Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is daar scheef aan?

Rijbewijs halen of niet is vrijwillig.

Geen rijbewijs = niet met een auto op de openbare weg rijden

Vaccin halen is vrijwillig.

Geen vaccin = geen toegang tot bepaalde plekken

Bovendien zijn rijbewijs en CST beiden een pasje dat je op verzoek moet kunnen tonen.
Vind je dit nu echt vergelijkbaar met elkaar?
Geen auto mogen rijden (maar genoeg andere mogelijkheden om je te verplaatsen) versus geen toegang tot:
  1. De horeca
  2. Schouwburgen
  3. Concertzalen
  4. Culturele centra
  5. Cinema’s
  6. Musea
  7. Indoor pretparken
  8. Evenementen
  9. Grote familiefeesten
  10. Indoor Sport
Akkoord dat dit in België allemaal wel nog kan als niet-gevaccineerde, maar in Oostenrijk, Slovakije en binnenkort (Kamer moet dit nog goedkeuren) ook Nederland niet meer. Het zou dus niet geheel verbazen als België zich binnen een aantal weken nog toevoegt aan dat rijtje, aangezien we ook hier al zulke voorstellen hebben gezien.

Het sociale leven van niet-gevaccineerde, gezonde mensen wordt daarmee compleet lamgelegd. En dat terwijl je vooral moet voorkomen dat 65+ besmet raken, aangezien zij het leeuwendeel van de ziekenhuisopnames en doden vertegenwoordigen.
Ik snap niet dat mensen hier zo licht kunnen overgaan. Het zal me zeer benieuwen of we binnen 2 weken in Oostenrijk veranderingen zien in het aantal besmettingen en de ziekenhuisopnames (en het percentage gevaccineerden / niet-gevaccineerden).

Maar als die zelftest ter plaatse wordt genomen aan de horecazaak waar je een pintje wil drinken onder toezicht van een horecamedewerker vink je dat dan weer af. Zoals ik zei: totaal onpraktisch en onhaalbaar. Maar wel sluitend. Of de vaccinatiecentra nemen gecertificeerde testen af die meteen aan je CST worden gekoppeld, waardoor fraude niet mogelijk is.
Horecamedewerkers zijn hiervoor niet opgeleid, en bieden dus geen garantie.
Voor je 2e punt heb je het dus over sneltesten en geen zelftesten, wat de apotheker of dokter of testcentrum ook kan afnemen. Deze worden nu ook al geregistreerd in het CST.

Het sociale leven van niet-gevaccineerde, gezonde mensen wordt daarmee compleet lamgelegd.
Nee. Foutief geïnformeerde mensen leggen hun eigen sociale leven zelf compleet lam.
Ik snap niet dat mensen hier zo licht kunnen overgaan.
Misschien omdat de remedie zo eenvoudig is en slechts 2x een kwartiertje tijd kost. Natuurlijk moeten mensen dan wel stoppen met gatachterlijk te zijn, da's misschien inderdaad te veel gevraagd :unsure:

Ik kan niet wachten tot het in België wordt ingevoerd, liever gisteren dan morgen. Geen zin meer om op te draaien voor het egoïsme en de achterlijkheid van anderen.

Niet mee akkoord.

Waarom had ik de Delta variant dan wel al zien aankomen midden 2020? En ik ben helemaal géén expert.
Een virus heeft puur natuur als doel zich zo snel mogelijk te verspreiden, maar wil zo min mogelijk dodelijk zijn.
Want een virus kan niet leven zonder een gastheer. Sterft er iemand van Covid en kan dit virus niet snel overspringen op een andere persoon dan sterft dat virus samen met die eerste persoon. Dat er doden vallen is niet echt in het voordeel van een virus, dat een virus zéér besmettelijk is wél.

Het stond dus in de sterren geschreven dat er een zéér besmettelijk variant zou komen die alle andere varianten zou overheersen.
Het enige dat onvoorzien was, was misschien de snelheid van deze zéér besmettelijke mutatie.

Als een expert nu zegt tegen mij: Oei dat die variant ontstaan is, dat had ik echt niet zien aankomen! Dan denk ik: Bullshit. Je bedoelt je hebt dsan 1,5 jaar geleden in mijn gezicht staalhard gelogen en nu probeer je jezelf er onderuit te lullen.

Opmerking: De meeste experts zagen dit wel gewoon aankomen hoor.

Indeed. Dat deze variant vroeg of laat zou opduiken wist men wel. Maar men is door het virus in snelheid gepakt.
Maar waarom ben je dan zo zeker dat de oorspronkelijke variant niet DE variant was?
Exact.

Verder wel eens met makila, hoewel om andere redenen. De delta variant kwam niet onverwacht. De exacte details natuurlijk wel, die zijn het resultaat van een toevalsproces: men kan toevalsproces wel simuleren en uitzoeken welke mutaties kan op succes hebben en welke niet. Ik vind de bron er niet meteen van, dus for what it's worth, maar herinner me gelezen te hebben dat er niet echt meer spannende varianten verwacht worden.
Zoals StevenP zegt, ondertussen weten we dat de delta variant wellicht de "dominante" variant is. Maar wisten we toen al dat dat niet de "delta/dominante" variant was? Neen toch?

Je mag echter niet overal op de openbare weg: op de snelweg mag je als voetganger noch fietser.

In Oostenrijk heeft men gedaan wat men hier ook beter had gedaan: als niet-gevaccineerde mag je naar de supermarkt voor eten, de dokter en als het echt niet anders kan naar het werk, maar voor de rest blijf je thuis. Liever nu een lockdown voor niet-gevaccineerden dan binnenkort als de cijfers niet beteren een lockdown voor iedereen.

Een negatieve test voor de horeca zou moeilijk zijn... voor een duur etentje op restaurant zullen er misschien dat nog wel betalen. Maar ik zou een zelftest al duur vinden als het is om gewoon ergens een koffietje en een pannenkoek te gaan consumeren.
Hoh , wat ze in Oostenrijk doen vind ik eigl 10 bruggen te ver . Je moet daar eens echt bij stil staan.

Willen we dan in een maatschappij leven waar we random overal kunnen gecontroleerd worden of we wel gevaccineerd zijn ? Dat je in een meubelzaak staat ,dat daar plots een agent binnenkomt die aan iedereen het CST vraagt ? Dat is er toch gigantisch over .

Een overheid die dat beslist , is een overheid waar ik nooit nog zou op stemmen . Al een geluk is dat in de praktijk niet realistisch .

Men praat vaak over China die zijn burger controleert , maar dit zijn ook Chinese omstandigheden hoor .

Vind je dit nu echt vergelijkbaar met elkaar?
Geen auto mogen rijden (maar genoeg andere mogelijkheden om je te verplaatsen) versus geen toegang tot:
  1. De horeca
  2. Schouwburgen
  3. Concertzalen
  4. Culturele centra
  5. Cinema’s
  6. Musea
  7. Indoor pretparken
  8. Evenementen
  9. Grote familiefeesten
  10. Indoor Sport
Akkoord dat dit in België allemaal wel nog kan als niet-gevaccineerde, maar in Oostenrijk, Slovakije en binnenkort (Kamer moet dit nog goedkeuren) ook Nederland niet meer. Het zou dus niet geheel verbazen als België zich binnen een aantal weken nog toevoegt aan dat rijtje, aangezien we ook hier al zulke voorstellen hebben gezien.

Het sociale leven van niet-gevaccineerde, gezonde mensen wordt daarmee compleet lamgelegd. En dat terwijl je vooral moet voorkomen dat 65+ besmet raken, aangezien zij het leeuwendeel van de ziekenhuisopnames en doden vertegenwoordigen.
Ik snap niet dat mensen hier zo licht kunnen overgaan. Het zal me zeer benieuwen of we binnen 2 weken in Oostenrijk veranderingen zien in het aantal besmettingen en de ziekenhuisopnames (en het percentage gevaccineerden / niet-gevaccineerden).

Maar die niet-gevaccineerde kan dat heel simpel oplossen door zijn ongegronde koppigheid aan de kant te schuiven en ook gewoon z'n prik te laten zetten.

Horecamedewerkers zijn hiervoor niet opgeleid, en bieden dus geen garantie.
Voor je 2e punt heb je het dus over sneltesten en geen zelftesten, wat de apotheker of dokter of testcentrum ook kan afnemen. Deze worden nu ook al geregistreerd in het CST.
Maar apothekers en vooral dokters gaan ze graag zien komen, al die mensen die gewoon een koffietje willen drinken of iets gaan eten.

Maar die niet-gevaccineerde kan dat heel simpel oplossen door zijn ongegronde koppigheid aan de kant te schuiven en ook gewoon z'n prik te laten zetten.
Die gaat dat toch niet doen , wat nu nog overblijft is de "harde kern" . Die gaan dat niet doen.

Jij vind het dan oké dat we overal kunnen gecontroleerd worden ? Je kan dat mss even doen , maar kvrees dat dit maatregelen voor de long-term zijn .

Die gaat dat toch niet doen , wat nu nog overblijft is de "harde kern" . Die gaan dat niet doen.
Da's vooral hun eigen probleem. Mijn probleem is net dat ze zo achterlijk zijn om dat niet te doen. Ze verlengen de miserie alleen maar voor iedereen.
Jij vind het dan oké dat we overal kunnen gecontroleerd worden ? Je kan dat mss even doen , maar kvrees dat dit maatregelen voor de long-term zijn .
Ik ben er van overtuigd dat elke politicus in België op de eerste rij staat om de maatregelen terug te af te schaffen.
Ik zou net willen dat er op veel vlakken wat meer controle was.

Da's vooral hun eigen probleem. Mijn probleem is net dat ze zo achterlijk zijn om dat niet te doen. Ze verlengen de miserie alleen maar voor iedereen.

Ik ben er van overtuigd dat elke politicus in België op de eerste rij staat om de maatregelen terug te af te schaffen.
Eerlijk , ik heb er sterk mijn twijfels bij of ze dat CST snel gaan afschaffen , men zou dat onmiddelijk moeten doen wanneer de cijfers opnieuw zakken of laag genoeg zijn , maar of dat zal gebeuren is nog maar de vraag .

Denk ik ook, elke politicus staat te trappelen om de held te zijn die mag aankondigen dat zaken versoepelen.

En die controle, zeker en vast. Hoeveel horecazaken hebben al een CO2 meter? Hoeveel daarvan liggen wakker van de waarde die daarop verschijnt? En zo zijn er nog hopen zaken.

Hoh , wat ze in Oostenrijk doen vind ik eigl 10 bruggen te ver . Je moet daar eens echt bij stil staan.

Willen we dan in een maatschappij leven waar we random overal kunnen gecontroleerd worden of we wel gevaccineerd zijn ? Dat je in een meubelzaak staat ,dat daar plots een agent binnenkomt die aan iedereen het CST vraagt ? Dat is er toch gigantisch over .

Een overheid die dat beslist , is een overheid waar ik nooit nog zou op stemmen . Al een geluk is dat in de praktijk niet realistisch .

Men praat vaak over China die zijn burger controleert , maar dit zijn ook Chinese omstandigheden hoor .

Ik kan natuurlijk mis zijn, maar volgens mij proberen ze gewoon het effect hiervan te zien.
Stel dat je enkel iets kan/mag met een CST, en stel dat dan plots na enkele weken alle ziekenhuisopnames sterk dalen... Dan zullen ze weten dat deze aanpak werkt en zullen meerdere landen snel volgen.

Wat is het alternatief voor Oostenrijk hun aanpak? Terug zaken sluiten, dan zijn die uitbaters/sectoren alweer niet content... 't Zal nooit voor iemand goed zijn, maar er moet wel een manier gevonden worden om:
1) Niet in volledige lockdown te moeten gaan of gedeeltelijk sectoren lam leggen.
2) Ziekenhuisopnames owv Covid onder controle houden.

Tot op heden lijkt niemand hier in te slagen, en elk land heeft een andere aanpak/maatregelen.

Ik kan natuurlijk mis zijn, maar volgens mij proberen ze gewoon het effect hiervan te zien.
Stel dat je enkel iets kan/mag met een CST, en stel dat dan plots na enkele weken alle ziekenhuisopnames sterk dalen... Dan zullen ze weten dat deze aanpak werkt en zullen meerdere landen snel volgen.

Wat is het alternatief voor Oostenrijk hun aanpak? Terug zaken sluiten, dan zijn die uitbaters/sectoren alweer niet content... 't Zal nooit voor iemand goed zijn, maar er moet wel een manier gevonden worden om:
1) Niet in volledige lockdown te moeten gaan of gedeeltelijk sectoren lam leggen.
2) Ziekenhuisopnames owv Covid onder controle houden.

Tot op heden lijkt niemand hier in te slagen, en elk land heeft een andere aanpak/maatregelen.
Maar goed ik woon hier in een regio met een vaccinatiegraad van meer dan 90% , dat men een klopjacht wil organiseren om die laatste 10% te pakken kan goed zijn , maar val die andere 90% daar niet mee lastig . Ik wil niet overal gecontroleerd willen worden , dat is niet mijn visie op de maatschappij. En of dit snel weer allemaal zal verdwijnen? Hmm dikke twijfels over .

Jij brengt onze overheid op een idee sé.

Vermits de overheid nog geld nodig heeft ..
Niet gevaccineerd? --> Géén probleem, maar dat is dan xx extra belastingen aub. :unsure:

Maar goed ik woon hier in een regio met een vaccinatiegraad van meer dan 90% , dat men een klopjacht wil organiseren om die laatste 10% te pakken kan goed zijn , maar val die andere 90% daar niet mee lastig . Ik wil niet overal gecontroleerd willen worden , dat is niet mijn visie op de maatschappij. En of dit snel weer allemaal zal verdwijnen? Hmm dikke twijfels over .
Ik stel me toch ook vragen hierbij. Ze kunnen toch met "ne druk op de knop" zien wie NIET gevaccineerd is? :unsure:
(of dat zou toch moeten)

Tja ik heb wat een dubbel gevoel erover...

Langs de ene kant ben ik blij als ik ergens ga eten, dat iedereen tenminste een CST heeft. Langs de andere kant vraag ik mij af: maakt het eigenlijk nog iets uit gezien het virus toch vlotjes rond circuleert.

Dubbel gevoel :-)

Ik blijf hard tegen wat er nu gebeurt. Ik vind het een mes in de rug v/d Vlaming. We laten hen keihard in de steek.

En waarom kinderen vaccineren als de verplichting voor iedereen er niet komt. WAAROM BESCHERMEN WIJ IDIOTEN EN NIET DE JEUGD???

En met dat iedereen gevaccineerd is, gaat dit echt nog jaren duren? We krijgen dat virus niet meer weg hoor. Gaan we nu echt jaren aan een stuk versoepeling - strengere maatregelen - lockdown cyclus blijven herhalen? Hoe meer maatregelen we nemen, hoe langer het zal duren voor het normale leven hervat. Iedereen krijgt het virus toch vroeg of laat, en de bescherming moet er nu wel degelijk zijn (voor wie wou).

Het enige wat de overheid nu doet is de anti-vaxxers gelijk geven en kapituleren.

Je mag echter niet overal op de openbare weg: op de snelweg mag je als voetganger noch fietser.

In Oostenrijk heeft men gedaan wat men hier ook beter had gedaan: als niet-gevaccineerde mag je naar de supermarkt voor eten, de dokter en als het echt niet anders kan naar het werk, maar voor de rest blijf je thuis. Liever nu een lockdown voor niet-gevaccineerden dan binnenkort als de cijfers niet beteren een lockdown voor iedereen.

Een negatieve test voor de horeca zou moeilijk zijn... voor een duur etentje op restaurant zullen er misschien dat nog wel betalen. Maar ik zou een zelftest al duur vinden als het is om gewoon ergens een koffietje en een pannenkoek te gaan consumeren.

Die lockdown voor iedereen is er al in Oberosterreich en Salzburg.

Maar volledige lockdown voor niet-gevaccineerden ben ik wel mee akkoord (ook al vind ik het niet grondwettelijk). Ik ben wel van mening dat ze het gewoon moeten verplichten in plaats van een lockdown voor niet-gevaccineerden, maar die "lockdown" kan dan wel de straf op dit moment zijn. Als het verplicht is, dan is het duidelijk. En eventueel bijkomende sancties voor wie blijft koppig weigeren.

Als iedereen gevaccineerd moet worden, dan is het verplicht (buiten wie een medische reden heeft). Dus nadat "de idioten" gevaccineerd wordt, dan kunnen de kinderen ook. Maar niet de ene sparen en de andere wel, want kinderen zijn niet in staat om een keuze te maken. Dat is al een ongeschreven "verplichting" en een ethische fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan