als je artikelen achter een paywall post moet je niet verwondert zijn dat ik er niet op alles kan reageren
maar zoals gezegd : het is veel genuanceerder dan je doet blijken "minstens lijkt te overwegen"
minstens
lijkt
overwegen
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Velen sporten al de nodige voedingsstoffen uit hun lichaam, dat ze net vatbaarder worden voor ziektes.Kameraad van mij is agent. Is net voor de vaccinatie campagne al es ziek geweest en stuurt net dat hij nu opnieuw positief is en echt ziek ervan. Ook met de vaccinatie was hij best ziek. Sucks....
Nochtans ne jonge en sportieve kerel ook.
Werknemers ook niet. Echt geen goesting om weer vijf dagen aan een stuk thuis te zitten en tegen de muren op te lopen. We moeten telkens onze plaatsen reserveren als we op kantoor willen werken, dus de plaatsen zijn beperkt. Ik hoop oprecht dat het comité dit vrijdag niet opnieuw zal verplichten.Werkgevers staan er blijkbaar wel niet om te springen.
Hier zat het nochtans niet achter een paywall.als je artikelen achter een paywall post moet je niet verwondert zijn dat ik er niet op alles kan reageren
maar zoals gezegd : het is veel genuanceerder dan je doet blijken "minstens lijkt te overwegen"
minstens
lijkt
overwegen
Thuiswerk lijkt mij nochtans op de meeste plaatsen goed te zijn meegevallen en een blijver te zijn, waarom vinden ze dat dan nu zo een probleem?Werkgevers staan er blijkbaar wel niet om te springen.
Hier zat het nochtans niet achter een paywall.
Anyway waar doe ik blijken dat het minder genuanceerd zou zijn? Ik zeg gewoon dat het waarschijnlijk is dat er ook maatregelen zullen komen voor het nachtleven en niet enkel vaccinatie verplichten.

Het verschil is wel dat er nu (hopelijk toch) veel meer zal mogen buiten het werk. Dan zal dat al een pak dragelijker zijn denk ik.Werknemers ook niet. Echt geen goesting om weer vijf dagen aan een stuk thuis te zitten en tegen de muren op te lopen. We moeten telkens onze plaatsen reserveren als we op kantoor willen werken, dus de plaatsen zijn beperkt. Ik hoop oprecht dat het comité dit vrijdag niet opnieuw zal verplichten.
Als het livenation is waarschijnlijk niet. Maar dat is dan vooral omdat dat een werkelijk strontbedrijf is als het op customer support aankomt.Gaan ze voor concerten etc de tickets dan terugbetalen van mensen die plots toch asymptomatisch positief blijken te zijn?
Kameraad van mij is agent. Is net voor de vaccinatie campagne al es ziek geweest en stuurt net dat hij nu opnieuw positief is en echt ziek ervan. Ook met de vaccinatie was hij best ziek. Sucks....
Nochtans ne jonge en sportieve kerel ook.
Wat Carrion zegt toch vooral. Er is tijdens deze gezondheidscrisis zo een soort "verhaal" ontstaan dat als je gezond leeft je superman bent. Waarom vaccineren als je ook dagelijks kan sporten en een of ander fad-dieet volgen (zie de beerput-thread). Lijkt me ook iets dat zijn oorsprong vindt bij door social media opgeblazen "coaches".Is uiteraard spijtig, maar op zich is er weinig ergs aan eens enkele dagen ziek zijn natuurlijk (zolang er geen verdere complicaties zijn natuurlijk). Al moeten mensen wel wat meer een onderscheid gaan maken tussen sportief zijn en een goed immuunsysteem hebben. Als je gezond leeft en sport heb je natuurlijk een streepje voor. Maar mensen denken tegenwoordig precies alsof die twee gelijk zijn. Ik ken genoeg sportieve mensen of mensen die gezond leven en toch om de paar weken wel iets aan de hand hebben dat ze ziek zijn.
In het algemeen mogelijk wel, maar wat werkmotivatie betreft niet. Rechtstreeks F2F contact met collega's vind ik persoonlijk belangrijk, zeker met collega's met wie je nauw samenwerkt. Ook informele contacten op de werkvloer werken motiverend.Het verschil is wel dat er nu (hopelijk toch) veel meer zal mogen buiten het werk. Dan zal dat al een pak dragelijker zijn denk ik.
Wat Carrion zegt toch vooral. Er is tijdens deze gezondheidscrisis zo een soort "verhaal" ontstaan dat als je gezond leeft je superman bent. Waarom vaccineren als je ook dagelijks kan sporten en een of ander fad-dieet volgen (zie de beerput-thread). Lijkt me ook iets dat zijn oorsprong vindt bij door social media opgeblazen "coaches".
Het lijkt me best logisch dat iemand die een goed voedingspatroon heeft en geregeld op gezonde manier sport beter af is dan moest diezelfde persoon dat niet doen. Maar de vraag lijkt mij toch hoeveel % dat zou uitmaken op je door genen en omgeving bepaald afweersysteem hoor.
Anderzijds weet elke sporter dat ze vatbaarder worden voor ziekte wanneer er een competitie aankomt, omdat ze dan hun training intensiever maken, en hun lichaam gewoon moeite heeft om te recupereren. Ook is kay-gell's kameraad agent...als er nu één ding nefast is voor je algemene gezondheid is het een ploegensysteem.

Dus waren we aan het discussieren om te discussieren lijkt meen mijn punt is dat het waarschijnlijk meer gericht gaat zijn tegen niet gevaccineerden![]()

Ja het was een beetje doelloos ranten eigenlijk. Wat mij wel vaker opvalt is dat er een soort verband is tussen heel die "health" lifestyle/subcultuur en het geloof dat "natuurlijk" beter is. Waar natuurlijk meestal wordt gedefinieerd zoals het uitkomt, en compleet niet wetenschappelijk is.Agreed se.
Was weer om idd aan te tonen dat én vaccinatie en fit zijn nog niet waterdicht is uit anekdotische ervaring.![]()
Je ziet vaak memes waarin een gezonde niet-gevaccineerde bodybuilder als "ongezond" wordt beschouwd tegenover een obese wél-gevaccineerde als "gezond". Maar het ziekteverloop is niet enkel afhankelijk van je levensstijl, maar ook van je genen. Kerngezonde mensen die nooit roken kunnen longkanker krijgen en kettingrokers kunnen 95 worden zonder enige problemen. Het leven is niet eerlijk.Ja het was een beetje doelloos ranten eigenlijk. Wat mij wel vaker opvalt is dat er een soort verband is tussen heel die "health" lifestyle/subcultuur en het geloof dat "natuurlijk" beter is. Waar natuurlijk meestal wordt gedefinieerd zoals het uitkomt, en compleet niet wetenschappelijk is.
Ik ben een chemicus, of je stof X nu biologisch aanmaakt of in een beker in het lab, dat is dezelfde stof. Net zoals of je immuunsysteem nu reageert op een COVID-infectie, waar viruspartikels met eiwitmantel én erfelijk materiaal je ziek maken, of op een vaccin waar die enkel die eiwitten worden toegedient (of je die zelf maakt via mRNA), dat zou geen verschil mogen geven.
Maar toch heb je dan altijd zo één of ander "wijs" persoon, bij voorkeur een health/lifestyle/blabla-coach op instagram, die dat 2de slecht vindt want niet "natuurlijk". Ik vind dat altijd een triest gebrek aan basiskennis.