Wat stel je concreet voor in de plaats?
Wat ik voorstel:
1. Verplichte vaccinatie voor iedereen (behalve bij medisch attest waarom niet): eerst niet-gevaccineerden, dan kinderen. Wie dit niet doet, wordt gestraft, maar dat ga ik niet bepalen om welke straffen dit gaat. Het nut van boosters is aan anderen om dit te bepalen, maar mij lijkt dat dit zeker in eerste instantie nodig zal zijn.
-> als gevolg zal een CST niet eens meer nodig zijn, na verloop v. tijd, want iedereen is gevaccineerd
2. Mondmaskers bij grote evenementen aan. Maar 1. enkel waar dit kan en 2. ook indien dit tijdelijk is. Mondmaskers zijn niet gemaakt om een hele dag op te hebben, maar een paar uur dat kan wel.
3. Vooral inzetten op een beleid van "aansporen" en "aanraden" maar minder met verplichtingen werken, behalve voor de vaccinaties. Thuiswerken is iets waar ik - waar haalbaar en waar gepast in de sector - wel fan van ben, maar ook niet in extreme mate. Scholen / hoge scholen wel laten doorgaan
Als onze IC capaciteit al ver boven het gemiddelde ligt, is het probleem dan werkelijk de besparingen in de zorg?
En vooral: is het mijn fout dat mensen zich niet vaccineren en op de loterij willen spelen omdat ze hun eigen wensen boven de maatschappij zetten? Jouw betoog valt daar ook onder, is het mijn fout dat jij deze maatregelen zo erg vindt dat je liever je kansen waagt? We zullen wel leren leven met het virus wanneer niet elke winter de IC volloopt.
Maar de zorg moet creatief zijn want ze kunnen ocharme een pandemie die over heel de wereld voor maatregelen en soms massagraven zorgt niet aan, de losers. Allez, de uitspraak van de week is weer gemaakt, en het is donderdag. Voor dit soort volk sluiten we ons op.
En jij denkt dat dit OOIT in ons leven nog zal gebeuren? Keep dreaming.
[Voor alle duidelijkheid: ik denk niet dat er ooit nog een winter in mijn leven komt waarbij de IC NIET volloopt of in de problemen komt], zeker met zo een houding.
Ten tweede: wat andere landen doen is niet relevant. Ik zeg dat de IC capaciteit te laag ligt. Als wij bovengemiddeld zijn, dan is dat eerder triest voor de wereld in plaats van een dikke pluim voor ons.
Neen, niet jouw fout dat mensen zich niet laten vaccineren. Maar ik wil wel graag terug een normaal leven. Mijn excuses voor die normale wens. Maar ik wil wel graag nog een reden hebben om te leven. En vele anderen met mij ook.
Er zullen nog pandemieeen in ons leven aankomen, en deze pandemie valt nog mee, niet qua besmettelijk (die is duidelijk heel hoog), maar wel qua dodelijkheid/ernst in jongere leeftijdsgroepen, dus het kan nog veel ernstiger dan dat. En daarom dat ik zeg: "heel geruststellend" op een sarcastische manier, als we dit al niet aankunnen. WANNEER 80% nota bene gevaccineerd is. De grote pandemieën: Spaanse griep, Black Death nu zou horror zijn. Allez, ik zou me toch zelfs mocht ik niet gevaccineerd zijn de beste overlevingskansen geven bij een covid besmetting dan die twee andere. Hoewel de lage griepincidentie wel aantoont dat covid wel een groot stuk ernstiger is dan "de griep", vooral dan qua besmettelijkheidsgraad. Die besmettelijkheidsgraad is ook de reden waarom we het virus niet klein krijgen. Qua ernst v. ziektebeeld vergelijkbaar met de griep maar het is even besmettelijk of zelfs besmettelijker dan een verkoudheid (niet toevallig zijn een deel van die verkoudheden ook door coronavirussen).
We hebben de meest krachtige lockdowns nodig om het ook maar tegen te kunnen houden. Ik vind dat het ene niet opweegt tegenover het andere.