Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vaccinatieplicht zouden ze graag willen, maar volgens mij kan het gewoon wettelijk niet. En dan stopt het natuurlijk.

Nadeel is wel dat de problemen nu het grootst zijn waar de vaccinatiegraad hoog is. Die anti-vaxxers gebruiken dit als bewijs natuurlijk en lachen zich een breuk. “haha, zie je wel…”

Ik vind het vooral heel moeilijk te vatten hoe je met zo'n oogkleppen op kan reageren. Ik ben zeker niet akkoord en kan me zeker niet vinden in alle maatregelen die getroffen zijn, nu en in het verleden, maar zo blind zijn voor de feiten, dat vind ik vreemd.

Open de komende uren en dagen vooral je social media niet. De oogkleppen werden precies gratis weggegeven en blind zijn is hip, zo lijkt het toch.

Hoezo in het belang van de kinderen? Dan toch enkel dat er minder positieve gevallen zijn op scholen (maar zij belanden zéér zelden op intensieve) en er dus minder kinderen in quarantaine moeten?
Leg dat eens uit aan een kleine van 10 jaar dat hij een mondmasker moet dragen en een andere kleine van 9 jaar niet. Als het vanaf de lagere school is, of vanaf het middelbaar, dat is dan toch logischer.

Hoezo in het belang van de kinderen? Dan toch enkel dat er minder positieve gevallen zijn op scholen (maar zij belanden zéér zelden op intensieve) en er dus minder kinderen in quarantaine moeten?
Niet dat ik er mee akkoord ga, maar even als advocaat van de duivel :

Als er door de mondmaskers minder besmettingen zijn op school en er hierdoor minder vaak klassen naar huis moeten gestuurd worden, is dat wel positief voor hun leertraject. Dan zijn er minder (of toch minder kans op) onderbrekingen in de lessen. Ik hoor toch geregeld van klassen die naar huis gestuurd worden. Dit kan ook niet ideaal zijn.

Waar juist de balans moet liggen, wil ik me op dat vlak niet over uit spreken, daarvoor heb ik te weinig kennis.

Leg dat eens uit aan een kleine van 10 jaar dat hij een mondmasker moet dragen en een andere kleine van 9 jaar niet.
Die klein mannen hebben daar weinig moeite mee hoor.

Maar die kinderen gaan ook naar huis he en als de ouders positief zijn, moeten de kinderen ook thuis blijven en missen ze school.

Mijn dochter heeft ook corona meegenomen van bij de onthaalmoeder. Natuurlijk op haar leeftijd kan je dat niet echt voorkomen.

Open de komende uren en dagen vooral je social media niet. De oogkleppen werden precies gratis weggegeven en blind zijn is hip, zo lijkt het toch.
Exact de reden waarom ik al jaren geen Facebook meer heb. Op Instagram of linkedIn kom je dit niet tegen. Enfin, ik toch niet. Twitter heb ik nooit gehad.

Voorzie je posts van grondigere argumentatie!

Als er door de mondmaskers minder besmettingen zijn op school en er hierdoor minder vaak klassen naar huis moeten gestuurd worden, is dat wel positief voor hun leertraject. Dan zijn er minder (of toch minder kans op) onderbrekingen in de lessen. Ik hoor toch geregeld van klassen die naar huis gestuurd worden. Dit kan ook niet ideaal zijn.

Waar juist de balans moet liggen, wil ik me op dat vlak niet over uit spreken, daarvoor heb ik te weinig kennis.
geen kennis bedoel je

Al deze maatregelen zijn toch zo makkelijk te omzeilen. In een druk café zal naarmate dat het later wordt niemand nog een mondmasker gebruiken voor naar het toilet te gaan of keer naar een andere tafel te gaan er is nog altijd geen limiet qua tafel of volk in een café. Hoe gaan ze onderscheid maken tussen de mensen met sneltest en mensen met een mondmasker in de club? Bandjes? Geen enkele club zal zich daar mee bezig houden om dat te controleren eenmaal hun cliënteel binnen is. 4/5 thuiswerken? Moest er eventueel controle zijn zeg gewoon dat het uw ene dag van de week op kantoor is. Alsjeblieft doe dan geen maatregelen.

Maar je kan nu wel 4 dagen thuiswerk eisen. Tenzij je de rekken van de Colruyt moet vullen natuurlijk.

Veel minder file op de baan, ik zie er al naar uit.

Al deze maatregelen zijn toch zo makkelijk te omzeilen. In een druk café zal naarmate dat het later wordt niemand nog een mondmasker gebruiken voor naar het toilet te gaan of keer naar een andere tafel te gaan er is nog altijd geen limiet qua tafel of volk in een café. Hoe gaan ze onderscheid maken tussen de mensen met sneltest en mensen met een mondmasker in de club? Bandjes? Geen enkele club zal zich daar mee bezig houden om dat te controleren eenmaal hun cliënteel binnen is. 4/5 thuiswerken? Moest er eventueel controle zijn zeg gewoon dat het uw ene dag van de week op kantoor is. Alsjeblieft doe dan geen maatregelen.
Denk je dat dat geloofwaardig is "het is mijn ene dag op het werk" voor het gehele personeelsbestand?

Het engste is nog dat ze dit maatregelen noemen die lang kunnen worden volgehouden.

We zitten dus waarschijnlijk weer heel de winter & lente met deze shit.

Die klein mannen hebben daar weinig moeite mee hoor.
Mijn vrouw geeft les op een concentratieschool. Die kinderen zijn sowieso al taalzwak, als zowel zij als de kinderen een mondmasker moeten dragen zal de leerachterstand groeien omdat het communicatieprobleem, dat er al is, wordt uitvergroot.

Denk je dat dat geloofwaardig is "het is mijn ene dag op het werk" voor het gehele personeelsbestand?
euh ja. Gaat bij ons zo zijn.
De senior designers gaan eens moeten overleggen om daarna de teams aan te sturen.
Aangezien elke senior toch 4 a 5 mensen onder zich heeft voor directe projecten vermoed ik dat het een drukke kantoorvloer gaat worden.

Weken geleden ben ik naar een feestje geweest waar dat principe van CST (+ id kaart) en ter plekke afgenomen antigeen test al werd toegepast. Het was een speciaal feestje waar social distanding niet kon worden gegarandeerd (enfin, dat is al uitgelegd in het parenclub forum) dus kan ermee te maken hebben dat niemand enige moeite had met die maatregel. Integendeel, het voelde net heel bevrijdend en veilig om te weten dat iedere aanwezige een geldig CST had én een negatieve sneltest.

Mijn vrouw geeft les op een concentratieschool. Die kinderen zijn sowieso al taalzwak, als zowel zij als de kinderen een mondmasker moeten dragen zal de leerachterstand groeien omdat het communicatieprobleem, dat er al is, wordt uitvergroot.
Ik heb ook niet gezegd dat er geen nadelen aan zijn. En in dit specifieke geval wordt dat specifieke probleem inderdaad uitvergroot.

Dat is echter een probleem dat grotendeels reeds al aanwezig is en naar mijn mening sowieso, gelijk veel andere gelijkaardige problemen, reeds te weinig aandacht krijgt en vooral op andere manieren meer moet worden aangepakt.
Heel goed gelovig?

Het engste is nog dat ze dit maatregelen noemen die lang kunnen worden volgehouden.

We zitten dus waarschijnlijk weer heel de winter & lente met deze shit.
Lockdown komt er sowieso. We gaan richting 20.000 besmettingen per dag. Op IC zullen er binnenkort ook 1000 personen liggen. Deze maatregelen gaat dat niet tegenhouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan