Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
En gaat die hele groep naar de dancing erna is er geen probleem.
Begrijpe wie kan.
Zucht, moeilijk doen om moeilijk doen, begrijpen wie begrijpen kan. Jij bent meer dan actief genoeg in deze topic om te weten wat het verschil is. Daarnaast zoals hierboven al uitgelegd zijn er ook verplichte maatregelen op de werkvloer.

Ik kan hier niet anders dan slechte wil of getrol in zien.

Gemengde gevoelens. Aan de ene kant opgelucht dat we nog mogen organiseren en volk over de vloer krijgen en vooral dat de grote optredens van de dochter nog mogen plaats vinden in december. ( Want dat ging echt pijnlijk zijn)

Aan de andere kant voel je nu al een paar weken aan de ticketverkoop dat mensen bang zijn of alle gedoe met CST en maskers gewoon vermijden en de verplichting om in de zalen het masker op te houden gaat er dus geen goed aan doen.

We zullen het maar positief blijven inzien en het gezellig maken met het volk dat komt zeker? Ik weiger mijn kop te laten hangen, muziek en cultuur zijn de zuurstof die we in donkere tijden nodig hebben. Zelfs met een masker pakken ze dat niet weg.

Zucht, moeilijk doen om moeilijk doen, begrijpen wie begrijpen kan. Jij bent meer dan actief genoeg in deze topic om te weten wat het verschil is. Daarnaast zoals hierboven al uitgelegd zijn er ook verplichte maatregelen op de werkvloer.

Ik kan hier niet anders dan slechte wil of getrol in zien.
Dat is geen getrol, maar de reportknop is er ;-).
Gewoon een afwijkende mening met een correcte stelling dat men erna gewoon samen weg mag gaan.

Dat is ook een discussie, ook andere meningen tolereren...

Gewoon een afwijkende mening met een correcte stelling dat men erna gewoon samen weg mag gaan.

Je mag weg gaan, als je gevaccineerd bent en ondertussen ook inclusief mondmasker of test. Waarbij test of vaccinatie op het werk niet verplicht zijn, zoals je goed genoeg weet. Waarom hou je je zo van de domme en doe je jezelf zoveel oneer aan? Dat is geen afwijkende mening, dat is belachelijk doen, want dat weet je goed genoeg.

Jij doet alsof er geen verschil is tussen beide situaties en alsof je dat niet kunt begrijpen terwijl je goed genoeg weet wat het verschil is.

Mijn mensen zeg maar zijn in doorsnee heel gemotiveerd, we werven vaak mensen aan die net iets minder gediplomeerd zijn dan bij onze concurrenten, mensen die wel vooruit willen, maar iets meer uitleg nodig hebben - gezien vaak andere achtergrond qua studies.
Ook durven wij wel oudere werknemers een kans geven.
55j? Wij geven nog kansen.
Maar als zulke mensen starten is dat een intens traject. En met thuiswerk lukt dit helaas niet.
Hier geen vele masters of Vlerick-boys die direct de materie onder de knie hebben.

(Geen productiewerk, ter info).
En waarom zou dat niet lukken? Bestaat dat intens traject dan uit fysieke proeven die je als groep moet uitvoeren? Genre, bouw 's een windmolen met deze stapel balken en rol sjortouw..? :)

Het is ocharme tot half December dat we 4 dagen op 5 moeten zoomen of teamsen ipv samenhokken in een meeting room. En vanaf half December gaat heel België in gespreide slagorde op verlof. Daarna zal de golf wel stilletjes gaan liggen zeker...

Ik had vorige week nog een presentatie waar iedereen fysiek aanwezig was. Super leuk om dat nog 's te doen en nadien in de lobby van het hotel na te praten met een koffie. Allemaal top, maar zelfs dat kan nu nog altijd één keertje per week. Dat thuiswerken tijdelijk wat opschalen is nu toch niks om over te zagen he.

Off topic: ik (puur persoonlijk voel je niet aangevallen) krijg het van managers die op de werkvloer over 'hun mensen' spreken. Mijn mensen dit en mijn mensen zo, ... Ik stel me dan altijd zo'n een soort koloniaal voor die vanop zijn terras, met tropenhelm op het hoofd en gin/tonic in de hand de arbeiders op de plantage overschouwt. Zelf spreek ik over: 'wij' als ik uit naam van het team spreek of 'mijn team' als het over hen gaat. Maar nooit 'mijn mensen'...

Laatst bewerkt:
Gemengde gevoelens. Aan de ene kant opgelucht dat we nog mogen organiseren en volk over de vloer krijgen en vooral dat de grote optredens van de dochter nog mogen plaats vinden in december. ( Want dat ging echt pijnlijk zijn)

Aan de andere kant voel je nu al een paar weken aan de ticketverkoop dat mensen bang zijn of alle gedoe met CST en maskers gewoon vermijden en de verplichting om in de zalen het masker op te houden gaat er dus geen goed aan doen.

We zullen het maar positief blijven inzien en het gezellig maken met het volk dat komt zeker? Ik weiger mijn kop te laten hangen, muziek en cultuur zijn de zuurstof die we in donkere tijden nodig hebben. Zelfs met een masker pakken ze dat niet weg.
Als dat volk de hele avond een pintje in de hand heeft , is er eigl toch niet echt een probleem ? Alleen ja gaat het toch een deel mensen afschrikken

Men wil het virus gewoon zo veel mogelijk kansen ontnemen om zich te verspreiden zonder daarbij sectoren opnieuw te moeten sluiten. Als er maximaal wordt ingezet op telewerk dan neemt ge al een pak van die kansen op verspreiding weg (zowel rechtstreeks doordat mensen elkaar niet 5/5 op kantoor ontmoeten, en onrechtstreeks doordat het openbaar vervoer minder druk is)

Dat ge uw collega's buiten het werk moogt zien, desnoods zelfs in een parenclub, dat is een feit. Maar dan nog zorgt die verplichting op telewerk er nog stééds voor dat er in het algemeen (dus daarom niet binnen jullie team) heel wat kansen op verspreiding zijn weggenomen.

zelf spreek ik over: 'wij' als ik uit naam van het team spreek of 'mijn team' als het over hen gaat. Maar nooit 'mijn mensen'...
Het is zeker niet pejoratief bedoeld hoor.
Ik heb het ook vaak over mijn team of collega’s, maar op zich is het gewoon hetzelfde.
Misschien omdat ik iets vermoeider ben nu.

Veel vrouwen, verklaart misschien iets ;)

Ik vraag mij eigenlijk af hoe de politiek in brussel denkt te controleren op mondmaskers voor kinderen onder de 12 jaar. Gaan ze dan hun pas vragen om die leeftijd te controleren? :sarcastic: :sarcastic:

Geknipt? Hoezo geknipt? Misschien wat minder snel op Post Reply duwen.

Bespreken en aansturen kan perfect op afstand. (Afhankelijk van context, maar gelijk jij het hier zegt lijkt het me niet echt heel hands-on.)
Daarnaast is er geen reden waarom dit tegelijkertijd moet.

Beetje moeite doen in een pandemie mag ook wel he.
maar zou dan de overheid niet beter kunnen zeggen maximaal 4 dagen thuis, 1 op kantoor en een maximale bezetting van 20% van de kantoorvloer.

maar zou dan de overheid niet beter kunnen zeggen maximaal 4 dagen thuis, 1 op kantoor en een maximale bezetting van 20% van de kantoorvloer.
Dat er verbeteringen mogelijk zijn, ga ik absoluut mee akkoord. Verschillende bedrijven kiest men er ook voor om zoiets in die aard te doen.

Moeilijke blijft gewoon dat het ook gewoon veel afhangt van bedrijf tot bedrijf. En de aard van de jobs. Zo ga ik ook akkoord met het sentiment van hierboven dat een opleiding vaak (afhankelijk van de aard van de job) heel moeilijk zal zijn via thuiswerk. Het is vooral jammer dat dergelijke zaken /eventuele uitzonderingen gewoon hard 'misbruikt' worden ook.

Er is niet gezegd dat dat niet het geval zal zijn he. De maatregelen zoals ze in de MB'en omschreven worden, zijn sowieso specifieker (en wijken soms zelfs af) van hoe ze door het Overlegcomité werden aangekondigd.

Of bv naar een tenniswedstrijd in de Lotto Arena (vorige maand nog gedaan), voor mij is daar niets leuks aan met een mondmasker. Dan kijk ik wel naar de finale op tv 😉

Mijn mensen zeg maar zijn in doorsnee heel gemotiveerd, we werven vaak mensen aan die net iets minder gediplomeerd zijn dan bij onze concurrenten, mensen die wel vooruit willen, maar iets meer uitleg nodig hebben - gezien vaak andere achtergrond qua studies.
Ook durven wij wel oudere werknemers een kans geven.
55j? Wij geven nog kansen.
Maar als zulke mensen starten is dat een intens traject. En met thuiswerk lukt dit helaas niet.
Hier geen vele masters of Vlerick-boys die direct de materie onder de knie hebben.

(Geen productiewerk, ter info).
De context is heel herkenbaar voor mij hoor. Maar ook dat mag niet in de weg staan van een goede opleiding. Al moet ik zeggen dat het hemel en aarde is tussen een opstart begin vorig jaar vanop afstand en nu. Organisatie en gevaren zijn vele beter in kaart.

Maar het heeft effect en dwingt je op een andere manier te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan