Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Anderzijds is het nachtleven ook wel iets waar leeftijdscategorie 18-25 oververtegenwoordigd is, een categorie die dan weer ondervertegenwoordigd is in alle covid-statistieken.

Oké, verspreiding, maar zo tref je wel de verkeerde groep natuurlijk.
 
Ik geloof dat we toch ook maatregelen zullen krijgen voor het nachtleven, je ziet dat ze daar toch al redelijk wat ballonnetjes voor opgelaten hebben de laatste week.

ja maar altijd richting ongevaccineerden.
Discotheken enkel voor gevaccineerden
CST gaat belangrijk worden en waarschijnlijk richting 2G
 
Verplichte vaccinatie voor het eerst op tafel


Laten we het hopen.
Dan nog booster shots voor iedereen en dan is men hopelijk op tijd om van de vijfde golf een golfje te maken. Het laatste wat ik van die verplichting voor de zorg gehoord heb is dat het tegen 1 april verplicht zou zijn dus ik vermoed dat het nog een hele tijd gaat duren eer we van een eventuele verplichte vaccinatie voor de algemene bevolking effect gaan merken. Grote vraag blijft natuurlijk hoe de overheid dit zal afdwingen, het kan bijvoorbeeld niet de bedoeling zijn dat men aan deze verplichting kan ontkomen door een minnelijke schikking van pakweg 150EUR te betalen.

Voor de rest denk ik dat we weer voor vele maanden vertrokken zijn. Hopelijk strooit er niet terug een nieuwe, fittere variant roet in het eten.

CST allemaal goed en wel maar zoals gisteren al opgemerkt, er is quasi geen correcte controle op. Haast niemand controleert CST én identiteitskaart.
 
Laatst bewerkt:
Huisartsen trekken aan de alarmbel : wachtposten in 't week-end worden overspoeld. Huisartsen zijn ook zorg aan 't uitstellen (ik heb dat twee weken geleden gemerkt, ik moest bijna drie weken wachten voor een afspraak rond iets wat men als niet-dringend categoriseerde.
De overheid gaat duidelijk terug een tandje hoger moeten schakelen in maatregels, op zijn minst voor contacttracing, maar waarschijnlijk ook door een reductie van risico contacten
Ik snap echt niet waarom mensen nu nog naar de huisartsenwachtpost bellen met vragen over Corona.
 
Testcertificaat op basis van een RAT bij de apotheek kan dienen om een CST te genereren. Dit wordt dus wel degelijk geregistreerd in de databank van Sciensano
Top bedankt! Had het ook net gevonden op een andere website :) afspraak maken als we terugkeren dus.
 
Schoonouders waren 2 weken geleden positief. Niemand van contact tracing heeft gebeld.


Ik ben voor verplichte vaccinatie of covid safe ticket voor te gaan winkelen, etc.. enkel zo gaan de mensen zich vaccineren
Toen men een paar weken geleden geen mondmasker moest dragen stond ik in de wachtrij met een blauw mondmasker. Persoon voor mij stond ong. 1.5m voor mij en droeg geen mondmasker hoest diene gast niet naar mijn richting. Ik denk dat moest hij corona hebben er kans was dat ik ook besmet zou raken.
Vorige week gaan eten in linkeroever, geen controle gehad op de safe ticket
 
ja maar altijd richting ongevaccineerden.
Discotheken enkel voor gevaccineerden
CST gaat belangrijk worden en waarschijnlijk richting 2G
2g dan in als getest en genezen of gevaccineerd en getest of genezen en getest? Want dat zijn toch wel serieuze verschillen natuurlijk.
 
2g dan in als getest en genezen of gevaccineerd en getest of genezen en getest? Want dat zijn toch wel serieuze verschillen natuurlijk.
In NL en AT staat 2G voor gevaccineerd of (recent) genezen. Niet en.
Ik vermoed dat als dat in BE ter sprake komt, men (om dezelfde redenen) niet plots getest zal kiezen.
 
In NL en AT staat 2G voor gevaccineerd of (recent) genezen. Niet en.
Ik vermoed dat als dat in BE ter sprake komt, men (om dezelfde redenen) niet plots getest zal kiezen.
nochtans is dat wel iets wat Erika vlieghe opperde.
 
Vraag me af of ze nu echt tot vrijdag (?) gaan wachten om samen te komen. Als de beslissingen dan pas maandag in gaan is er weer een week "verloren".
 
nochtans is dat wel iets wat Erika vlieghe opperde.

er zijn veel dingen die Erika oppert om dan na overlegcomité teleurgesteld te zijn ;)


@kay-gell : ik dacht dat ze nog wilde wachten omdat voorbije weken rare weken was. Deze week gaan ze betere cijfermateriaal hebben om mee te werken.
 
er zijn veel dingen die Erika oppert om dan na overlegcomité teleurgesteld te zijn ;)


@kay-gell : ik dacht dat ze nog wilde wachten omdat voorbije weken rare weken was. Deze week gaan ze betere cijfermateriaal hebben om mee te werken.
Vlieghe staat niet alleen natuurlijk
 
Vlieghe staat niet alleen natuurlijk

Hier heb je het specifiek over discotheken. En VDB was genuanceerder dan je deel artikel laat schijnen.

Dit is niet het nachtleven. Je hebt nog veel meer dan enkel discotheken.
 
Testen om uit te kunnen gaan valt toch sowieso niet te doen? Ze klagen nu al steen en been dat ze de hoeveelheid testen niet verwerkt krijgen. Laat staan dat ze dan wekelijks duizenden mensen extra erbij moeten nemen.

En je kan van gevaccineerden moeilijk gaan vragen dat ze elke donderdag zichzelf laten testen zodat ze in het weekend uit kunnen gaan.

Gaan ze voor concerten etc de tickets dan terugbetalen van mensen die plots toch asymptomatisch positief blijken te zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan