Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPORT​

• De regel betekent verder dat het masker in de fitnesscentra ook weer zijn intrede maakt. Tijdens het sporten zelf mag het af.
• Tijdens sportwedstrijden is er een mondmaskerplicht voor het publiek

Dus alleen in de fitnesscentra dan en alle andere sporten mogen wel zonder masker?

https://www.hln.be/dossier-coronavi...jnlijk-onvoldoende-reageren-experts~aedfda8e/

Ik vind het wel straf dat die CO-meters nog niet aanwezig zijn in de scholen... Da's nu iets dat ik al wel had verwacht ondertussen.

Tweede bedenking: de vaccins voor de boosterprik zijn er... Zou het niet mogelijk zijn dat die sneller worden gezet?
Die CO meters zijn ook niet dé oplossing. Op restaurant een CO meter zien stijgen naar 1200 but nobody gave a fck - service ging gewoon een hele avond verder 😄

Het zou, zoals altijd, een systeem moeten zijn met een automatische boete.

Ik vraag mij eigenlijk af hoe de politiek in brussel denkt te controleren op mondmaskers voor kinderen onder de 12 jaar. Gaan ze dan hun pas vragen om die leeftijd te controleren? :sarcastic: :sarcastic:
Dat is toch een nonissue? Of een probleem dat er altijd geweest is? Ik zie alleszins ook niet op het zicht dat iemand 12 jaar is 🤷‍♀️

Even wat posts hier gelezen en ik verschiet ervan dat iedereen hier zo meegaand is? Zelf geen problemen gehad met lockdowns en thuiswerk aangezien ik best aso kan zijn. Maar heel het gedoe met de QR-code die niet werkt, verplichte vaccinatie in de zorg en vaccinatie bij kinderen vind ik toch een brug te ver. QR-code is pure discriminatie, vaccinatie bij kinderen daarvan zie ik momenteel het nut niet en kan voor mij pas over x-aantal jaar wanneer het vaccin zich meer bewezen heeft.

Ik ben zelf gevaccineerd, maar hoe langer deze coronaperiode duurt hoe minder vertrouwen ik krijg in de experts / politici. Ik sta dan ook niet direct te springen voor nog een derde prik. Experts en politici (ook niet corona gerelateerd) nemen geen verantwoordelijkheid voor hun fouten en al wat ik hoor is: "we hebben dit nu bijgeleerd".

Ben ik dan een van de weinige die vind dat het beleid compleet heeft gefaald? Ik vind dat de tijd rijp is om een nieuwe blik van experts open te doen, die best zelf niet in de media komen...

Die CO meters zijn ook niet dé oplossing. Op restaurant een CO meter zien stijgen naar 1200 but nobody gave a fck - service ging gewoon een hele avond verder 😄

Het zou, zoals altijd, een systeem moeten zijn met een automatische boete.
Money > gezondheid .🤷‍♂️

Ik denk wel dat ze in het onderwijs daar meer rekening zouden meehouden .

Dus alleen in de fitnesscentra dan en alle andere sporten mogen wel zonder masker?
Ja man. Als ik vettige swa op da masjien zien geven, ik ben al content dat ik nu zelf een sociale reden heb om er eentje te dragen dat ik zijn indringende lijfgeur en rotte adem niet te moeten ruiken.

Ben ik dan een van de weinige die vind dat het beleid compleet heeft gefaald? Ik vind dat de tijd rijp is om een nieuwe blik van experts open te doen, die best zelf niet in de media komen...
Het liep al spaak vanaf dag 1. We mogen ons wel een goede vaccinatie campagne op ons hemd spelden maar daar blijft het ook bij.

Geen nood, VTM zoekt er de komende dagen wel een paar uit die er geen probleem van maken.
Of heruitzendingen van onintelligente mensen.

Voor junior profielen vind ik dat niet echt optimaal hoor. We hebben sinds corona een 5 tal juniors aangenomen en degene die frequenter kwamen hebben veel meer bijgeleerd.
Voor juniors is dit echt gigantisch moeilijk om vertrokken te geraken. Ik doe graag die begeleiding maar je hebt rap dat er enkele in hun hoekje blijven zitten.

Even wat posts hier gelezen en ik verschiet ervan dat iedereen hier zo meegaand is?
Waar zie je dit? Ik zie hier thans niemand die heel meegaand is? Ik zie hier heel veel mensen met heel uiteenlopende meningen, waarvan quasi niets meegaand?
Zelf geen problemen gehad met lockdowns en thuiswerk aangezien ik best aso kan zijn. Maar heel het gedoe met de QR-code die niet werkt,
Wat werkt niet?
verplichte vaccinatie in de zorg en vaccinatie bij kinderen vind ik toch een brug te ver. QR-code is pure discriminatie, vaccinatie bij kinderen daarvan zie ik momenteel het nut niet en kan voor mij pas over x-aantal jaar wanneer het vaccin zich meer bewezen heeft.
Welke alternatieven stel je voor? In extremis : Een paar jaar in lockdown?
Ik ben zelf gevaccineerd, maar hoe langer deze coronaperiode duurt hoe minder vertrouwen ik krijg in de experts / politici. Ik sta dan ook niet direct te springen voor nog een derde prik. Experts en politici (ook niet corona gerelateerd) nemen geen verantwoordelijkheid voor hun fouten en al wat ik hoor is: "we hebben dit nu bijgeleerd".

Wat gaat dat uithalen? Je hebt minder vertrouwen in de politiek en experten terwijl het gewoon de realiteit is die je niet graag hebt.

Ik word ook niet blij van deze situatie. Maar gewoon het licht van de zon gaan ontkennen, daar zie ik de meerwaarde niet van in.

En again, de disclaimer : Neen, ik ga niet akkoord met alle maatregelen, keuzes,... die gemaakt zijn, maar als je net iets verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je over de grenzen heen overal dezelfde problemen, met/dankzij/ondanks een andere aanpak en toch weer een zoveelste golf. Dus ik weet niet wat jij precies verwacht, maar lijkt me reality-bending. En nogmaals, ja, wellicht zijn er fouten gemaakt, maar het geheel afdoen als 'compleet gefaald' terwijl dit gewoon overal zo is... En dan ook nog eens verwachten dat iemand anders het veel beter gedaan zou hebben, zonder fouten? Neen, dat is niet erg realistisch. Ik vind het wel belangrijk dat er nagegaan wordt welke zaken goed en welke slecht gegaan zijn, daar niet van.

Laatst bewerkt:
Dat is toch een nonissue? Of een probleem dat er altijd geweest is? Ik zie alleszins ook niet op het zicht dat iemand 12 jaar is 🤷‍♀️
Wel ik ook niet maar veel succes om iemand zijn pas te vragen die niet verplicht is om er 1 te hebben en ook niet verplicht is om hem bij te hebben tot hij 15 is. Wederom een regel die erg moeilijk te controleren is. Ik vraag mij af of die daar een sport van maken. En elke keer weer: het zal streng gecontroleerd worden. Ja, de brave mens zal er zich wel aan houden, de rest zal er wel zijn kloten aan vegen en er mee weg komen.

Gisterenavond om 21u bericht van de school van onze kinderen: lessen opgeschort vanaf morgen.
Zoek het maar uit ouders!! Lekker de kids bij de net zwakkeren (groutouders) steken ofzo? Als dit het nieuwe normaal wordt vraag ik me toch af of we dit allemaal moeten blijven slikken.

Ik ben zelf gevaccineerd maar dat 3de, 4de of 5de prikske kunnen ze in hun hol steken. :)
Waarom?
Gisterenavond om 21u bericht van de school van onze kinderen: lessen opgeschort vanaf morgen.
Zoek het maar uit ouders!! Lekker de kids bij de net zwakkeren (groutouders) steken ofzo? Als dit het nieuwe normaal wordt vraag ik me toch af of we dit allemaal moeten blijven slikken.
Wat stel je voor als er te veel personeel uitgevallen is? De leerlingen met 200 in een refter bijeen de hele dag? Geen enkele school wordt blij van een sluiting, da's echt een last-resort.

Even wat posts hier gelezen en ik verschiet ervan dat iedereen hier zo meegaand is? Zelf geen problemen gehad met lockdowns en thuiswerk aangezien ik best aso kan zijn.
Lekker egoïstisch.
Maar heel het gedoe met de QR-code die niet werkt, verplichte vaccinatie in de zorg en vaccinatie bij kinderen vind ik toch een brug te ver. QR-code is pure discriminatie
Hoezo? Iedereen kan een groene code krijgen. Gratis. 100 % eigen keuze.
, vaccinatie bij kinderen daarvan zie ik momenteel het nut niet
Heb jij ook maar iets expertise of achtergrond hierin of is dit dom buikgevoel?
en kan voor mij pas over x-aantal jaar wanneer het vaccin zich meer bewezen heeft.
Plak maar een getal op x. Dit is bullshit. Het vaccin heeft zich bewezen en gedraagt zich exact zoals verwacht. Leg gerust uit wat je met "bewezen" bedoelt.
Ik ben zelf gevaccineerd, maar hoe langer deze coronaperiode duurt hoe minder vertrouwen ik krijg in de experts / politici. Ik sta dan ook niet direct te springen voor nog een derde prik.
Waarom niet? Wat is er anders aan een derde dan aan een tweede prik?
Experts en politici (ook niet corona gerelateerd) nemen geen verantwoordelijkheid voor hun fouten en al wat ik hoor is: "we hebben dit nu bijgeleerd".
Gelukkig had jij in februari 2020 wel alle kennis en had jij enkel hetgeen gedaan dat perfect werkt?
Nieuwe experts die jou niet te veel in de weg leggen en vooral zeggen wat jij wil horen?

Omdat ze toch amper/niet werken. Ik wacht wel nog een paar jaar af tot er een deftig vaccin beschikbaar is.
Bullshit. 100 % bullshit dit al een miljoen keer weerlegd is. Er is nog geen enkel vaccin in de geschiedenis geweest dat zo goed werkt.
Twee dingen zijn spijtig: de delta variant. Hier zonder waren we er van af. Het tweede zijn de idioten die niet gehinderd door enige kennis hun onnozel buikgevoel afdoen als feiten en Facebook-trolls op dezelfde hoogte plaatsen als mensen die wel een idee hebben waar ze het over hebben. Hier zonder waren we er misschien ook al van af.

Gebrekkige argumentatie
Bullshit. 100 % bullshit dit al een miljoen keer weerlegd is. Er is nog geen enkel vaccin in de geschiedenis geweest dat zo goed werkt.

haha het werkt zodanig goed dat scholen moeten sluiten omdat de gevaccineerde leerkrachten ziek thuis zitten met covid. En ook terug symptomen hebben zoals verlies van smaak. TOPVACCIN zeg!

dit kan een deftig vaccin worden maarja wie gaat het ontwikkelen:

Gisteren was Marc Van Ranst te gast in Het Journaal en hij wist te zeggen dat 50% van de bezetting op intensieven komt uit 10% van de bevolking, namelijk de niet-gevaccineerden. De overige 50%, die dus wel gevaccineerd is, zijn bijna allemaal mensen met onderliggende aandoeningen, een verzwakt immuunsysteem, of ouderen.

Bij een maximale vaccinatiegraad zou er momenteel dus de helft minder bezetting zijn op IC. En aangezien de andere helft vooral zwakkeren zijn, is de kans dus vrijwel onbestaande dat je als gezonde jonge gevaccineerde mens op IC belandt (er zullen inderdaad altijd uitzonderingen zijn).

Ergens wringt het toch wel dat men gevaccineerde personen die naar een discotheek of danscafé gaan nog extra maatregelen zoals mondmaskers en zelftests gaat opleggen. Dit omdat dat vooral een jongere doelgroep is en dus niet behoort tot de oververtegenwoordiging op IC. Het enige risico is dat ze daar besmet raken, en andere mensen gaan besmetten die wel tot de categorie behoren die op IC belandt.

haha het werkt zodanig goed dat scholen moeten sluiten omdat de gevaccineerde leerkrachten ziek thuis zitten met covid. En ook terug symptomen hebben zoals verlies van smaak. TOPVACCIN zeg!

Zonder vaccin had die persoon ook ziek geworden hoor. Of heb je schrik dat je binnen een paar maanden nog groen of paars gaat uitslaan? Dat is niet zo bijzonder hoor aan een vaccin. Het vaccin tegen mazelen biedt ook geen 100% bescherming bijvoorbeeld, om maar iets te noemen.

Nu ja, ik vrees dat vele mensen jou mening delen. De 3e prik campagne gaat een moeilijke worden. Ik hoop dat dat nog wat verandert zodra de eerste ontgoocheling is weggespoeld bij mensen.

Exact wat ik zeg, je hebt geen flauw idee waar je over spreekt.
Ik ga in puntjes antwoorden.
  • Doel: vermindering ernstigheid van ziekte, sterftegraad vermijden. Thuis zitten, symptomen hebben, ... kan dus perfect.
  • Scope: geen Delta-variant. Huidige situatie: Delta-variant. Vaststelling: slechts heel licht verminderde werking. Win!
  • Breakthrough-besmettingen waren verwacht.
  • Vaststelling: hospitalisatiegraad en overlijdensgraad daalt significant. Ondanks Delta.
  • Preventieparadox: gelukkig is een groot deel van de populatie gevaccineerd. we kunnen dus gelukkig niet weten hoe deze vierde golf er had uitgezien zonder vaccinatie.
Toon me een vaccin, voor een andere ziekte, dat beter werkt?

Doe gerust, jij hebt toch alle kennis? :unsure:
Gebruikt dezelfde technologie als J&J
Het vaccin dat in Leuven ontwikkeld wordt, is net zoals de vaccins van AstraZeneca en Johnson & Johnson, een zogenaamd vectorvaccin.
Waarom zou dit volgens jou beter werken?

Heb je trouwens het hele artikel gelezen? FFS in je eigen bron:
Professor Neyts: “De vaccins werken wel degelijk. Kijk maar naar landen als Bulgarije en Roemenië, waar de vaccinatiegraad zeer laag is en de sterftecijfers zeer hoog zijn. Bij ons zijn de besmettingscijfers hoog, maar de mortaliteit volgt niet.
Maar he, de vaccins werken niet volgens mensen zoals jij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan