Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fake nieuws. Het beschermt beter en overdracht is minder. Zie de 1020384773 wetenschappelijke artikels die hier al gepost zijn voordien.
Ik beweer toch ook niet dat het vaccin niet beschermt? Ik zit wekelijks samen met een aantal medische experten ter zake. Ik merk enkel op dat de mate van bescherming momenteel niet voldoende blijkt om een ruime toepassing van het CST te verantwoorden…

Mijn oudjes krijgen begin december al hun 3de prik.

70 en 64 jaar en geen aandoeningen.

En die hebben hun oproepingsbrief 2-3 weken geleden al gekregen.

Anderen hun ouders hebben er precies nog niets van te horen gekregen als ik zo hoor, terwijl die ouder zijn.

Mijn oudjes krijgen begin december al hun 3de prik.

70 en 64 jaar en geen aandoeningen.

En die hebben hun oproepingsbrief 2-3 weken geleden al gekregen.

Anderen hun ouders hebben er precies nog niets van te horen gekregen als ik zo hoor, terwijl die ouder zijn.
Er zijn zoveel factoren die meespelen dat je natuurlijk hieruit geen conclusies kunt trekken.

Zoals:
  • Weet je zeker dat anderen er nog niets van gehoord hebben? Dit is al 3e lijn via-via hé :p Die mensen moeten het aan hun kinderen zeggen, en dan hun kinderen aan u en dan jij hier ;)
  • Weet je welk vaccin ze hiervoor gekregen hebben? 2e shot AZ is bij de 65+ pas vanaf juni gezet met de grote bulk pas in juli, dus logisch dat dit pas vanaf begin december gaat ingepland worden.
  • Weet je wanneer ze hun vorige prik gekregen hebben? Sinds boostershot ~6maand erna gegeven wordt.
  • Spreken we hier over dezelfde eerstelijnszones? Want daar zat hiervoor ook al een verschil op qua wanneer, en dus ook wanneer de +6maand is
  • ...

Ik hoor het van de 'kinderen' zelf, die gaan er niet over liegen. En die hun ouders gaan al richting de 80 etc. (Of dat die ouders of ik het zouden verdraaien...)

Dat er een hoop nuances zijn ja. Maar mensen verschieten er precies van als ik dat zeg van die van mij zijn al 2-3 weken ingepland. En die van hun nog niet, terwijl ze ouder zijn.

Laatst bewerkt:
Ik betwist het nut van het constant jojoën met maatregelen voor 10-15 procent niet-gevaccineerden en mensen met een zwak immuunsysteem of onderliggende aandoeningen die waarschijnlijk met gelijk welke andere infectieziekte ook in 't ziekenhuis belanden. Dat kan cru klinken maar Darwin zijn Survival of the Fittest heeft ons gebracht waar we nu zijn, laat 't dan gewoon maar verder z'n werk doen nu.
Hier ben ik het ook mee eens, we zijn nu echt buitenproportionele maatregelen aan het nemen voor een matige ziekte. Vorig jaar toen Covid-19 nieuw was kon ik er nog inkomen (hoewel ik toen ook niet mee deed met de regels), maar nu is het al een tijdje onder ons en er zijn vaccins beschikbaar voor iedereen. Het is echt zot dat ze nog zoveel ICU bedden reserveren voor vaccin-weigeraars of een hele maatschappij regels opleggen voor een kleine minderheid.
Ik heb redelijk wat mensen in mijn kennissenkring die iemand kennen met Covid en in quasi alle gevallen stelt dat echt niet veel voor, laat staan dat het levensbedreigend zou zijn. Voor bejaarden of mensen met een zwak immuniteitssysteem kan ik er nog inkomen, maar hiervoor kan je echt niet een hele maatschappij blijven gijzelen.

5 miljoen bevestigde doden in de wereld door COVID

just saying

edit : in b4 griep is ook dodelijk : daar heb je volgens WHO gemiddeld 290.000 tot 650.000 doden per jaar

5 miljoen bevestigde doden in de wereld door COVID

just saying

edit : in b4 griep is ook dodelijk : daar heb je volgens WHO gemiddeld 290.000 tot 650.000 doden per jaar
Op 7,75 miljard, en Earth Overshoot Day valt elk jaar vroeger, we kunner er best 5 miljoen missen imho. Ik begrijp gewoon die vrij recente maatschappelijke reflex niet om elk risico op ziekte, tegenslag en pijn uit ons leven te bannen. 5 miljoen is te veel, pak nu nog 500,000 voor de griep, da's aanvaardbaar. Voor longkanker zitten we aan 2 miljoen, wanneer worden sigaretten verboden?

Vandenbroucke die nu ook al het ballonetje oplaat om het nachtleven enkel open te stellen voor gevaccineerden MET eventueel een test erboven op.

Ik blijf het zeggen...lafheid ten top. Op die manier kunnen ze zich op de borst kloppen dat we open mogen blijven en hoeven ze geen steunmaatregelen meer te geven, maar krijgen we wel geen kat over de vloer omdat quasi niemand een dure irritante test gaat willen doen voor een avondje uit.

Dan kan iedereen gewoon drank gaan halen naar de Colruyt en in de hof rond de vuurkorf zitten en mogen wij blij zijn dat we open mogen blijven voor lege zalen.

.....lafaards.

Vandenbroucke die nu ook al het ballonetje oplaat om het nachtleven enkel open te stellen voor gevaccineerden MET eventueel een test erboven op.

Ik blijf het zeggen...lafheid ten top. Op die manier kunnen ze zich op de borst kloppen dat we open mogen blijven en hoeven ze geen steunmaatregelen meer te geven, maar krijgen we wel geen kat over de vloer omdat quasi niemand een dure irritante test gaat willen doen voor een avondje uit.

Dan kan iedereen gewoon drank gaan halen naar de Colruyt en in de hof rond de vuurkorf zitten en mogen wij blij zijn dat we open mogen blijven voor lege zalen.

.....lafaards.
Dit komende van een minister van Vooruit ,is toch hallucinant. Dan kan je evengoed het nachtleven sluiten .

Wat dat vooral wil zeggen is dat het CST niet werkt , en het werkt ook niet .
En waarom ? Omdat nu mensen met lichte symptomen zich niet laten testen omdat ze anders niks meer mogen .

Sowieso moeten die testen gratis zijn voor gevaccineerden(ookal gaat het om een sneltest) . Maar goed als je u gezond voelt ,en je bent gevaccineerd . Waarom zou je u dan nog moeten laten testen om naar de discotheek te gaan ? Onaanvaardbaar .

Op 7,75 miljard, en Earth Overshoot Day valt elk jaar vroeger, we kunner er best 5 miljoen missen imho. Ik begrijp gewoon die vrij recente maatschappelijke reflex niet om elk risico op ziekte, tegenslag en pijn uit ons leven te bannen. 5 miljoen is te veel, pak nu nog 500,000 voor de griep, da's aanvaardbaar. Voor longkanker zitten we aan 2 miljoen, wanneer worden sigaretten verboden?
En ga je dan ook zo reageren als uw familie of vrienden met pakweg een blindedarmontsteking of een ander acuut probleem op de gang of parking gelegd worden in het ziekenhuis wegens geen beschikbare bedden? Of die kankeroperatie, die kan wel nog een paar weken/maanden wachten want dat is uitstelbare zorg. Want vergis u niet, die bedden komen vol te liggen, of je de COVID-19 situatie nu onzin vindt of niet.

Laatst bewerkt:
500 bedden op icu overschreden, dit was de grens die de regering zichzelf heeft opgelegd. tijd voor verstrengingen en verplichte vaccinatie.

En ga je dan ook zo reageren als uw familie of vrienden met pakweg een blindedarmontsteking of een ander acuut probleem op de gang of parking gelegd worden in het ziekenhuis wegens geen beschikbare bedden? Want vergis u niet, die bedden komen vol te liggen, of je de COVID-19 situatie nu onzin vindt of niet.
Of beter, je blijkt een van de jonge mensen te zijn wiens immuunsysteem wél overreageert op het virus.

Vee mensen denken dat ze onoverwinnelijk zijn wegens hun leeftijd. Kan wel eens dik tegensteken hoor mannekes.

500 bedden op icu overschreden, dit was de grens die de regering zichzelf heeft opgelegd. tijd voor verstrengingen en verplichte vaccinatie.
Ik vind dat jezelf niet vaccineren een persoonlijke keuze moet blijven. Dus ik ben géén voorstander om dat te verplichten.
Maar dan moet je daar ook de voor en nadelen er ook bij nemen.

En ga je dan ook zo reageren als uw familie of vrienden met pakweg een blindedarmontsteking of een ander acuut probleem op de gang of parking gelegd worden in het ziekenhuis wegens geen beschikbare bedden? Of die kankeroperatie, die kan wel nog een paar weken/maanden wachten want dat is uitstelbare zorg. Want vergis u niet, die bedden komen vol te liggen, of je de COVID-19 situatie nu onzin vindt of niet.
Zoals 'k al eens aangehaald heb, begin met alle niet-gevaccineerden op de gang of op de parking te leggen als de zorg in de problemen komt, die zouden nooit een bed mogen krijgen voor alle gevaccineerden geholpen zijn, zelfs al gaat 't voor die gevaccineerden om niet-covid gerelateerde zaken. 't Is zoals makila hierboven zegt, vaccinatie moet een keuze blijven, maar dan draai je ook zelf op voor de gevolgen. Net zoals ik vind dat je bijvoorbeeld rokers de behandeling voor longkanker volledig uit hun eigen zak zou mogen laten betalen.

Dat ze gewoon eens vaccinatie verplichten he. Het kan maar zo simpel zijn. Enkel mensen met medische redenen hoeven niet gevaccineerd te worden.

Ik vind dat jezelf niet vaccineren een persoonlijke keuze moet blijven. Dus ik ben géén voorstander om dat te verplichten.
Maar dan moet je daar ook de voor en nadelen er ook bij nemen.
Dat werkt dus niet hé..
Verplichte vaccinatie en daarmee gedaan. Anders blijven we in het sukkelstraatje.
(Of een goed geneesmiddel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan