Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandenbroucke die nu ook al het ballonetje oplaat om het nachtleven enkel open te stellen voor gevaccineerden MET eventueel een test erboven op.

Ik blijf het zeggen...lafheid ten top. Op die manier kunnen ze zich op de borst kloppen dat we open mogen blijven en hoeven ze geen steunmaatregelen meer te geven, maar krijgen we wel geen kat over de vloer omdat quasi niemand een dure irritante test gaat willen doen voor een avondje uit.

Dan kan iedereen gewoon drank gaan halen naar de Colruyt en in de hof rond de vuurkorf zitten en mogen wij blij zijn dat we open mogen blijven voor lege zalen.

.....lafaards.
waar zegt hij dat? Dit had ik nog niet zien passeren?

waar zegt hij dat? Dit had ik nog niet zien passeren?
VTM Nieuws:
Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke wil extra maatregelen voor het nachtleven. Dat heeft hij gezegd aan VTM NIEUWS. Hij zou discotheken alleen willen toelaten voor mensen die gevaccineerd zijn, eventueel met een test erbovenop.

Had laatst hier nog een statistiek gezien dat van 18-31 oktober er 320 opnames op IC waren.
Daarvan waren er 141 gevaccineerd, 14 gevaccineerd maar zouden met vaccinatie ook op IC liggen en 111 niet gevaccineerden die met vaccinatie niet op IC zouden liggen.
Meer gevaccineerden dus idd, maar zoals gezegd is dst niet abnormaal. Vaccinatie is er toch vooral druk op de zorg weg te nemen en de sterkte van de ziekte weg te nemen.
Dat is toch grofweg 1/3de van de bezetting die vermeden had kunnen worden.

Dat hij dan gewoon de vaccinatie verplicht he en dan zegt dat enkel nog tests gelden voor een cst. Imo zou ik zelf niet liever zien dan dat men die anti vaxers eens zwaar voor het voldongen feit zet dat keuze's ook implicaties hebben maar dit is toch wel wat overdreven. Zeg dan gewoon dat de vaccinaties niet het verhoopte effect hadden en dat we vanaf nu enkel nog kunnen zaken toelaten mits een test. En al zeker als je ziet wat Erika Vlieghe voorgesteld had. Ik denk dat we de realiteit moeten durven onder ogen zien en inzien dat vaccinaties wel zorgen voor een extra veiligheid voor diegenen die besmet raken maar er niet kunnen voor zorgen dat we de transmissie van het virus ver genoeg kunnen beperken om geen problemen te geven. Het is wat het is en niemand kan daar iets aan doen natuurlijk maar het zou de politiek toch sieren om gewoon eens open kaart te spelen ipv altijd maar weer de zaken proberen te verbloemen.

Dat hij dan gewoon de vaccinatie verplicht he en dan zegt dat enkel nog tests gelden voor een cst. Imo zou ik zelf niet liever zien dan dat men die anti vaxers eens zwaar voor het voldongen feit zet dat keuze's ook implicaties hebben maar dit is toch wel wat overdreven. Zeg dan gewoon dat de vaccinaties niet het verhoopte effect hadden en dat we vanaf nu enkel nog kunnen zaken toelaten mits een test. En al zeker als je ziet wat Erika Vlieghe voorgesteld had. Ik denk dat we de realiteit moeten durven onder ogen zien en inzien dat vaccinaties wel zorgen voor een extra veiligheid voor diegenen die besmet raken maar er niet kunnen voor zorgen dat we de transmissie van het virus ver genoeg kunnen beperken om geen problemen te geven. Het is wat het is en niemand kan daar iets aan doen natuurlijk maar het zou de politiek toch sieren om gewoon eens open kaart te spelen ipv altijd maar weer de zaken proberen te verbloemen.
Maar ze kunnen nu al de hoeveelheid tests niet bijhouden. Laat staan dat iedereen elke keer een test zou moeten laten uitvoeren als ze willen uitgaan. En dan heb je ook nog eens de kost voor de personen. Want dit treft net zo goed gevaccineerden.

Maar ze kunnen nu al de hoeveelheid tests niet bijhouden. Laat staan dat iedereen elke keer een test zou moeten laten uitvoeren als ze willen uitgaan. En dan heb je ook nog eens de kost voor de personen. Want dit treft net zo goed gevaccineerden.
Daar ben ik volledig mee akkoord hoor maar nu zit men rond de pot te lullen om toch maar niet te moeten toegeven dat er zowel bij gevaccineerden als niet gevaccineerden een probleem is. Je kan niet blijven warm en koud tegelijk blazen he.

CST heeft sowieso gefaald. Meesten gaan gewoon met de print-out van iemand anders binnen.
Geen kat die het fatsoenlijk controleert.

Vrijdag in Knokke twee maal gaan eten, werd zelf niet naar her CST gevraagd terwijl we klaarstonden hem te laten scannen.

De curve ging vorig jaar in oktober toch veel steiler omhoog dan nu
Soit , om vrolijk van te worden is het niet
Om het crû te zeggen: maakt het uit?
Het is en blijft een exponentiële groei, in de periode rond 19 oktober 2020 lag de verdubbeltijd van IZ-bezetting rond de 11~16 dagen, nu volgens dezelfde berekeningen rond de 21~24 dagen. En de verdubbeltijd is mogelijks aan het zakken al is dat moeilijk te zien/voorspellen sinds ik met dagcijfers werk.

Dus ja, de curve is iets minder steil, maar het probleem is daarom niet minder groot...

CST heeft sowieso gefaald. Meesten gaan gewoon met de print-out van iemand anders binnen.

Vrijdag in Knokke twee maal gaan eten, werd zelf niet naar her CST gevraagd terwijl we klaarstonden hem te laten scannen.
Wel dan is dit eigenlijk redelijk schandalig. Al zeker in een stad waar een burgemeester het nodig achte om zelf extra maatregelen te gaan opleggen maar de geldende maatregelen gewoon niet gecontroleerd worden.

Wel dan is dit eigenlijk redelijk schandalig. Al zeker in een stad waar een burgemeester het nodig achte om zelf extra maatregelen te gaan opleggen maar de geldende maatregelen gewoon niet gecontroleerd worden.
In Brussel gisteren ook ene gaan drinken ,geen enkele controle ,de politie stond letterlijk 10 meter verder (na de voetbalmatch Belgie-Estland)

Mij hebben ze steeds gecontroleerd. Soms zelfs met ID kaart of het vermelden van geboortemaand. Alleen in de voetbalkantine (Nederland) zei een ploeggenoot dat hij geen code had en na wat ongemakkelijk te zijn mocht hij toch iets drinken. Onbegrijpelijk natuurlijk, maar voor de rest ben ik toch vrij deftig gecontroleerd.

Kameraad van mij is agent. Is net voor de vaccinatie campagne al es ziek geweest en stuurt net dat hij nu opnieuw positief is en echt ziek ervan. Ook met de vaccinatie was hij best ziek. Sucks....
Nochtans ne jonge en sportieve kerel ook.

Ik ben vorige week ook ziek als een hond geweest. Was gelukkig geen covid, oef, dan telt het niet...

Vaccineer je en je valt niet dood. De rest is part of life. Beetje absurd dat de reden waarom je je miserable voelt er tegenwoordig toe doet.

Ik ben ook aan de kust geweest deze week, in 't restaurant vroegen ze wel achter de CST. Maar ja kom, alsof ze mensen zouden verzoeken om het restaurant te verlaten als je je bewijs niet hebt. De klanten willen eten en de restaurantuitbaters willen klanten. De klanten zitten stil aan een tafel, zetten het masker op als ze rechtstaan en de obers hebben hun masker ook aan. Die situatie is veilig genoeg, daar gaan ze hun inkomsten niet voor op straat zetten

In de Panos vragen ze CST nadat je betaald hebt. Wat gaan ze doen als het niet in orde is nadat je betaald hebt?

Uw eten in een zakje doen om mee te pakken? Als er nu één plek is waar dat eten rap bij elkaar gegrabbeld is, dan is het wel de Panos.

Ik denk nu niet dat ze een boete van 750 Euro gaan riskeren voor een belegde pistolet en een Ice tea.

Huisartsen trekken aan de alarmbel : wachtposten in 't week-end worden overspoeld. Huisartsen zijn ook zorg aan 't uitstellen (ik heb dat twee weken geleden gemerkt, ik moest bijna drie weken wachten voor een afspraak rond iets wat men als niet-dringend categoriseerde.
De overheid gaat duidelijk terug een tandje hoger moeten schakelen in maatregels, op zijn minst voor contacttracing, maar waarschijnlijk ook door een reductie van risico contacten

Kameraad van mij is agent. Is net voor de vaccinatie campagne al es ziek geweest en stuurt net dat hij nu opnieuw positief is en echt ziek ervan. Ook met de vaccinatie was hij best ziek. Sucks....
Nochtans ne jonge en sportieve kerel ook.
Is uiteraard spijtig, maar op zich is er weinig ergs aan eens enkele dagen ziek zijn natuurlijk (zolang er geen verdere complicaties zijn natuurlijk). Al moeten mensen wel wat meer een onderscheid gaan maken tussen sportief zijn en een goed immuunsysteem hebben. Als je gezond leeft en sport heb je natuurlijk een streepje voor. Maar mensen denken tegenwoordig precies alsof die twee gelijk zijn. Ik ken genoeg sportieve mensen of mensen die gezond leven en toch om de paar weken wel iets aan de hand hebben dat ze ziek zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan