NemesisBE
Well-known member
Daar heb je me even hoorEn om aan te tonen hoe beperkt jouw kennis van zaken is, een kleine aanvulling bij je onderste zin:
De opvolging in het onderwijs gebeurt niet door contact-tracing. Dit zegt ook niets over waar de besmettingen gebeuren, enkel het aandeel van de besmettingen per leeftijd. Merk vooral op dat dit enkel in de VLAAMSE scholen is. Dit omdat enkel CLB deze cijfers opvraagt, verwerkt en voorziet (hier publiek beschikbaar trouwens).
En de aandelen per leeftijd van nationale besmettingen is ook beschikbaar voor de experten, waar dit publiek enkel beschikbaar is gegroepeerd per leeftijdsgroep.

Uiteraard ben ik mee met het CLB verhaal. Het gaat em niet of die cijfers beschikbaar zijn of niet, maar dat ze in dit advies wel meegedeeld worden om mondmaskers te kunnen opdringen aan 9-12-jarigen omdat "duidelijk te zien is dat het aandeel van besmetten sterk teruggedrongen wordt vanaf de leeftijd dat vaccinatie mogelijk is."
Hier wordt dus een grafiek gebruikt met besmettingscijfers om een bepaalde maatregel te verantwoorden, terwijl bij andere maatregel enkel landelijke besmettings-, opname- en sterftecijfers gebruikt worden.
Wat de rest van je post betreft: mijn excuses als ik (te) kritisch ben voor de experts. Ik ben van nature iemand die niet zomaar iets voor waar aanneemt en tijdens mijn schoolloopbaan is mij ook steeds ingeprent om kritisch om te gaan met studies en nooit niets voor waar aan te nemen. Dus laat me even toe om niet alles kritiekloos te slikken wat een GEMS of eender welke andere studiegroep presenteert.
Overigens heb ik geen problemen met telewerk, het dragen van mondmaskers in winkels, tonen van CST of andere beperkende maatregelen, maar ik had ze graag gestaafd gezien met concrete cijfers.