Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Advies gems:
"
De expertengroep GEMS, die de overheid adviseert, pleit voor een nieuwe reeks coronamaatregelen. Dat meldt Le Soir maandag.

Het document dat de krant kon inkijken, dateert van zondagavond en bevat verschillende voorstellen, zoals een nieuwe sluiting van het nachtleven en alle meest risicovolle activiteiten waar het mondmasker en de veiligheidsafstand niet kunnen gerespecteerd worden. De Gems heeft het ook over contactsporten met hoog risico of studentenactiviteiten. Voor die indooractiviteiten, open voor het publiek, stellen de experts een "opschorting" voor van 3 à 4 weken. Daarna zou de coronapas enkel nog geldig zijn voor gevaccineerden of mensen die nog niet lang van het virus zijn genezen, en zou ook getest moeten worden bij het binnengaan.

Voort stelt de GEMS voor om telewerk te verplichten tot de Kerstvakantie.

Ook pleiten de experts voor mondmaskers vanaf 9 jaar (vierde leerjaar) op school en op alle plaatsen waar het mondmasker verplicht is.

De terugkeer van de "bubbels" is niet aan de orde, maar de experts zouden wel willen dat meer nadruk wordt gelegd op het verminderen van contacten, met name door de Belgen ertoe aan te zetten minder dan vijf nauwe contacten per dag te hebben.

Vrijdag komt het Overlegcomité bijeen om over eventuele nieuwe maatregelen te beslissen."

Liever nu wat extra maatregelen dan tijdens de kerstvakantie

Vrijdag komt het Overlegcomité bijeen om over eventuele nieuwe maatregelen te beslissen."
F*ck e. Ik ga zondagavond naar een optreden dat al 5x verzet is geweest. Hopelijk wordt het niet weer uitgesteld.. En hopelijk is die verplichte test al niet nodig tegen dan...

answer-me-phone.gif

Allez, waar is mijn “rijk der vrijheid”?

F*ck e. Ik ga zondagavond naar een optreden dat al 5x verzet is geweest. Hopelijk wordt het niet weer uitgesteld.. En hopelijk is die verplichte test al niet nodig tegen dan...

Zou me verbazen moesten ze zo kort op de bal spelen 😉 ik meen me te herinneren dat de genomen maatregelen meestal de week daarop pas in werking gingen.

Gezien er 1-2 dagen vertraging voor testen zijn en je ook nog moet wachten op de uitslag zou me dit sterk lijken

Testen om uit te kunnen gaan valt toch sowieso niet te doen? Ze klagen nu al steen en been dat ze de hoeveelheid testen niet verwerkt krijgen. Laat staan dat ze dan wekelijks duizenden mensen extra erbij moeten nemen.

En je kan van gevaccineerden moeilijk gaan vragen dat ze elke donderdag zichzelf laten testen zodat ze in het weekend uit kunnen gaan.

Testen om uit te kunnen gaan valt toch sowieso niet te doen? Ze klagen nu al steen en been dat ze de hoeveelheid testen niet verwerkt krijgen. Laat staan dat ze dan wekelijks duizenden mensen extra erbij moeten nemen.

En je kan van gevaccineerden moeilijk gaan vragen dat ze elke donderdag zichzelf laten testen zodat ze in het weekend uit kunnen gaan.

Kan ook sneltesten zijn natuurlijk.
Iedereen denkt direct aan PCR testen maar de sneltesten bestaan ook nog en zijn goed genoeg in combinatie met CST

Ik bezie dat toch als een maatregel in de aard van we willen enkele zaken sluiten maar we weten dat daar veel te veel tegenkanting zal op komen dus doen we het maar via een omweg.

Een vraag voor als je terugkomt van reis (buiten EU) . Er staat dat een RAT-test voldoende is om uit quarantaine te gaan indien je dubbel gevaccineerd bent. Volgens wat ik zie is dit gewoon een sneltest. Moet deze bij de apotheek afgenomen worden of kan je ze gewoon zelf kopen en afnemen?

Edit, gevonden (op een andere website van de overheid natuurlijk, waarom alles op 1 pagina zetten). Moet bij de apotheek dmv een code.

Laatst bewerkt:
Niet-gevaccineerden hebben 14 keer meer kans om op intensieve zorg te belanden dan gevaccineerden
Jo Leysen, gedelegeerd bestuurder AZ Turnhout

De reden waarom ze nu zo achter niet-gevaccineerden zitten.

Gisteren ook gemerkt bij FVDB dat ze nu vooral de niet-gevaccineerden willen pushen om toch gevaccineerd te worden.
De maatregelen gaan ook in die richting gaan denk ik.

Een vraag voor als je terugkomt van reis (buiten EU) . Er staat dat een RAT-test voldoende is om uit quarantaine te gaan indien je dubbel gevaccineerd bent. Volgens wat ik zie is dit gewoon een sneltest. Moet deze bij de apotheek afgenomen worden of kan je ze gewoon zelf kopen en afnemen?
Volgens mij zal dit bij de apotheek moeten gebeuren. Zelf zou natuurlijk maar al te makkelijk zijn, ik geloof dat we dan al het resultaat van velen weten.

Niet-gevaccineerden hebben 14 keer meer kans om op intensieve zorg te belanden dan gevaccineerden
Jo Leysen, gedelegeerd bestuurder AZ Turnhout

De reden waarom ze nu zo achter niet-gevaccineerden zitten.

Gisteren ook gemerkt bij FVDB dat ze nu vooral de niet-gevaccineerden willen pushen om toch gevaccineerd te worden.
De maatregelen gaan ook in die richting gaan denk ik.
Ik geloof dat we toch ook maatregelen zullen krijgen voor het nachtleven, je ziet dat ze daar toch al redelijk wat ballonnetjes voor opgelaten hebben de laatste week.

Volgens mij zal dit bij de apotheek moeten gebeuren. Zelf zou natuurlijk maar al te makkelijk zijn, ik geloof dat we dan al het resultaat van velen weten.
Ben ik mee akkoord, maar voorzover ik weet worden die testen bij de apotheek ook niet geregistreerd, dus het eindresultaat is hetzelfde..

Ben ik mee akkoord, maar voorzover ik weet worden die testen bij de apotheek ook niet geregistreerd, dus het eindresultaat is hetzelfde..
Dus moet je zelf maar gaan zeggen wat het resultaat van je test was? Ja, dat klinkt natuurlijk weer als een waterdicht plan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan