Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij gaan normaal zaterdag in de AB naar Zornik. Maar als dat nu 2h met mondmasker is in zo een zweterige zaal, zie ik dat nu ook niet meer zitten.

Er gaat niets toe, das waar, maar volgens mij waren er sectoren liever toe geweest dan dit. Ik denk niet dat er veel personen naar een concert of discotheek gaan als ze een masker of een test als je gevaccineerd bent.
Is het bij een concert ook verplicht als je neerzit eigenlijk?

Ik gok dat we later deze maand nog verdere verstrengingen zullen zien, het gaat gewoon veel te hard om met deze maatregelen de epidemie voldoende in te perken. Het nog niet-gefinaliseerde cijfer voor maandag geeft aan dat we al dagen hebben met 20k bevestigde besmettingen. Gisteren 557 op IC en dat cijfer gaat nog weken aan een stuk stijgen.

De kleinere kans om anderen te besmetten verdwijnt na 3 maand volledig.
En lees je nu eens wat effectief in, inplaats van enkel te kijken naar wat jij wilt zien. Die specifieke link is hier al vaak genoeg gepasseerd in deze topic en daar is al meer dan genoeg reactie/nuance op gekomen. Oa. "The study has not yet been peer reviewed." En er zijn veel andere studies die iets anders zeggen.
Daarnaast negeer je dat de kans om besmet te worden ook nog eens kleiner is. Enz. Enz. Ik ga echt niet alles herhalen, dat vind je eerder terug in deze topic.
Hopefuly.
Anyway zoals gezegd, geloof wat je wil.
Het draait mij niet om geloven. Het draait om feiten. Je moet hier niet wat jij gelooft afdoen als feiten.
Zo kan je ook zeggen dat vaccineren asymptotische verschijnselen in de hand werken waardoor je je sneller op plaatsen begeeft en zo het virus verspreid, tegenover indien je ziek wordt je sneller thuis blijft.
Kan ook stellen dat een anti-vaxer er geen fuck om geeft en toch doet wat die wilt. Alsof de anti-vaxxer degene is die thuisblijft en degene die bezorgd is om zijn gezondheid en zich laat vaccineren het grote party-animal is...
Wat een belachelijke manier van discussiëren die hier ook al vaak genoeg gepasseerd is. "Je kan ook stellen dat..." Ik kan andere dingen stellen. Wat is de meerwaarde hiervoor voor de discussie?

Er is gewoon geen geld voor corona compensaties. Vandaar deze tussen maatregel. De zelfstandigen gaan het voelen. Hard. Die hebben denk ik liever een lockdown.

En dan proberen ze te compenseren door €3 te vragen voor een cola bv, waardoor het nog slechter wordt. Bepaalde sectoren zouden er beter mee stoppen.

Dit gaat niets veranderen denk ik, binnen een paar weken zitten we met nog veel slechtere cijfers.

Voor mij is het simpel: ik doe praktisch niets meer. De fun is er compleet af. Nu naar de zesdaagse gaan in Gent? Pfffff. Neen danku.

Uw pint van 1 liter heel traag leegdrinken met een rietje, om toch maar geen mondmasker te moeten dragen.
Of van de eerste keer een vat op uwe rug hangen met een darm naar uwe mond, zodat ge heel de tijd kunt blijven drinken

MG_9171.jpg

Er is gewoon geen geld voor corona compensaties. Vandaar deze tussen maatregel. De zelfstandigen gaan het voelen. Hard.
corona compensaties waren heel royaal, horeca moest zeker niet klagen.
Afhaal organiseren incl volle Corona-steun was dikke kassa.
Zelfs zonder afhaal en gewoon sluiting hebben ze er hun broek niet aan gescheurd.

De zakken zijn zeker gevuld.

Er zijn horeca zaken die €5000 huur per maand betalen, en zelfs veel meer dan dat. Niet veralgemenen aub. Ik ken er persoonlijk genoeg die failliet zijn gegaan.

Persoonlijk draai ik 12k per maand (eenmanszaak zonder personeel of zware kosten) - geef mij maanden aan een stuk 3.000eur corona steun en ik zet mij failliet 😉 als er weinig of niets binnenkomt, heeft het geen zin meer hoor.

Fvdb weer met de dooddoener: "mondmaskers dragen in de lagere school in het belang van de kinderen." 🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Hoezo in het belang van de kinderen? Dan toch enkel dat er minder positieve gevallen zijn op scholen (maar zij belanden zéér zelden op intensieve) en er dus minder kinderen in quarantaine moeten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan