Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
voor 6 maand en dan zijn we weer terug naar af? Sta me toe deze derde toch wel wat sceptischer te bekijken.
Er is geen enkele aanwijzing dat de boosters ook een verminderde efficacy hebben na 6 maanden.
Er zijn wel veel aanwijzingen dat met de booster de efficacy veel duurzamer is.
Er is geen enkele aanwijzing dat er een dominante variant zich aan het ontwikkelen is.
Sta me toe jouw scepsis ongegrond te vinden en er geen waarde aan te hechten.

Er is geen enkele aanwijzing dat de boosters ook een verminderde efficacy hebben na 6 maanden.
Er is geen enkele aanwijzing dat er een dominante variant zich aan het ontwikkelen is.
Zijn daar nu feitelijk al studies van? Israel zit sneller aan de booster zeker? Wat zijn de resultaten daar?

heb je hier ook een bron van? of gewoon typische lulkoek?

Er zijn op dit moment nooit geen enkele aanwijzing tot wat er op ons gaat afkomen.
De Delta variant had men ook geen aanwijzing dat die zich aan het ontwikkelen was, nevertheless, daar is em.

Met andere woorden , zowel ervan uitgaan dat alles wél goed zal uitdraaien, als dat het niet zal werken, is evenveel gissen.
Uw positivisme is even gegrond als zijn scepsis

heb je hier ook een bron van? of gewoon typische lulkoek
Ben je serieus? Je zit hier zelf de meest ongefundeerde bullshit te verkondigen zonder bronnen of haalt bronnen aan die jou tegenspreken, en jij zal hier eens bronnen vragen?
Zijn daar nu feitelijk al studies van? Israel zit sneller aan de booster zeker? Wat zijn de resultaten daar?
Positief.
Long term natuurlijk ietsje lastiger om al te zeggen, maar op basis van de ervaring met andere vaccins, wel in de lijn der verwachtingen.

Er zijn op dit moment nooit geen enkele aanwijzing tot wat er op ons gaat afkomen.
De Delta variant had men ook geen aanwijzing dat die zich aan het ontwikkelen was, nevertheless, daar is em.
Jawel hoor.
Met andere woorden , zowel ervan uitgaan dat alles wél goed zal uitdraaien, als dat het niet zal werken, is evenveel gissen.
Nee.

Er zijn vaccins die meerdere shots nodig hebben met tussenperiodes om dan langere bescherming te bieden.
Zolang periode niet verstrekken is weten ze natuurlijk niet hoe lang het effectief duurt. Ze kunnen wel benaderen hoe lang ongeveer.

Feit dat mRNA vaccins rap kunnen aangepast worden maar dat ze het niet doen voor delta variant illustreert dat vaccin goed werkt er tegen maar dat er een extra prik nodig is.

Er zijn vaccins die meerdere shots nodig hebben met tussenperiodes om dan langere bescherming te bieden.
Zolang periode niet verstrekken is weten ze natuurlijk niet hoe lang het effectief duurt. Ze kunnen wel benaderen hoe lang ongeveer.

Feit dat mRNA vaccins rap kunnen aangepast worden maar dat ze het niet doen voor delta variant illustreert dat vaccin goed werkt er tegen maar dat er een extra prik nodig is.
Ik herinner me nochtans enkel het begin van de vaccins (75%) = rijk der vrijheid.
Voor zover ik weet hebben ze toen geen prognose gegeven van duurtijd van efficiënte werking

Soit, het zal aan mij liggen :)

Ik herinner me nochtans enkel het begin van de vaccins (75%) = rijk der vrijheid.
Voor zover ik weet hebben ze toen geen prognose gegeven van duurtijd van efficiënte werking

Soit, het zal aan mij liggen :)
Mss moet ge eens een opfrissing doen, want dit komt nog uit de tijd dat de Wuhan variant dominant was. Die bestaat nu zelfs niet meer, alleen in labo's.

Net mijn punt, er zijn zoveel onbekende factoren dat gaan beweren dat alles wél prima werkt even ongegrond is als beweren dat het helemaal niet werkt. Scepsis is hier even veel op zijn plaats als positivisme.
Het enige wat zeker is, zijn de huidige resultaten. En die zijn niet ok.
Verdere projecties & prognoses : eerst zien, dan geloven

Positief.
Long term natuurlijk ietsje lastiger om al te zeggen, maar op basis van de ervaring met andere vaccins, wel in de lijn der verwachtingen.
Khad de studie ook net gevonden. 60+ wel enkel.

Op het nieuwsblad kwam ik volgend tegen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211117_97598980
Betalend artikel dus ik zal enkel posten wat ik relevant vind voor de discussie.
Hoe effectief is een derde prik?

Begin deze week konden de Britse gezondheidsdiensten indrukwekkende resultaten voorleggen. Bij 50-plussers die vijf maanden geleden hun tweede prik hadden gekregen, was de bescherming tegen symptomatische Covid-19 gedaald tot 44 procent bij AstraZeneca en 63 procent bij Pfizer. Een derde prik zorgde ervoor dat de bescherming steeg tot respectievelijk 93,1 en 94 procent. Die resultaten verbazen vaccinoloog Geert Leroux-Roels (UGent) niet. “Het antistoffenniveau zal nu zelfs nog hoger zijn dan na de tweede prik.”

Is de bescherming deze keer van lange duur?

Voorspellingen doen is gevaarlijk. Dat benadrukt iedere expert – het coronavirus heeft ons nu eenmaal al meermaals onaangenaam verrast. Toch is Leroux-Roels voorzichtig optimistisch. “Hoe hoger het niveau vanwaar je vertrekt, des te langer de bescherming duurt. Het lijkt me mogelijk dat de derde prik ons veilig houdt tot na de winter volgend jaar.” Ook bij de taskforce vaccinaties hopen ze dat de extra boost ons voor een langere tijd op weg helpt. Immunoloog Joeri Aerts (VUB) is voorzichtiger. “Een derde is altijd beter dan een tweede, maar de immuniteit zal niet permanent zijn. We moeten ons geen illusies maken.”
Onze gezondheid is netflixgewijs een subscription service geworden :unsure: Terwijl in de armere landen de vaccinatie minimaal is worden in de rijke landen ze vlot als zoete broodjes verkocht. Ik heb het daar ethisch moeilijk mee.

We hebben ongelofelijke malchance dat Delta variant opgedoken is wanneer het opgedoken is.

Net na ontwikkeling en goedkeuring van de vaccins maar nog voordat de beschermingsgraad van bevolking hoog genoeg was om het te onderdrukken.

Gisteren was Marc Van Ranst te gast in Het Journaal en hij wist te zeggen dat 50% van de bezetting op intensieven komt uit 10% van de bevolking, namelijk de niet-gevaccineerden. De overige 50%, die dus wel gevaccineerd is, zijn bijna allemaal mensen met onderliggende aandoeningen, een verzwakt immuunsysteem, of ouderen.

Bij een maximale vaccinatiegraad zou er momenteel dus de helft minder bezetting zijn op IC. En aangezien de andere helft vooral zwakkeren zijn, is de kans dus vrijwel onbestaande dat je als gezonde jonge gevaccineerde mens op IC belandt (er zullen inderdaad altijd uitzonderingen zijn).

Ergens wringt het toch wel dat men gevaccineerde personen die naar een discotheek of danscafé gaan nog extra maatregelen zoals mondmaskers en zelftests gaat opleggen. Dit omdat dat vooral een jongere doelgroep is en dus niet behoort tot de oververtegenwoordiging op IC. Het enige risico is dat ze daar besmet raken, en andere mensen gaan besmetten die wel tot de categorie behoren die op IC belandt.
Jup, dit stoort ook het meeste vind ik zelf. (Daarbij maakt MVR ook de vergelijking met Portugal, waar ze dus een algemenere hogere vaccinatie graad hebben en die problemen niet hebben).
Al die mensen die nu liggen te roepen van "zie je wel dat de vaccins niet werken, 50% van IC is gevaccineerd", bekijken het in de verkeerde context. Wellicht had de overgrote hoop gevaccineerden op IC daar ook gelegen, zonder corona. De andere helft hadden we kunnen vermijden. Als iedereen gevaccineerd was, hadden we een kleiner probleem.
En dan moet het hele land maar boeten. Ergens begint ge nog begrip te krijgen voor Oostenrijk hun strategie met lockdown voor niet-gevaccineerden.

Laat maar zo snel mogelijk de 3e prik komen. En dan snap ik de mensen niet die zeggen "ah die eerste en 2e OK, maar die 3e NO WAY JOSE". Wat maakt het nu uit? Voor tetanus hebt ge der ook 3 nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan