negatieve test vragen, want een niet-gevaccineerde krijgt ook een CST door zijn negatieve test.

Als de IC het niet aankan, waarom nemen we dan geen covidpatienten op, op andere afdelingen tijdelijk en brengen we daar dan apparatuur?
Er zal toch een FAQ moeten komen hoor voor dit topic :)

Dit verzandt hier in een topic met 20 nieuwe pagina's per dag, waarvan 40% geklaag over maatregelen zonder alternatief te geven en 40% herhaling van wat al 10 keer in de vorige 50 pagina's herhaald werd.

Ondertussen:

Amerika bestelt 10 miljoen Pfizer Covid pillen (89% effectiviteit tegen hospitalizatie tov delta variant).

En Europa/België? Please geen tweede keer dezelfde fout der traagheid maken zoals met de vaccins.

Laatst bewerkt:

Dit verzandt hier in een topic met 20 nieuwe pagina's per dag, waarvan 40% geklaag over maatregelen zonder alternatief te geven en 40% herhaling van wat al 10 keer in de vorige 50 pagina's herhaald werd.
Geef jij de aanzet? Ik wil gerust wat dingen samen zetten over vaccins - waar ik vrij goed van op de hoogte ben.

Neen, ik weet ook niet waar het probleem ligt, maar ik kan toch stellen dat de IC faalt. De meeste mensen met een besmetting zieken thuis uit, niet op IC. Er liggen maar 500-600 mensen op IC? Als de IC het niet aankan, waarom nemen we dan geen covidpatienten op, op andere afdelingen tijdelijk en brengen we daar dan apparatuur?
Ge beseft niet wat ge zegt. Wat denkt gij dat de icu is? Gewoon de ruimte waar ze nu niet genoeg bedden inkrijgen? De icu zijn dat soort toestellen die nodig zijn voor de verzorging. Die hebben ze niet in overvloed (want duur, opgeleid personeel voor nodig, etc) en dat bestelt ge niet op 1-2-3 bij.
En dat wordt gedaan hé, een soort pre-icu op andere diensten. Alleen is daar de kans reëel dat een patiënt plotseling beademing nodig heeft en dat ge die nooit op tijd aan een toestel krijgt. Ideaal is dat allesbehalve.

Maar goed ja, we zijn te weinig flexibel. Gewoon een veldhospitaal bouwen en poef bedden genoeg voor al die icu patienten. Alleen bedden natuurlijk hé. Om comfortabel in te sterven.

Edit: stagiaires en studentes worden trouwens ingezet, ook in testcentra bv. Maar ge overschat schromelijk de poule dat daarvan beschikbaar is en de mogelijkheid om die in te zitten op een icu

Laatst bewerkt:
Ondertussen:

America bestelt 10 miljoen Pfizer Covid pillen (89% effectiviteit tegen hospitalizatie tov delta variant).

En Europa/België? Please geen tweede keer dezelfde fout der traagheid maken zoals met de vaccins.

niet goedgekeurd in EU voorlopig
Van zodra het goedgekeurd is gaan ze groepsaankoop doen waar België ook bijzit

Dat is inderdaad geen slecht idee, want ik kan niet alles lezen of gaan volgen wat er is gezegd de afgelopen dagen & weken. Dat is onmogelijk, en dat kan je ook niet verwachten. Er is geen enkel topic met bijna 50 pagina's op 1 week tijd.

Ik vraag mij ook af of het niet mogelijk is om een meer specifieke "covid IC" te hebben (met meer specifieke beademingsapparatuur of wat dan ook nodig is om Covid te behandelen), in plaats van de covid patienten in de reguliere IC te leggen. Iemand met Covid zal wellicht geen apparatuur nodig hebben om zijn nieren te monitoren , vermoed ik (om een voorbeeld te geven).

Wat ik voorstel:

Er zullen nog pandemieeen in ons leven aankomen, en deze pandemie valt nog mee, niet qua besmettelijk (die is duidelijk heel hoog), maar wel qua dodelijkheid/ernst in jongere leeftijdsgroepen, dus het kan nog veel ernstiger dan dat. En daarom dat ik zeg: "heel geruststellend" op een sarcastische manier, als we dit al niet aankunnen. WANNEER 80% nota bene gevaccineerd is. De grote pandemieën: Spaanse griep, Black Death nu zou horror zijn. Allez, ik zou me toch zelfs mocht ik niet gevaccineerd zijn de beste overlevingskansen geven bij een covid besmetting dan die twee andere. Hoewel de lage griepincidentie wel aantoont dat covid wel een groot stuk ernstiger is dan "de griep", vooral dan qua besmettelijkheidsgraad. Die besmettelijkheidsgraad is ook de reden waarom we het virus niet klein krijgen. Qua ernst v. ziektebeeld vergelijkbaar met de griep maar het is even besmettelijk of zelfs besmettelijker dan een verkoudheid (niet toevallig zijn een deel van die verkoudheden ook door coronavirussen).

We hebben de meest krachtige lockdowns nodig om het ook maar tegen te kunnen houden. Ik vind dat het ene niet opweegt tegenover het andere.
En het grote probleem met die lockdowns is, dat het toch weer miserie is eens je de teugels lost. En je bouwt ook geen verdere immuniteit op door altijd in je kot te zitten. Doe nu een lockdown van een maand, dan zullen de cijfers dalen, en toch weer stijgen als je die lockdown opheft.
Gaat er meer virus rond nu, dan gaat er binnen een paar maand ook meer immuniteit zijn, in combinatie met de vaccins. En ben je niet gevaccineerd om vrijwillige redenen en ga je dood aan covid, dan is dat spijtig maar dan moet de rest van de bevolking daar niet onder lijden.

Ge beseft niet wat ge zegt. Wat denkt gij dat de icu is? Gewoon de ruimte waar ze nu niet genoeg bedden inkrijgen? De icu zijn dat soort toestellen die nodig zijn voor de verzorging. Die hebben ze niet in overvloed (want duur, opgeleid personeel voor nodig, etc) en dat bestelt ge niet op 1-2-3 bij.
En dat wordt gedaan hé, een soort pre-icu op andere diensten. Alleen is daar de kans reëel dat een patiënt plotseling beademing nodig heeft en dat ge die nooit op tijd aan een toestel krijgt. Ideaal is dat allesbehalve.

Maar goed ja, we zijn te weinig flexibel. Gewoon een veldhospitaal bouwen en poef bedden genoeg voor al die icu patienten. Alleen bedden natuurlijk hé. Om comfortabel in te sterven.

Edit: stagiaires en studentes worden trouwens ingezet, ook in testcentra bv. Maar ge onderschat overschat schromelijk de poule dat daarvan beschikbaar is en de mogelijkheid om die in te zitten op een icu
</grammarNazi>

En het is dubbel zo erg als die 40% dan nog door dezelfde mensen gepost wordt...

Want:
Toen hij de vorige keer postte in een soortgelijke discussie over IZ (en toen al antwoord kreeg), nog geen week geleden, bleek dat zijn ervaring en diepgaande kennis kwam van zelf al eens op IZ gelegen te hebben...
Ik heb al zelf op een IC bed gelegen, dus ik weet wat het is.

Ik stel de expertise niet in vraag. Het is ook niet aan verplegers om de beslissing te maken. Ik vind 500-600 niet veel, dus volgens mij ligt het probleem niet daar. Misschien hebben we wel veel IC bedden maar worden er weinig gebruikt (tekort personeel, tekort apparatuur). 6 bedden op 1000 inwoners lijkt mij het cijfer vd reguliere zorg te zijn ook.

Ik vraag mij ook af of het niet mogelijk is om een meer specifieke covid IC te hebben (met meer specifieke beademingsapparatuur of wat dan ook nodig is om Covid te behandelen), in plaats van de covid patienten in de reguliere IC te leggen. Iemand met Covid zal wellicht geen apparatuur nodig hebben om zijn nieren te monitoren , vermoed ik (om een voorbeeld te geven).

En het grote probleem met die lockdowns is, dat het toch weer miserie is eens je de teugels lost. En je bouwt ook geen verdere immuniteit op door altijd in je kot te zitten. Doe nu een lockdown van een maand, dan zullen de cijfers dalen, en toch weer stijgen als je die lockdown opheft.
Gaat er meer virus rond nu, dan gaat er binnen een paar maand ook meer immuniteit zijn, in combinatie met de vaccins. En ben je niet gevaccineerd om vrijwillige redenen en ga je dood aan covid, dan is dat spijtig maar dan moet de rest van de bevolking daar niet onder lijden.
Je kan zelfs redelijk voorspellen wanneer de vijfde golf eraan komt. Ik begrijp het argument van de IC wel. Moesten we nu weten wanneer de pandemie eindigt, dan kan je daar beter op inspelen, en heb je een einde om naar uit te kijken. Maar wie zegt dat er hier (snel) een einde aan komt? Gaan we echt op deze manier blijven leven voor god weet welke tijd?

Dat laatste redeneer ik ook. En misschien iedereen. Maar het argument is dat de zorg dit niet meer aankan nu. Maar voor mij klinken maatregelen als "minder vrijheid, een mindere vorm v. welvaart die wij in ons leven ervaren", en ook gewoon uitstel v. executie want dan is het binnenkort weer een herhaling v. zetten.

En jouw eerste alinea wordt hier telkens gecounterd, met dit is al oneindig keren gevoerd in een discussie, dus het is een goede vraag voor in de FAQ te zetten, want anders ga je nog 100 keer deze vraag krijgen, want ik begrijp dat eerste ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan